- Windows 11
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- WordPress tartalom kezelő rendszer (CMS)
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Facebook és Messenger
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- DIGI kábel TV
- Milyen routert?
-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz GileraRC50 #18177 üzenetére
Szia!
Milyen idős a kártya? Ha 1 évnél idősebb, akkor nem sokat tehetsz ez ügyben, mert a jogilag előírt kötelező jótállás a bolt részéről 1 év, utána a gyártó feltételei játszanak (azaz gyakorlatilag minden ajándék...).
-
Topikgazda
Ezt a kriptovaluta témát zárjuk le légy szíves. Köszönöm.
-
Topikgazda
válasz stLhee #18313 üzenetére
Szia. A memóriákat nem szokták javítani. Tekintettel arra, hogy most az egekben vannak a memóriaárak, jobb inkább megvárni a csereterméket, mint pattogni a gariügyintézés lassúsága miatt, mert utóbbi esetben esetleg oda jutsz, hogy a bolt inkább visszaadja a vételárat és nem tudsz már ugyanolyan memóriát venni.
-
Topikgazda
válasz stLhee #18315 üzenetére
15 napra kell törekedni, de ez nyilván egy gumiszabály. Ha a 15 nap letelik, akkor általában az szokott történni, hogy a vásárló úgy tekinti, hogy a termék nem javítható és cserét vagy pénzvisszafizetést kér. Nálad alapból a csere játszik, szóval max az árát tudod visszakapni, de azzal nyilván nem jársz jól. Én még várnék egy kicsit, hátha történik valami.
Jogszabály alapján amúgy ez a sorrend: javítás -> csere -> pénzvissza. A pénzvissza a legkedvezőbb, ami üti az első kettőt. Ezt bármikor eljátszhatja a bolt, még akkor is, ha van raktáron ugyanolyan termék. Jogszabályilag teljesen korrekt, egy szavad sem lehet ilyenkor.
Nekem egyébként volt egy 2,5 hónapos gariügyintézésem egy WD vinyóval, amikor árvíz volt Keleten és tönkrement sok HDD gyár. Érdemes volt megvárni, mert akkor kb kétszeresen voltak a HDD árak.
-
Topikgazda
válasz Mauzes #18340 üzenetére
Nem neked kell bizonyítani, hogy a fizikai sérülés nincs összefüggésben a hibával. Ez a szavatosság fél év utáni időszakában él. A jótállás ideje alatt a boltnak kell bizonyítania mindent. Szóval ha a bolt nem tud lerakni eléd egy független szakértői véleményt arról, hogy a jelzett hiba összefüggésben áll a fizikai sérüléssel, akkor köteles a terméket javítani vagy cserélni. Ezt nyugodtan írd bele a vásárlók könyvébe. 30 napon belül érdemi választ kell adniuk.
Az utóbbi időben egyébként csak rosszat hallottam garanciális ügyintézés terén az Aquáról. Egy ideje nem is vásárolok tőlük semmit.
-
Topikgazda
válasz Mauzes #18344 üzenetére
Nincsenek termékekre egyedileg vonatkozó jótállási feltételek. Gyártói gari esetén más a helyzet, de eddig jótállásról volt szó. Mit ír a garipapír? Mert ha csak a kötelező 1 év jótállást vállalta a bolt, akkor akár jogos is lehet ez az eljárás, mert már a gyártói gari idejében vagy, ami a vásárló szempontjából kedvezőtlenebb feltételeket biztosít.
-
Topikgazda
válasz Mauzes #18347 üzenetére
Akkor vásárlók könyve és/vagy békéltető testület. Hangsúlyozd ki azt, hogy a jogszabály szerint a jótállásra kötelezett (az eladó) csak akkor mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után (tehát például a vevő általi nem rendeltetésszerű használat miatt) keletkezett. Minden más, amire hivatkoznak, bullshit.
-
Topikgazda
válasz Pécsi gyerek #18359 üzenetére
Szia. Jogos az igényed. A jótállás meghosszabbodik azzal az idővel, amíg a termék a szervizben volt. Tegyél panaszt a Telenornál, mert vele állsz szerződésben, nem a szervizzel.
-
Topikgazda
válasz Pécsi gyerek #18362 üzenetére
Megindokolták, hogy az aksira miért nem vonatkozik az 1 év kötelező jótállás meghosszabbítása? Hova van ez leírva, jogszabály van-e rá, stb. Mert ilyenről én még nem hallottam. Az aksi szerintem a telefon alkotórésze, mivel anélkül használhatatlan a készülék. Sőt, most már szinte minden telefonnál be van építve, cserélni sem lehet... Szóval nagyon érdekel, hogy milyen indokkal utasítanak el (ami jogilag is megállja a helyét).
-
Topikgazda
válasz icecave #18371 üzenetére
Természetesen vissza lehet vinni, ha megvan a blokk. 2 év szavatosság van minden új termékre, aminek az első 6 hónapjában az eladónak kell bizonyítania, hogy a minőségi kifogás nem gyári eredetű. Ez azt jelenti, hogy a boltnak kell bizonyítania független szakértővel, hogy a szakadás nem azért van, mert anyaghibás a termék, ami nagyon nehéz, ezért igen valószínű, hogy cserélik a kabátot, vagy visszakapod az árát. Levásárlásba ne menj bele, arra nem vagy kötelezhető.
-
Topikgazda
válasz zoltannagy #18376 üzenetére
Szia! Milyen típusú monitorról van szó?
-
Topikgazda
válasz zoltannagy #18378 üzenetére
Philips monitorokat nem ismerem, de talán a többiek tudnak okosat mondani.
-
Topikgazda
válasz Pécsi gyerek #18383 üzenetére
Nem köthetnek bele. Az eredeti csomagolás megléte nem feltétele a 14 napos elállásnak.
Másik téma: az aksis sztoriban van valami fejlemény?
-
Topikgazda
válasz kingpython #18411 üzenetére
Szia. Mennyi idős az alaplap? Jogszabály szerint 1 év a kötelező jótállás, 1 év után pedig csak a gyártói garancia él, aminek a feltételeit a gyártó határozza meg.
-
Topikgazda
válasz kingpython #18413 üzenetére
Akkor az 1 éven már bőven túl vagy. Itt nem tehetsz mást mint hogy vársz. 2-3 hónap is lehet a gariügyintézés, mivel a gyártó külföldön van.
-
Topikgazda
Szia. 15 munkanap alatt tutira nem ért vissza a cseretermék a gyártótól. 1-2 hónap szokott lenni egy ilyen folyamat. Szerintem itt az van, hogy az ipon próbál gyors megoldást adni neked a helyzetre, ami a jelen körülmények között az, hogy visszaadják a termék árát. Esetleg próbálj meg az iponnak írni egy emailt, hogy köszönöd szépen, nagyon kedvesek, hogy felajánlották ezt a lehetőséget, de te inkább megvárnád a gyártó által küldött cserekártyát, bármennyi időbe is kerül.
-
Topikgazda
válasz Jeanne d'Arc #18425 üzenetére
Ha 1 évnél fiatalabb a telefon, akkor kérhetsz cserét vagy pénzvisszafizetést, mert megfelelő határidőn belül nem sikerült megjavítani. Ha a bolt erre nem hajlandó, akkor a békéltető testülethez tudsz fordulni.
-
Topikgazda
(#18431) Ace Ventura és (#18434) Milka 78:
Mikor vásároltátok a termékeket?
-
-
Topikgazda
válasz Ace Ventura #18440 üzenetére
Akkor írj nekik egy emailt, hogy ha nem cserélik/fizetik vissza a vételárat, akkor békéltető testülethez fordulsz, mert a 15 nap már régen letelt és te úgy látod, hogy indokolatlanul húzódik az ügy.
-
Topikgazda
válasz Pécsi gyerek #18443 üzenetére
Neked van igazad. Fordulj a területileg illetékes békéltető testülethez. Nehogy már azt gondolja a Telenor, hogy ilyen félremagyarázással ki tud bújni a jótállási közelezettsége alól...
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Ace Ventura #18461 üzenetére
Milyen sérülésről van szó amúgy?
-
Topikgazda
válasz Pécsi gyerek #18469 üzenetére
Eddig nem mondtad, hogy cégnévre vetted a telefont. Cég nem fordulhat a békéltető testülethez segítségért (kivéve az olyan kis- és középvállalatok, amelyek a terméket nem a termelési tevékenységükhöz vették, de ezt mobil-előfizetés esetében nehéz elképzelni). Hát sok sikert. Ha elzavarnak a békéltetők, akkor csak a jogi út marad.
-
Topikgazda
válasz Pécsi gyerek #18471 üzenetére
Sztem menj azért vissza a békéltetőkhöz hétfőn. Van rá esély, hogy segítenek.
-
Topikgazda
válasz Pécsi gyerek #18504 üzenetére
Sok sikert. Majd írd le légyszi, hogy mi volt.
-
Topikgazda
válasz Pécsi gyerek #18508 üzenetére
Grat. Innen már nyert ügyed van.
-
Topikgazda
válasz energy4ever #18570 üzenetére
A bolt csak egy évig köteles átvenni a terméket garizásra. Nálad ez már letelt, így ha van mo-i gyári szervize a terméknek, akkor simán mondhatja azt a bolt, hogy tessék oda vinni. A legegyszerűbb, ha megkérdezed a bolttól, hogy átveszik-e.
-
Topikgazda
válasz Pécsi gyerek #18582 üzenetére
Infó a békéltetői eljárásról: [link]
-
Topikgazda
válasz Predator2 #18593 üzenetére
Nem tudunk segíteni. Az Amazon nem magyar cég, nem vonatkoznak rá a magyar jogszabályok. Na ilyenkor van az, hogy a végén drágább lesz az EU-s olcsó cucc.
Ha nem fogadod el azt, amit a gyári szerviz felajánlott, akkor vedd fel a kapcsolatot az Amazonnal. Tőlük vetted, velük állsz szerződésben, náluk tudsz reklamálni.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Szerintem ne találgassunk. Az is lehet, hogy a kérdező adott fel valamit, ami nem érkezett meg a címzetthez. Várjuk meg, míg a kérdező leírja, hogy mi történt pontosan.
-
Topikgazda
Nincs sok lehetőséged, mert a jogszabály csak 1 év kötelező jótállást ír elő.
Szerintem udvarias hangnemben írd meg a boltnak, hogy nem szeretnéd levásárolni a termék árát, hanem a pénzt szeretnéd visszakérni. Ha ebbe nem mennek bele, akkor rendelj valamit a termék árában, utána állj el a vásárlástól. Így tuti visszakapod a pénzed.
-
Topikgazda
A gyártó cseréli, csak azt a nagyker kapja meg, a nagyker pedig valószínűleg jóváír a kiskernek, így a kisker nem tud mit csinálni, csak pénzt visszafizetni (amennyiben hajlandó erre, ugyanis a jogszabály 1 év után már nem kötelezi erre)...
Sajnos nem minden videokártya gyártóval tud RMA-ztatni az ügyfél közvetlenül. Több eset is le volt írva ebben a topikban, ahol a vásárló kapcsolatba lépett a gyártóval, de ott elzavarták azzal, hogy tessék a vásárlás helyére visszavinni a terméket.
Szóval olyan esetben, ahol a termék drágult, nem tud jól kijönni a vásárló, ha a gyártó nem biztosít neki közvetlen RMA lehetőséget.
[ Szerkesztve ]
-
-
Topikgazda
Most nem találom hirtelen, de volt egy hasonló sztori itt a topikban a PCX-szel. Akkor is egy olyan terméket gariztattak az 1 év kötelező jótállás után, aminek jelentősen felment az ára a vásárlás óta. Levásárlást erőltetett a bolt, de a sokadik levélváltás után végül belementek a pénzvisszafizetésbe. Szóval ne hagyd ennyiben. Írd meg nekik, hogy semmit nem szeretnél vásárolni náluk, hanem a vételárat szeretnéd visszakapni.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz optikus #18711 üzenetére
"elallas tema. ceges honlaprol hasznalt termek (bizomanyosba beadott) vasarlasa eseten is van elallas?"
A PTK-ban nincs kikötve, hogy csak új termékekre érvényes a 14 napos elállási jog. Ha a szerződés távollévők között jön létre, és a termék kategóriája nincs a kivételek között, akkor természetesen elállhatsz.
"masik az (elozotol fuggetlen esetben) sima webshopos elallas eseten a visszafizetesi hatarido mikortol indul es mennyi ideje van az eladonak visszafizetni? 14 napot irnak a honlapon, de ez naptari vagy munkanap? szamit e az, hogy van fizikai boltjuk is (amibol amugy tobb hetvegen is nyitva van es azt irtak, hogy ott vissza is adhato)."
A visszafizetési határidő az elállás közlését követő nap indul, és 14 naptári nap (tehát hétvége is beleszámít).
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen