- Synology NAS
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- Mobilinternet
- Törvénnyel pörgetné fel az európai zöldtechnológiát az EU
- Vivaldi (böngésző)
- Linux kezdőknek
- Autodesk - Revit
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Vírusirtó topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bandit21
addikt
Jelenleg otthon 1*32 van. Napelem miatt lesz hó végén 3*16.
A hozzá adott konnektoros töltövel ment eddig, (ami csak 2.3 kw körül adja kb, ha jól tudom és nem is a legjobb neki)
Most ősszel a napelem/ 3 fazissal együtt kap majd egy külön töltőt, de 3.6-6.4 körül gondoltam, mert amennyire tudom hosszú távon a lassabb töltés tesz jót neki. (De a tul lassú meg talán nem)0-100 at sajnos nem tudok mondani mert az életbe nem töltöttem még így. Maga a kocsi töltés közben km/h-t ír ami vicces egy helyben állva. A sima 230 as konnektorból 10 A val veszi fel a hozzá adott töltő így jön ki a 2.3 kw de gondolom van veszteség ami miatt biztosan kb 2 kw megy bele. Általában azt írja ki így itthoni töltés mellett hogy 12-17 km/H val tölt (ennek semmi gyakorlati értelme nincs kéne valami obd olvasó de annyira nem mozgat a dolog.)
Tegnap előtt este 8 előtt dugtam be, 21% on volt és azt írta másnap hajnal 5.31 re lesz meg a 80% általában fel órával később van kész mint előtte 10 órával mondja (mert az akku hűtés fűtés is eszik ha meleg/hideg van gondolom)
10 óra alatt töltött volna 59% ot, ez 45 os akkura 59/10 tehát óránként 5.9% ami 45*0.059 re nézve 2.65kw óránként ami nagyjából adja a 2.3 -at (valószínűleg hamarabb dugtam be mint elsőre emlékeztem de nem írom újra az egészet)Sima kocsihoz adott dugalj töltövel a 3*16 al szerintem semmit se kell bővítened. Ha az alap 2-2.3 kw AC helyett nagyobb töltött szeretnél otthon kérdezd meg biker-t mert O foglakozik itt ilyenekkel.
Ha elég 3.7 es töltés akkor sztem elég ha marad a 16 A egy szálon de nekem csak a matek adja ki, 16*230 az 3.680 kw.
Nyilván tudni kéne milyen autót tervezel mekkora akkuval.
Egy alap 37-39 es Leaf/Niro 11 óra alatt megvan 3.7 el 0-100 ra tehát ami jó nekik 30-80 ra (50%) bele megy 5-6 óra alatt.
De hogy milyen autót veszel és milyen nagy fogyasztóid vannak otthon és elbírja e a 3*16 arról hozom sincs.
Nekünk folyton le csapta a biztosítékot a fűnyíró ezért húzott a villanyszerelő egy külön fi reles biztosíték dobozos szállal egy konnektort a garazshoz anno a villanyszerelő pár éve. Azt a konnektort használom jelenleg a tolteshez de nem igazán jó mert a 2600 w os fűnyíró egy óráig nem egyenlő a 8 órás töltéssel. Ezért csere is lesz nemsoká. Valószínűleg egy 3.7 es rendszer jon majd a napelemmel együtt. Beépített B relével ami nem igazán tudom mi de biztonságos lesz az ziher.[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz cousin333 #3440 üzenetére
Igen, valóban, én a versenytársakra gondoltam a kvázi kompakt kategóriában (5 fő elfér és van 350+ l csomagtér).
Hátsó kerekes kompakt autó még hagyományos belső égésű motorral sincs már talán mióta a BMW 1 is első kerékre váltott.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz aerosmith #3443 üzenetére
Szerintem megéri várni rá, ráadásul 3 gyerekkel valószínűleg el is fértek benne majd rövidebb utakra is akár. Hosszabbra meg ott a Tiguan. (Néztem én is jó kocsi, de a takaró hossza meg pár apró különbség miatt maradtunk a Kodiaq -nal).
Ha szerencséd van már eleve 3.0 szoftverrel jön majd, és úgy olvastam pár helyen hogy facelift is össze jöhet 2023 ra.
Én otthonra elégnek tartom majd a 3.7 et, legalábbis jelenleg így gondolom. Jó lenne ha valaki megírna hosszú távon melyik töltés tesz a legjobbat nekik? 3.7- vagy a 7.2 kw (tudom a töltő 7.4 de a pure performance gyári AC limitje 7.2 tehát egy 11 /22 es otthoni töltő pl fölösleges neki.)
