Elektromos autót akarnak az emberek, de nem akárhogyan

A Deloitte szerint egyre több amerikai akar elektromos autót, de gondot jelentenek a magas árak, és előfizetéses funkciókban sem mindenki hajlandó gondolkozni.

Egyre inkább úgy tűnik, hogy nem csak a nyersanyag-kérdés, az elérhető töltők mennyisége, a technológiai részletek és a nyilvános megítélés dönt majd az EV-k hosszú jövőjéről.

A Deloitte felmérése szerint például egyre több amerikai fogyasztó akar elektromos autót, azonban a többségüket nagyon aggasztja azok vételára: ez eddig is magas volt, de még tovább emelkedik. 10-ből 7 leendő amerikai vevő nem fizetne 50 ezer dollárnál többet az új autójáért.


[+]

A felmérés szerint az emberek fele úgy véli, az elérhető vételár akadályozza legjobban az EV-k terjedését – eközben a top gyártók zöme árakat emel az infláció miatt. A Deloitte szerint a hasonló átállásoknak mindig is magas árai voltak, de világszerte erős a vágy az üzemanyagköltségek csökkentésére, ami hajtaná az EV-k iránti vásárlási szándékot.


[+]

A kutatás egyik érdekes része továbbá, hogy az amerikai fogyasztók 30 százaléka senkiben nem bízik az autós adatai kapcsán – a gyártók viszont pont a járművek által gyűjtött elképesztő mennyiségű adatot monetizálnák, tennék nyereségforrássá, így ebből még komoly problémáik adódhatnak a jövőben.

Ahogy abból is, hogy a monetizálás másik része a meglévő hardveres tételek, funkciók szoftveres lekorlátozása és havi díjas előfizetések mögé zárása (például ülésfűtés, stb.). A cégek szempontjából ez tényleg a jövőnek tűnhet, de a mostani kutatás szerint a fogyasztók ebből nem kérnek, inkább a jármű vásárlásakor egy összegben fizetnének egy-egy extráért.

Azóta történt

Előzmények