- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
-
IT café
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geryson
addikt
A zenész, programozó Kozma András tudna Neked segíteni, merthogy a Jövő Házában ami állt, az az övé volt. Nekem még van felvételem, amikor az egyik szobában állt a szerkezet. Anno én is gondolkoztam rajta, egyébként egy tök felesleges dolog így rágondolva (baromi drága és csak erre tudod használni, valljuk be már az hülyén néz ki ha egy Cassnával/Airbussal akarnál repülni - ha éppen Boeing a cockpit. ITT van András honlapja.
Monitor helyett kapásból azt mondom, hogy projektor, hiszen valósabb lesz a látott tér. Monitornak max. az oldalsókat tudnám elképzelni. Amúgy csak alátámasztani tudom, hogy csakis FS9-el próbálkozz, mert az FSX annyira hardwareigényes, hogy az csúcs. Nekem most mondom azt, hogy elmegy minden rajta és ez egy monitor és vannak benne nem olcsó komponensek (és még most sem full a látvány!). FS9 meg hasonlóan szép is lehet akár látványra, azt mondják itt egyesek (én mondjuk ezt 90%-ban alátámasztom, de anno még nagy volt a különbség, de jöhettek ki új látványnövelő dolgok). Gép rohadt sok kell hozzá, kell a megjelenítéshez több is, a szoftverhez 1 és legalább még 1 Project Magentához. Andrásnak úgy tudom 4 gép hajtja.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
cintula187
addikt
Sziasztok!
Ifly 737 gondom lenne. Mik lehetnek az okai annak, hogy leszállás közben hiába állítom be hogy tartson egy bizonyos magasságot ALT HLD -al mégis folytatja a süllyedést. Még úgyis ha pályairányon vagyok és látja az ILS-t
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
Geryson
addikt
válasz cintula187 #8603 üzenetére
Hát ha látja az ILS-t és a siklópálya miatt süllyed, akkor az csak jó, nem? Amennyire én tudom az APP gomb bármelyik repülőnél felülírja a többi MCP parancsot (VNAV, LNAV, ALT HLD, HDGSEL, HDGHLD, V/S). Bár bevallom lehet akkor nem értem a kérdésed...
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
cintula187
addikt
válasz Geryson #8604 üzenetére
A siklópálya alatt vagyok bőven. És nem "várja" be hogy egyezzen vele és akkor kezdjen süllyedni hanem süllyed tovább a semmibe :S Megállítom a süllyedést az AP felülbírálásával. AP vissza és megint süllyed. De még mindíg jóval az ILS alatt vagyok.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
Geryson
addikt
válasz cintula187 #8605 üzenetére
Hm, tehát akkor be van tekerve egy magasság, a V/S az "0"-án áll és mégis süllyed? Ez már elég furcsa. Biztosan nem egy alacsonyabb "célmagasság" van beállítva?
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
andorra
őstag
válasz cintula187 #8603 üzenetére
Pontosan le kellett volna írnod, hogy milyen autopilot funkciókat használsz az adott szituációban. Így csak találgatni lehet. Az, hogy látja az ILS pályát semmit nem jelent, ha a hozzá tartozó funkciók nem aktívak. Az APP csak akkor tudja átvenni a függőleges irányítást, ha az ideális magasságon (olyankor azonnal), vagy felette kapcsolod be és az ideális magasság közelébe süllyed.
-
Geryson
addikt
Ma kaptam egy levelet az ActiveSky 2012-ről. HONLAP Kíváncsian várom az első teszteléseket...
cintula187: Ahogy a kolléga is elmondta, írd le egy kicsit részletesebben. Olyan nincs, hogy a gép magától kezdjen el süllyedni. Pontosabban 3 esetben lehet: APP aktiválva és elkapta az ILS-t (de akkor a siklópálya alá tuti nem megy be), a VNAV aktiválva van és az FMC-ben a következő leghez egy a mostaninál alacsonyabb magasság van társítva (azaz leköveti a beprogramozott vertikális profilt) és ALTHLD van bekapcsolva és ott betekertél egy a mostaninál alacsonyabb magasságot, amit a V/S-nél megadott vertikális sebességgel akar elérni.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
cintula187
addikt
válasz Geryson #8609 üzenetére
Nem vagyok most fsx közelben,de ott ronthatom valszeg el, hogy a Vnav tényleg benyomva maradt. Nem emlékszem már pontosan,de ha lehetséges hogy az APP-t benyomva a Vnav is bekapcsolva maradhat akkor itt lehet a gond. De az is lehet hogy app-t be se élesítettem és vnav maradt bekapcsolva. Ha ezek egyike se áll fenn a következő ilyen esetben, akkor leírom pontosan a körülményeket
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
nagyúr
válasz Geryson #8609 üzenetére
Alapvetően lehetséges a második verzió is, de azért az valószínűtlen, hogy final-en egy siklópálya alatti magasságú waypoint van betéve. Ha rendesen meg lett tervezve az útvonal, FMC-ben ARR egyezik a kiválasztott RWY az ATC által adott RWY-jel, akkor ilyennek nem szabadna előfordulnia. Ha nincs rendesen felprogramozva az FMC, akkor persze bármi lehet, ez igaz.
BUD LAGO-n csináltam a minap egy CATIII C megközelítést PMDG 737-800-zal, hát kiderült, hogy a 31R ILS-e bő 10 méterrel balra a futópálya mellé hoz le a fűre.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Geryson #8612 üzenetére
FS9-cel játszom. Ritkán repülök mondjuk LHBP-re, mivel oda IRL is sokat repülök (bár nem aktívan természetesen), ezért csak most tűnt fel a hiba. CATIII C körülmények között egyébként nem is leszállni nehéz, hanem megtalálni a gurulóutat/állóhelyet.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Korcsii
őstag
LAGO... Lagos-ban szálltam le majdnem taxiway-re... az volt az utolsó, hogy a finalt jó időben nem kézzel vittem.
Amúgy Ferihegyen az is problémát okoz, hogy az egész egy kicsit el van tolódva a valósághoz képest (rossz helyen van az FS-ben). Bár ha jól tudom pl a kifutót Kozma András is oda rakta, ahol alapból van, nem avalódi helyére. A LAGO lehet más. Lehet ez is közrejátszott.
[ Szerkesztve ]
-
Bundee69
tag
Akinek van, a History HD csatornán pont most megy (lassan vége) egy műsor, a címe: "A legextrémebb repülőterek". Kb 2 órás és 10 repteret mutatnak be. Legközelebb szerda este 8-kor fogják itt adni. A sima, nem HD-s History-n pedig december 17-én este 8-kor fogják először bemutatni.
-
boeing
senior tag
Minden kedves szoba pilótának,békés ünnepeket kívánok!!
-
fatal`
titán
Boldog karácsonyt minden fotelpilótának!
-
hhelikopter
tag
Sziasztok!
Aki FSX hez GTX 580 videókártyát használ az dobjon egy privát üzenetet, szeretnék beszélni vele.
Köszi
-
Geryson
addikt
válasz hhelikopter #8628 üzenetére
Pl. én. De miért nem itt kérdezed meg?
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
hhelikopter
tag
válasz Geryson #8629 üzenetére
Szia Geryson!
Köszönöm a gyors reagálást! A helyzet az, hogy pár hónapja építettem egy frankó gépet:ASROCK P67 Extreme4 Gen3
CORSAIR 8192MB Vengeance DDR3 1600MHz CL9 KIT CMZ8GX3M2A1600C9
INTEL Core i7-2600K 4.6 GHz 1155 BOX
HD6950 2GB GDDR5 TOXICFrankó minden, viszont úgy érzem, hogy a videókártya a gyenge pontja lehet a gépnek, sokan azt mondják, hogy az FSX az Nvidia-t jobban szereti. Nem tudom erről mi a véleményed?
Én helikopteres repülésbe nyomulok, és az ORBX által készített összes kiegészítő megvan, tegnap megvettem a Orbx - FTX: NA 0S9 Jefferson County International kiegészítőt. Itt koppantam egy elég nagyot, mivel a Minimum FPS 20 -ra lepottyant a pálya megközelítésékor, ami nagyon gáz, 30 FPS alá nem szeretek menni, sőt nem is megyek. A kérésem az lenne, hogy ha nem okoz nagy problémát akkor szíveskedj Nekem egy FPS tesztet csinálni a környék berepülésével, illetve a repülőtér különböző irányokból történő megközelítésével, úgy, hogy fel van telepítve az Orbx - FTX: NA 2WA1 Diamond Point kiegészítője is, a következő beállításokkal. (lásd lent) Igazából kíváncsi vagyok, hogy a GTX 580 mit tud, érdemes-e beruháznom. Előre is köszönöm a segítséged. -
fatal`
titán
-
RCH663
aktív tag
válasz hhelikopter #8630 üzenetére
Szia HHelikopter.
A gond a következő:
ATi kártyák driverében van egy hatalmas bug FSX alatt. Ha felhők vannak az égen, és nagyon sűrű scenery felé érsz,akkor valamiért összeomlik az Anti Aliassing. Többen több jelyen jelezték ezt mind az ATI-nak (AMD Support ) mind pedig a Microfosnak, mind két csapat mereven nézett előre és kussolt. Az AMD admin még a hozzászólásokat is törölte a fórumból... A jelenség alapja hogy az ATI, és Nvidia külön utakon jár hardverben. AZ ati sok kicsi szállal oldja meg a renderelést, a "zöld" meg kevesebb, de izmosabb szálat használ. Hogy ezen a ponton driver, és FS szintem mi történik az senkinek nem tiszta, de tény hogy az ATI-k "átesnek" és belaggolnak, ha felhő/köd/ sok objektum van amit számolni kell.
Sokat lehet enyhíteni a tüneteken, ha rendesen be van configolva az FSX.cfg. Ha gonolod ki posztolom ide a lénygesebb beállításokat, amit érdemes kipróbálnod.
Fontos, hogy szedd le a bojote féle shader 3.0 modot, és telepítsd. Lesznek rendes efektjeid, meg fény, meg pompa meg ragyogás. DX10 használata szigorúan tilos! (Bug hegy)
Az auto gent fontos hogy max-on hagyd, mert ha leveszed akkor kevesebb dolgot rajzol ki, de fps nem emelkedik, és még jobban fog "shutterelni" ugrálni a kép.
Legjobban úgy tudod tesztelni, hogy RadeonProt telepíted, és kikapcsolod az AA minden formáját. Hasítani fog mint az állat, de olyan ronda lesz, meg foltos, mint az ember fia pofája egy kiadós bulizás reggelén, hányás után....
Utána szedd le, mert bekavar. Legjobb tapasztalatom szerint, ha Aplication cont.-on hagyod, és az fs-ben ki van pipálva az AA.
Eyefintyben ez még zavaróbb, mert normálon 55-70 fps, 3840x1024 ben nálam HD5770-en, de Budapest 2.0 clear sky, 28 Fps, REX 2.0 benyomja a szmötyis időt és 10-14 FPS, meg shutter heghyek, AZtán clear sky, és egyből 37 FPS.
FONTOS: az FS-en belül a frame limiter unlimited!!! ha vissza veszed, az mindíg bekavar.
-
RCH663
aktív tag
Szia Mopa!
Eyefinty nagyon jó, de vannak buktatói, viszont ezzel együtt lényegesen olcsóbb mint az Nvidia souround. Az Nvidia-nak két kari kell sli-ben hajtva, az Ati, meg eyefintyvel egy karin lekezeli a 3, 4 monitort.
Lényeg: Vagy saphire FLEX kértyád van, amiben van DAC converter gyárilag, ekkor nem kell AKTÍV!!!!! display port hanem sima passzív csatlakozókkal rá lehet kötni a monitorokat (már ha nem akarsz méregdrága display portos monitorokat venni, vagy projektort) vagy ha nem flex a kártya akkor kell egy aktív display port to VGA átalakító. Nekem a Saphire féle van, aminek nem kell külön usb, mert a kari DP-ről kapja a tápot, így ha mód váltásnál fagy (mert fog ) akkor a kari reseteli, nem kell ki be dugdosni (nem veszel észre semmit, villan a kép oszt csókolom) Gond az hogy FSX alatt az ATi kártyákkal full időjárás és nagyon sűrű scenery esetén vannak gondok (bár együtt lehet vele élni...) lásd másik poszt.
Maga a gép igény: én most i5-750 4.1 Ghz, 8 Gb 1600 kingston AsusP7P55D alapon elégedett vagyok, de itt ott lehetne jobb. Kozma András (BP scenry készítője, FS Guru) szerint bármelyik i7 jobb, mint az i5. AMD sajnos felejtős, minden szinten alul marad.
A legfontosabb hogy az FSX elsősorban proci memóra vonalon vas igényes, a videó másodlagos, elvégre csak azt tudod megjeleníteni amit proci kiszámolt, és átadta a kártyának. Az FS-ben mindent szinte a proci számol, a vga csak "utó feldogoz" kis túlzással.
Cockpit egyebek:
Az Fs-gépet csak a táj megjelenítésére használjuk ilyenkor, általában kell valami a műszerek megjelenítéséhez. A Wide view erre nem jó, mert a műszereket nem szinkronizálja, csak a gép külső helyzetét. Erre kellenek a külső progik. A Project magenta az egyik út, de nagyon drága (kb 180.000 Huf jelenleg) mi a sajátunkhoz a Flyware programot használjuk ( www.flyware.nl) ez van FMC-s és FMC-nélküli változatban is, és nagyon felxibilis, nagyon sok dolgot meg lehet vele csinálni. (ha kell írok róla bővebben)
A különböző panelek megjelenítéséhez, külön monitirok kellenek, nekünk ezek 15" tft-k a vateráról darabja 5.000 Huf volt. Minden panelnek külön pc van dedikálva, jelenleg 3. Egy core2 celeron az FMC-nek, és HP p4-es desktopok a paneloknak.
Következő lépcső a vezérlés. Vejetsz kész panelokat (saitek, CH, stb) vagy csinálhatod magad is. Ha veszed, gyorsan a tied, de nagyon drága, ha csinálod éveket lehet szopni mer elkészül de sokkal olcsóbb.
Mi a az Opencockpits vezérlő kártyáira alapoztunk, Az SIOC program nyelv segítségével rengeteg ollyan dogot meg tudunk csinálni, ami már nem fs (AZ Fs-ben nincsenek alaból fedélzeti rendszerek, azokat a Gauge-ok segítségével csinálják, amik viszont külső xml programok, vagy dll-ek, és a háttérben futnak.
A típus amivel repülni akarsz: A fizetős addonok legtöbbje zárt, és a fejlesztők nem adják ki a programozáshoz szülséges változók kódjait, amivel vezérleni lehet a gépet. A PMDG 737-et már jól feltérképezték a júzerek, de egy ariane, vagy ifly nagy kihívás, esetleg lehetetlen. A level-D 767 az egyetlen addon, amit teljesen cockpit buildereknek fejlesztettek, és teljes a támogatás. Vagy használsz egy freeware külső modelt, és mindent magad programozol fejlesztesz, de ez hosszadalmas. Mi ezt az utat járjuk, szívunk is rendesen.
Ami kell még: Fsuipc, regisztrált változat. Nélküle nem megy. Meg lehet ugyan próbálni, és bohóckodni simconnectel, de eddig mindenkinél az lett a vége hogy megvette az fsuipc-t és a wide fs-t (utóbbi hálózaton keresztül osztja meg az FS memóriáját, így másik gépre is telepíthető külső alkalmazás. )
És ekkor lehet nekiállni barkácsolni... Szerintem csináljatok először egy kísérleti projectet. Csak próbáljatok valami általános műszerfalat általános géphez, ideiglenes anyagokból, teszt kapcsolókkal csinálni. Rengeteget fogtok belőle tanulni, így elkerülhetőek a nagy zsák utcák az éles fejlesztésben.
Ha kell postolok pár képet a saját dolgainkról, vagy ha valami nem tiszta, vagy teljesen kínai kérdezz és megpróbálom részletesen elmagyarázni.
-
Geryson
addikt
válasz hhelikopter #8630 üzenetére
Egy kicsit nehéz válaszolnom, merthogy ez a kiegészítő pont nincs meg nekem. Ami biztos, hogy nekem nincs ennyire felhúzva az FSX, mint ahogy Te posztoltad, de sajnos be-beszaladok 20 FPS alá néha még én is. Ez mondjuk egy extrém példa, mert LHBP virtual cockpitban az NGX-el egy jó példa erre, de a másik oldalról rögtön el kell mondanom, hogy még le tudom tenni kézzel (tehát inkább a 20 alatt marad csak és nem megy le 15-10 környékére tartósan) és lehet este, köd, akármi ez az eredmény nagyjából mindig jön.
Egy szó mint száz én jó beruházásnak tartom, bár megkérdőjezelhető az épelméjűségem, hogy közel 150 ropiért vettem egy vkártyát, de nekem így megérte. Tulajdonképpen az FSX.cfg és a csúszkák beállításával most nincs olyan szitu, amikor ne tudnám élvezni a repülés bármely pillanatát.
ATI - NVIDIA FSX kérdésre számos válasz van itt is, kaptál is most a kollégától és külföldön is többször felhozták már. Én úgy tudom, hogy mindenki az NVIDIA-ra esküszik és jómagam is ezt mondom, bár új ATI-val még nem próbáltam (de nem is fogom, mert nincs már okom rá).
Messze laksz Pécelhez, pedig mondanám, hogy próbáljuk már ki, mert tényleg többször volt ez kérdés...
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
RCH663
aktív tag
válasz Geryson #8634 üzenetére
Szia FSX.Cfg fine tune neked megoldja. AZt írják, hogy shader 3.0 moddal mennie kell a te kártyádon, a 6950 már nem rángat a hibás AA driver miatt. Fontos hogy ha cfg tune után ne akard az fs csúszkáit állítgatni, mert vissza állít jó pár dolgot alapra, és kezdheted elölről.
Az esetedben a kártya "etetése" adattal amit meg kell oldani.
-
hhelikopter
tag
Szia RCH663 !
Már féltem, hogy senki nem reagál érdemben a kérdésemre, kérésemre. Ennek a videókártya témának nem jártam utána rendesen sajnos... Először is köszönöm a segítséged, türelmed!, a kezdetek óta használom az FS -t, de még nem hallottam az FSX.cfg konfigurálásának fontosságáról. Most végig csinálom amiket írtál.
Persze, hogy ne legyen olyan egyszerű a telepítésnél win 7 alatt a bojote féle shader 3.0 ezt írja ki, és megszakítja a telepítést:
"There is a problem with this windows installer package. A script required for this install to complete could not be run. Contact your support personnel or package vendor."
Erre esetleg valami ötlet?
-
RCH663
aktív tag
válasz hhelikopter #8636 üzenetére
Hi!
UAC ki van lőve admin vagy, és adminként futtatod? Win7-ugye?
Van kézi telepítés, meg readme, ott is le van írva mit hova másolj, csak csinálj előtte backupot hogy vissza tudd állítani.
Ha nem írod be az fsx.cfg-be hogy
[GRAPHICS]
ALLOW_SHADER_30=1akkor nagyon fura dolgok jelenkeznek már a gép választásnál. Pl a cessna kereke a tetjén lesz, a vízszintes vezérsík meg egészen máshol mint ahol normális, és valahogy textúrák sem valami acélosan mutatkoznak.
Fsx cfg legfontosabb dolgok /előtte back up, ha elveszted a fonalat, és a dolgok negyvenedik restart után is csak rosszabbak lesznek, akkor vissza az elejére, a sorok végén mint itt / jellel fűzhetsz kommentet magadnak.
Mielőtt szerkeszted, tördeld meg a cfg-t. az egyes szakaszok közzé üss egy sort, hogy könyebb legyen a dolgokat megtalálni, az egészben tájékozódni.
[BufferPools]
UsePools=1
PoolSize=1000000
RejectThreshold=126976Olvass utána kicsit nálad mi működik, ha szaggat vele, akkor UsePools=0 de hagyd bent, vagy üss a sorok elé // akkor átugorja a cfg mint komentet.
[GRAPHICS]
ALLOW_SHADER_30=1
AC_SELF_SHADOW=0 /kikapcs, mer bugos, és megzabálja az fps-t
AIRCRAFT_REFLECTIONS=0 /kikapcs, mer bugos, és megzabálja az fps-t
AIRCRAFT_SHADOWS=1 /legyen a gépnek saját árnyéka a földön, maradhat,
COCKPIT_HIGH_LOD=1
D3D10=0 /!! kikapcs mert egy bug fícsör
EFFECTS_QUALITY=1
ForceFullScreenVSync=0 /fontos
ForceWindowedVSync=0 /fontos
GROUND_SHADOWS=0 /épületek, fák árnyéka... bugos, és frame zabáló
HIGHMEMFIX=1 /!!!!!!!!!! ha nincs, beírni!!! így nem futsz ki a videó memóriából, no meg használja is az fs
IMAGE_QUALITY=0
LANDING_LIGHTS=1
NUM_LIGHTS=8
See_Self=1
TEXTURE_MAX_LOAD=1024 /rex telepítésénél vedd figyelembe, hogy hiába raksz be 2048-as, vagy 4096-os HD felhőket, ha ez nincs átállítva, akkor csak 1024 amit használ. Ha ezt átállítod akkor ha fs-en belül slider-t állítasz akkor vissza megy 1024-re!!!!
TEXTURE_QUALITY=3
Text_Scroll=1
STALE_BUFFER_THRESHOLD=1024 / fontos!!! stabilabbá teszi a futást
SHADER_CACHE_PRIMED_10=1693500672
SHADER_CACHE_PRIMED=1693500672[Main]
DisablePreload=1 /az elején nem tölti be a default flightot, gyorsabb menu
FIBER_FRAME_TIME_FRACTION=0.33 /lagg kisebb, mert ennyi ms-t használ a 3d drót váz számolására, a többiben az egyéb dolgokat intézi, nagy sceneriknél kisebb lagg, stabilabb fps[Display]
BLOOM_EFFECTS=0 /fps zabáló bug, nem használjukTEXTURE_BANDWIDTH_MULT=400 /ez alapból 30, max 40, de ha slider az fs-en belül, akkor az megy vissza 30-ra. ORBX-hez állítólag 400-800 közötti érték a jó, pláne ha 2gb vram van. kisérletezni kell.
TextureMaxLoad=30 /ez a kívánt érték ma, de olvass utána mi lehet jobb neked
TransitionTime=4.000000
UPPER_FRAMERATE_LIMIT=0 /!! ha limit van, lagg van
WideViewAspect=True /16:9-hez, meg eyefintyhez be kell kapcsdolni!!! nagyobb lárómező, rendes zoom//[JOBSCHEDULER] ez nekem ki van tíltva, mert win-7 alatt alaból rendesen használja a 4 magot. A 14 esetében csak 3 magot használna, hogy egy magt megmaradjon a lemez műveletekre, meg egyebekre, de nálam nem hozott semmilyen pozitív eredményt, sőt...
//AffinityMask=14[TERRAIN]
AUTOGEN_DENSITY=5 /ez a max default, nyugottan nincs hatással különösebben az fps-re
DETAIL_TEXTURE=1
LOD_RADIUS=4.500000 /ez 2 gb mai vidi kártyán lehet 6.500000 nagyobb területen tölti be a tájat
MESH_COMPLEXITY=100
MESH_RESOLUTION=21
SWAP_WAIT_TIMEOUT=10
//TERRAIN_MAX_AUTOGEN_BUILDINGS_PER_CELL=2000 /kivettem ezeket, mert a hidelemmel ellentétben nem növeli az fst, viszont szarul néz ki, van aki leveszi ezeket 800-ra. Ati kártyán lehet segítség az AA problémák esetén, de 5770-en jobb a több teszteltem.
//TERRAIN_MAX_AUTOGEN_TREES_PER_CELL=2000 /u.a.
TEXTURE_RESOLUTION=28
WATER_EFFECTS=1 /próbálkozbi érdemes vele 7-10 fps-t tud rá elmatekozni ha 4-re vagy 5 re emeled. 2 eseténb fény fut a vizen, 3-nál rendes hullámzás, fény, 4 -nél tükröződnek a dolgok a vízben, 5 nél meg minden csilli villi tükröződik, meg hullámzik.[SCENERY]
DAWN_DUSK_SMOOTHING=1
IMAGE_COMPLEXITY=5
LENSFLARE=1 /Sp2 óta ez a nap effektus is, rex esetén kell, mert nem megy a nap efekt
MAX_ASYNC_BATCHING_JOBS=3 / fontos! hogy tudja etetni a proci a videó kártyát
SmallPartRejectRadius=4 / mekkora tárgyak ne látszanak pixelben megadva. Horizontról tönteti el a sok hullámzó apró pöttyöt, alapból 1, de 2 reálisabb képet, alacson AA esetén talán 4 legjobb, nekem ez vált be, ha nagyobb, akkor messzebről nem lesz futója a gépnek, meg nem látszik szemből a szárny meg egyebek, viszont növeli az fps-t (kevesebb pont kevesebb számolás) kísérletezni kell vele -
hhelikopter
tag
Szia RCH663!
KÖSZÖNÖM, KÖSZÖNÖM, KÖSZÖNÖM!
A bojote shader 3.0 telepítést elvégeztem manuálisan, majd barkácsoltam az fsx.cfg - be, ajánlásaidnak megfelelően. És mi történt?, csoda, + 15 FPS -t kaptam, komolyan mondom ez hihetetlen, mintha álmodnék. Azon ORBX által készített tájakon, kisebb - közepes repülőtereken full beállításoknál ahol repülők + 15 FPS! A méréseim alapján átlag 45 FPS min 30 FPS MAX 70 FPS több ORBX repülőtéren.
Egy dolog biztos, nem lesz GTX 580 kártya vétel, mert a shader 3.0 , illetve az FSX.CFG beállításával 15 FPS pluszra tettem szert! Természetesen a finomítást tovább folytatom!ui: bojote shader 3.0 azthiszem jobban kéne reklámozni a kiegészítőkkel foglalkozó oldalaknak, mert azért egy pillantás alatt + 15 FPS elérése nem mindegy!
Mégegyszer köszönöm RCH663 segítségét, igazi karácsonyi ajándékot adtál nekem ezzel a segítséggel!
-
RCH663
aktív tag
válasz hhelikopter #8638 üzenetére
Részemről a szerencse!
Azt ellenőrízd, hogy az utsó verziót telepítetted-e, mert itt is voltak fejlesztések. 1.6 az utsó ha jól tudom.
A fiber frame fraction esetleg 0.17 még hozhat, próbáld meg.
A bufferpools-t, meg rejettreshold értékeket meg nyomjad be google-ba, és nézd meg másoknak a te kariddal mi a jobb...
-
ádika86
aktív tag
valaki leírná hogyan kell a shader3 modot telepíteni úgy hogy megmaradjon a REX-es wave effektem? a +fps-nek nagyon örülnék, viszont nekem úgy tetszik az fsx-em, ahogy most van előre is köszönöm!
Predator G3-571-77QK
-
RCH663
aktív tag
válasz hhelikopter #8640 üzenetére
Szia!
Háát tudod rengeteg málnaszörpöt iszom, és közben mantrákat mormolok.
Pár éve már gyűröm ezt az FS dolgot, és mivel saját cockpit építésével is szopatom magam a szabad időmben, így eléggé bele kellett ásnom magam a dolgokba, mert olyan hogy valami nem működik olyan nincs!
Az FSX fostalicskasága meg nagyon bosszantott, hogy sokszor egy 4-5 éves csúcs hardveren sok szempontból jobban fut, mint egy mai atom erőművön. Ennek is meg van persze a maga oka, ami megérne egy külön misét... Aztán majd a flight-nál kezdünk mindent elölről.
Lényeg: ha valami szerintem rendellenesen működik, akkor rákeresek a neten, hogy más is találkozott-e ezzel a problémával. Ha igen, akkor pár éjszaka alatt ki lehet halászni azt infót, ami segít megoldani. A gond itt is az, hogy sokan hintik a töménytelen ökörséget, mintha értenének hozzá, pedig nem. Sokat kell kutatni, infót keresni, és akkor egyszer csak ha használja az ember a józanabbik paraszti eszét akkor össze állnak a dolgok, és kezdi sejteni hogy mi hova meddig, aztán a gyakorlat mindent összezavar.
Minden FS tweak előtt egy fontos dolgot meg kell tenni: Fekete csirkét kell áldozni a telihold fényénél!
Ha veszel két teljesen azonos gépet, tükörben feltelepíted (x-copy) és elindítod a két tök azonos FS-t, nem ugyan úgy fog futni. Máshol laggol, más hibákat generál. Ez már nem bug, ez mán' fíícsör! (csináltak ilyen tesztet, és tényleg...)
Minden lehetőséget, beállítást kipróbálok, ami hosszadalmas. Config, save, Fs, default flight, nézzük, gép váltás, napszak váltás, időjárás váltogatás, quit, me nem jó, mi gond, mi állítja, megpróbál, nem jó kezdem elölről....
Akkor most amiből élünk:
[BufferPools]
PoolSize=100000000 / ez 100Mb nagy 2gb vkártyáknál ezt lehet érdemes felvenni 300Mb-ig
RejectThreshold=524288 // 512K=524288, 256K=262144, 124K=126976, 96K=98304RejectThreshold is a command that instructs the CPU to bypass the bufferpool when a specified amount of graphics data is reached. Before that threshold, all data are kept sending to the bufferpool.
This function can be used in association with the PoolSize command to improve system stability.
By default, this command is not present in fsx.CFG and it comes with four thresholds to be chosen from:
524288 = 512K
262144 = 256K
126976 = 128K
98304 = 96K[BufferPools]
PoolSize=100000000
RejectThreshold=524288 // 512K=524288, 256K=262144, 124K=126976, 96K=98304One could start from the largest 512K and then lower the threshold one step at a time in order to find out the best result for the system.
-
RCH663
aktív tag
válasz ádika86 #8641 üzenetére
Kedves Ádika86!
Mivel Ati kártyátd van, így egészen nyugodtan telepítsd a shader 3.0-t. Gondolom az nem nagy gond hogy szebb lesz az FS minden szempontból. És gyorsabb is.... Elárulok egy titkot...... most nincs rendes wawe efekted.... Ups....
Azért nincs, mer semmi olyat nem számol a kártyád a régi shader 2.0-s motorral, amitől igazán jól néz ki. Pl: esőben fényesen vizesen tükröződik a futópálya alattad, bump mapping efektel egybekötve, fps veszteség nélkül? Gondolom nem.....
A rex csak adja meg, a tö9bbi a shader csinálja. Ha egy Nvidian-n néznéd meg mostani beállításaidat, elsírnád magad, és mennél zöld karit venni, pedig nem kell, csak rendesen beállítani a dolgokat. Ott vannak a cfg beállítások a másik postban, Mentsd el az fs cfg-t, telepítsd a shader 3.0-t, végezd el a beállításokat, és ha úgy érzed, hogy nem azt kaptad amit akartál, akkor uninstal shader, cfg visszamásol oszt kész. Veszteni való? Az a kb 40 perc amibe teszteléssel együtt kerül, mami nem annyi lesz mert azzal leszel elfoglava hogy fúúúú meg háááá és vannak hegyek a hegyitó víztükrében, meg csillog, meg rendesen hullámzik... meg 50 Fps úgy hogy minden max.... (budapest 2.0 esetén mondjuk 30-35)
-
ádika86
aktív tag
köszi szépen! a cfg szerkesztgetésen már rég túl vagyok a víz effekten ezt értem: [link] én egyszer régen már próbáltam a shader3-at, de ugyanezt az eredményt kaptam és ez bizony igen ocsmány viszont a topicban azt tárgyalják, hogy a waterconstants.xml-t kell szerkesztgetni a javításhoz, csak nem nagyon értem, hogy pontosan mit kell átírni.
mivel fps terén nem vagyok eleresztve ezért gondoltam, hogy kap még egy esélyt bojote shader cucca
konkrétan: Aerosoft LHBP v2.00 + Ultimate Traffic 2 (40% forgalom) + REX Overdrive (max 1024-es textúrák vannak a cfg-ben beállítva) + SHADE for FSX + Active Sky Evo + Ezdok Camera + Airbus X + antilaggal 30 fps korlátozva (optionsban unlimited) -> ~ 12 fps
[ Szerkesztve ]
Predator G3-571-77QK
-
ádika86
aktív tag
válasz hhelikopter #8644 üzenetére
ezeket neked kell beleírni, alapból nincsenek benne
Predator G3-571-77QK
-
RCH663
aktív tag
válasz ádika86 #8645 üzenetére
Szia!
Fsx.cfg -ben ott van, hogy 1-5 ig lehet skálázni. Ha 1x, akkor látod az alap rex által is telepített színeket (mud color in land water pl) ha elkezded emelni, akkor elkezdi a becsillogást, meg a bumpot emelni. Ha tehát emeled a textúrák meg a shader minőségét, akkor az FS-ben visszáb kell venni a watert. Itt is alap igazság a kísérletezés. Átállítos, kipróbálod, és meglátod, hogy a te szemednek melyik jó.
-
RCH663
aktív tag
válasz hhelikopter #8644 üzenetére
Így van be kell írogatni alapból nincs benne.
A postban ott van hogy melyik szekció alá kell beírni kivétel a job, meg bufferpool, mert azok teljesen hiányoznak tehát kapcsos zárójelestől együtt önálló szekció ként kell be emelni.
A JOBSCHEDULER szerintem nem kell, ellenőrizd a magok használatát windowed módban, hogy az összes magot rángatja-e repülés közben (töltésnél csak 1-2 mag aktív) ha minden mag megy, akkor hagyd ki mert csak be fog kavarni.
A Highmemfix, meg a Stale_buffer nagyon fontos!!!! A Highmemfix nélkül nem használod 512mb feletti vramot. A Stale buffer ha nincs meg akkor hosszú repüléseknél fagyhat az FS mert nem üríti ki a szemetet.
Bufferpool a simságát határozza meg az fs-nek, Sokat kell vele próbálkozni. ha jobban berángat, akkor állítani ha nem akkor meg próbálni teljesítményt növelni.
Fonhtos: ha UsePools=1 akkor be van kapcsolva, ha UsePools= akkor értelem szerűen ki. így csak ezt változtatva tesztelhető hogy milyen hatással van az fps-re. Egyszerre egy dologot változtass. Majd tesztelj.
Új hozzászólás Aktív témák
- HP ProBook 4530S, 15,6" HD Kijelző, I3-2350M, 8GB DDR3, 320GB HDD, WIN 10, Számla, garancia
- HP ProBook 6560b, 15,6" HD Kijelző, I5-2410M, 8GB DDR3, 320GB HDD, WIN 10, Számla, garancia Az Ára
- Fujitsu Lifebook E736, 13,3" HD Kijelző, I3-6100U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Dell Latitude E6510, 15,6" HD Kijelző, I5-520M, 8GB DDR3, 320GB HDD, WIN 10, Számla, garancia
- Dell Latitude E5520, 15,6 HD Kijelző, I5-2520M, 8GB DDR3, 250GB HDD, WIN 10, Számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs