- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- Irányíthat-e atomfegyvereket az AI?
- 5 év alatt 100 milliárd dollárt költött fejlesztésre az Apple, az AI a következő
- Az Insta360 ellen fordítja a hatóságokat a GoPro
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Kék halál (BSOD)
- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- Irányíthat-e atomfegyvereket az AI?
- Jelszókezelők
- Netflix
- Mozilla Firefox
- macOS PC-re
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Direct One (műholdas és online TV)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Simba
csendes tag
Sziasztok!
Újonnan vettem HyperX ramot, illetve A400-as SSD-t egy műszaki zálogházból, papírokat nem kaptam. Az eladó szerint a gyártóval kell beszélnem, ha probléma lenne. Az oldalukon ezt írják: Egyes esetekben a vásárlást igazoló dokumentumra is szükségünk lehet.
Ha nem működne valamelyik alkatrész, akkor milyen lehetőségeim vannak?
-
Darth_Revan
veterán
Sziasztok!
Vásároltam egy terméket , online rendeltem és személyesen vettem át a boltban. A boltban felajánlottak kedvezményt amit én elfogadtam . A termék nem jött be és visszavittem azonban 14 napos elallasra hivatkozva nem veszik vissza mivel azt mondják hogy a kedvezmény elfogadásával lezárták az eredeti rendelést és egy újat hoztak létre az új árral ,ami viszont bolti vásárlásnak minősül úgy nem vagyok jogosult a 14 napos elallasra.A kedvezmény felajanlsakor nem kaptam erről tájékoztatást, se arról hogy új rendelést hoznak létre, sem arról hogy gyakorlatilag ezzel lemondok a távollévők között létrejött szerződés által biztosított jogokról.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Darth_Revan #22904 üzenetére
Szia!
Milyen termékről van szó és miféle "kedvezményt" ajánlottak fel?
-
Aaron14
őstag
Sziasztok!
Vásároltam egy inget a nemvasalok.hu webáruházból. Rendelésnél a webáruház egyik kollégájával egyeztettük, hogy ugyan azt a szabású inget, amit én kértem nem árusítják, de nekem rendelnek, ha szeretném és mivel már van egy ugyanilyen márkájú, szabású, méretű ingem, ezért biztosan jó lesz.
Múlt héten hétfőn megérkezett, kicsomagoltam, gyorsan ki is mostam, hogy másnap friss ingben tudjak indulni dolgozni. Másnap reggel, mikor felvettem éreztem, hogy ez bizony kisebb. Lemértem és az ujjhossz 2 cm-rel, a mellbőség 4 cm-rel, a derékbőség 4 cm-rel kisebb. Megírtam a problémát a webáruháznak és azt mondták, mivel már kimostam, így valószínűleg a disztribútor el fogja utasítani a reklamációm és 1-2 cm eltérés szerintük amúgyis belefér.
Szerintetek ha az ing nem felel meg a forgalmazó oldalán feltüntetett méreteknek, akkor jogos a reklamációm? Mit tudok tenni, ha a webáruház nem akar cserélni?Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
totron
addikt
Nem jótállási téma, hanem 14 napos elállási jog gyakorlása a szándék, webes rendelés. Ajándékozott termékről van szó: csak a megrendelő küldheti vissza vagy a kedvezményezett önállóan is végig tudja vinni a procedúrát?
-
őstag
válasz Aaron14 #22910 üzenetére
nehéz okosat mondani erre
esetleg a békéltetőket felhívhatnád, náluk biztos több tapasztalata gyűlt össze
én azt mondanám, hogyha már valaki kiszedi a címkét, kimossa a ruhát, akkor ott több történt mint kipróbálás, nem lehet visszaküldeni indoklás nélkül
viszont a te esetedben elméletileg ez hibás teljesítés, hiszen nem jók a méretek
mindenképpen megpróbálnám visszaküldeni, ha nem cserélik akkor a békéltető testülethez fordulnékcryptot minden termékemért elfogadom
-
monchichi20
aktív tag
Sziasztok,
Igazából ez csak részben lesz csak garancia kérdés tölem, volt valaki aki vásárólt olyan térméket idén az újrendelet után az alzától ami 100k alatt van pl proceszor, táp vagy olyan termék ami régen 1+ év garancia volt? Arra most menyit adnak 1 évet vagy a gyári garanciát? Facebookon és Alza chaten is elentétes válaszokat kaptam...[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz monchichi20 #22914 üzenetére
Miért nem nézed meg az oldalukon az adott terméknél?
-
monchichi20
aktív tag
válasz Superhun #22915 üzenetére
Ezért mert ez van mindenüt már : Jótállás a 270/2020. (VI. 12.). számú rendelet alapján
Q2 vettem tölük idén az úgye 2 év garisan jött. -
,
addikt
válasz monchichi20 #22914 üzenetére
Az Alzás topikban érdemes lehet rákérdezni:
https://prohardver.hu/tema/alza_hu_informaciok_velemenyek_tapasztalatok/friss.html -
Topikgazda
válasz monchichi20 #22916 üzenetére
Ezt nem tudtam, bocsi.
-
Abyssh
csendes tag
Hali! Laptop vásárláson gondolkodok már egy ideje, de a jótállással kapcsolatban nem vagyok teljesen képben. Magánszemély részére ugye van a 3 sáv, 1-2-3 év értéktől függően. Rémlik valami, hogy azt olvastam céges vásárlásnál ez 1 évnél nem lehet több/nem adnak többet. Az idén januártól érvényes szabályokban erre nem találtam választ, a kisebb időtartamról is csak több éves cikkek/posztok ugrottak fel. De lehet csak fáradt vagyok és kiszúrta a szemem.A kérdésem a következő: végülis nem is céges vásárlás lenne, hanem áfás katásként egy 250k-t bőven meghaladó laptopot vennénk. Ha leírjuk kiadásként az áfát, attól a 3 év jótállás még érvényesíthető?
-
asdf_
veterán
válasz Abyssh #22920 üzenetére
Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
Csak nekik jár kötelező jótállás.Katásként gondolom csak azt lehetne elszámolni, amit a vállalkozás körében felhasznál az ember, így a kettő pont üti egymást (btw. a katának nem pont az egyik izáje, hogy nem kell költségelszámolással szüórakozni?)
[ Szerkesztve ]
-
Abyssh
csendes tag
Van az áfamentes és az áfás katás. Aki áfás és úgy ad számlát az tud költségként elszámolni különböző dolgokat. Pl a lakásomba tavaly vett nyílászárók papíron a műhelybe kerültek. Nem szép dolog, tudom.
Namost, egy ilyen értékű gépnél inkább nem játszom vissza áfát, mert a 3 év sokkal fontosabb. Persze csak akkor, ha tényleg kevesebb jár vállalkozóként amit szemétségnek tartok. De sajna akármennyit keresek neten, nem találok egyértelmű választ, pedig esküszöm hallottam tavaly év vége fele valahol. Ha itt nem tudna senki pontos infót, akkor hétfőn ha nem felejtem el megtudom kérdezni egy helyi boltos ismerőstől. -
,
addikt
válasz Abyssh #22922 üzenetére
Az adott boltban kérdezd meg, ahol vásárolnál. Az biztos, hogy a fogyasztókat megillető jogok neked nem járnak, mivel nem vagy fogyasztó. Az, hogy valaki katás vagy nem katás, egyéni vállalkozó vagy Kft., semmi jelentősége, egyik esetben sem számítasz fogyasztónak. Ettől függetlenül kaphatsz 3 év garanciát, de az nem kötelező érvényű, az adott boltban érdemes rákérdezni erre.
-
asdf_
veterán
válasz Abyssh #22922 üzenetére
Nem minden márkánál, de jellemzően úgy lett ez megoldva, hogy a notebookok ugyanannyi garival jönnek ki a beszállítótól, mint eddig, és mondjuk egy 2 év garisnál ha fogyasztónak adja el a kisker, akkor meg "kell" venni hozzá a garikiterjesztést és így lesz 3 év belőle.
