- Törvénnyel pörgetné fel az európai zöldtechnológiát az EU
- Egyre több európai használja a Telegramot, ezért megkereste az EU
- Synology NAS
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- Mobilinternet
- Vivaldi (böngésző)
- Linux kezdőknek
- Autodesk - Revit
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tiédetis
senior tag
Kb. ugyanezt mondtam én is
Ha valaki eladási szándékkal vesz, akkor bizony gondolni kell arra, hogy a 200 hasonló közül mivel több az enyém, mint a másik. Nem biztos hogy drágábban megy el, de könnyebben, gyorsabban. Két autót adtam el 2 hét alatt, bizony ezek fontosak. Még olyan apróság is, mint egy levehető fejes vonóhorog,A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz Bikkrom #9662 üzenetére
Ha otthon töltesz, nem sok jelentősége van annak, hogy mennyi a chademo-s töltő, de ha hatótávon kívülre merészkedsz, már igen.
Akkor meg kell nézned, hogy merre akarsz menni, mennyit tud a kocsid és van-e arra chademo töltő. Régieknél szokott lenni 1-1 chademo és ccs. Mivel ezek alapból csak 1 autót képesek kiszolgálni gyorstöltőn, esélyes hogy éppen foglalt.
Nekem nyáron se hozta azt a távot, hogy oda-vissza elég legyen, tölteni kellett. Bp-en azért van több is, nem volt annyira gond. Mivel a jövője kétséges, ezért is adtam el. kínaik csináltak chademo/ccs adaptert, fejlesztik is, állítólag működik leaf-el. Nem tudom mennyi lehet, nem érdekelt. Más opció ennyiért elég karcsú. KIA Soul, én azt adtam el. Ha új akksi van benne, jó lehet, de hajtómű neuralgikus pontja az öszes kia/hyundai EV-nek. NEkem 700k volt egy bontott alkatrész és a csere. 180-210km nyáron, 140 körül télen. Ezt tudja jó akkuval. Ampera-e drágább, 7-9 között.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz bigdigit #9722 üzenetére
2év... de messze van
Nos, addig meg kínai cégek legyalulják az eu piacot, rajtunk keresztül. Esni fog picit a használt piac, aki akkusok nem lesznek eladhatóak, chademosokat is nehéz lesz eladni. 50+ akkusok még talán nem annyira lesznek esésben. Ahhoz, hogy alternatíva legyen a füstölgősekkel szemben, jelentős esés kell még az árakban. Azt gondolom sok gyártó pár típusnál el kell menjen a (egy dakota közmondás szerint) a pozitív nulla marzsig, esetleg még a negatív mínuszig is. A prémium talán hozhat pénzt. A ferdeszeműek, két évet kibírnak így, a nyugatiak nem. Aztán jön az EU-ban is a hatalomátvétel és az árak visszarendeződése nyereséges kategóriában, de azt sok gyártó már nem fogja megélni.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz Shadowbull #9724 üzenetére
.
[ Szerkesztve ]
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz bigdigit #9751 üzenetére
Te most a jóval rosszabb kondiciót mire alapozod?
Most vettem egy 8 millás EV-t, 18500Ft/év a kötelező
7 év gari még akkura...
20k-t megyek évente. 1155Ft/100km 230k
diesel fogyasztással lett volna 3300Ft/100km azaz 660k, volt benne 300k km. Évente szerelőnél maradt 50-100k
Egyiknél is értékvesztés, másiknál is.
Egyik kocsi 8, másik 1,5 millás
Szerinted a casco melyikre lenne olcsóbb? Persze értem én, hogy értékvesztése kisebb az olcsóbbnak, ami persze büdös életben nem romlik el igaz? Ne márA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz bigdigit #9754 üzenetére
Látom már az is baj, ha esik az ára, sokan örülnek ennek. Ha esik a többinek is ám. Add el 8-ért a suzukit és vegyél újat belőle.
Igazad van abban hogy 50-es nincs, - bár 45-ös MG van - én 64-es akkusat vettem.
Igen, esik a tesla ára, használté is, újé is. Ez így működik.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz bigdigit #9773 üzenetére
Figyi! Igazad van mindenben is
Csak tudnám miért vagy Te is egy olyan topciban, ahol már régen tudod, hogy semmi közöd nem lesz hozzá
De még valami: ki sajnálta itt le a suzukit??
De inkább ne is válaszolj, megkeresem a keresőbenA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz bigdigit #9819 üzenetére
Suzuki a te autód. 2 éves, még 6-10 évig autó marad, 4 év múlva legfeljebb eladod az új ár felett. Addigra 5 milla lesz egy 200kwh-os EV 30 év és 1 millió km akku garival.
56 évesen vettem meg életem első EV kocsiját 5 milláért, 1 év múlva eladhattam volna 6.2-ért de nem lett volna mire cserélni, most eladtam 4.5-ört és eladtam 2011-es Laguna dieselt, tettem hozzá kicsit, és 58 évesen 7,4-ért vettem egy 64kwh-s 2022-es akksis opelt. De nem mondom hogy az utolsó autó életemben, ki tudja, addig élvezem, hogy nem kell töltenem lakhely-bp-lakhely irányban csak ha hazaértem, még télen is, (220km, pályán, igaz, csak 110-es tempó) Pedig nekem is kuporgatni kell.
Ha annyira olvasol, olvastad azt is, hogy az akku kémia is befolyásolja a csökkenést és azt is, hogy az első évben a nagyobb és utána már alig-alig?
De szar kis 50 körüli akksis pl. a tesla is, aminek mondjuk 170kwh a töltése, egy Zürich-Kecskemét távot 15 perccel később teljesít, mint a nagyobb akkus. Szóval nem minden a nagyság, tölteni is tudni kell.
Vagy tényleg várd meg a suzuki EV-t, az olcsó lesz.
Vagy! Átlépsz önnön korlátaidon és veszel egyet, vagy kölcsönzöl és kipróbálod. Nekem annyi elég volt, hogy soha ne akarjak visszaülniA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
Hát egy igazi "szakmai" teszt... Kb ugyanaz lenne a helyzet, ha az általuk favorizált igazi terepjárót bevinnénk egy tőzeglápos területre és elakadna ott, ahol egy öreg, fos szovjet érában gyárott DT75-ös vígan közlekedne, akár több tonna súllyal a háta mögött. Szánalmas, más nem jutott eszembe annak ellenére, hogy nem vagyok odáig a kínai márkákért.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz mauimagic #9865 üzenetére
Nem telepítenek újakat, kivéve talán a TEA hálózatra, ott még szoktak rakni rá.
Régieket nem fogják leszedni, ha javítani kell, az már necces, hogy fogják-e?
Ami előfordult az olcsóbb helyeken, hogy várni kell, mert 1 gyorstöltőt tudnak kiszolgálni egyszerre, ha töltenek rajta, pihi vagy keresni kell másikat.
Mol töltők jó eséllyes szabadok (bár mol plággyy kocsikat ráteszek és otthagyják, akkor ott szívás, mert kb. nem érdekli őket hogy más is töltene)LIDL, ALDI ezeknél jellemzően van chademo, max 20kw-os teljesítménnyel, a semminél kicsit több
[ Szerkesztve ]
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
Igen, mi kettem használtuk a soul ev-t, minden belefért, de nem gyerekes kocsi, bár vittünk vele gyereket.
Konanál arra figyelni kell, hogy ne a 39-es akksis legyen, egyrészt kicsi, másrészt nehezen eladható, éppen a méret miatt. Másrészt Kia/Hyundai betegség a csapágyak alultervezése, ezért csökkenették éppen a teljesítményt és hozzá ráadásul még az akkut is, az a tapasztalat, hogy ez sem oldotta meg a problémát. Ezek cserések, ha gariban oké, ha nem fizetős. Én lemondtam KIA után a konszern autóiról. Amelyik jó, az meg már árban nekem sok volt. (Ioniq5 és felette, EV6 )A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz csemberlen #9875 üzenetére
58 vagyok, ami még nem lenne gond, ha nem számolom az egyéb betegségek okozta nyűgöket, kényelmes a ki-beszállás. Szerintem jól oldották meg.
Most Ampera-e van, amibe a beszállás jobb, a kijövetel annyival rosszabb, hogy az üléslap oldaltámasza felnyomja a comb alsó részét. Vezetési élmény összeségében azonos.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
Figyelj, sokan használják K/H autóit, de ami tény az, amit írtam. Ettől még jók. ID3 viszont nem kellene. De próbáljátok ki mindet, mert ami nem jó egyiknek, lehet a másiknak éppen jó.
Kia 7 év garis, ezért drágább kicsit Hyundainál.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
Az még megvan?
Elvileg garis, ha valid a gari itthon, nem annyira vészes. Régieknek nem lehetett csapágyazni (soul ev) egyben lehetett a hajtóművet cserélni bontott 700k alsó hangon, újabbak már javíthatóak. Nézz Opel Ampera-e ha belefér a keretbe.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
Egy kollégának az Opel Gr.X kifutott és cserélték, Suzukira.
Vélemény: kérem vissza az opelt...
De szerintem is jó döntést hozott, az EV nem neki lett készítve, csak nyűg lenne vele. Inkább egy suzuki. Legalább egy értelmetlen eszmecsere elmarad itt.
Megértem a döntését.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
Én most vettem az Ampera-e és hát 10% 100e esetében a legjobb is 210k/év
fb csoportban meg 90k környékét emlegettek.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz bigdigit #9917 üzenetére
jahh
már ha elvisz...
[link]Erről eszembe jutott egy régi mondás tűzoltóktól, mikor balesethez riasztották őket: "csak ne suzuki legyen"
Nyilván ez az ős suzukikra volt érvényes, de jelek szerint a spring is hasonlót tudhat akkorA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
Sok márkájú autóm volt, Renault Laguna diesel kétszer (nem bántam meg) nem mondhatnám, hogy bármilyen fan lennék - bár tuti lenne itt aki rám is nyomna tesla hívő bélyeget, de az kb. mint a tavaszi eső, gyorsan jön, és szinte semmi értelme) de ez a suzuki imádat tényleg létező dolog vagy egyéni? Én bízom benne, hogy ebben az évben lesz a benya olyan 850 körül is.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
hmmm...
1: ped. bér (most emeltek 22%-ot)
2: szakmunkás minimálbér
Na ez az a kategória, ahol rohadtul elvagyunk eresztve.
Volt egy diesel, ami ha helyben jártunk, kinyírjuk ezért télen is kerékpár, nem használtuk helyben a kocsit, ez ám a luxus! Kettő év alatt visszajött az EV/benzines árkülönbözet a vételárból. Eladtuk, vettünk nagyobbat és menni kellett a dieselnek is. kb 800k a gázolaj, és 100-130k a villany. legyen 650k/év
1,4 millát tettünk hozzá. Két év meg egy kicsi és a pluszt visszahozta. Aztán? Jah, az már elfelejtve Akkor még nem beszéltem az élményről, amit ad a füstölősökhoz képest.
Valamit rosszul csinálunk ha ilyen fizetés mellett tellett erre a luxusraA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz bigdigit #9948 üzenetére
200k casco teljeskörű premium
3x értékvesztés, sztem 10x vagy inkább 1x vagy semmi. Ezek mind olyan számok, mint a tiéd.
Fillérbaxon kevés a fogyi, ha nincs autód, vagy ha nem használod, esetleg leintesz valakit hogy hozzon már 2 litert benyát mert kifogyott, esetleg húzzon el odáig EV is tud enni? Tényleg azt gondoltad fényevő? 16kw? talán kwh
Aztán ez 4km alatt? Nem világosak a dolgok bocs. Honnan tudod mi a prémium EV-ben? Mennyit vezettél, mennyiben ültél? Vagy olvastad Te is?
Én rühellem a holttérfigyelőt. Ahogy a sávelhagyásra figyelőt is, nekem ne okoskodjon bele. Meg az extrák növelik ám a fogyasztást is.
Na bocs, a jóslatod az komoly? Esni fognak az árak abban az ütemben ahogy mondod? Fogadás? Ha bukod a nevemre íratod a suzukit. Eladom 12 misiért, annyira fog akkor felmenni.
Benne vagy?Tudod egy fontos dologról nem beszéltünk: gyerekeid jövője látom nem fontos neked. Nekem az unokáim jövője igen, még akkor is fontosabb, ha ez többe kerül, mint azok a szar füstölősek, amit sok ember csak fillérbaszás miatt tart, aztán pöffeszkedik bennek és nyomatja a mérgező gázokat kifelé.
Ezt számoltad?? Kalkuláltad? Te mit teszel a gyerekek egészsége érdekében? Jah, azt tegyen más , igaz?Menj és füstölj tovább és biztasd magad a suzukis csoportban.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz bigdigit #9955 üzenetére
Értő olvasás...
"Én rühellem a holttérfigyelőt. " Miről megy a vaker?
Casco: "200k casco teljeskörű premium"
heeee?Mi a problémád? Azt mondod csóró vagy (végülis ez jött át) és fillérbaxóan vezető (ugye ezt írtad?)
Hát ez a problémád.
Suzuki esetében mit dobtál, meddig győzködted magad?
Tényleg jobb lenne, ha átmennél a suzuki részbe és szidnád ott az ev-t Vagy vegyél BYD syl u-t
16 milla, sok év gari mindenre is. Minden is van benne. Ja nem jó, nem 8 milla.Biden meg megválasztott elnök, nem is kevés ember választotta meg annak. Eléggé távol vagy tőle...
[ Szerkesztve ]
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz bigdigit #9967 üzenetére
kiscsákó! eddig önrész kifogásod nem volt! Akkor csak most, csak neked, csak a te kedvedért: 10% 125eFt Lehet csökkenteni ha emeled a százalékot, sokkal nem, ha az összeget. (tizenévig biztosítóztam, ráismerek azokra, akik gyártják a kifogásokat, anno azt tanították, hogy az ilyeneknél max, 2 kifogást kezeljünk, a haradiknál álljunk fel, köszönjünk el és hagyjuk magukra, ennél többet nem érdemes velük foglalkozni)
Ingyen töltés? kiscsákó , volt egy vállalkozó Kecelen, Pintér Józsefnek nevezték. Nagy gyára volt már minden rendszerben is. Baromi ronda sárga kerítéssel. Megkérdezte tőle valaki (nevet nem mondok most, de ismerem)
- Te Jóska, miért ilyen ronda sárga lett a kerítés, ez maradt ki?
- Amikor a sok irigyem elmegy a gyár előtt, ilyen sárgák lesznek az irigységtől.
Szóval mikor meglátod, hogy "ingyen" tölt valaki - pl. én otthon a napelemről - elfog a sárga irigység?!
Nem barátom, Te nem messze vagy tőle, totálisan benne vagy, fillér...-ban.
Ja, hogy te csak egy suzikus vagy? Gondolhattuk volna A legszebb az egészben, hogy te saját magad szóltad le. De már ezt is leírtam nem is egyszer, de vagy nem olvasod végig, vagy ismétlem magam: értőolvasás probléma.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
-
Tiédetis
senior tag
jimmy
vegyen tőle, ami nem is tőle van, nézesse meg vele azt, amit kupeckedni akar
vagy javíttatson vele, ami nem is ő
cseréltessen akkut vele, aztán imádkozzon nehogy bukjon engedélyek nélküli átalakítás miattA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
-
Tiédetis
senior tag
válasz Kroni1 #10049 üzenetére
Ez így szerintem nem teljesen igaz. Az, hogy vizsgálják, mi lett volna HA téli gumi van rajta, ez van, az is van, hogy a biztosító is vizsgálja, vagy a rendőrségi jegyzőkönyv alapján állapítja meg a felelősség mértékét. Pl. te nem vagy hunyó, de ha bizonyítva lesz, hogy adott körülmények között, ha téli gumid van, megtudtál volna-e állni, elkerülni a balesetet, és ha igen, akkor milyen arányban számít ez bele, akkor mondhatja a biztosító, hogy csak pl. 80%-ot térít a másik felelősségbiztosítása alapján.
Ma nem kötelező az évszaknak megfelelő gumi itthon, ezért alapból nem is szankcionálhat. Véleményem szerintA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz FIREBLADE78 #10056 üzenetére
Visa vagy MC az a kártya?
[ Szerkesztve ]
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz FIREBLADE78 #10075 üzenetére
Kinek mi a szép. Mondjuk egyik tizenpár milla, másik huszonpár milla. Van aki ha ránéz egy huszonmillásra, hányás jut eszébe. Szóval igen, kinek mi. Egyik megvárja amíg kitudsz menni előle a belső sávból, míg a másik sínautósnak gondolja magát és az elválasztón akar előzni, dudálva, villogva. Nem vagyunk egyformák.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz bigdigit #10081 üzenetére
ev-k egyik problémája a fékek állapota, mivel alig vannak használva. soul amit eladtam, az is ilyen volt, de műszakin nem volt probléma, elvittem a szerelőmhöz, szétkapta mind a 4-et megtisztítótta őket és megint jó volt. hajlamos volt nem megindulni ha elengedtem a féket. fizettem 15k-t érte.
ecall: üsd be googleba és hozza a videót rólaha kétségeid vannak, engedd el és keress másikat
tedd be ide a kocsit, hátha képek alapján valami lejön belőle, állapot, stb.
EV-fun.hu
tuti nem fognak átverni, bár tény ,hogy nem áfa csalt kocsikkal foglalkoznakA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz mauimagic #10084 üzenetére
nem normális. nekem is elcseszték, már fizettem mikor odaadták a számlát, megnéztem és olyan, mint vagyonszerzési illeték teljesen elektromos autónál nincs, "ez teljesen elektromos?" jujjj. panaszt tettem és kérte a nav-ot utalják vissza, cirka 30 nap és visszjött
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz csemberlen #10083 üzenetére
Ezt kérdezd azokat, akik benne vannak, de azt tudom, hogy akik cégre veszik, ők befizetik az áfát és cégként adják is el, annak minden előnyével a vevő felé.
Egyszer évekkel ezelőtt a nav beidézett egy autó vásárlával kapcsolatban, magánszemélytől vettem, és én voltam az első mo-i tulajdonos, tehát kvázi én vettem a külföldről, ami nem igaz ugye. Áfa csalás bűntette miatt voltam beidézve. Azóta kösz, de kerülöm az ilyeneket.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz csemberlen #10090 üzenetére
Gondolom csak meg kell venniük kint valahogy nem? Vagy odaadja a holland paraszt neki bizományba hónapokra? Van cég, amivel visszaigénylik, mondom, nem tudom, ezért írtam, meg kell kérdezni, akik ebben benne vannak és cégként dolgoznak, adóznak és az istennért nem tudnak ezek árai alá menni. Szerinted nincs ilyen?
[ Szerkesztve ]
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz ozzy711 #10092 üzenetére
Jó oké, állítod, hogy az ID-ban így van. Én meg állítom, hogy a Soul EV fékjeit alig használtam, szinte csak a megálláshoz. Maradjunk ennyiben szerintem.
#10095WiZARD Lehet lekötött a fiatal, csinos ügyintéző hölgy látványa
[ Szerkesztve ]
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz FIREBLADE78 #10130 üzenetére
hát azért van különbség egyik és másik likk között
De kinek mi a jobb
Én úgy tudtam, hogy előbb fent, aztán lent
#10129mauimagic
nyilván az idézet eredeti vége hiányzik,[ Szerkesztve ]
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz ozzy711 #10142 üzenetére
Nos. Soul EV esetében a B módot és a D módot is használtam, városban és kint vegyesen. Nem tudtam megállapítani hogy jelent-e fogyi csökkenést vagy sem. Azt is megnéztem, hogy sík terepen, ahol tudtam, hogy meg kell állni, vagy olyan kanyar jön, ahol kvázi 90 fokos, N-be tettem, tehát tényleg gurult, vitorlázott, az hogy ez jelentett volna pluszt, ezt sem vette észre.. Hiszen itt nincs fogyasztás, de visszatáplálás sem.
A mostani Opel Ampere-e esetében durva váltás van, hiszen L mód gyakorlatilag egypedálos vezetést tesz lehetővé, de nagyon szokni és kiismerni kell. Pl. ha 50-ről lelépek a pedálról, kb. 0,1 kwh a visszatáplálás mértéke, ezt mutatja.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs