Új hozzászólás Aktív témák
-
Dr. Akula
nagyúr
válasz Fritz Teufel #14 üzenetére
"Azért van ennyi autó az utakon mert sok olyan ember is hozzájuthat akinek nem kellene hozzájutnia."
Most az a bajod hogy nem csak a rózsadombi burzsujok kiváltsága a 4 kerék? Akinek nincs semmije, az annyit is ér? Elárulom, nem a "mi autónk" Szuszkákkal szoktak illegális gyorsulási versenyt rendezni a Szentendrei úton, vagy buszmegállóban gyilkolni az M. Ricsike félék...
"Úgy lehetne a te elméleteddel olcsóbb a kibelezett autó, hogy a gyártási többlet költséget át kell hárítani a drágább autókra."
Nahát, a pénzesebb vevő többet fizessen? Ördögtől való gondolat... Inkább a szegénytől vegyük el amit kifizetett, és csak váltságdíj fejében adjuk neki vissza?
"Gondolom ennek a vevőkörnek is lenne véleménye a dologról."
Bizonyára. Kérdés az, hogy az ő gondolatuk miben relevánsabb, mint a miénk.
"A fedélzeti rendszerbe való belenyúlás ennél jóval nagyobb horderejű dolog, ott a helyszíni kivégzés is esedékes lehetne."
Rendben, de azt, aki belekényszerítette a tulajt a módosításba, azaz a gyártó cég teljes vezetőségét! Ugyanis nem ugyanaz a kategória, ha valaki a kifizetett tulajdonát használni is akarja, mint aki belerak +200 LE-t, hogy jobban gyorsuljon a lámpánál. Akinek pedig belerakták a funkciót, mert olcsóbb volt így, a vevő kifizette a vételárat, csak letiltották, hogy mégegyszer le lehessen húzni pénzzel, az csak a jogos jussáért küzd. Ugyanis így ő finanszírozza a burzsujok extráinak költségét anélkül hogy kapna belőle bármit is.
-
két gondolat ehhez a marhasághoz:
1. a vectrámban 3 külön buszrendszer van: egy a motornak és a biztonsági cuccoknak, egy a kasztnihoz tartozó cuccoknak, meg egy a szórakoztató elektronikának. a vectrám 2003-as gyártású, tehát valószínűleg a múlt évezredben tervezték. ha akkor meg tudták csinálni, hogy szeparált legyen a rendszer, akkor most is meg lehet. vagyis egy diszjunkt alrendszer hekkeléséből nem lehet következtetni egy másik diszjunkt alrendszerben okozható kárra, vagyis ezért megtagadni a biztosítást az fillér...ó jogászkodás.2. ha nekem kihoznak egy ülésfűtést, ami szoftveresen tiltva van, én biztos ráforrasztanék egy kapcsolót a can interfész kimenetére, és vidáman kapcsolgatnám a tápfeszültségét a fűtőszálnak, a gyártó meg <insert kedvenc káromkodás here>.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Dr. Akula #50 üzenetére
Az IBM Power (meg a Z) procijaiban már régóta van ez, de az kicsit más szint, meg az ugye cégek közötti biznisz. Meg ugye ott úgyis úgy veszed az OS licencet is.
(Ja, meg ugye a saját gépedre is venni kell OS licencet, hacsak nem ingyenest használsz. Micsoda fertő )@Noukoum : Tömegével lopják is.
@Dr. Akula : Elvileg amúgy a kisautókon a legnagyobb a haszna a gyártóknak, a kis darabszámú, fullextra batárokon meg a legkisebb.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
-
-
-
Elektronika +car szoftver és IT= egyes, ülj le.
A chassis komputer az Atyaúristent is kontroll alatt tartja, ha te ad-hoc adogatsz egy kimentre, indexre ülésfűtésre bármire tápot akkor le fogja tiltani a jövő hetet is hibával.
Teslába és még nagyon sok mostani kocsiba a kerékanyacsavar is fel van véve a rendszerbe és fel van tanítva.
Ezért nem nagyon érdemes ilyen autót lopni csak igen fejlett IT tudással mert az ablakemelő motor is egyedi azonosítóval rendelkezik amit fel kell ütni a rendszerre mert nem fog működni.
Dízelnél azt gondolod hogy pl. porlasztót cserélsz és ennyi. Nagy l@fszt, csak gyári alkatrészt amihez hozzá van csomagolva a gyári kódja, azt szépen felviszed a kocsi motorvezérlő agyába és innentől működik. Ha ez nincs meg akkor 3. henger soha nem fog befecskendezni.
BMW és még sok modell, egy primitív akkucsere után fel kell tanítani az új akkut.
Nem Zsiguli. -
válasz tordaitibi #66 üzenetére
ilyen remek mellébeszélést nagyon rég láttam... rotfl.
nyugodj meg, ha széthúzom az ülés alatt a fűtőpárna nagyáramú csatlakozóját, akkor az szét lesz húzva, és ha odatolom az ampert, akkor az fűteni fog függetlenül mindenféle ecu-tól.
a chassis computer meg a programozó álmait tartja kontroll alatt max...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
"én biztos ráforrasztanék egy kapcsolót a can interfész kimenetére, és vidáman kapcsolgatnám a tápfeszültségét a fűtőszálnak"
Majd,
"nyugodj meg, ha széthúzom az ülés alatt a fűtőpárna nagyáramú csatlakozóját"Eldontened melyik verziot mert a valaszom mondandoja az elsore vonatkozott. Aztan valtoztattal a koncepcion.
Turbogeometriaba esetleg 2 kapcsoloval fogsz beavatkozni hogy megjojjenek a szoftveresen szelnek eresztett pacik?[ Szerkesztve ]
-
válasz tordaitibi #69 üzenetére
látod ott a tápfeszültség kifejezést?
akkor tudod.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"a kisautókon annyira "nagy" a haszna a gyártóknak, hogy már nem hajlandók gyártani. a komplett alsó kategóriát kinyírta az eu a hülyeségeivel."
Ez így nem korrekt.
Gyártótól függően 1L általában az 1.2 literes, háromhengeres motorokkal teljesíteni lehet az EU előírásait.
Még Budapesten is sokan inkább nagy autóval akarnak járni, mint városi autókkal. Vidéken még kisebb az igény a kis autókra.Az meg nem nagy baj, hogy a kis méretű autókra is vonatkoznak a biztonsági előírások.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Rigormortiis
addikt
Ugyanez a szitu akkor, ha alkoholos állapotban volán mögé ülsz: ha egy baleset részese vagy, nem számít, hogy a konkrét szituációban te voltál a vétlen fél, rád verik, mert abból indul ki a jogszabály, hogy ilyen állapotban te ott sem lehettél volna.
Galaxy S23U, S21FE 8/256, Buds 2 Pro, Watch 5, Tab S8+, Playstation 5, Switch Oled
-
Alaaf Pi
aktív tag
Ha egy önvezető, megosztott autó kerül majd havi150€-ba, megvenni hitelre ugyanazt meg ennek minimum a triplája, akár ötszöröse, hatszorosa, plusz az egyéb kiadások-biztosítás, szervizköltség stb., akkor lehet te is át fogod értékelni.
#71 Hieronymus: már ott se, ezért jön mindenhova a MHEV. És a kisautók a sok motorra aggatott szarral már nem lesznek rentábilisen gyárthatók.
[ Szerkesztve ]
-
"Ha egy önvezető, megosztott autó kerül majd havi150€-ba,"
Attól függ mennyit használod az autót/megosztást. Illetve melyik kategóriás járművet akarod használni.
Mondjuk munkába járásra nem nagyon kell tervezni ilyen autóval. Vagy van szabad jármű a közeledben vagy nincs. A havi bérlet lehet a megoldás. Kis autóra, felénk a havi bérleti díj kb 600 euró + 0,19 € / km
A bolondnak is megéri vagy csak annak.A 150 euró, egy kis autó esetében amit már ki van fizetve, havi fenntartási költsége. Javítás vagy alkatrész csere nélkül. A CarSharing esetében erre jön még a Casco szerű biztosítás és a szolgáltató haszna + javítási költség. A közterületi parkolási bérlet egy hónapra eső díja.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Alaaf Pi
aktív tag
válasz Hieronymus #77 üzenetére
Volvo S60 a Care by Volvo szolgáltatáson belül jelenleg havi 6-800€. Elég sok év, mire a vételárat így kifizeted, ebben ráadásul biztosítás, szerviz is benne van.
Ha havi 150-ért mindig olyan autó megy érted, ami az aktuális igényed, akkor eléggé esélytelen lesz anyagilag saját autót fenntartani. -
gabor7th
addikt
Meg kéne értetni még itt az elején a gyártókkal, hogy ez az előfizetéses dolog nem az irány amibe menniük kéne.
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
-
A vásárlók döntenek. Ha nem megy az eladás a havidíjazó gyártóknak, akkor átgondolják hol hibáznak.
Az autó vásárlásakor a vásárló a következő ajánlatot kapja.
A jármű részlete 5 évig 240 euró havonta. A havidíjas szolgáltatások 350 eurót tesznek ki. De kedvezményként az ülésfűtésért nem kell fizetni április végétől, szeptember végéig. Ez a kedvezmény.Ha valaki nem hagyja ott ekkor a kereskedőt, az meg érdemli hogy fizessen.
Nem ez az első próbálkozás a havidíjra. Remélem most sem kajálják meg az emberek.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
ncc1701
veterán
válasz Fritz Teufel #17 üzenetére
Mi bajod a leddel? Anya kocsijában is kicseréltem, gyárilag q gyenge volt halogénnel, most rendesen lát. Nem vakít, ugyanolyan a vetítési képe, rendben van. A foncsor, búra természetesen gyári állapotban van, hibátlan. Nem kínai gagyit kell venni olcsón, hanem mondjuk osram ledet, ami nem olcsó, viszont jó.
-
-
dolon75
aktív tag
válasz Hieronymus #83 üzenetére
én még belevenném az egyenletbe azt, hogy vagy elfogadja a vevő így a félteleket, vagy nem lesz autója.
sehonnan sem, mert mindenki így fogja adni, es járhat gyalog.Pa-kah! Pakah-pakah Pa-kah! Bokata-Bokata Pa-kah! Pakah-pakah
-
Crus
őstag
A jelenlegi(!) formájában az EV zsákutca. Akku forradalom kell... amiből minden hétre jut egy szenzációs bejelentés évek óta, de valahogy még mindig nem kerültek bele ezek az EV-kbe.
Az EV amit nevetségesen magas áron jelenleg nyújt, az a hatótávpara (főleg télen), a nyammogás a töltőkkel (appok, megy-nem megy, különböző töltőfejek, időveszteség), meg a folyamatosan degradálódó akku, ami miatt a 10+ éves EV őrületesen sokat veszít a vételi árából. Szóval ja... az akkukkal van a gond. Mondom ezt úgy, hogy többször vezettem már EV-t, látom az előnyeit, de még mindig nem látom/érzem az áttörtést... Népautónak kellene lennie, ehelyett ráérős hipszterek választása.
Jó lenne ez, ha nem lenne rossz
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
moleculez
veterán
"Előfizetéses rendszer" kvázi most is van: adunk X év garit de a kötelező szervíz csak nálunk történhet a márkakereskedésben (horror áron), ahhoz képest hogy egy fékbetétet ki tudsz cserélni a járdán. Na most ezt emelik következő szintre. Processzorokban is várok hasonlót: 16 magos, de csak 10 használható ha kell a többi akk fizess. Amúgy ez akkor nem hülyeség ha a cucc amúgy relatíve olcsó (tehát nem a full spec. fizettetik ki) de általában nincs szükségem a lóerőre, mégis ott a lehetőség unlockolni ha kell. Kicsit mint a cloud, tud skálázódni igény szerint.
Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
-
dolon75
aktív tag
válasz moleculez #92 üzenetére
a chip gyártó legyart egy fajta chipet. fejlesztési, gyártási, minden költsége csökken.
majd neked eladjak ugyanazt a terméket, egyiken aktiválva a 10 magot, a másikon meg kettőt.
Az elsőt x, a másik x/2 áron.
es mondjuk a chip eletciklusara tervezett fejlesztési, termelési meg minden költség levetitve x/20.
az osztokat hasra ütés szeruen írtam.Jól jársz ezzel?
ha a gyártó költséget takarít meg, jó lenne egy részét felénk is odadni. De nem ez a cél, hanem a minél nagyobb profit.
És itt verzik el végleg, hogy mi jól járunk, mint vegfelhasznalo, ezzel.
csak kommunikálnak, hogy nekünk milyen jó, de közben dől nekik a lé.Pa-kah! Pakah-pakah Pa-kah! Bokata-Bokata Pa-kah! Pakah-pakah
-
-
-
-
Alaaf Pi
aktív tag