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz 7Heads Drago #3447 üzenetére
Számomra a tipushiba az autó autóként való használatát gátló, vagy azt nekem vagy mások számára veszélyessé tevő tényező.
Ha indul megáll gyorsul lassul és nem ázik be esőben és látnak is a többiek este pl mert világítok akkor ok.A szar anyagból készült gombok és kárpitok nem a tipushiba kategória szerintem.
Az id3 ba kívülről kell tudni a gombokat mert éjjel nem világítanak. De attól még autó. Ha jól emlékszem vagy a kia ev 6 nak vagy a Hyundai tesojanak nincs hátsó ablaktörlője.
Írták a tesztekben hogy esőben kicsit macerás hátra kilatni.
Anno az isten verte meg egyes 2.0 pdtdi motorokat illetve a BMW k is ki tudnak gyulladni. Utóbbiak már talán típus hiba hataran vannak de másik motorral meg hirtelen semmi baja a kocsinak.
Szerintem a mainstreamtol eltérő módon használod a fogalmat és emiatt nem értjük...regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Ez érdekes mert az ID-ba ezek épp világítanak.
Igazából amúgy nem szörnyű a gomb világítás dolog, mert a középső kijelző alatt van egy vajat ami 3 részre van osztva.
Annak a két széle egy tapi pad a két oldali klíma részére a középső meg a hangerő csúszka.
Mivel van hangerő a kormányon ezért az végülis ok.
A klima hőfok olyan, ami sötétben elvileg vakon kell piszkálj de igazából megszokható mert az egész sáv mellett ott egy kikapcs gomb ami világít tehát ha a mellé celzok nagyjából megvan a klíma is.
Vannak dedikált menü gyors gombok azok világítanak.Nálam mindig R be van a tükör és mindig a jobb hajlik le bal oldalt ahol ülök ott látom mi van a padkaval.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz 7Heads Drago #3452 üzenetére
Számomra a fogalom, hiba mást jelent. Értem amit írsz csak nekem nem tipushiba az esztétika. Nyilván ha egy év után le esik az ajtó kárpit az hiba de ha rosszul viseli a napfényt 5-8 év után (csúnyán öregszik) az nekem nem hiba. (Attól se ha a tipushiba.hu úgy dönt hogy ide sorol hasonló dolgokat is)
A fórum elég jó közvéleménykutatás általában ha ennyien nem értik miért írod tipushibanak a karpitot ne próbáld meggyőzni a népet.
A láncos vezérlés nyulasa 100 e felett is műszaki dolog de mivel kb 5 eves kor körül jön elő amikor a vezérlés amúgy is check érett nekem az se típus hiba. Ha a gyár át áll a láncra se. De ez az én véleményem.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz FIREBLADE78 #3474 üzenetére
Ha bazi nagy akkor X
Ha olyan mint egy fel fújt 3 akkor meg YValami nemzetközi e autó találkozó lesz Szegeden?
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Köztes véleményem van.
Előre bocsájtom, nagy a családom szükség van rám itthon is és nem mindegy hogy egy meló oda vissza miatt napi szinten fél órát a forgalomban vagy itthon töltök az idombol.Viszont az is élő fordul hogy kirándulni megyünk és nem 95-100 al hanem 80 al nézzük a tájat naplementét stb.
Szertiem az a lényeg hogy észre veszed e a forgalom ritmusát tempóját és akadályozod e. Itt nem arra gondoltam aki a forgalom tempóját jóval meghaladja és két lámpa közt padló gaz majd padló fékkel közlekedik hanem hogy a körúton országúton a többiek tempóját tartva haladsz e.
Úgy gondolom a fogyasztásban nem mérhető a totojazas. Meg lehet ijedni attól hogy a kocsi 65-85 kw/100 at mutat padló gáznál de hogy padlót nyomsz 2 mp ig mire 55 re gyorsulsz vagy fél padlót 4 mp ig vagy leheled a gáz pedált 10 mp ig kb tok ugyanannyit fogsz megenni az akksi bol.
Önmagában tehát nem tartom jó ötletnek hogy kizárólag a fogyasztás miatt gyorsul valaki 50 re 10 mp alatt.
Ha lehetőség van több sáv mellett jobbra tartani ott persze nem zavar ez senkit. Én fordítva szoktam gondolni az egészre, úgy vagyok vele hogy aki gyorsabb az okkal siet és miért ne segítsek neki haladni.