Tehát egy eddig 3 év (valójában 1+2) év garis Dell vagy HP most hirtelen nem lett 1 év garis céges vevőknek, ugyanannyival megy, mint eddig, Dell, HP, Lenovo , MSI , Fujitsu jellemzően 1+2, Asus, Acer, jellemzően 1+1, viszont a 30 napon belüli javítási kötelezettség és a negyedik meghibásodáskori csere (ez is új szabály idéntől) nem jár, csak a fogyasztóknak.[ Szerkesztve ]
-
_szantos_
csendes tag
Vásároltunk online egy okosórát, melyre a forgalmazó a jótállási jegy megküldve jótállást vállalt. A termék elromlott, vissza lett küldve a forgalmazónak, aki megvizsgálta. A vizsgálat eredményével nem értünk egyet.
Konkrétan arról van szó, hogy az órához nem mellékeltek töltőt, így PC-ről és egy Huawei Quick Charge töltőről lett töltve. Utóbbira "5V 2A or 9V 2A" van írva. A vizsgálat során megállapították, hogy a gyorstöltő károsította az órát. Rosszul gondolom, hogy a töltőadapteren az összes lehetséges fesz. és a max. áramerősség szerepel, és a töltendő eszköz határozza meg, hogy milyen fesz. és áramot kér?
Cégként lett véve, DE mint írtam a forgalmazó jótállást vállalt (jótállási jegy az adott számlára aláírással, pecséttel).
A fogyasztóvédelem hatásköre erre kiterjed? Hová fordulhatunk?
Köszönöm! -
-
_szantos_
csendes tag
válasz Superhun #22930 üzenetére
Valszeg én vagyok felületes, de csak az eladó bizonyítási kötelezettségét látom leírva. A "független szakértői véleményt" nem. Szerintük bizonyították: készségesen megvizsgálták a saját szervízükben. Mivel nem jutok velük tovább, ezért kérdeztem, h kit lehet bevonni (cégként lett véve, de adtak jótállást).
-
Floyd80
addikt
NZXT US gyártói garanciaintézés, az AIO topicban már írtam róla.
X62 AIO ledje tönkrement, visszaküldöm, egy hónapot számoltam kb. Még élt az Aquás gari, de írok inkább a gyárnak, hogy mi kell hozzá, hátha egyszerűbb és gyorsabb. Számlát elküldöm, jóváhagyják, minden ok. Ez volt karácsonykor kb., írták nem kell visszaküldeni, tönkre kell tenni egy video proof-fal, pipa.
Január elején írnak, hogy feladják 2-3 napon belül, küldik a tracking számot stb. Itt véget is ért a normál ügymenet.
Január végén szólnak, hogy a csomag visszament a német raktárukba, mert senki nem vette át, jók-e az adatok, keresett-e a futárcég. Az adatok persze jók voltak, senki nem keresett a szállító cégtől + semmilyen tracking számot nem kaptam. Az UPS-nél kiderül, hogy nem volt rajta telefonszám és ha 5 napig nem keresik, visszaküldik. Mondjuk ez is vicces, hogy nem hozzák ki kétszer vagy nem írnak, szólnak a feladónak, hogy nincs telefonszám vagy valami. Még egyet írtam az NZXT-nek, hogy frissítsék már a témát, azóta senki nem válaszol.
Komolyan, milyen cég, ami egy qrva e-mailre nem tud 1-2 napon belül válaszolni, hogy ok, intézzük stb. Feladnak valamit, hogy nem is tudok róla, még ha nincs is telefonszám, azt se tudtam melyik céggel szállíttatnak, hogy legalább rákérdezhettem volna. De nem küldtek csomaginfót, lehagyták a telefonszámot, tuti ilyen narkósokat foglalkoztatnak.
Tennék rá pénzt, hogy megint feladják úgy, hogy nem küldenek nekem tracking számot és megint megutaztatják Krefeld és Budapest között.
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
zenwalk
senior tag
sziasztok
A 14 napos elállással kapcsolatban lenne egy kérdésem. Ezt akkor is kérhetem, ha már kibontottam és kipróbáltam a terméket? Scannert szeretnék venni, de nem vagyok benne biztos, hogy a drágább scanner feltétlenül szükséges nekem, lehet elég egy olcsóbb, gyengébb minőségű. Először az olcsóbbal próbálkoznék, de nem tudom, hogy van-e lehetőségem a kipróbálásra, vagy ha kibontottam és használtam akkor ugrik a 14 napos visszaküldés lehetősége is? -
asdf_
veterán
válasz zenwalk #22935 üzenetére
Él, pont ez a lényege a dolgonak, hogy ki tudd próbálni, mivel nem boltban vetted, ahol erre lehetőséged van (viszont ha esélyes az elállás, legyél jófej és ne húzogasd le a műanyagfóliát róla, amíg nem biztos, hogy marad). Ugyanakkor azért scannernél túl nagy varázslat nincs, átlagjúzernek bőven elég a legolcsóbb. Mi a két kinézettt típus?
-
nyul105
senior tag
Sziasztok,
Rendeltem egy akciós okosórát, számlát kaptam róla, kifizettem, kiszállították, de a a csomagban egy másik típusú óra volt.
A rendeléskor a képen is, és a felhasználó fiókokban is a jó típusú óra szerepel a rendelésnél.Jeleztem az üfnek, azóta a termék már nincs raktáron. A legtöbb, amit ajálnlottak, hogy visszaveszik, és visszaadják az árát. És rendeljem majd be ha lesz raktáron.
60ezer a rendes ára, 40ezerért vettem.Tudtommal onnantól, hogy számlát kaptam a termékről, kifizettem, ez hibás teljesítésnek minősül. Ráadásul ez nekem eléggé a fogyasztó megtévesztésének minősül...
Kérdéseim:
- lehet e ilyenkor valamilyen kártérítést követelni, fogyasztóvédelemnek jelezni?
- ha megjelenik a kínálatukban a termék a visszaküldési időn belül, akkor gondolom jogosan kérném a termék kiszállítását? -
őstag
válasz nyul105 #22937 üzenetére
Tudtommal onnantól, hogy számlát kaptam a termékről, kifizettem, ez hibás teljesítésnek minősül. Ráadásul ez nekem eléggé a fogyasztó megtévesztésének minősül...
az nem hibázik, aki nem dolgozik. Itt egy hiba történt, ha visszakapod az árát, rendben van a dolog. Semmilyen megtévesztés sem történt.- lehet e ilyenkor valamilyen kártérítést követelni, fogyasztóvédelemnek jelezni?
fogyasztóvédelemnek jelezheted, de ha visszakapod az árát és a szállítási költséget, akkor jogilag téged semmilyen kár sem ért, nem tudom mit szeretnél jelezni- ha megjelenik a kínálatukban a termék a visszaküldési időn belül, akkor gondolom jogosan kérném a termék kiszállítását?
miért gondolod ezt? ha az árát visszakapod nincs helye további követelésnek
Természetesen ügyfélbarátabb hozzáállás lenne ha cserélnék (ha ez az igényed)cryptot minden termékemért elfogadom
-
nyul105
senior tag
válasz LuckyL #22938 üzenetére
Köszi,
Itt jópár hiba történt, mert valaki jóváhagyta a rendelést, valaki kiállított egy számlát, egy jótállási jegyet, és valaki becsomagolta, feltételezem, hogy a raktáron is módosították, hogy xy imei számú óra eladva. Nem tudom, hogy lehet ennyiszer hibázni zsinórban véletlenül. De értem a mondandód lényegét, plusz előzőekből sok lépés automatizált.
Megtévesztés: akciós termék, ami nincs.A 3.ra: azzal indokolják, hogy nem kapom meg amit rendeltem, mert hogy nincs raktáron. Ha raktáron lesz, ez az akadály elhárul ezért gondoltam.
Félre ne érts, nem vagyok a hőbörgő fajta, de rosszul esett kibontani egy másik típusú órát. Ezután jeleztem, elnézést se kértek.
Újra jeleztem írásban, akkor már elnézést kértek, és mondták, hogy küldjem vissza, rendeljem meg újra majd az új áron, ha elérhető lesz...
Fel se ajánlották, hogy ha lesz készleten, akkor megkapom, ez esett rosszul. -
Floyd80
addikt
válasz Floyd80 #22934 üzenetére
Ne adjatok meg külföldi csomagra előhívószámot, ezt tényleg nem akarom elhinni, de ez történt: így adtam meg a számom a NZXT-nek: +3670...., a csomagra így került: 3670...
Mi következik ebből? A futár + jel nélkül beüti a telefonjába és mit mond neki az automata hang? A szám nem megfelelő.
Pontosan ez a szöveg volt a visszárun, a szám nem megfelelő. 100 futárból ez hánynak okozhat problémát? És rákérdeztem az UPS-nél, hogy nem lehetséges, hogy egy futár esetleg nem boldogul a +36-tal, nem, olyan nem lehet.
[ Szerkesztve ]
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
Floyd80
addikt
válasz Exodion #22942 üzenetére
Köszi, ezt megjegyzem, bár a +36-tal sem volt eddig probléma. Most adtam két számot is meg sima 0670-nel, hátha így sikerül.
De érted, kétszer is kijött vele a tracking szerint és nem jut eszébe megkérdezni a diszpécsert, akárkit, hogy szerinted jó ez a szám vagy mi?
Na mindegy, a feladó nem küldött tracking számot, lecsippentette a + jelet a tel. számról, a futár értelmi fogyatékos, én meg minek akartam +36-ot tenni rá, úgyse hívnak sose, amíg külföldön van a cucc.
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
nyul105
senior tag
válasz LuckyL #22944 üzenetére
Én nem értek a joghoz, azért kérdeztem, hogy hibás teljesítés esetés van e kártérítés....
Ha én vállalom, hogy építek egy uszodát, de helyette egy welness szállodát építek, akkor olyankor szoktak kárigénnyel élni pl., nem csak a pénzt adják vissza.
Hülye példa, tudom.
Ezért mertem feltenni a kérdést, én is nyitott vagyok a vitára, elvégre ez egy fórum. Sőt, a hozzáértők véleményét egyenesen elfogadom[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz Exodion #22942 üzenetére
0036-ot adok meg minden kulhoni rendelesnel, soha nem volt problemam
Ez azért nem feltétlen jó, mert a + az a nem a 00-t helyettesíti, hanem miden egyes országban a helyi international exit code-ot. Ami NÁLUNK éppen 00 (oké, a teljes EU-ban is, és a világ kb. 80%-ában), de mondjuk Ausztráliában, Kanadában vagy USÁ-ban pont nem. No meg sok helyen kötve van a kezed, mert a + eleve ott van már, és az országhívó számmal kell folytatni (szerintem a fenti esetben is ez történhetett, ezért nem volt ott a +, mert az nem volt a beviteli mezőben, csak előtte, kinyomtatni meg nem nyomtatták, csak a bevitt értéket).
Mindenesetre beszarás, hogy futár ennyire hülye legyen[ Szerkesztve ]
-
Floyd80
addikt
válasz nyul105 #22946 üzenetére
Lehet kártérítés, de sokadik lépcső. Kvázi nem nyerészkedhetsz ezen (káron szerzés tilalma), ha nem kapnál helyette semmit, csere, pénz vissza, az már kár lenne.
A kötelezett – ha a hibás teljesítést nem menti ki – köteles megtéríteni a jogosult ama kárát, amely a hibás teljesítésből ered.
A jogosult a kára megtérítését akkor kérheti, ha:
– kijavításnak vagy kicserélésnek nincs helye;
– vagy a kötelezett a kijavítást vagy kicserélést nem vállalta/annak nem tud eleget tenni;
– vagy a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt."Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
Új hozzászólás Aktív témák
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- BestBuy topik
- Napelem
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Gray Zone Warfare
- Kék halál (BSOD)
- További aktív témák...
- Lenovo 4. generációs i3-4130 sff pc, 16GB vagy 32GB rammal
- Új Bontatlan Univerzális monitorállvány, 17-27'' , VESA 100x100/75x75 UNOXAR UX-MDS-10
- HP pro 6300 SFF i5-3470 16GB vagy 32GB Rammal
- Hófehér Toshiba 15,6"HD,4magosIntel!4x2,2Ghz,IntelHDVga,SSD,szép állapot
- ThinkPad 13,3" FullHd IPS,10.gen.core i5(8x4,2Ghz),Vil.bill.8GB DDR4,512GB SSD,Jó akku, jó állapot
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest