Aktív témák

  • greenmukk

    tag

    1 hete vettem meg antikváriumban (300ft-ért) ezt a könyvet:A halál árnyékában nagyon érdekes dolgokat írnak benne a "régi F1-es időkről"
    pl ami megfogott:
    "A töltőnyomás és a teljesítmény közötti összhangról a Ferrari statisztikát vezetett. Eszerint 2,0 bar-os töltőnyomás 607lóerős teljesítményt eredményezett, 2,2-es már 635lóerőst, 2,4-es pedig 663 lóerőst. A legjobb edzésidő elérésért folytatott ádáz küzdelemben a legtőkeerősebb gyárak-főleg a Ferrari és a Renault,később a BMW is megengedhették maguknak,hogy egy teljes Forma 1-es motort odadobjanak a szuper köridőkért. Ilyenkor a töltőnyomást az abszolút maximumra állították. Igaz ugyan hogy a motor legfeljebb 2-3kört bírt ki ám ez idő alatt nagyon gyakran szuperidőt ért el."

    erről nem is halottam eddig:
    "1975.június 22.-én Luca Montezemolo a Ferrari csapatfőnöke minden bizonnyal annyira csak Laudáék irányítására figyelt,hogy nem hallotta a dudaszót/ez figyelmeztetett a gyors járműre a boxban/. Éppen a depófaltól szalad vissza a Ferrari depóhoz amikor Ronnie Peterson Lotusa kifelé jött akocsiállásából.A svéd nem tudta elkerülni az összeütközést, s bal hátsó kerekével elütötte a híres csapatvezetőt,akit kórházba kellett szállítani,de szerencsére nem szenvedett súlyos sérülést."

    ez sem semmi:
    A barcelonai pokol
    "A botrányt Emerson Fittipaldi robbantotta ki véletlenül.Barcelonában az edzésnap előtt kiment a pályára,hogy a nevét viselő napszemüvegmárka számára néhány reklámfotót készíttessen.A fotós megkérte hogy üljön rá az egyik védőkorlátra,a korlát azonban összetört alatta. Fittipaldi akkor rémült meg igazán amikor ellenőrizni kezdte a többi korlátot.Kiderült hogy a rögzítőcsavarok anyáit egyáltalán nem húzták meg.Kivülről úgy tűnt hogy minden rendben de gyakorlatilag nem létezett védelem mert a korlát nem tartott.Súlyosbította a helyzetet hogy Barcelonában városi futamot tartottak így amennyiben egy kocsi kivágódott volna,s nem tartotta volna meg a védőkorlát rakétaként repült volna a közönség közé. A versenyzők szavazásra bocsátották hogy részt vesznek e a versenyen. 21en ellenne nyolcan mellette szavaztak. A konstruktőrök azonban fenyegetőztek hogy kirúgják akár neves pilótáikat is,a rendezők pedig a konstruktőröket fenyegették ha nem indulnak a spanyol rendőrség szerződésszegésért lefoglalja az összes F1-es kocsit akár több hónapra is amíg a vizsgálat tart. Így a pilóták vállalkoztak a versenyzésre.Csak egy valaki maradt sziklaszilárd Emerson Fittipaldi az utolsó edzésen beszállt ugyan kocsijába de csak néhány kört tett meg csigatempóban. Eközben kezét magasra emelve jelezte tiltakozását-a nézők pedig füttyel fejezték ki nemtetszésüket.
    A vasárnapi futamon Fittipaldi már nem jelent meg. Magánrepülőgépén elrepült Spanyolországból. A repülőtéren még ezt mondta az újságíróknak: "Még akkor is ez a helyes döntés,ha ez a világbajnoki címembe fog kerülni."
    A verseny 24.körében Stommelen a védőkorlátnak ütközött s az rögtön eltört így bombaként vágódott a nézők közé. Borzalmas pánik tört ki mindenütt vérző emberek és testrészek voltak láthatók. Fittipaldi Barcelonában maradt orvosa nyújtott elsősegélyt -a rendezők ugyanis nem engedték be a mentőautókat a pályára. 4en meghaltak,többen súlyosan megsebesültek. A barcelonai tragédia után Fittipaldit magányos hősként ünnepelték."

    Eddig is nyilvánvaló volt számomra ,hogy teljesen más volt akkoriban a Forma 1,de most hogy olvasom a könyvet sokkal keményebbnek tűnik az akkori F1 mint a mai. Nem azt mondom hogy napjainkban tök egyszerű nincsenek kemény dolgok(ezekbe úgyse látunk bele még) csak valahogy mégis az jóval keményebbnek látszik. Bár az is lehet,hogy azért van ez mert ma már sokkal kiforrottabb,biztonságosabb és inkább a technikán van a hangsúly nem pedig a "gépészkedésen" és a pilótán.

Aktív témák