Új hozzászólás Aktív témák
-
8th
addikt
"Én nagyon nem örülök, hogy ennyire eröltetik ezt az IT integrációt."
Ennek senki sem örül. Viszont a gyártóknak ez elemi érdeke ezért egyértelműen ebbe az irányba mennek majd a dolgok. Hogy a vevőnek mi a jó az soha senkit sem érdekelt lásd. az olcsó benzines kisautók gyártásának leállítása. Egy autógyártónak az a legjobb ha adott modellből csak egy-kétfélét kell legyártania aztán szoftveresen letiltogatni ezt azt benne. Ha a vevő fizet két gombnyomással feloldjuk a funkciót és mindenki boldog. Sokkal olcsóbb belerakni a műszerfalba, a középkonzolba egy vacak kijelzőt és egy sok generációval ezelőtti lassú tabletot mint többféle műszerfalat kismillió gombbal és kezelőszervvel bérbe legyártatni valakivel. Az autógyárak 1 euróért megcsinálnák a legyet is röptében. Az is "vicces", hogy kézben tartott mobilozást helyben agyonlő a rendőr de a menet közbeni tablet tapizással senkinek nincs semmi problémája. Az tök rendben van nem gond, hogy hosszú másodpercekig lefelé bámulva vakon autózol városban vagy autópályán akár. 90km/h sebességgel másodpercenként 25 métert autózol vakon. Négy másodpercre lenézel ezalatt simán odacsámpáskodik eléd egy bambi aztán baszhatod a szép új és méregdrága autódat.
Soha nem fogok - a távoli jövőben sem - olyan autót vásárolni amihez havidíjat kell fizessek bizonyos funkciókért. Ez egy rossz vicc. Egészen addig járok majd öreg szarokkal amíg ténylegesen ki nem tiltják őket az utakról és az nem öt-tíz év múlva lesz, szóval...
Ja, hogy ez fú de szennyező és jujj mind meghalunk? Hát istenem, egyszer mindenki meghal.[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
válasz Fritz Teufel #17 üzenetére
Nem mintha a mozaikban nem toltak volna át a soron kishúszasért minden szart. Van ami sosem változik. [link]
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
Milyen 8 millió? Jó lesz az 9.1 milliónak is. Az pont egy Comfort+Tech felszereltségű 1.5 116lovas e-CVT hibrid Yaris ára ami méretben kb akkora mint a Spring csak ez autóból készült. Azt most hagyjuk, hogy ha az ember lejjebb enged az igényekből akkor milyen 2-3 éves 50ezret futott teljesen makulátlan, még több évig garanciális autókat kap 9 millióért, akár jól felszerelt dízel kombit vagy hibridet. Az autógyártók a mai napig értetlenül travoltáznak, hogy miért nem fogy az elektromos autó. Na vajon miért nem? LOL.
-
8th
addikt
válasz tatararpad #47 üzenetére
Amire kitalálták arra hibátlan. Városba bőven elég az a teljesítmény. Sokkal több ilyen fapados kis aksis villanyautó kéne de az ára egy nagyon rossz vicc. Eladhatatlan is mert akinek van 9+ milliója egy második autóként használt villany kisautóra annak van 13 is és vesz egy ennél minden szempontból jobbat élhetőbbet.
-
8th
addikt
Jobbat mondok. Nemcsak zsákutca de teljes mértékben piacképtelen is. Kompromisszumokat követel és a használati értékéhez képest még röhejesen túlárazott is. Még úgy is alig alig terjed, hogy a belsőégésű motor döntéshozói szinten szándékosan teljesen el lett lehetetlenítve ezzel párhuzamosan az elektromos pedig dotálva lett mindenféle kedvezményekkel. Mondhatsz te bármit, a szokásodhoz híven ülhetsz háttal a moziban mint mindig, konteózhatsz meg olajlobbizhatsz mint egy ötéves ez attól még tény. Vegyünk el minden támogatást a villanyautótól a másik oldalon minden plusz terhet és büntetőadót a belsőégésűtől és versenyeztessük meg a két technológiát. Esélye nem lenne a villanyosnak semmire. Ha törvényi hátszéllel kitiltják a pályáról a konkurenciát azt nem versenynek hanem valami egészen másnak nevezik.
"már régen ott tartunk hogy alkalmas a füstös kiváltására."
Ez is csak a szokásos párhuzamos univerzumos vágyálom a részedről. Karácsony előtt volt nálam egy betegszállító haverom, hogy hegesszem meg az ülésvázát. Napi átlag 450 kilométert fut alatta a dízel Vivaro. Hajrá, oldd ezt meg ezt egy villanyossal mondjuk februárban amikor reggel -12°C van induláskor és egész nap fűteni kell mert idős beteges embereket hurcolsz vele keresztül az országon a legkülönbözőbb vizsgálatokra. Ott pont a hajadra kenheted az elektromos csodaautót. Fele utat nem tennéd meg már lemerülne a francba aztán ott travoltáznál a 25milliós villany kisbusz mellett az út széli porban, hogy most mi legyen.[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
Arra a felhasználásra valami 1millió forintos tucat 1.6 szívóbenzin való elgázosítva. Az 10 liter gázt kér vegyesben ami azt jelenti, hogy egy 5,2 literes fogyasztású dízel autó üzemanyagköltségével eljársz vele. Se csiga se részecskeszűrő se méregdrága üzemanyag és befecskendező rendszer se kettőstömegű se semmi.
-
8th
addikt
Normális esetben ez úgy nézne ki, hogy megjelennek a valós, pénzügyileg is értelmezhető alternatívák, az emberek elkezdenek átállni.
De ha nincs verseny paszhatjuk az egészet. Mivel a villanyautó önmagában teljesen életképtelen mesterségesen elkezdték drágítani a belsőégésűt egyértelműen abból a célból, hogy kiszoruljon a piacról. Ez kb. olyan mint ha hoznának egy törvényt arról, hogy XY dátumtól minden autónak legyen az belsőégésű vagy épp villanyautó be kell férnie 900kg súlyhatár alá aztán szia. Oldd meg valahogy, ha nem tudod nem gyárthatsz autót. Ennyi. Korrekt mi? Na ezt csinálják most a belsőégésűvel. Teljesíthetetlen feltételeknek kell megfelelnie. Mire végre kiforrta magát és ténylegesen alig szennyez indokolatlanul kidobatják a kukába az egészet. Mert csak. Bravó. Szép volt. Indiában meg hegy méretű szemétdombokat gyújtanak fel és égetnek hónapokig vagy épp dózerolják bele az óceánba. De itt európában az én autóm miatt kihal az emberiség.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
válasz Hieronymus #375 üzenetére
Biztos titok.
-
8th
addikt
Alternatív valóságban éli az életét, (pl. a tesla a világ egyik vezető autógyártója ), rá kell hagyni ezeket.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
válasz tordaitibi #421 üzenetére
Önvezető autó. Hagyjuk már ezt, majd 30 év múlva térjünk vissza rá. Talán mondom talán addigra már lesz id belőle valami.
-
8th
addikt
Sógorom a fővárosban taxizik nagyon változó, hogy mennyit megy de a napi mozgását simán le tudná fedni egy teslával. Ha kimegy kora délután és kint van hajnalig akkor szokott 200km körül menni "egy nap" de az már extrém soknak számít akkor 12 órát ül az autóban. Amúgy 100-120km között szokott menni naponta ha reptéri vagy agglomerációs fuvarja van csak akkor több. Ez sima ügy már ma is gyakorlatilag bármilyen elektromos autóval. Legfeljebb kimegy az ember egy bevásárlóközponthoz ahol van gyorstöltő és beül valamelyik kajáldába megebédelni amíg a töltőn lóg az autó. Vannak területek ahol már most sokkal jobban megéri elektromos autóban ülni. A taxizás tipikusan ilyen.
-
8th
addikt
"Euro 3-tól felfelé tiszta fingreszeléssé vált az egész, pici eredményekért nevetséges komplexitásnövelés."
Ez nem igaz. Miután meghallgattam Nagyszokolyai Iván előadását a dízel részecskeszűrőkről minden dízel jármű tulajdonosnak aki azt kiiktatja a rendszerből tüzes vasat dugnék a seggébe de úgy, hogy a száján jöjjön ki a vége.
-
8th
addikt
válasz tordaitibi #450 üzenetére
Cuki propagandavideó egy kínai állam által támogatott fejlesztésről. Majd térjünk vissza az önvezető taxik kérdésére akkor amikor a Budapesti kátyús festéshiányos feltúrt sávokkal össze vissza terelt utakon járnak ilyenek probléma nélkül. És nem egy két darab hanem száz szám.
-
8th
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Amazfit I T-REX 2 I GTS 3 I GTR 3 I GTR 3 Pro
- Új Latitude 7440 2-in-1, FHD+ IPS kihajtható érintő, i7-1365U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, IR kamera, gar
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 1000 Lite Corsair 650W
- Xiaomi Instant Photo Printer 1S Set Bontatlan!
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 16GB DDR4 250GB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 100 Lite Chieftec 700W