- Hálózatokról alaposan
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
Új hozzászólás Aktív témák
-
ncc1701
veterán
Szerintem érted, amit írok, csak csinálod a fesztivált. De a kedvedért: ez egy yaris II. Vannak autók, amiknek halogénnel is elfogadható lámpája van, míg vannak, amik kevésbé. Ez a kevésbé kategória. A 2019-es swiftem is h4-es, de annak a fénye a jobbak közé tartozik. Nem tudom, mitől függ. Illetve nyilván a lámpa alakjától, kiképzésétől.
Amúgy vagy 20 éve ugyanoda hordom az autóimat műszakiztatni, ismernek, tudják/ltják, h költök rájuk, ezért rendben vannak. Ha véletlen ki lenne égve egy izzó, akkor vagy cserélik, vagy szólnak, h cseréljem. Ilyenekkel nem csuklóztatnak.[ Szerkesztve ]
-
Crus
őstag
Ahhoz képest, hogy mennyire nyomják a témát ezer forrásból, na ahhoz képest borzalmasan lassan terjed. Érthető, senki nem akarja súlyos milliókért várogatni, meg azon agyalni, hogy elér-e Pöstig'. Majd csak jön valami rém olcsó csodaakku és onnantól mindenki váltani fog.
Abszolút nem szeretem a gázolaj, meg a benzin bűzét, ahogy a lyukas tartályhajók, földbe hatoló mélyszívattyúk rémképe is kísértő, a fárasztó olaj és szűrőcserékért dettó nem lelkesedek, ahogy a szmogot is gyűlölöm, de a másik oldal alternatívája, a gyakorlati tapasztalatok és a matek egyelőre nem adja ki. Majd idővel kiadja. Muszáj lesz neki, különben nagyon kínos évek következnek...
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
Noukoum
veterán
Annyira nyomják hogy az összes hagyományos autógyártó és az olajlobbi 0/24-ben fúrja a témát. Sok konteóssal az élen.
Eladják az összes autót, ha nem lesz csodaakku is váltani fog mindenki mert már régen ott tartunk hogy alkalmas a füstös kiváltására.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Crus
őstag
"mindenki" - Hát nem, de ha ebben akarsz hinni, ezt is lehet. Idehaza pl. az átlag user 2-3m körül vesz 2nd hand autót. A villanyos piac ezen a téren jelenleg ki is merül a golfkocsikban. Már pedig a brutális többség a fenti kategóriába tartozik és csak nevetni tud az EV-k árain... hogy kínjában vagy sem, az más kérdés.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
Bugarov
aktív tag
Szarjon sünt aki ezt az előfizetősdit kitalálta.
-
8th
addikt
Jobbat mondok. Nemcsak zsákutca de teljes mértékben piacképtelen is. Kompromisszumokat követel és a használati értékéhez képest még röhejesen túlárazott is. Még úgy is alig alig terjed, hogy a belsőégésű motor döntéshozói szinten szándékosan teljesen el lett lehetetlenítve ezzel párhuzamosan az elektromos pedig dotálva lett mindenféle kedvezményekkel. Mondhatsz te bármit, a szokásodhoz híven ülhetsz háttal a moziban mint mindig, konteózhatsz meg olajlobbizhatsz mint egy ötéves ez attól még tény. Vegyünk el minden támogatást a villanyautótól a másik oldalon minden plusz terhet és büntetőadót a belsőégésűtől és versenyeztessük meg a két technológiát. Esélye nem lenne a villanyosnak semmire. Ha törvényi hátszéllel kitiltják a pályáról a konkurenciát azt nem versenynek hanem valami egészen másnak nevezik.
"már régen ott tartunk hogy alkalmas a füstös kiváltására."
Ez is csak a szokásos párhuzamos univerzumos vágyálom a részedről. Karácsony előtt volt nálam egy betegszállító haverom, hogy hegesszem meg az ülésvázát. Napi átlag 450 kilométert fut alatta a dízel Vivaro. Hajrá, oldd ezt meg ezt egy villanyossal mondjuk februárban amikor reggel -12°C van induláskor és egész nap fűteni kell mert idős beteges embereket hurcolsz vele keresztül az országon a legkülönbözőbb vizsgálatokra. Ott pont a hajadra kenheted az elektromos csodaautót. Fele utat nem tennéd meg már lemerülne a francba aztán ott travoltáznál a 25milliós villany kisbusz mellett az út széli porban, hogy most mi legyen.[ Szerkesztve ]
-
Értem, csak fel nem foghatom.
@Noukoum : Minden újdonsággal van ez, hogy hőbörögnek az emberek, amíg ki nem forrja magát, hogy egyes speciális felhasználásokra nem jó. A benzines autó sem úgy ugrott ki a semmiből, hogy fullos Volvo formája volt. Ha azt nézem, hogy az 1900-as évek elején hányszor rohadt le egy autó, akkor nem is lett volna érdemes fejleszteni, hiszen zsákutca
Nekem pl. egy 400km hatótávú villanyossal (ami már faszán létezik) bőven jó lenne minden, mert amúgy alig autózok, anyósék 140km-re vannak, annyit meg télen is tud oda-vissza. Az ára meg minden újdonságnak magas.
@Crus : "de a másik oldal alternatívája, a gyakorlati tapasztalatok és a matek egyelőre nem adja ki. Majd idővel kiadja."
Ja, tök megérte tökig hazavágni a bolygót, hogy kb. 100 évig lehessen autókázni e lassan a fél világ gazdasága attól függ, sikerül-e elég autót tukmálni mindenkire, aki él és mozog. Ez beteg hallod.[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Crus
őstag
Nem veszik meg, mert nincs mit.* Az értelmezhető 2nd hand EV-k 6-7m-tól indulnak, ami vastagon a kétszerese annak, amit idehaza az átlag elképzel. Nem véletlen, hogy a hazai gépjárműállomány brutálisan elöregedett, átlag 15+ éves kocsikból áll.
*Amikor majd lesz mit, sok év múlva, akkor meg azért húzza majd rá mindenki a száját, mert ezeknek a hatótávja jó ha a felét tudja fogja majd 10 évnyi állandó töltögetés után... télen meg a felét se... és ki az, aki 100km hatótávra se elég EV-t vesz? Esetleg az ételkihordó.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
Crus
őstag
Nem érte meg a bolygót hazavágni, de ugye te se gondolod komolyan, hogy a károsanyag kibocsátásért felelős mindössze 16%-nyi járműállomány ennek az oka? Ergo ha ezt a 16%-ot eltüntetem még mindig qrvára rá vagyunk baxva... Na éppen ezért nem az EV-vel kellett volna kezdeni a nagy kizöldülést, főleg úgy nem, hogy az ökológiai lábnyoma annak se éppen piskóta. Ez is nagyon beteg, elhiheted...
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
"ugye te se gondolod komolyan, hogy a károsanyag kibocsátásért felelős mindössze 16%-nyi járműállomány ennek az oka?"
Ugye te sem gondolod komolyan, hogy csak az autók felelősek annak a 16%-nak a környezetkárosításáért? Tömegével fossák a gyárak az autókat 100 éve, azok 10-30 évig pöfögnek, olaj kell hozzájuk, szállítgatják őket, iparágak épültek az eladásukra, stb. Baromi sokat autózunk feleslegesen, ez 2020 óta nagyon is látszik.
Ráadásul 16% nem kicsi rész a 100-ból.
Nyilván nem az van, hogy akkor senki ne autózzon, de igazán lehet tenni azért, hogy kevesebbet pazaroljon végre az emberiség.Az EV lábnyoma nem piskóta, de okosan csinálva pont a légkör szennyezését nem teszi, ami a felmelegedés egyik legfontosabb oka. (Az más téma, hogy szénerőművel termelve az áramot öntökönlövés az egész, de az megint nem annak a kérdése, hogy amúgy te mivel jársz.)
@Noukoum : Ismerős nemrég vett városba valami 2-3 milláért egy 10 éves kis Toyota/Pug/Citroen koprodukció cuccot (nem jut eszembe a neve), az pl. elég jó hatótávban, még a gyári akkuval. Városba tökéletes.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
-
"....sehonnan sem, mert mindenki így fogja adni, es járhat gyalog. "
Ez kartelezés. Ha az autógyárak egységben határozzák meg az árakat és a vásárlás feltételeit.
De minden ilyen kartelezésben van aki az üzletet látja meg és eladja az autóit. A kartell szabályain kívül.
Az országok fogyasztóvédelmi szervezeti amúgy harapnak az ilyen esetekre.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
dolon75
aktív tag
válasz Hieronymus #118 üzenetére
kartelezes, ha bizonyíthatóan megbeszélik mindezt egymás közt.
addig csak: reagálunk a piac igényeire, betartjuk az új extrém EUs jogszabályokat, szuper zöldek vagyunk, stb...Pa-kah! Pakah-pakah Pa-kah! Bokata-Bokata Pa-kah! Pakah-pakah
-
És nagyon sokan 99%-ban városon belül autókáznak egy közepes (=baromi nagy) autóval.
@dolon75 : És ilyen természetes kartell sok van a világban, amit meg se kell beszélniük, csak igazodnak egymáshoz. Megfoghatatlan. gyász az egész. (Magyar telekom és netpiac?)
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Reggie0
félisten
De miert ne mukodne? Egy szaros futohuzalrol van szo, annak osszesen ket polusa van. Rakotod a tapra, akkor fut, ha nem akkor nem.
Hatosag meg mit tud csinalni? Komfort elektronika, kozuk sincs hozza. Ha foliazod, lampat cserelsz, stb.. arra johetnek.
#83 Hieronymus: Sajnos nem ilyen egyszeru, ugyanis a cegnek eleg tobb tulajdonoson keresztul tobbet keresnie, tehat az elso tulajnak meg megerheti, foleg amig nem alakul ki az ez ala eso hasznalt piac, igy nem tudja elore, hogy hasznaltan mekkora ertekcsokkenest okozhat.
#96 Alaaf Pi: En meg nem lattam olyan vizsgat, ahol az ulesfutest neztek volna.
[ Szerkesztve ]
-
-
Vesa
veterán
Napi átlag 450 kilométert fut alatta a dízel Vivaro. Hajrá, oldd ezt meg ezt egy villanyossal
Jelen állapotában, az EV nem jó mindenre IS! Továbbá nem való mindenkinek és nem való minden élethelyzethez, ez is tény. Viszont számos esetben előnyösebb, (pl. városi közlekedésre, családiházzal rendelkezők esetén otthon töltve stb.). Mondom ezt úgy, hogy 30 éve van normál autóm, és csak 8 hónapja van EV is.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Valójában van kereslet rá ennyiért is, szóval a 3M-es átlag amit korábban többször említettél, nem tűnik valósnak. A piacot (és az árakat) a kereslet/kínálat aránypár határozza meg (hacsak bele nem nyúlnak idióta ársapkákkal), tehát azért ennyi az ára ezeknek az autóknak, mert -jelenleg még-, el tudják adni. Majd ha tényleg nem tudják, vagy túlkínálat lesz, akkor be fognak esni az árak is. (lásd.: GPU piac).
A tudomány a valóság költészete!
-
Ed_007
aktív tag
Nézzük meg ezt a Care by Volvo konstrukciót kicsit, számoljunk utána, mondjuk öt év birtoklással - használd az autót 5 évig, utána add vissza, következmények nélkül.
"Lease from $549 / month* | Starting at $41,300 MSRP" az általad példának mondott S60-ra a MINIMÁLIS díj (de ekkor nincsen távolságtartó tempomatod sem). A bérlet költsége öt évre 5.x12x549USD=32 940 USD, azaz az autó árának 79%-át kifizettetik Veled, cserébe nem kerülsz az autó birtokába.
Ha megvetted volna, egy ötéves S60 maradványértéken az újkori értékének még kb. felét érné, itt buktad az autó értékének 30%-át, 12 390 USD-t.
Cserébe nem vettél gumit és nem fizettél a szervízért. Na nézzük, ez mennyit jelentett.
A Care by Volvo esetben legfeljebb 1250 mérföldet mehetsz vele havonta - ha többet, azt kiszámlázzák Neked 0,25USD/mile alapon. Elmész egy hosszabb nyaralásra, csengetsz rendesen. (A Volvo esetében tudni fogják, mert "kommunikál" az autó, az OnCall szolgáltatással már kb. egy évtizede.)
Szóval mész az autóval 5x12x1250 mérföldet, az 75 ezer mérföld, kb. 120 ezer Km. Ha a gumik 40 ezret bírnak, akkor két garnitúra gumi árát spóroltad meg.
Új az autó ráadásul lágy hibrid, ezért feltételezem, 60 ezret bír a fékbetét és 120 ezret a féktárcsa. Megnyerted egy garnitúra fékbetét árát is.
Olajcsere, szúrőcsere 30 ezrenként, megspróroltad 3 csere anyagköltségét (garancia ideje alatt a Volvo munkadíjat nem számláz fel). Ja, egy ékszíjat is kapsz (valójában kettőt, a hibridség miatt).
Assistance - hát, mindenki megítélheti, neki mennyit ér új autó esetében.
Fizették a biztosításodat is - az USA-ban, ahol a Care program van, ez azért nem olyan magas; pl. Austin, Texas lakcímmel 40 éves férfinek 698 USD/év. Ha másik autó is van a családban, rögvest-20% lenne... de a példában nem vettem fel ilyet, azaz 5x698=3 490 USD.
Ha a biztosítást levonjuk a Care díjból, akkor 12 390 - 3 490 = 8 900 USD.
A 8 900 USD-ért (kb. 3,2 M HUF-ért - ma 369 HUF/USD az árfolyam) cserébe kaptál
- nyolc autógumit,
- egy garnitúra fékbetétet,
- 15 liter motorolajat,
- 3 légszűrőt és ugyanennyi olajszűrőt, pollenszűrőt,
- két ékszíjat.Megértek ezek Neked 3,2 M HUF-ot?
A felsoroltakat ha összesen 1 M HUF-ra becsülöm öt évre, akkor jó eséllyel túllőttem az értékükön, azaz a Volvo öt év alatt 2,2 M HUF-ot kaszált rajtad (de inkább többet, hiszen ha visszaadtad az autót, azt úgy tudja értékesíteni, mint keveset futott, rendszeresen általa karbantartott autót).
Játsszunk tovább: ha évente kétszer 700-700 mérfölddel többet mész adott hónapban, mint 1250 mile, akkor fizetsz 2x700x0,25x5=1750 USD-t, ekkor pedig a Volvo már 2,8 M HUF-al van beljebb. Ha más hónapokban kevesebbet mentél 1250 mérföldnél, akkor még inkább, mert kevesebb lesz a futásteljesítmény az autóban, amelyet visszaadsz neki 5 év múlva.
Ha távolságtartó tempomattal választod az autót, az kb. 49 E USD lesz (egyéb extrák stb.). A havidíjat arányosan számolva ekkor fizetsz kb. 39 E USD-t öt év alatt. Ugyanolyan paraméterekkel (maradványérték stb.) számolva 14 580 USD a különbség, a biztosítást levonva pedig kb. 4 M HUF-ot buktál.
Na ezt jelenti az a látszólagosan nagyon jó ajánlat. Tényleg nagyon jó - a Volvonak. Okosan találták ki.
Oppsz... ablaktörlőket is cserélnek, azokat még megnyerted - viszont 10 ezer mérföldenként (kb. nyolchavonta) viheted kötelező szervízbe, és remeghetsz, nehogy találjanak valami használati nyomot az autón, mert ha NAGYON vigyáztál rá, akkor a jó állapotért visszakaphatsz akár ezer dollárt is - persze nem nyolchavonta, hanem amikor visszaadtad, hosszabb idő után. Ha mások rányitották az ajtót parkolásnál, akkor már nem.
Huh... valóban jól kitalálta a Volvo. Tudnak ezek valamit az USA-ban, ezt megtanulhatjuk tőlük.
-
bambano
titán
kishabtestemmel bevetem magam a vezetőülésbe, elszakad a fűtőszál (a vectrámban megtörtént miattam ) . akkor az autóm feljelent?
szerintem meg be kell perelni a gyártókat, és ha szerencsénk van, akkor meghozzák az ítéletet, ami ugyanaz lesz, mint az ms szoftvereknél: az eladással a gyártó jogai kimerültek. úgyhogy pampogni két centes okmánybélyeggel a sóhivatalba.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"A piacot (és az árakat) a kereslet/kínálat aránypár határozza meg (hacsak bele nem nyúlnak idióta ársapkákkal)": az ugye megvan, hogy belenyúltak? nem ársapkával, hanem az ingyenes parkolással, a buszsáv használatával, az üzemanyagon levő nulla jövedéki adóval, a vásárlási támogatási pályázatokkal.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
LordX
veterán
A műszaki vizsgán? Amerikában?
[ Szerkesztve ]
-
-
Noukoum
veterán
-
dolon75
aktív tag
válasz Hieronymus #136 üzenetére
arra próbáltam célozni, hogy lyukat beszélnek a hasunkba.
😔[ Szerkesztve ]
Pa-kah! Pakah-pakah Pa-kah! Bokata-Bokata Pa-kah! Pakah-pakah
-
Hát nem? De legalábbis rinyál a szerviznek. Ott meg megnézik, és megtalálják a patkolást.
@LordX : Ki beszélt itt USA_ról? Meg nyilván, ahol van olyan.
De azt se higgye már senki, hogy a cégeknek az az érdeke, hogy te biztonságosan közlekedjélMutogatni való hater díszpinty
-
-
Crus
őstag
Az nem csak egyszerűen baromság, hanem a totális hozzá nem értes és a csőlátás bizonyítéka. Ez a fő gond az EV-sek zömével, hogy átmennek elvakult fanboyba és teljesen a saját preferenciáik alapján vizsgálják a kérdést. Részemről teljesen elismerem, hogy vannak élethelyzetek, ahová tökéletes egy EV. Jellemzően a városi, külvárosi futkosás tipikusan ilyen. Csak az van, hogy nagyon sok autós nem csak városban futkos.
Bedobom ide az én példám, oldja meg EV-s, ha tudja, de persze nem tudja, csak eloldalog.
Napi 2x50km melóhelyre. Onnan teljesen random, hogy mennyi a további. Lehet 5km, de lehet 200 is pluszban. Erre azt mondja az EV-s, hogy jó, ez max 300 km, veszel egy Kona-t és jó vagy. Aztán felcsattogunk a hahu-ra (mert az új ára röhej), és azt látjuk, hogy egy télen is 300-at tudó Kona, vagy valami hasonló EV ára 10-11m-tól indul. Vaaagy használsz egy random, kiváló állapotú dízelt 2-3m-tól. A difi 7-8m. Mire ezt az EV ledolgozza, bele lehet lökni az árokba, mert a hatótávja már totálisan alkalmatlan lesz arra amire vette volna az ember. Ja, drága a dízel is, de a matek nem adja ki.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
Na de ott is a profit a lényeg
@Crus : "Ez a fő gond az EV-sek zömével, hogy átmennek elvakult fanboyba "
Hm, a "csak a benzin az üzemanyag" nem ez?
Amúgy tök jó, hogy olcsóbb a dízel, csak az sovány vigasz lesz, amikor már sokkal durvább éghajlati hatásokkal kell szembenézni.Mutogatni való hater díszpinty
-
Reggie0
félisten
"Amúgy tök jó, hogy olcsóbb a dízel, csak az sovány vigasz lesz, amikor már sokkal durvább éghajlati hatásokkal kell szembenézni."
Ezt az allamok feladata bearazni es realizalni a piaci arakban. Ha a felhasznalo belevon ilyen donteseket a valasztasaba, akkor rendszerint csak sajat magat hozza hatranyba a tobbihez kepest, mivel hasonloan csak kevesen fognak igy donteni.
[ Szerkesztve ]
-
-
Crus
őstag
Nem ez, mert minden normálisan gondolkodó ember tudja, hogy városban verhetetlen az EV, de rohadtul nem jó mindenhová. Még nem.
Ahogy már írtam, nem csak az üzemanyagok használata miatt van klímaváltozás, hanem ott van még olyan, hogy:- ipar, cirka 21%
- épületek, fűtés, meleg víz, etc. 6% körül
- mezőgazdaság, fakitermelés, földhasználat 24% körül
- elektromosság előállítása, hőenergia termelés 25% körül
- egyéb energia előállítás és felhasználás 10% körülSzóval, cuki, hogy a cirka 14% miatt aggódsz...
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
Ezt mondod olyanokról, akik Matizzal autópályáznak, meg X5-tel mászkálnak városban
"Ahogy már írtam, nem csak az üzemanyagok használata miatt van klímaváltozás, hanem ott van még olyan, hogy:"
Ezek mind együtt. És az, hogy autózz értelmesebben, nem jelenti azt, hogy a többin ne kéne változtatni. Vagy ezt külön magyarázni kell? Te élet...
Ráadásul az autók által kipöfögött cucc az konkrétan a saját környezetedben jelentkezik.@Reggie0 : Mondom, hogy beteg. Magától egy intelligens faj nem vágja maga alatt a fát.
Ráadásul elterjedése kezdetén minden cucc drága, a benzines autó is az volt 100 éve.Mutogatni való hater díszpinty
-
-
btprg
senior tag
Nem tudom hogy van-e olyan autó, aminek a lámpája gyárilag szar.
Érdekes módon én az 1978-as Wartburggal a 45/40W-os nem halogén sima izzóval is tökéletesen látok, mert
- nincs megvakulva a foncsor,
- nincs bemattulva az üveg (ami itt még üveg, nem műanyag),
- megfelelő pozícióban van az izzó, nem volt szétbarmolva előtte a lámpa.Szóval csatlakozom #87-hez, nem ok nélkül nem világít általában jól.
Ettől függetlenül ha megfelelő szabványos fényforrásra cserélted, és valóban jó a vetítési kép, és valóban nem vakít (a szembe jövők szerint se, nem csak szerinted ), akkor nem ítélhető el a dolog.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
Új hozzászólás Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen