- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- Hálózati / IP kamera
- Mobilinternet
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- HBO Max & OD topic
- Milyen program, ami...?
- Aliexpress tapasztalatok
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Microsoft Outlook topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
válasz Hieronymus #182 üzenetére
700 bar, zarojelben 200 bar. Azert a raketa kicsit mas sztori, ott nem kell olyan sokaig cseppfolyosan tartani. A raketakban valoban nem benzint hasznalnak, hanem kerozint/petroleumot.
[ Szerkesztve ]
-
válasz tatararpad #195 üzenetére
Szimplán ferdítesz, idézem magam:
"Természetesen nem hiteles ezt így hasonlítgatni mert a benzint elő kell állítani, a kútra kell szállítani. De Paksot is meg kellett építeni és ellátni meg a fosszilis erőműveket is és azoknak is kell üzemenyag."Vagyis volt egy tétova próbálkozásom hogy ne legyek félreérthető de ezt más akkor félreértette.
Megintcsak sokadszor leírom amit leírtam többször,
az irány kb. jó de nem így ilyen módon fogja az elektromos megmenteni a világot, de ezt, megintcsak leírom, úgy adagolják be a népnek mint a mise végén a megváltó ostyát. Hogy debizony ha ezt veszed olyan ökozöld leszel mint még soha. EZ ami bosszant.És mégegy.
Maga a személyautókra vetített fosszilis felhasználás és pöfögés az egész globális felhasználás talán 2-3%-a, most nincs kedvem pontos adatokat guglizni. Akkor most itt miről vitázunk...?
Majd ha a fosszilis erőművek, mindegyik! bezár, a tankhajók, a konténerhajók, a repülőgépek, a vasúti vontatás, az összes nagyteherautó, kamion, a mezőgazdasági gépek, munkagépek mindegyike elektromos lesz, na akkor elkezdhetünk erről beszélgetnii.
Addig ezek az eszmecserék és csörték totálisan értelmetlenek.[ Szerkesztve ]
-
-
Crus
őstag
Igen, csak nem annyit. A nagyobb értékű autók nyilván többet drágultak. Még a gebasz előtt voltak keveset futott 24 kWh körüli Leaf-ek 3.5-4m körül, 5-6 évesek, 5m körül már pár éves 30 kWh is akadt. Most u.e. cirka 2-3m-val többért mennek. Az akkor 2m körüli benzinesek, dízelek fél, vagy 1m-t drágultak.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
Minden
Minden mocskosul felment.
Hogy a villanyautó, ami előtte is drága volt? Micsoda meglepetés.@tordaitibi : "Akkor most itt miről vitázunk...?
Majd ha a fosszilis erőművek, mindegyik! bezár, a tankhajók, a konténerhajók, a repü"
Nagyon rossz hozzáállás. Amíg mindenki a másikra vár, addig szép lassan megfő mindenki. Mindenki is abbahagyja amit pöfög, aztán lehet építeni új módszereket.[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Crus
őstag
https://villanyautosok.hu/2023/01/09/tavaly-meg-sci-finek-tunt-ez-az-epites-most-mar-valosag/
Tudom, tudom a németek és a norvégok is hülyék, csak a Neokón-féléken van rotor
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
dolon75
aktív tag
nem megoldhato, amit vázolsz.
ha a tömeg aktuális játszószerét elveszed, akkor jön a Mad Max.
hogy tudod elfogadtattni mindenkivel, hogy na, végre tudtál menni Adriara egy 10 éves kocsival, de mostantól nem mehetsz, csak vonattal drágábban?
meg hogy jó volt a 20ezres repjegy spanyolba, de mostantól csak 300ezres van?
főleg ha azt látja, hogy dől a füst a gyarakbol, meg a gyartulajok tovább járnak az óriási villany tankukkal.szerintem sehogy.
csak az lehet jó megoldás, ha a tömegek is viszonylag hamar hozzájutnak az új technologiahoz.
Pa-kah! Pakah-pakah Pa-kah! Bokata-Bokata Pa-kah! Pakah-pakah
-
-
Bocsáss meg nem a hozzáállásommal van baj.
A felsoroltakból melyikre és mikor látsz 0,00001% esélyt hogy ki lehet váltani más üzemanyaggal?
Pl. egy Párizs-New York viszonylatú Boeing esetében?
Vagy egy nonstop 60 napig, bérbeadásos üzemű kombájn, ami szó szerint nem áll meg aratásnál, éjjel is dolgozik csak tankolni és vezetőt cserélni áll meg? Hogyan töltöd?
Persze alternatív energiaforrások, üzemanyagcella, hidrogén és társai.
Tárolása szállítása jelenleg globális mértékben nem megoldott. Borzasztó nehéz vele bánni. Előállítási-felhasználási összesített hatásfoka valahol 30% körül van. Igaz ez nem gond, 3x annyi napelemet kell felszerelni és akkor máris jó.
30tonnás homokakkumulátor, ami ellát egy normál családi házat akár 10-12 órán keresztül is. Mennyibe is kerül..? Télen fog működni, nem mert nem lesz mivel tölteni.
Más alternatíva? Várom a felsorolást.
Sajnos nem a hozzállásommal van baj hanem a realitással.
Ezelőtt 35 évvel kivettem a Wartburgom motorját, közdarabot esztergáltam, méh telepen targoncamotort vettem és összekoldultam az utcánkba a fuvarosoktól 6 darab IFA akksit. És elektromos Wartburggal száguldoztam.
Építettem háromkerekűt, 35 éve, aszinkron motoros, ma a BLDC-hez hasonlítanám, 3 fázisú frekiváltóval és működött. Ja, visszatápláló fékezést is tudott.
Építettem 2 elektromos rollert, 1 elektromos bicajt.
Ezek után ha a hozzállásommal van baj akkor ezt nyomatékosan cáfolom.
Előbbi hsz.aimban leírtakat fenntartom. -
dolon75
aktív tag
aminek az emberek egy része örült.
nem kellett bemenni dolgozni, otthon home office, házhoz jött a bevásárlás és a kajafutar.egy része meg megoldotta a kiskapukkal.
egy része meg halalfelelemmel várt.
azaz volt a tömeg részéről fogadokeszseg.
arra, amit hcl kolléga vázolt, én nem látok ilyesmit.
Pa-kah! Pakah-pakah Pa-kah! Bokata-Bokata Pa-kah! Pakah-pakah
-
tatararpad
őstag
válasz tordaitibi #203 üzenetére
Vannak valóban kisfogyasztású kiskocsik, 4-4,3L amik mellett a totális energiafogyasztási versenyben az EV labdába sem rúg.
Ezt azért nehéz félreérteni. Márcsak azért is mert ez a megállapítás az általam és ezek szerint általad is helytelennek vélt számítás alapján születhetett meg. Akkor meg minek jelentesz ki ilyet? Ha benzinesnél nem adsz hozzá veszteséget akkor elektromosnál se tedd, a táblázatod alapján a legrosszabb fogyasztás 27,6 kWh/100 km. Ez valami 2,875 liter a példádban nem 4,3 liter. Ha meg veszteségesen számolod az elektromost akkor a benzint se csak a fajlagos energiatartalmával számold, hanem add hozzá a veszteségeket is.
[ Szerkesztve ]
-
dolon75
aktív tag
válasz tordaitibi #212 üzenetére
a töltésre lehetne egy megoldás a szabványos akku, amit a benzinkút megfelelőjen egyszerűen kicserélnek.
aztan bevizsgaljak, ujratoltik.kombájn esetén ugyanez, csak ott a tanker kocsi egy darus akksi rakodó lenne.
repulonel ez kizart.
de lehetne építeni bazi nagy vonatutvonalakat, tenger alatti csovekben.
a scif regenyekben is mindig szerettem, amikor a kihalt világon a vonat még működött. 😁Pa-kah! Pakah-pakah Pa-kah! Bokata-Bokata Pa-kah! Pakah-pakah
-
dolon75
aktív tag
egy része igen, aki nem ebből él, akit ez nem érint, azaz valószínűleg azokat, akik eddig sem voltak mobilisak.
de ez nem a tömeg.a tömeg végre ki akar mozdulni, nem csak a Szomszédba járni, kicsit messzebb is.
És ha annak, akinek sok pénze van zöldnek lenni, az mehet, akkor akinek nincs, az miért ne mehetne?
mert nem zöld?ezt nem lehet a tömeggel eldogadtatni, bárhogy is próbálnak bűntudatot kelteni.
Írtam előbb is, a Föld jól ellesz nélkülünk.
Pa-kah! Pakah-pakah Pa-kah! Bokata-Bokata Pa-kah! Pakah-pakah
-
tatararpad
őstag
Sőt, atomreaktorral. Szerintem azért mindent nem kell villanyosítani, első körben elég lesz végignézni a személyautós történetet mire fut majd ki.
-
válasz tordaitibi #212 üzenetére
"A felsoroltakból melyikre és mikor látsz 0,00001% esélyt hogy ki lehet váltani más üzemanyaggal?"
Amikor van rá szándék. Az meg nem lesz, ha minden iparág arra vár, hogy majd elkezdik
Nem a "te hozzáállásoddal" van a baj, hanem globálisan.Alapvetően ott a gond, hogy egy rakás borzasztóan pazarló és felesleges dolgot csinálunk, amiket egyáltalán nem kéne.
BTW a kombájn jellegű cuccnál pont jó a hidrogén, meg az akku, mert ott még kell is tömeg, és nem tömegtermék, szakemberek üzemeltetik.
"30tonnás homokakkumulátor, ami ellát egy normál családi házat akár 10-12 órán keresztül is. Mennyibe is kerül..? Télen fog működni, nem mert nem lesz mivel tölteni."
30 tonnás? Az kicsi Nem családi házra való. Illetve télen miből van sok? Szélből. (Már ahol, de itt már tél sincs.)A belső égésű, de a szenes gépeknél is lehetett volna mondani, hogy de hát nem kapsz benzint akárhol. Bertha Benz sem egyszerűen túrázott, de kiforrta magát.
Az, hogy te most nem látsz alternatívát, nem azt jelenti ám, hogy nincs@dolon75 : Jaja.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
válasz tordaitibi #212 üzenetére
két eset van:
1. megvárod, amíg felszárad a harmat
2. irgalmatlan pénzeket tolsz a szárító energiafelhasználásába.
következmény: a kombájn nem dolgozik éjjel-nappal, napi max. 10 órát megy.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Kirándulj el pl. Dombegyházára ahol szezonba saját szememmel láttam, 6 napig voltam lennt szerelni és nem álltak le a kombájnok. Vagy gyere ki hozzám Pécelre, nyáron napokig hallani a gépeket egész éjjel reggelig, aztán elnyomja a nullás zaja. Csömörön a munkahelyemet szántóföldek veszik körül, dettó éjjeli műszakok vannak.
Ugye te biztosan tudod mert mindenkinél zsenibb vagy hogy van az alapgép, vannak hozzá különböző asztalok (így hívják az elején lévő cserélhető betakarító céleszközt) és a gép csak addig nem arat büzát kukoricát rozst , elővágott rendsodrott terményeket stb. stb. amíg átmegy egy másik területre meg míg vágóasztalt cserélnek.
kb. 60-70 napig meg se áll, a szántóföld szélén szervizelik.
Nem az ehte búzaarató elmaradott célspecifikus gépekről beszélek amik 50 évesek, hanem New Hollandék, John Deere házatáján ez így működik manapság. -
kikikirly
senior tag
Részlet a cikkből:
,,A repesztéssel kapcsolatos kétségkívül nem alaptalan kockázatok többsége jó szabályozással kezelhető, azonban nem utolsósorban a technológiával szemben tapasztalható elutasítás miatt az európai kormányok nagy része még a mostani helyzetben is elzárkózik attól, hogy a belföldi hidraulikus rétegrepesztéssel az orosz energiafüggőség felszámolásának reális lehetőségeként számoljon. Közben az amerikai LNG-import hivatalos tervekben szereplő növelése jelentős részben a tengerentúli hidraulikus rétegrepesztéses kitermelésből fog származni, vagyis Európa a probléma bizonyos mértékű exportálásával igyekszik biztosítani saját határain belül a fenntarthatóságot."
Európai autó ipar meg NEM tartása kapcsán is megmutatta az Uniós vezetés mennyire dilettánsok. Minden autóipari vezető és elemző arról beszél hogy ha nem változik semmi, el fognak költözni a gyárak Keletre. Ekkora versenyképességi hátrányt(értsd: többletköltséget)
jelentenek az uniós szabályok. Ez nem az európai munkások többletbérét jelenti, hisz nyugaton 2.vh óta meg szerintem előtte is növekedett az életszínvonal, mégis megépültek és termeltek a gyárak. -
-
Crus
őstag
válasz kikikirly #223 üzenetére
Így van. Idehaza olaj is akad még szép mennyiség. Anno, amikor a MAORT az érintett régióban termelt, a feltárási eredmények már akkor arról regéltek, hogy mélyebben még komoly tartalékok vannak. Aztán fogták kitermelték gőzerővel a könnyen elérhető készleteket, majd hagyták lerohadni az egészet. Fogadni mernék, hogy egy potensebb Ormánnyal ezek a régiók újra a hazai szénhidrogén terméles alappillérei lesznek. Csak győzzük kivárni.
Hcl megnyugtatásául azért közlöm, hogy elképesztő komolyan veszi a jogutód MOL a környezetszennyezéssel kapcsolatos kérdéseket. Saját tapasztalat. Időt, pénzt, energiát nem kímélve brutális mozgósításokat végeznek.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
dolon75
aktív tag
válasz tatararpad #219 üzenetére
ha lenne sok atomreaktor, és lenne egy szabványos akkumulátor hálózat, az mukodhetne.
nem is vennénk a kocsival az akksi pakkot, hanem az az akksi szolgáltatóé lenne.
És mint régen a szóda patront, feltoltve megkapnank a "benzinkúton". ott gyorstoltené a kút, otthon meg lassú tölthetnenk, hogy ne terhelje szét a lakossági hálózatot.[ Szerkesztve ]
Pa-kah! Pakah-pakah Pa-kah! Bokata-Bokata Pa-kah! Pakah-pakah
-
-
-
arnyekxxx
veterán
Az aksicsere akkor lehetne működőképes modell ha az aksi olcsó lenne és korlátlan számban rendelkezére állna. Jelenleg az utolsó falusi kúton is meg tud tankolni soktucat autó naponta, autónként 30eft érték áll a készleten. Ha ezt el akarod aksicserével érni akkor ugyanott soktucat többmillióft/db értékü aksit kellene készleten tartani és akkor ez egy kis falusi kút, nem egy nagyvárosi ahol óránként tankolnak meg 50 autót. És ha ott lennének százasával az aksik akkor már csak egy kisebb atomerőművet kellene gyorsan felrántani a kutak mellé, hogy lehessen gyorsan tölteni a csereaksikat.
-
-
btprg
senior tag
válasz kikikirly #223 üzenetére
Nagyon érdekes...
Nem kizárt, hogy a villanyautó-hisztériának, mint sok más divathullámnak, egyszer csak vége lesz, aztán itt maradunk az EU-ban a teljesíthetetlen értelmetlen Euro7-8-9 szabályozással használható járművek nélkül.
A lítium akku az elvakult fanokon kívül mindenkinek egyértelmű hogy nem megoldás az egész bolygó autós közlekedésére. Kérdés hogy sikerül-e kitalálni valami újat ami sokkal jobb, ha már az elmúlt 100+ évben nem sikerült (szkeptikus vagyok, a fizika nem úgy működik, hogy ha még több időt és pénzt öntünk a tudósokba, akkor bármi is lehet ).
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
Vicces, hogy mennyire bele vannak sokan ragadva abba, ami most éppen van. A belső égésű motoros autó ugyanilyen esetlen volt az elején, mint a villanyos most. Ha akkor nem hitt volna senki abban, hogy fejlődés lesz, akkor sehol nem lenne.
De a gőzgépekkel szemben is ott volt ez az ellenérzés, a vasutat ugyanúgy ellenezték sokan. Ma elfogadott.
Persze, ha lesz a villanymotor+akkunál jobb megoldás, ami nem pöfög CO+CO2+kormot, jöjjön, az sosem baj.
Mutogatni való hater díszpinty
-
dolon75
aktív tag
-
dolon75
aktív tag
-
senior tag
A "klíma" kényszert nem oldja meg az elektromos autó, mert nem zéró emissziós. (Lehet, hogy egyszer majd része lesz a megoldásnak, de jelenleg nem sok haszna van.) A lokális levegőszennyezést oldja meg. Amúgy egy remek kényelmi eszköz: ha olcsóbb lenne, olyanok is átülnének bele, akik eddig egy benzines autó fenntartását túl drágának és macerásnak találták.
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
Crus
őstag
Az első EV-k az 1800-as évek végére tehetők... Nem az EV-vel, mint alapötlettel van a baj, hanem az akkutechno nem túl acélos fejlődésével.
Másikra... Nem az Őrségre gondoltam, hanem Lovászi és környékére, ahol jelenleg vegetál a termelés, pedig csak mélyebbre kellene fúrni, de az "elit" odafent eldöntötte, hogy ezzel az ügyeskedéssel amit tolnak, kevesebb befektetéssel nagyobbat tudnak szakítani.
Egyébként olyan faxán bejött ez a vergődés az olaj/gáz ellen, hogy most a nép erdőket írt és azzal tüzel, vagy szénnel, néha szeméttel. Soha nem volt annyira katasztrofális a levegő a szegényebb régiókban, mint mostanság. Mert a gáz ugyan nem friss hegyilevegő, de ezerszer kevésbé szennyezi a levegőt, mint a jelenlegi őrület.Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
Ennyiben más, hogy a kapitalizmus alakult (már amennyiben ez még az), de elsősorban műszaki részről nézve elég sok idő volt, amíg elfogadottá váltak a dolgok. Ugyanez lement számítástechnikával, mobiltelefonokkal, csak nem 50, hanem 10 év alatt.
A társadalom nem tud ilyen gyorsan megszokni dolgokat, és egyszerűen azt látjuk, ahogyan akik maradibbak, rinyálnak.A klímakényszert meg nem a piac tolja, hanem egy még annál is hatalmasabb valami
@Crus : Az olaj/gázzal szemben a biomasszás cucc legalább megújul, és az előállítása kevésbé káros. Persze attól még facepalm az egész, de ez már inkább az itthoni + pl. németben az ottani politika érdeme
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
kikikirly
senior tag
Belső égésű motornál azt felejtitek ki a képletből hogy megtanultunk kiaknázni új és bőséges energiaforrásokat amik példátlan gazdasági növekedéshez vezettek: Kőolaj és földgáz. Ez a gazdasági növekedés tette lehetővé a motorizációt(és még sok mást pl. nyugat európai jóléti társadalmak kialakulását).
Jelenleg nincs ilyen tényező, sőt az ellenkezője zajlik, próbáljuk kiváltani a szenet és a Benzin/Diesel üzemanyagokat, Földgázt megtűrjük a megújulok kiegyenlítésé miatt(Ahol ki van zárva a nukleáris energia nincs más opció).
Litium ionnál probléma hogy mostanra a növekvő keresletet nem tudja kielégiteni a kínálat, folyamatosan megy fel a lítium ára a piacon ami gátolja a megfizethető elektromos autók piacra dobását(Hol vagyok még attól hogy leváltsuk csak a flotta felét EV-re, azt már most döglődik a koncepció). Az elektromos autó hatásfoka elég meggyőző, de ha tényleg zölden akarjuk őket meghajtani az akkumulátor kérdés mellett ott a másik hogy miből akarjuk elállítani a hozzá szükséges energiát? Megújulóból amit nem tudunk se tárolni, se kiegyenlíteni, csak részben lehet megoldás. Valami újat kell találni.
Statikus energia tárolásra való igaz vannak ígéretes koncepciók(Pl. nátriumos akku.), 1-2 év és meglátjuk mi válik belőle valóra.
Hidrogénnel: Hidrogén zölden és fenntartható módon vízből lehet elő állitani, önmagában lerontja a hatásfokot, aztán tároláshoz sűríteni kell(Hiszen akkor termeljük amikor túltermelnek a megújulók és akkor használjuk fel amikor energia deficitben vagyunk) mindez olyan energia igény amit megújulóból se látom hogy lennénk képesek elállítani. Lehet földgázból ami nem számít fenntarthatónak, és magát a földgázt is el lehet égetni és a sűrítésé, tárolása is olcsóbb. Ami olcsó az egyben környezetbarát is mert nem kell a finomításához/előállításához rahedli energiát elhasználni(Plusz vegyük hozzá hogy semmi sem 100% hatásfokú, tehát a finomítás során vannak veszteségek).De tegyük fel a metánból előállitott hidrogén zöldebb .Az energia megmaradás törvényét figyelembe véve mégis mennyivel lehet jobb a metánból elállított hidrogén elégetése(egyetlen előnye hogy vízzé ég el, nincs CO2 kibocsátás) mint közvetlenül a metán elégetéséé(amit el tudunk tökéletesen égetni erőművekben, csak CO2 bocsájt ki, egyéb szennyező anyagokat nem)?
Autónál számít a tömeg és helyigény, szilárd test akksin kívül nem nagyon tudok mást ami ezeknek megfelelne, az meg még odébb van azért.[ Szerkesztve ]
-
"persze nem volt klíma kényszer sem.": azért az, hogy a századelőn arról cikkeztek New Yorkban, hogy nyakig fog érni a lótrágya, azt nevezhetnénk egyfajta klímakényszernek is... vagy legalábbis súlyossá váló környezetszennyezésnek biztosan.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
válasz kikikirly #241 üzenetére
"Belső égésű motornál azt felejtitek ki a képletből hogy megtanultunk kiaknázni új és bőséges energiaforrásokat amik példátlan gazdasági növekedéshez vezettek: Kőolaj és földgáz." Más energiaforrásokat természetesen már nem fog megtanulni kihasználni az emberiség, MERT BENZINES.
Nagyon széles látókör."Megújulóból amit nem tudunk se tárolni, se kiegyenlíteni, csak részben lehet megoldás. Valami újat kell találni."
OK, nem gáz, viszont okos ember nem érvel csak azzal, hogy fú, azért jó a benzines, mert az már van. Attól még, hogy hülye módon arra épült fel minden, meg mert az alternatívák még nem fejlődtek 100 évnyit, még nem lesz jó."Az energia megmaradás törvényét figyelembe véve mégis mennyivel lehet jobb a metánból elállított hidrogén elégetése"
Jó az, csak annak is a tárolása rohadt veszélyes.Mutogatni való hater díszpinty
-
senior tag
Nem tudom honnan jön ez a definíció, de végül is mindegy: természetesen arra gondoltam, hogy az elektromos autó legyártása és megsemmisítése is jár üvegházhatású gáz (CO2 és tsai) kibocsátással, az alkatrész utánpótlása is (kenőanyagok, gumik, stb.), végezetül a hajtóanyagként használt elektromos áram előállítása és szállítása is (változó mértékben, attól függően, hogy hol üzemeltetjük). Azaz felőlem az elektromos autót hívhatjuk zéró emissziósnak, a vele végzett elektromos autózás nem zéró emissziós. Most nem az. A jövőt meg nem ismerjük.
[ Szerkesztve ]
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
dolon75
aktív tag
válasz arnyekxxx #239 üzenetére
en sem, nincs is elektromos jarganyom, nincs ra keretem.
arra gondoltam, HA lenne akksikut, meg sok olcsó atomaram meg sokaknak ilyen autója, akkor lehetne ilyesmi megoldas.
de túl sok a HA.
nem lesz ilyen.Pa-kah! Pakah-pakah Pa-kah! Bokata-Bokata Pa-kah! Pakah-pakah
-
dolon75
aktív tag
-
kikikirly
senior tag
,,Más energiaforrásokat természetesen már nem fog megtanulni kihasználni az emberiség, MERT BENZINES.
Nagyon széles látókör."
Mesélj milyen új energiahordozókról hallottál?
Ilyesmiket nem fedez fel minden héten az emberiség(pedig kutatjuk őket bőszen).,,OK, nem gáz, viszont okos ember nem érvel csak azzal, hogy fú, azért jó a benzines, mert az már van. Attól még, hogy hülye módon arra épült fel minden, meg mert az alternatívák még nem fejlődtek 100 évnyit, még nem lesz jó."
Hatalmas fejlődést köszönhet az emberiség a fosszilis energiahordozóknak, erre te azt mondod miért erre a hülyeségre épült fel a gazdaság...
Hogy tervezzük a gazdaságot/Infrastruktúrát olyan valamire amiről szart sem tudunk mert a jelenben nem létezik, a beláthatatlanul távoli jövőben valamikor talán lesz. Elő bújt belőled az Elon Musk vagy mi van?,,Jó az, csak annak is a tárolása rohadt veszélyes."
Földgáztározóbol jelenleg is jó sok működik a világban, Magyarország egy komplett télen keresztül képes fedezni a földgáz szükségletét a tarolókban levők elhasználásával.
Persze ettől még igényel körül tekintést a tárolása de iparilag és gazdaságilag megoldott kérdésről beszélünk, vagy ott vannak a gázhajtású autók, tehát a jóval kisebb nagyságrendű autó és üzemanyagkúti tárolás is megoldott úgy hogy árban olcsóbb a benzin/Dieselnél, ezért is alakíttatják át néhányan az autóikat erre a fajta meghajtásra.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ford topik
- Milyen videókártyát?
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Xbox tulajok OFF topicja
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- Azonnali fotós kérdések órája
- Xbox Series X|S
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care