Nyilván ha a városban valaki 100 al utol ér és villog dudal míg én 65 el megyek akkor nem ez jut eszembe de általában ha már nincs kedvem tovább gyorsulni inkább el engedem ahol ahogy lehet.
A rendőr meg a trafi dolga elkapni nem nepnevelo vagyok.
Sajnos a legtöbb ember borzasztó módon mindenféle ritmus érzek nélkül és az elozekenyseg teljes hiányával vezet.
Tok általános hogy a belső sávban a városban 45-50 el haladó kocsi sor mellett ha a külső sávban 55-60 al el haladsz azonnal mindenki megtalálja a gázpedált rosszabb esetben jön is ki eléd. Mert szabály az 50 és mit képzelsz hogy gyorshajtasz és előzől.
Úgy gondolom ahogy nekem sincs közöm ahhoz más miért megy országúton 75 el neki sincs ahhoz én miért 95-100 al megyek.
Van pár kisebb út felénk (Szeged környéke) ahol mászkálunk nézelődni ha jön valaki akár 120 al mögöttem én az első busz megállóba félre állok had menjen.
Szerintem mindenkinek addig van igaza akár a 45 el akar a 70 el városban amíg nem zavarja és akarja nevelni a másikat vele.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz Bandit21 #3934 üzenetére
+ kieg
ha pl több, lámpás kereszteződés van az útvonalon amit a tömeg reggel használ. Ott azért ha figyelmesen egy zöld ön at tud menni ügyesen egyszerre 20 autó, kis benazas mellett 10, ha pedig az első szigorúan a fogyasztás mérőt nézi, a mögötte haladó val együtt akkor meg csak 5 autó akkor az azt jelenti hogy 4 lámpa kell ahhoz hogy at menjen 20 kocsi, míg ez a szám lehetne optimális esetben 40-80 is.Aki leghatul jön nyilván ideges lesz ha azt látja hogy minden lámpanal +5 percet vár.
A közlekedés jelenleg egy idő rabló fölösleges nyűg jobb minél hamarabb túl lenni rajta és elkezdeni a munkát vagy haza érni és 10 perccel többet játszani a gyerekekkel. Vagy kocsmába menni.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Én úgy gondolom hogy aki 110 el megy az autópálya és 500 méterenként gyorsít (mert persze figyelmes és a kamion mögött már a külsőben gyorsít 125-re hogy a belsobe már úgy érkezzen hogy ne zavarjon másokat azzal hogy 20 al lassabban esik be eléjük) az semmit se spórol. Mert utána 130 ről fékez vissza 110 re a következő kamion mögé.
És aztán ezt megcsinálja még ki tudja hányszor. Gyorsít fékez gyorsít fékez. Az biztos hogy az átlag fogyasztása sokkal magasabb lesz mint azoknak akik 130 al mennek egyenletesen.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz Shadowbull #3964 üzenetére
Szerintem total félre értette mindenki amit írsz, sőt a kérdező is utóbb írta, hogy nem hobbiból megy 70 el hanem kanyargós ismeretlen úton.
Én egyetértek Veled abban, hogy a forgalom ritmusát (nem Téged engem egyedül hanem egy 10 autóból álló sort ahol mindenki menne 90-105 közt belátása szerint) csupán spórolás miatt veszélyes 70 el feltartani.
Mert lesz ott a 10 ből 3 aki nem foglalkozik ezzel, 5 akit zavar és 2 aki idegbajos módon elkezd ott is előzni ahol nem lehet.
Mi szerintem abba az 5 be tartozunk aki ha lehet, megy amennyivel lehet mert dolga van. És zavar is ha ezt akadályozza valaki.
Viszont attól még hogy zavar én sose kezdtem még meggondolatlan előzésbe. Sose fekeztem be utána a lassú előtt nem nézek rá nem mutogatok szépen index el be megyek elé és haladok tovább.
Viszont az a 2 barom aki tényleg ki is fejezi az idegességet az veszélybe fogja sodorni a szembe jövőt és a sorban haladókat is.
Engem ez zavar.
Más spórolása miatt nem szeretnék meghalni.
Hányszor jött már szembe előző autó velem úgy hogy hárman voltunk egyszerre az úton.
Hányszor kellett satut nyomni hogy épp be férjen elem aki már nem bírta és elkezdte előzni a sort.
Hányszor kaptam büntető féket a pályán mert 125 el mentem egy sorban a belsőben mert amúgy 135 ről előtte nekem kellett satut nyomni mert a 110 el kamion mögött csorgo bármiféle gyorsítás nélkül vágja ki a belsőbe a kormányt (sokszor nevelő célzattal mert úgy gondolja gyorsan jövök és a 130 a megengedett sebesség tehát ha GPS szerint annyival megyek akkor én vagyok a gyilkos és azzal akar jó útra terelni hogy 110-125 ig fel perc alatt gyorsít már a belsobe előttem.
Én ilyenkor se szoktam se villogni maximum az anyukáját szidom hogy miatta lesz hullámos a fék tárcsa.
Viszont aki közbe engem 150 el utol ér azt hiszi én szórakozok vele ezért abba a bő követési távolságba amit tartok jobbról vagodik elém és rögtön büntető fékez is.
Mindezt azért mert azt hiszi épp nézelődok és sporolok.
Úgy gondolom tehát a két véglet miatt akik az autósok 20% a kb, kerul bajba a maradék 80%.
Van spórolós meg a minden áron sietős.
Hozzá teszem ha én 135 el megyek ugyanannyit nézek hátra mint előre és szinte sose villog le a 150 el érkező mert jó előre meglátom, és indexelve kifelé jelzem neki hogy az első alkalommal ki fogok menni 2 kamion közé ha az komoly fékezés nélkül megoldható.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Ha a külső sávból úgy jön be a belsőbe mások közé hogy kihasználja az EV tudását és már a külsőben felveszi a belső sáv ritmusát semmi bajom nincs vele.
Sőt villantok neki hogy gyere nyugodtan.
Mert indexel amikor már 127 re gyorsult.A valóság ehhez képest az hogy megyek szépen 135 el, figyelem a mögöttem gyorsabban érkezőket, és egszer csak index nélkül ki rántják elém 110 el. Aztán óvatosan fel gyorsulnak 125 ig, majd diadalmasan néznek hátra amíg el megyünk a 4 kamion mellett, hogy ennél többre ne is számítsak.
Nekem utóbbival van bajom.
Két évig dolgoztam úgy, hogy 3 nap Pest 2 nap (itthon) Szeged. Ez kb 100 ezer km volt, 2 év alatt az M5 ön.
Abból sose volt bajom ha az akár szabálytalanul túl gyorsan érkezőkre figyelve arra vigyáztam hogy aki akar had menjen. Abból hogy valaki oda nem illő tempóval közlekedik majdnem minden nap.
És nem az olyanokról beszélek akik a belső sávban 125 ről 70 re satut nyomnak mert meglátják a veda kaput. Én meg jövök mögötte, már el engedett gázzal mert mindjárt befejezi a kamion előzést. Ehelyett taposom a féket és imádkozom hogy a mögöttem jövő is és az összes mögötte jövő olyan nagy követési távolságot tart e mint én és lesz e idejük megállni.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Alapvető félreértés az egész beszélgetés folyamán hogy nem azzal van baj aki lassú hanem azzal aki váratlanul indokolatlanul lassú és a lényeg hogy nem egy sietős baromhoz képest hanem a forgalom összességehez képest.
Plusz gyakorlati tapasztalat hogy aki 110 el megy a kamion mögött az nem 130 ra (vagy ha a mögötte érkező épp 140 el jön az üres belső sávban akkor 140 re) gyorsulva jon be előzni. És indexet is arra használ hogy jelezze már jön. Nem arra hogy szeretne.
Kifejezetten sokat szelarnyokzok ha az id.3 al megyek néha pályán. Egy jó ideje tok ismeretlenekkel is megy, ilyenkor fel vesszük egymás tempójat. Sot az igazán jó esetekben cserélni is szoktunk és néha én néha a másik megy elől. Ilyenkor egymás mellett elhaladva néha még össze is mosolygunk.
De attól még figyelek arra aki közben gyorsabban jön.
Ha 170 el jön akkor se megyek ki elé még 140 el se mert O úgy gondolta neki sietni kell.
Az udvariasság elozekenyseg hiányzik sokszor azokból is akik spórolnak nemcsak azokból akiknel nyilvánvaló hogy sietős hülyék.
Amikor egy nem lámpás kereszteződéshez érek és indexelek hogy kanyarodni szeretnék balra. És a szemből érkező 40 el csorog felém. Kisebb gyorsítás nélkül is be tudnék kanyarodni elé de nem szoktam mert lassú bizonytalan ne ijedjen meg.
Az istennek nem villantana sose hogy menjel barátom mert bőven elférsz.
Véletlen se gyorsítana.
Ha 10 ből egyszer mégis elotte be kanyarodok akkor viszont mindig azonnal padló gaz duda és villogas a jutalmam.Mégegyszer mondom nem azzal van baj aki spórolas miatt lassú hanem azzal aki vakon teszi ezt másra nem figyelve.
Nem véletlen van a párhuzamos közlekedés résznél a KRESZ ben hogy akkor lehet a belsobe haladni ha a gyorsabban érkezőket nem zavarják. Nincs benne hogy a szabályos sebességgel haladó gyorsabb hanem az hogy gyorsabb. Jöhet akár 250 el is nem lehet ki menni elé még 160 al se.
Városban más egybe függő kocsisor a külsoben engedi a folyamatos belsőbe haladást olyankor így járt aki sietni akar.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Az en gyakorlati tapasztalatom sajnos az hogy a 110 el haladok töredéke figyel arra hogy a belső sáv tempója meglegyen mire sáv váltásba kezd.
A nagyobb rész pedig nepnevelo, és úgy van vele hogy a 130 a maximum ezért 125 fölött már közel a szabálytalan zóna ezért mindenki nyugodjon le O majd a belsobe szép lassan fel gyorsít. Az utolsó kamion mellett meg már általában abba is hagyja mert elég a tempó ezért a külsőbe már 120 rá lassulva csorog vissza.Kiemelem hogy ilyenkor se villogok sose, nem mászok bele sót sajnos mivel az átlagnál nagyobb követési távolságot tartok inakbb az a jellemző hogy a hátulról érkező idegbajos az utolsó kamion előtt jobbról be vag elém is.
Nekem ezzel van bajom mert ilyenkor a büntető fek sokszor nekem jut. Mert én maradok meg a belsobe amíg el megyek a 110 es mellett is.[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz Shadowbull #3978 üzenetére
Ezzel viszont nem értek egyet. A büntető fék egy közvetlen veszély helyezetet teremt. Ami nekem nem tetszik lassú haladás az pedig általában magába hordozza egy későbbi veszélyes szituáció lehetőséget amihez kell még legalább egy harmadik indokolatlan gyors valaki is.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
En is épp ezen agyalok mert a 3 fázis most jött be a napelem miatt.
Biker-t keresd mert O foglakozik töltökkel.Amit nekem a villanyszerelő mondott az az hogy könnyebb az otthoni hálózat számára ha mind a 3 fázison tölt a kocsi de csökkentett teljesítménnyel (állítható cucc le viszed a minimumra, és minden fazisrol eszik egy keveset) ha pedig később lesz 5 év múlva egy olyan autó ami AC tud többet akkor fel tekered a töltön a teljesítményt.
De gondolom függ attól, hogy a másik 2 fázison van e valamit brutál fogyasztód. Mert akkor jobb 1 et meghagyni esetleg csak az autónak de 32 vel.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
3*16 mellett (úgy hogy a lakásban szét van osztva a 3 mindenféle tehát nincs egy külön az autónak üresen hagyva) is megéri egy 1*16 töltő vagy ilyenkor ahogy a szerelő mondta inkább legyen kint mind a 3 az autónál és a 15-18 amit felvesz az faziskonkent jöjjön 5-6 a val?
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Köszi VW id.3 van. A Zoe az spéci azt tudom.
Mennyi a minimum amire le tud menni egy 3 fázis töltő?
Jelenleg sima konnektort használok az evse 2 kw al tölt. (10 A plusz a veszteség gondolom)
Nekem bőven jó ez hogy este 8-reggel 7 ig megvan a 20-80 kb. De néha jobb lenne gyorsítani. Le tudnak menni ezek a töltok 4 kw ra? Már az is a duplája lenne annak ami most van kb 20 A kéne hozzá az 3 féle osztva 6.6 Aregisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Igen a 18 több mint a 16 köszi ez megvolt.
Nekem eddig 1*32 mellett ment éjjel a töltő és a 32 mellett a 10 nem okozott gondot.
Most ha csak 1 fázis lenne töltésre használva elképzelhető hogy össze akadna valamivel ha a 16 ből 10 et vinné az autó. És lassú is maradna mint eddig.
A napelem miatt ráadásul lehet nappal is töltenék jó időben, (jóllehet a szaldo miatt nem fontos de nemcsak anyagilag akarok jól járni hanem próbálnánk komolyan venni is ezt az e-autó + napelem dolgot.)
Viszont nappal főleg nyáron nagyobb eséllyel megy klíma mosógép mosogatógép stb.
Akkor meg jobb ha a 3 fázison el van osztva az a 18 A.
Bár a napelem meg termel közbe ami nekem tök homály nem értek ehhez. Lehet emiatt mégse tudna elfogyni a Kraft még egy fázison se ha épp túl termel a rendszer.Azt jól gondolom hogy ha most 3*16 van de később lehet fel megyünk 3*20/25 re akkor mar most megéri a 3*32 es töltőt vennie a 3*16 helyett, vagy mivel az autó eleve 11 kw max ot tud AC 3 f -on ezért tok fölösleges a 3*16 fölé menni a töltövel, akkor se ha később a házban egyébként 3*25 lesz?
Nem gondolva arra hogy később lesz e 11+ al tölthető autónk egyszer.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz aerosmith #4029 üzenetére
Igazad van csak sose használtam nem konnektorral AC -t valóban a 45 os 110 kw id.3 maximuma AC n 7.2 kw.
Viszont ha el akarom osztani a fázisok közt a terhelést továbbra is az a legjobb ha egy 3 f töltőt használok 6A / szállal nem?
Ha meg állítható a cucc akkor fel viszem 10 A ra ha sietni akarok és akkor megy akár a 6.9 kw is.
Paraméterezes alapján jobb az állítható 3f nem?[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Pedig milyen szépet írtam a béke érdekében....
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz FIREBLADE78 #4168 üzenetére
Szerintem a hagyományos (benzin dízel) autók le és főleg NM adatait nem lehet összehasonlítani az e autókkal.
Nem mindegy hogy az indulás pillanatában megvan a csúcs nyomaték vagy sem. Persze kézi váltó meg fokozat mentes és automata egyes válfajai is tudják ezt árnyalni de nekem pl a kodiaq is és az id3 is 150 ló, a kodi 250nm az id3 310
Viszont az id 3 nehezebb legalább 200 kg val
Gyorsulásban 1 mp van papíron köztük de érzésre az id3 egy űrhajó a kodiaq hoz képest. (Tudom hogy a Kodiaq tetű és azt is hogy az id 3 is alap a példa a hasonló loereju súlyban nyomatekban nagyjából kiegyenlített benzin és e autó teljesen eltérő dinamikájarol akár szólni.)Ha van egy 230 lóerős benzines vagy dízel autód szerintem egy 280 lóerős elektromos meg mindig az 50 lóerőt bőven meghaladó módon lesz dinamikusabb.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Én épp azt néztem hogy azért azzal hogy a
z4 11.6 alatt 148 ra gyorsul, mig az
i3 12.8 alatt 130 raelég komoly különbséget jelent.
Alul amig a Z4 keresi a tapadást és váltogat biztos jobban megy érzésre az i3 mert folyamatosabb a gyorsulás és a nyomaték is azonnali de 80-90 fölött kijön a hagyományos hajtás előnye.
Persze itt a nulláról indulást nézzük ami az átlag közlekedési helyzetekben elenyésző.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Olvass vissza, pont erről írtam.
Ráadásul saját (azonos loereju e autó és benzines) tapasztalat alapján.
Tiédetis #4188
Nézd meg amit 10-20 hsz. -el előbb írtam (link fent).Nem értem mi a gond, arról volt szó, hogy azonos vagy kicsit (10-20%-al) erősebb benzines/dízel autónál sokkal rugalmasabb az elektromos kocsi. (Mind nulláról mind akár 90-120 ra).
Én cOxeR tablazazairol írtam legutóbb, ott meg egyértelmű volt hogy a Z4 sokkal erősebb. Arról írtam hogy ez látszik is. Ott kb 0-40 ig lehet pariban a két kocsi. Aztán be fog a z4 gumi/váltó és el húz. Nem egy Tesla, hanem a táblázatban lévő i3 ellen.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz tibcsi0407 #4191 üzenetére
Valaki kérdezte hogy a jelenlegi 230 ló körüli hagyományos autójához képest egy iX3 (280 ló) nem lesz e kevés ha fontos neki az előzés közben is a dinamika és komoly előrelépést szeretne ebben a tekintetben.
Erre írtuk többen hogy az azonos loereju elektromos és hagyomány autók közül is dinamikusabb az elektromos
Ha meg erősebb is 50 lóerővel akkor aztán végképp meglesz az előrelépés amit szeretne.Számomra ettől függetlenül jött a z4 és az i3 összehasonlítás mert ott a benzines erősebb és sokkal.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Alapvetően nem lehet összehasonlítani őket (hagyományos és e autó).
A csúcsértéke is pl egy e autónak bizonyos idő intervallumra van megadva ez is árnyalja a dolgot. Az id3 a forgalmi szerint 90 lovas ezt tudja bárhol bármikor bármilyen terhelés mellett. De közbe ha minden ok akkor meg 150 ló van fel percig folyamatosan akár.
Mindegyik technikanak megvan a maga korlátja azt kell megkeresni hogy a saját igényeid elvárásaid melyik közelíti meg legjobban.[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Én arra gondoltam hogy ha megyek az autópályán (és ott valószínűleg kell a 90 ló feletti teljesítmény is a 130 hoz) és fél percen belül 2x is előzni szeretnék padlót nyomok akkor vajon a harmadik ilyen után - meg mindig fél percen belül - előfordulhat e hogy azt mondja a kocsi hogy bocs de lejárt az idő próbáld később...
Vagy ahogy mondod keresek egy leszállópályat elindulok aztán megnézzük mennyi ideig tud 160 al menni a verda.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz Shadowbull #4205 üzenetére
Total hülye vagyok a fizikához de a pillanatnyi, 100 km re vetített fogyasztás érték az biztos össze vethető azzal hogy közbe mennyi lóerőt ad le a motor? A teljesítmény az munka / idő a fogyasztás meg teljesítmény/100 km.
Asszem értem már de itt hagyom off ba.
Már csak az nem világos mire ez a sok lóerő harc ha közbe 75 lóval hegyet is lehet mászni.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Én azt hittem ez a 30 mp re megadott csúcs teljesítmény ez nem a melegedéstol függ alapvetően hanem hogy valami védelem vagy akármi miatt így van kitalálva tervezve és kész.
Ha jól emlékszem még a honlap vagy katalógus is írta, ezért vettem komolyan mert úgy hittem ha a VW maga vallja be hogy ez egy 90 lovas autó csak egyéni néha rövid ideig 150 akkor csak el kell hinni.No igen a hideg levegő sűrűbb tobb benzint vesz fel, egy szívó benzines szereti de egy e autó ebből csak annyit érez hogy bakker sűrűbb levegőt kell tolni...
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Köszi ez megvan kb amióta 15 éve a TG ben James May a Veyron tesztben elmondta hogy a kocsi erejének kb 25% a kell ahhoz hogy 200 -el menjen, a maradék 750 paci meg arra hogy meglegyen a 418 as top speed (nem pontos számok csak fejből de az arányok kb így alakultak).
A pillanatnyi 100km re vetített fogyasztás adatot viszont még sose jutott eszembe motor teljesítménykent nézni de így hogy írtatok elég érthető.
Valahol szegyen hogy ha az ember gimiben humán szakra megy majd szerez egy jogi diplomát (kb 20 éve volt már ez) akkor az utolsó emléke a fizikából valahol 12 éves korában megakad. Pedig felteszem fontosabb mint hogy mikor volt a mittudomen milyen csata. Vagy milyen disztichonban íródott az akármilyen költő akármilyen verse.
Mert ha ezeket nem tudom attol még nem dől rám a könyvespolc bosszúból. De az elektromosság meg úgy általában a való élet meg tud bosszulni ha nem figyelek.
Na mindegy ez nagyon off.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz tibcsi0407 #4234 üzenetére
Elon már felkuldott egy Roadstert hogy az égbolt is legyen tele supercharger el. Csak követni kell.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz FIREBLADE78 #4349 üzenetére
150 körül kezdődik egy normális otthoni töltő. Ami gyakorlatilag csak AC lesz, DC töltő otthon nem nagyon van. Ha van is, bazi drága.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz wassermann #4351 üzenetére
Nem vontam kétségbe, hogy azért drága, mert bonyolult szerkezet. A kérdező írta hogy legalább Ac kellene és erre írtam hogy DC nem nagyon lesz hacsak nem költ rá több M Ft ot. Annak a megtérülése meg kérdéses hacsak nem kell naponta többször gyorsan tele tölteni.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz FIREBLADE78 #4354 üzenetére
Eleve nagyon kevés autó tud 22kw t AC -n felvenni.
A 6.4-11 a jellemző. A 11 hez kell 3x16 A is. Ahhoz hogy közben a házban tudj mosni meg főzni kell legalább 6-10 A maradék szertiem/ fázis.
Tehát ha Zoe -d van és valamiért fontos hogy otthon gyorsan tudd tölteni AC 22 vel akkor kell legalább 3*25 de inkább 3*32 A hozzá hogy a háztartás se makkanjon meg.[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz ratkaics #4356 üzenetére
Bocs tényleg 11 kw ra számoltam. Akkor méginkább igaz hogy brutál A emelés kell hozzá, vagy a megosztó de akkor meg nem lesz meg a 22 csak amennyit épp enged a rendszer.
Ha jól értem azért kell neki a magas AC mert otthon nem csak rokonnal tud tölteni. Ott meg gondolom jó lenne ha hamar végezne.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Ez alapján (évi 50 ezer) kb heti 1000 km-t megy. Ha ez hétköznap van mert meló miatt kell, akkor napi 200 km. Ez a 39-es kona-nak is legalább heti 3 töltés, de ha 20-80% közt csinálja, akkor naponta kell töltse majdnem. Szerintem elég nagy mák, és az esetek (lakásban él otthoni töltés lehetőség nélkül, de ev-t akar) elenyésző szelete, ha 200 m -re pont van egy szabad töltő ami heti 3x fixen szabad egész évben. A Spar töltés mennyibe kerül most? Az mvm-hez tartozik most nem?
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Ha jól emlékszem FIREBLADE78 egy ix3 at nézett ami 11 kw tud AC tölteni és ennek a rokonnal való minél gyorsabb otthoni töltése volt a kérdés.
Nem tudom hol van még nyilvános ingyenes töltés nyilván ha létezik még ilyen és heti többször elérheto akkor az a legjobb üzlet a világon.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Nem tudom ez a stílus mire jó de elviselem.
Az alaptezis az volt hogy valaki otthon töltést kérdezett. Erre írtak hogy oszlopon tölteni (otthoni árhoz nézve) nem éri meg ahhoz képest.
Nem tudom hol lakik a kérdező. Nem tudom hol lakik a kollégád.
Én Szegeden és itt kb 5 db Penny /Lidl ingyen 22kw AC töltő van a kb 160 ezer emberre.
Napi egy töltést legalább arra építeni hogy egy valahol csak szabad lesz ha meg nem akkor ott egy DC amivel majd megküldom szerintem messze van az átlagos felhasználó igényeitol. És árban is oda megy el hogy egy hibrid lehet jobban megéri.Én dorozsman lakom ide közel van egy penny 2 km de ott nem volt még olyan hogy ne a P... Transzfer autó töltődne épp. 7 km re onnan van egy másik penny makkoshaza további 2 re egy harmadik víztorony tér és egy-két Lidl is tok másfelé alsóváros további 5-8 km re.
Ezeket esténként körbe járni, nézni hol van szabad aztán onnan haza biciklizni fel óra alatt reggel meg oda menni tömegközlekedéssel vagy újra bringával majd vissza jönni a családért és be vinni őket a városba szerintem nem épp a józan ész kategória lenne.
Pályázni egy 39 es konaval és heti 6x tölteni se az átlagos felhasználó szerintem.
A kérdések alapján egy átlagos használatra nem tudom miért kell extrém példával jönni és hülyének nézni aki máshogy gondolja.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
-
Bandit21
addikt
Én magán házban lakom és ott is töltöm. Amugy van dorozsman már társashaz is.
Tudom hogy ex szegedi vagy ezért írtam a városrészek nevét. Mert figyelem amit írtál máskor.
Köszönöm ezt a térképet megvan nekem is meg a másik 4-5 alkalmazás is.A kérdező lakott társas házban ahol nem lehet tölteni, róla volt szó nem rólam.
Az otthoni töltést néztük az oszlophoz és míg előbbi rossz esetben 70 addig utóbbi 150+ Ft.
Az állandó 150 Ft /kw pedig alapvetően kérdőjelezi meg egy ev gazdaságos működtetését normál körülmények között.
Szerintem. Nekem.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
Új hozzászólás Aktív témák
- Mini-ITX
- PH!otósok beszélgetős, offolós topikja
- Milyen légkondit a lakásba?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- A manapság optimális specifikációkra törekszik az MSI QD-OLED monitorja
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Ingatlanos topic!
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen