Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
1. Az NACS már nem a Tesla "szabványa" hanem publikus SAE szabvány, pont ezért állt rá a többi gyártó.
2. A nevében is benne van: North American Charging Standard, tehát minket itt Európában nem érint. Az NACS az amerikai CCS mellett (és valószínűleg egy idő után helyett) fog létezni.
3. Itt Európában marad a CCS, lévén itt az EUban az a szabvány. Az NACS-szel sokra nem is mennénk, lévén az nem képes 3 fázisú AC töltésre.[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Nem próbálják eltüntetni belőle a Teslát, hanem konkrétan megtették. Ezért tudnak a többiek átállni rá. Miután kivették a Tesla kezéből és SAE szabvánnyá tették. Érthető is egyébként, akinek van egy kis esze és életösztöne az nem szolgáltatja ki magát Musk hangulatingadozásainak.
Mivel az USAban az összes publikus töltő kínálni fog NACS csatlakozást is, ezért egyáltalán nem szükséges hogy bárki is SUCra menjen.Az általad betett kép nem mond semmit úgy, ha a műszaki specifikációkat és a tervezési elvárásokat nem teszed mellé.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"a külső/méret/kezelhetőség a fontosabb"
En szemely szerint nem tudom miert lenne kezelhetobb az NACS. Eleve AC toltesnel csak a Typ 2 csatlakozot hasznalod, az nem egy nehezen kezelheto valami.
DC-n meg a vastag kabel problemasabb kezelhetoseg szempontjabol mint maga a csatlakozo, es a CCSen meg van egy jo robosztus markolat is. Nem tudom elkepzelni hogy valakinek az gondot okoz, a NACS meg nem.
Szemely szerint nekem sokkal szimpatikusabb megoldas az, amikor az AC meg a DC pinek fizikailag el vannak valasztva egymastol a toltooldalon, en nem az autoban kell kapcsolgatni attol fuggoen hogy eppen mit kap."mint látható jól helytáll műszaki szempontból is a Tesla megoldása"
Kiveve hogy nem alkalmas 3 fazisu AC toltesre, ezert Europaban felejtos.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz bitpork #9279 üzenetére
Hat ez eleg hasznalhatatlan tablazat. Nem az auto kereskedelmi ara az erdekes, hanem a gyartasi ara.
A valos koltseg kozelebb van a 40-50%-hoz, olcsobb autoknal meg magasabb is az arany.Raadasul a cikkben cellara vonatkoztatott koltsegeket saccolnak, nem pedig a teljes pakkra vonatkozot.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz FIREBLADE78 #9392 üzenetére
Valoban. De az 50esek annyival dragabbak (durvan 20e euroval) hogy szerintem annyit nem er a nagyobb akku.
Az auto viszont szuper.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #9452 üzenetére
"hogy 2034-ben még mindenki utolsó rohamban bevásároljon ICE-ből."
Nem lesz már 2034-ben ICE az átlagembernek (legalábbis itt az EUban). Persze Porsche meg Merci meg BMW lesz, de például VW Golf meg Opel Corsa már nem. A kínálat már ma is szűkebb mint mondjuk 5 éve, és ez egyre gyorsulni fog. Az évtized végére már nemigen lesz olcsó és egyszerű ICE.
Ezért szerintem pont nem lesz óriási esés használt ICE-k árában, mert a kispénzűek inkább azokat fogják életben tartani.
"a hatótáv növekedés görbe elkezd ellaposodni"
Most úgy tűnik hogy lesz még egy ugrás talán, amiben most 80as akku van, azokban a típusokban 100as lesz pár év múlva, a mostani 100asokban meg akar 150.
De attól feljebb nem fog menni, valószínűleg nem is lenne rá jelentős igény.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz FIREBLADE78 #9484 üzenetére
Nincs olyan. Majd lesz. Egyszer. Állítólag. Musk mondta.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Plaid a Nürburgringen 4 perc körül kezd visszavenni, akkor már tényleg nem ad le 700 kW-t, talán csak 500at..."
Figyi, nézz már meg egy versenypályás videót, hogy legalább minimálisan tisztában legyél azzal hogy mi történik ott. A padlógázos szakaszok pár másodpercig tartanak, ráadásul a tapadás miatt erősen dolgoznak a kiporgesgátlós funkciók is, szó sincs arról hogy hosszabb ideig leadná a maximális teljesítményt. És így is túlmelegszik, a rekord körben már az elejétől fogva kimélték a hajtásláncot.
"Taycan meg mennyit is tud 250-270 kW körül tölteni? kb 7 percet?"
Pár másodperc vs. 7 perc....
"800V jó marketing szöveg"
Marhaság.
"Töltési görbe az akkun múlik leginkább"
A töltési görbe a teljes rendszer leggyengébb láncszemén múlik. Ha az az akku akkor azon, de nem mindig az akku az.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #9514 üzenetére
"És hozni kell a TESLA számait, mert egy kategória..."
LOL, dehogy kell. Természetesen a BMW nyomon követi mit csinál a Tesla, ahogy minden jelentősebb szereplőt nyomon követ. De ugyanúgy nem igazodik a célok meghatározásában a Teslához, ahogy a Dacia-hoz sem.
A Tesla nemcsak elvileg nem prémium, hanem gyakorlatilag sem.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #9519 üzenetére
Jelenleg a Teslának kell kapaszkodni hogy egyáltalán megközelítse a BMW magyarországi eladásait.
BMW Group vs. Tesla
5.925 vs. 1.316Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Azért a prémium kategória árazása az nagyon is összefügg a közvetlen alatta lévőkkel"
Van összefüggés, de nem úgy ahogy te elképzeled, nem viszi le a prémiumgyártó az árait csak azért mert egy másik gyártó leviszi, tök mindegy hogy az prémium vagy nem.
A prémiumkategória ebben is különbözik a kommersztől, nem az áron keresztül akar vevőket szerezni.
Nyilván van egy általános piaci helyzet, egy általános kínálati és keresleti szint, és ezt minden gyártó minden ajánlata befolyásolja, de nem közvetlenül és nem azonnal."Ferrari/RR/stb szinten már talán nagyrészt függetlennek mondhatóak"
Az már luxuskategória, megint egy másik kávéház.
Sokszor elmondtam már: a kategóriák határai nem élesek, a kommersz teteje átfedésben van a prémium aljával, a prémium teteje meg a luxus aljával. A kategóriákat nem csak az áron keresztül definiáljuk, még akkor sem ha sokan ezt teszik.
Ez kavarta meg egyébként az embereket, amikor megjött a Tesla (aki erre egyébként rá is játszott) a Teslák jó drágák voltak, akkor az biztos prémium.
Ma már kicsit tisztult a kép, egyértelműen látszik hogy a Tesla már az árazásán keresztül is kommersznek definiálja magát, minél olcsóbban akar minél többet eladni.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Simán elérheti, miért ne? A Tesla kommersz tömeggyártó, a Hyundai csoporttal, a Stellantissal, a VW olcsóbb márkáival meg a kínaiakkal versenyez. Ha sikerül neki szélesíteni a kínálatot, akkor akár 4-5 millió autót is eladhat évente.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Tesla árszegmensben vásároló emberek nem a swiftekből ülnek át abba, hanem német prémiumból"
Tételesen nem igaz. A Tesla vásárlók marginális kisebbsége volt korábban prémium vásárló. A túlnyomó többség Hondát, Toyotát, koreait stb. vett korábban.
"miért venne bárki BMW-t, ami 23-24M inkább vagy nem is fér a keretbe."
Amiért eddig is azt vett. A százezer eurós X5 vásárló is vehetett volna Dacia Sanderot korábban 15 ezerért, aztán mégsem azt vett.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Ezekiell #9547 üzenetére
Egyáltalán nem cáfol. Az eredeti kijelentés az volt hogy a Tesla vásárlók korábban német prémium vásárlók voltak. Ez még a te 3 évvel ezelőtti diagramodból sem következik, ráadásul az nem is vásárlókról szól, hanem arról hogy milyen autójuk volt korábban.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Noukoum #9557 üzenetére
És igazam is lett, az eladások további növelése kőkemény árcsökkentésekkel sikerült csak, ami telibeverte a profitot.
Ráadásul nem volt elég az árcsökkentés, látjuk hogy a Tesla rá van kényszerítve továbbra is.Úgyhogy ez eléggé öngól volt. Lehet tőlem olyat is találni, ami tényleg nem jött be.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
válasz Noukoum #9566 üzenetére
Hmm, megint az értelmező olvasás. Csak hogy elhelyezzük a dolgokat: az általad betett hozzászólás 2023 elején született, a 2022es számok megjelenése után.
"A model 3 eladási számai nem tetöztek 2020-ban"
Nem is írtam ilyet. Azt írtam "tavalyelőtt " azaz 2021ben. Akkor 500.739 TM3-at adtak el, 2022ben 476.336-ot.
"A Tesla kitudta magát húzni az általános autóipari törvényszerűség alól."
Láthatóan nem, azért kényszerülnek árcsökkentésekkel operálni.
"A Tesla Model Y nem tetőzött."
Mert brutál módon árat csökkentettek, ahogy írtam.
"Az eladások úgy is nőttek volna ha nem csökkentenek árat."
Gondolod te. A valóság meg teljesen más.
"Nem kellett a CT-nek sürgősen jönnie hogy megtámogassa a növekedést."
Nem, mert árat csökkentettek.
"A Tesla profitja még árcsökkentések után is jóval nagyobb mint a BMW vagy bármelyik másik autógyártó profitja."
Hülyeség. A Tesla profitja 2023ban konkrétan bezuhant, az adózás előtti nyereségaránya lefeleződött. 2022ben még 19%-os EBT marzsot és 30%os bruttó marzsot tudtak elérni, 2023ban Q3-ban már csak 9%os EBT és 18%-os bruttó marzsuk volt, tendencia csökkenő.
Ettől a BMW, és a Merci számai is jobbak, de a bruttó marzsa még a VW Groupnak is jobb volt."amíg pl. a BMW mit össze nem kínlódik az elektromos autóival"
Ez is csak a te fejedben van így.
"Musk amúgy 1.8 millió autód ígért,"
Nem, Musk 2 millió autót ígért.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Balázzs #9569 üzenetére
"Most kikereshetném a merci és a bmw árcsökkentéseit tesla-t követve kínában"
Keresd már ki légyszives.
"Pláne úgy, hogy nincs is elektromos autója"
LOL. Ez aztán különösen releváns ebben a témában. A következő az lesz, hogy ne merjek írni a Tesla üzleti eredményeiről mert nincs Teslám?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Új hozzászólás Aktív témák
- Háztartási gépek
- Politika
- Formula-1
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- SSD kibeszélő
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Ukrajnai háború
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- További aktív témák...
- Delonghi mobilklíma eladó, megkímélt, hibátlan
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen