- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pécsi gyerek
addikt
válasz Superhun #18505 üzenetére
Teljes siker Mivel nem a válalkozásomhoz használtam a telefont,sosem írtam le adóból telefonszámlát stb,ezért sima mezei fogyasztónak tekintenek.A garancia kérdésben is egyértelműen igazam van. Benne van a törvényben...Most várok.
Gigabyte b360 hd3+i5 8400+4×4 gb ddr4 2400 mhz+fsp 460 80+Gtx 1060 6 Gb +zalman z1 neo
-
asdf_
veterán
válasz Superhun #18571 üzenetére
Kenytelenek, mert ad1, nem 1+2 ev garival adtak el, masreszt asusnal csak a notebook, monitortmeg talan telefon (nemtom legalalban arulnak-e ilyet nalunk) a kulon szervizes (az viszont futaros), minden mas a boltba megy vissza, onnan meg a nagykerbe.
Az elso even tuli Samsungon kivul -amit minden elmebeteg ceg 2 ev garisnak ad el meg hirdet, mikozben csak regisztracio utan el a masodik ev*- szerintem nincs olyan termek, amivel le lehet pattintani a vevot, hogy vigye a szervizbe.
*bizonyos termekekre
[ Szerkesztve ]
-
-
veterán
válasz Superhun #18660 üzenetére
Ez így van, de nem lesz rövidebb az ügymenet. A bolt se tud mit csinálni, ha a márkaszerviz nem tudja átvenni a gépet. Max. vár ő is a vevő terhére.
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
Pécsi gyerek
addikt
válasz Superhun #18716 üzenetére
Nem tud mit tenni?Ez baromság.Én ilyenkor beszoktam próbálkozni egy vásárlók könyvével.Álltalában segít.Helyesbítek,mindig segített.(ha jogos ha nem)Amúgy hol kaphat az ember a cipőre pl szakvéleményt? (gondolom a kérdezönek is ez lenne a segítség,nem az ,hogy nem tud mit tenni)
[ Szerkesztve ]
Gigabyte b360 hd3+i5 8400+4×4 gb ddr4 2400 mhz+fsp 460 80+Gtx 1060 6 Gb +zalman z1 neo
-
Joe.36
addikt
válasz Superhun #18721 üzenetére
Előző 5 éves, majdnem ilyen, alig van baja, ez fél év után használhatatlan, de az üzletben is céloztak rá hogy lehet próbálkozni, mondtam hogy itt hagyom bevizsgáltatni erre jöttek hogy 9000 forint lesz. Ez a deichmann.
Hol van független szakértő ?A siker nem végleges, a kudarc nem végzetes: a folytatáshoz való bátorság az, ami számít ! / Redmi Note 13 pro + Samsung Gear S3 Frontier /
-
lsc
nagyúr
-
Gyuri27
félisten
válasz Superhun #18784 üzenetére
Elvileg jár.
Gyakorlatilag meg nem találkoztam még olyannal, hogy a táp elvitte ezt azt a bolt fizetett volna bármit is.Pécsi gyerek: nem a táp ára a lényeg. Ott volt a pnf meg egyéb ilyen nevű táp a cégtől. Persze festetlen pléh, csúnya kábelek. De azokat biztonsággal lehetett ajánlani és 5k körül mentek anno. Aztán voltak bőven csecse tápok dupla áron (vagy többért) és nem volt szabad megvenni.
[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
Joe.36
addikt
válasz Superhun #18716 üzenetére
Deichmann puma cipő kaland.
Előzmény.....
Vettem tavaly nyár végén a Deichmann-ban egy 20000.- forintos Puma cipőt, mostanra elkezdett széthullani a belső része, vissza vittem, azt mondták lejárt a 6 hónap nekem kell utána járni és bebizonyítani hogy rossz a cipő. És ez pénzbe is kerül. 3-9 ezer Ft. Látják ők is hogy milyen a hiba, de ez van.
Amikor vettem azt mondták 2 év van rá.
Tudok valamit tenni ?Joe
A történet vége....
Szóval nem adtam fel, elmentem még 2 Bp üzletükbe de elzavartak ugyanezzel a dumával, mivel az 1 üzletben megjelölték a számlát tudták is hogy már voltam máshol ez ügyben.
Barátom mondta adjam oda, ö egy másik Deichmann üzletben vásárol ott nagyon vásárló barát eladók vannak.
Megnézték a cipőt, semmi gond, ez javítható, ők intézték, 3 nap volt, nagyon szép munka, meg vagyok elégedve. 0 Ft költség. Garancia él tovább.Megnéztem az 1 jegyzőkönyvet, azon az van nem rendeltetés szerű cipő használat, szakvélemény szükséges.
Másodikon meg az van, nagy mértékű elhasználódás, a cipő javítható.
Érdekes nagyon. Szóval aki így jár kérjen egyből javítást, és ragaszkodjon hozzá ezek szerint.
[ Szerkesztve ]
A siker nem végleges, a kudarc nem végzetes: a folytatáshoz való bátorság az, ami számít ! / Redmi Note 13 pro + Samsung Gear S3 Frontier /
-
-
-
Piftuka
veterán
válasz Superhun #18818 üzenetére
"Szóval csak a jótállási jegyen szereplő adatok alapján jogos az igényed, mely szerint a teljes vételár visszajár, hanem tudja sem javítani, sem cserélni ugyanolyan típusra a bolt a hibás terméket."
Köszönöm a válaszodat!
Ezt én is éppen így gondolom. Az AQUA nem így gondolja. (Írt választ nemrég.)
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Superhun #18818 üzenetére
Végül nem sikerült megegyezni. Az általuk kiállított garanciajegy nem egyértelműen fogalmaz, mert egyébként a jogszabályi vonatkozások szerepelnek rajta, egyúttal az "1 év kötelező jótállással" indítanak a szövegezésben, emiatt - bár az egyes termékek sorának a végén a garanciaidő vége egyértelmű, nem könnyű eldönteni, hogy a jótállás melyik formáját alkalmazzák.
Bárhogy is... ők továbbra is állítják, hogy "aránytalan többletköltséget" jelentene számukra, ha a hibás SSD-met annak eredeti (a számlán szereplő és kifizetett) árán számítanák be egy másik termékre cserélés esetén.
Ami már azért sem állja meg a helyét, mert - ahogyan említettem is - az első levelemet követően azonnal felárazták az új Intel SSD árát 29.190 forintról 36.190 forintra.
Tehát ha azt a terméket nem fogadom el, és figyelembe véve, hogy a gyártótól azt ingyen (csere eszközként) kapták, amennyiben továbbértékesítik, az én számlán szereplő összegemhez képest még 800 forintot kerestek is pluszba.
(Én pedig ugyebár értékegyeztetéssel kifizetném, bármelyik másik, drágább SSD-t hoznám el tőlük.)Ugyanakkor, ha nem árazták volna fel az új SSD-t, akkor sem hivatkozhatnának erre, mégpedig a Ptk. 6:167. paragrafusa ("Kötelezett gazdagodási igénye"), 2. bekezdése miatt.
Mert evidens, hogy a meghibásodott termék értékcsökkenése rendeltetésszerű használat alatt következett be.
A fő probléma viszont ott van, hogy az NFM fogyasztóvédelemmel foglalkozó illetékes járási hivatalának sem a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. paragrafus 4. bekezdésére nincsen hatásköre, sem a Ptk. kellékszavatossággal kapcsolatos rendelkezéseire nincsen hatásköre.
Marad tehát a Békéltető Testület eljárása, illetve ott megegyezés hiányában a polgári peres eljárás.
Előbbinek értelmét nem látom, mert valószínűleg nem jelentek volna meg az egyeztetés során, ráadásul a testületi döntés nem kötelező érvényű, így maradt volna az illetékes bíróság.
Mivel mindehhez sem energiám, sem kedvem, sem időm nincsen, és használnom kellett a számítógépemet normálisan (így ~1 hónap után végre), hát elhoztam az általuk felajánlott SSD-t.
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Superhun #18841 üzenetére
"A jog pedig csak egyetlen egy "jótállás" fogalmat ismer."
Nem, mert a "kötelező jótállás" és az "szerződéses (önként vállalt) jótállás" nem minden esetben azonos feltételekkel teljesül.
(Ha jól emlékszem, nemrég még te is írtál itt a fórumon az 1 + X év jótállással, vagy a "kiterjesztett garanciával/biztosítással" kapcsolatos visszásságokról...)
Egyébként én is egyetértek ezzel a kijelentéseddel: "egyértelműen az következik, hogy a teljes feltüntetett garanciaidő jótállás."
Én is így értelmeztem az adott termékre vonatkozóan biztosított jótállást.
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Superhun #18844 üzenetére
"Ergó marad a "jótállás" fogalom a teljes időre, amit pedig a PTK szabályoz."
A "Ptk." és a "151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet". Amelyekre a fogyasztóvédelemnek nincsen intézkedési jogköre.
Szóval ahogyan említettem, én is így gondolom, illetve értelmezem, de ha egyszer a fogyasztóvédelem nem tudja a fogyasztói jogokat érvényesíttetni, akkor szinte mindegy is.
Tényleg nem irigylem a laikusokat. Mert én még csak-csak "megvívtam a magam harcát", a jogszabályok ismeretében kitartottam az álláspontom mellett, érveltem, de a végeredmény az lett, hogy csak a Békéltető Testületnél, vagy bíróságon folytathattam volna.
Ezek alapján nem csoda, hogy vitás helyzetekben a legtöbb fogyasztó "rábólint" arra, bármit is ajánlanak számára a forgalmazók...
"Aquila non captat muscas."
-
Indian74
senior tag
válasz Superhun #18883 üzenetére
Köszönöm a válaszod.
De az biztosan nem fogom hagyni hogy a telefonomon üljön 30 napig vagy akár tovább.
De érdekes mert most kaptam a Extrem szaküzlettől válasz levelet amiben közlik hogy a készülékem a TMX szervizközpontban van,ott meg a munkalap szám keresés alapján nincs ott bent.
Akkor most hol is van??NAGYPAPA
-
Indian74
senior tag
válasz Superhun #18945 üzenetére
Kösz a segítséged,de akkor 1 évig is javíthatja a telefonomat,akkor rájuk nem vonatkoznak a jogszabályok, törvények???
Például,ez sem???"A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni."
Na ez a nagy baj,akkor minek van a garancia,jótállás vagy mi a fene,így semmi értelme.
Például leadok egy terméket,van rá pl még 2 hónap garancia,már egyszer javították,bent volt a szervizben 64 napig,és megint elromlik,vissza viszi,és azon agyaljon az tulajdonosa,hogy nem lesz-e bent megint 128 napig
Mert adat kommunikáció,vagy alkatrész hiánya miatt elhúzódik a javítása,na ez egy kicsit kiakasztó számomraÉs bocs mindenkitől csak ezt én nem tudom elfogadni,ráadásul sohasem kellet ennyi ideig várnom bármely más műszaki dologra max 2-3 hét alatt megjavították vagy kicserélték.
NAGYPAPA
-
-
Indian74
senior tag
válasz Superhun #18956 üzenetére
Bocs de szerintem így gondolta bucihost fórumtárs ,mert pl ezt a levelet kaptam az extdigitöl még anno.
"shop@edigital.hu <shop@edigital.hu> (időpont: 2018. máj. 28., H, 12:38) ezt írta:
Kedves Ügyfelünk!Közösségi oldalunkon való megkeresésére hivatkozva írok Önnek.
A HTC U Ultra, Brilliant Black (Android) (484664) jelenleg még a márkaszervizben van, 277710 szervizlapszámmal.
Tájékoztatjuk, hogy a szervizeknek, a hozzájuk történő beérkezést követően 15 napjuk van vizsgálni a garanciális készülékeket. A logisztikai folyamatokat figyelembe véve a javítás várható időtartama 30 nap.
Természetesen amint kapunk információt a márkaszervizből, értesíteni fogjuk Önt a bevizsgálás eredményéről, további esetleges teendőkről.
Sajnos arra rálátásunk nincs, hogy mely márkaszervizbe közvetítette ki cégünk a terméket.
Az ügyintézés lezárultáig, értesítésig szíves türelmét és megértését kérjük.Üdvözlettel,
Berán Tünde
Ügyfélszolgálati munkatársH-1033 Budapest, Reményi Ede utca 1-23.
T +36 1 452 0090
E shop@edigital.hu
www.edigital.hu
Tisztielt Extrem Digital!NAGYPAPA
-
-
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Superhun #19118 üzenetére
Mert? Nem tudják megállapítani, hogy egy nadrág? Vettem egy kávédarálót az euronicsban, 2 darálás után lekopott az oldaláról a ráfestett márkajelzés, akkor ugrott a garim? Szerintem olyan termékeknél, amiken nincsen S/N, címkével sem lehet beazonosítani, mert vihetek egy ugyanolyan másikat is....
The Truth is out there...
-
gyulank
addikt
válasz Superhun #19678 üzenetére
Vagyis, ha megrendelném, el kéne küldenem annak a boltnak ami a papíron van, vagy még jobb, személyesen el kéne mennem mondjuk az ország másik végére hogy beadjam meg visszavegyem? Mondjuk nem mennék el, de ha valaki elmenne, akkor mi van, ha közben mondjuk megszűnik a kisbolt ahol vették? Akkor nincs garancia?
[ Szerkesztve ]
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
hódmaci
senior tag
válasz Superhun #19984 üzenetére
Ennyit találtam..
A jótállási jegyem Extreme-s így azon nem sok mindent találok.Lackooo84 :
30 munkanap vagy 30 naptári nap?Mit kellene kérnem a szervíztől?:
-"árleszállítást"; "elállhat a szerződéstől"; "cserét" ?Van rá mód hogy a pénzem kapjam vissza inkább? ezek után kell a frásznak ez a márka.
Egyáltalán mit jelent hogy: "elállhat a szerződéstől"[ Szerkesztve ]
Hölgyeim! Azt tesszük a kirakatba ami eladó.:)
-
bullseye
addikt
válasz Superhun #20379 üzenetére
Kezdem úgy érezni, hogy ezzel a kiskapuval a honlapon hirdetett 5 éves garanciánál a kiküldött garancialevélbe simán beírhatja a cég kisbetűvel, hogy ebből 4 évig még én fizetek nekik, ha gond van a termékkel.
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
válasz Superhun #20614 üzenetére
Igen. Pontosabban nem cégtől, hanem magánszemélytől, de az eredeti számla az cég névre szól.
Már írtam a nagykereskedés felé, hogy inkább egy új gépet választanék a csere utalványt felhasználva. Arra azt a választ kaptam összességében, hogy "Mindenesetre utána nézek mit tehetek az ügy érdekében." ez volt 09.10.-n. Azóta semmi.[ Szerkesztve ]
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*2x32GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 3080 16GB MXM*4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
válasz Superhun #20619 üzenetére
Köszönöm!
Ha nem mennének bele a "cserébe" akkor csak kp.-ben reménykedhetek és akkor felveszi a kapcsolatot a céggel az akitől én vettem. (eredeti tulajtól/cégtől vette) így van rá némi esély, de ha nem mennek bele, akkor nem marad más hátra, mint a bíróság.◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*2x32GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 3080 16GB MXM*4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
-
-
asdf_
veterán
válasz Superhun #20913 üzenetére
Igen, de a meg nem nevezett, hulladekokat gyarto ceg -elteroen kb. az osszes versenytarsatol-, 1 ev garival arulja a termeketi. Tehat hacsak nem fizetett a plusz gariert, sanszosan az elso evben van. En is azt mondom amugy, hogy -ebben az esetben, amennyiben az elso evben vagyunk- le kell szarni a szervizt, vissza a vasarlas helyere, aztan kuzdjenek a szervizzel ok.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- iOS alkalmazások
- Autós topik
- SkyShowtime
- Motoros topic
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- Z Fold6 imitátor árulkodik a fogyókúrázó igaziról
- Renault, Dacia topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- További aktív témák...
- Finalmouse Starlight-12 Phantom (s) MODOLT, COREPAD rajta
- XFX GTS RX 580 8GB OC - eladó!
- Samsung Galaxy Watch 4 Classic 46mm, E-SIM, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S21+ 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Beats Studio 3 Wireless /// Makulátlan Állapot // Számla + 6 Hónap Garancia