- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- ASUS routerek
- HBO Max & OD topic
- Windows 10
- OpenWRT topic
- Milyen routert?
- Ausztráliának is elege van a közösségi média káros hatásaiból
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Krisztianby: Az ügyintézésnek mindig ilyennek kell lennie?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tiédetis
senior tag
Próbáld ki őket. Én próbáltam mind a kettőt. Zoe hátsó ülésre 2x ültem be, mind a kétszer bevertem a fejem beüléskor (174cm).
Soul tágasabb nekem mint Zoe volt. Azonos árban volt anno kb. a 41-es Life zoe a soul 27kwh-s verzióval
FB csoportokban azért jelentkeznek bosszantó hibák Zoe-nál, ami betudható akár annak is, hogy sok van belőle forgalomban. Másodjára sem vennék kettőnknek Zoet annak ellenére, hogy itthon 3x16A van, amivel jobb lenne tölteni.
Ki kell tényleg próbálni, mert ami egyiknek fontos és jó, lehet a másiknak nem. Ülés-és kormányfűtés nagyon jó a soulban, hőszivattyús fűtés is, akár csak a vezető oldalára kapcsolva. Tolatókamera jó, szükséges is, de könnyen koszolódik az egész hátsó ajtóval.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
Ha otthon töltök, ennyi fixen a veszteség óránként, mindegy mennyivel töltök. Ezért fontos, hogy kihasználni amit a hálózat bír. Ha 7-8A-el töltök, azzal tovább tart időben feltölteni, így a végén nagyobb lesz a veszteség is. Pl. ha 10 óra alatt tölt fel, akkor 10x0,6 a veszteség, de ha ugyanazt 7 óra alatt tölti fel, akkor csak 7x0,6
[ Szerkesztve ]
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
Erre csak annyit, hogy az első nyilvános, fizetős töltésem mol-nál volt. Nem volt számomra ott egyértelmű hogyan kell. Bementem a shopba., megkérdeztem.
Válasz? Nem tudom. Adok jegyet, kimegyek és segítek. Érted ugye?
Ha nem: hazudott és hülyének nézett. Azóta ha lehet kerülöm őket, ahogy a dieselnél is.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
-
Tiédetis
senior tag
válasz Skatepapa22 #2602 üzenetére
Elég sok dolgot kell figyelembe venned:
- Új vagy használt?
- Otthoni áramhálózat mit bír el majd töltés esetén? Ehhez melyik autó illik leginkább?
Aztán jöhet a szűrés, valahol 60kWh akku méret az a határ ami alatt már a 250km télen nem biztos, hogy belefér, főleg ha számolsz csökkenéssel is.
Aztán jöhet a másik kérdés: SUV vagy hagyományos jelleg inkább? (pl. SUV jellegnél előny a magasabb építés, de fogyasztás szempontjából már hátrány)
Amit 1-2 ismerősnél látok, hogy IONIQ5 -t nagyon szeretik, KIA EV6 elég jól sikerült széria eddig, bár nekem nem tetszett a belső, de ez nyilván szubjektív.
Próbálj szűkíteni, aztán nézzétek meg, üljetek bele, és ami marad, arról olvasni tapasztalatokat. Én így tennék ha vásárolnék.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
hybrid: én biztos nem vennék elektromos helyett... Nem is vettem. 90%-ban itthon töltök, napelem is van.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz Füleske #2629 üzenetére
Zoeknál mostanság sok problémát látni a FB-s csoportokban. De mivel sok van belőle, lehet, hogy csak a nagy számok törvénye miatt. Ha tudja emelni 20A-re, az már sokat jelenthet Soul és Ioniq esetében is. Bár nekem a 16-al se nincs bajom, este felteszem, hajnalra készen van.
használathoz kell szabni valóban.
Outlander-t én is néztem, de azt írták elég tré a minőség és hát az 50-60km se igazán valós. Ha meg elfogy, tud ám fogyasztaniA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
Próbáltam: Zoe, Ioniq és Soul
Zoe: beültem 2x hátra, a fejem bevertem 2x
Ioniq: nagyon bejött de mire döntöttünk, irtóra felment az ára
Soul: tágas, kényelmes, sok extra alap, kamera hátra sokat dob, ahogy az ioniq esetében is.Leaf az akku romlása miatt kiesett. i3 szintén drágább volt, és mivel sokat megyünk településen kívül is, komfortosabbnak tűnt a Soul.
Ki kell próbálni, családdal együtt.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
-
Tiédetis
senior tag
Mindenképpen próbálni kell őket, ha hárman vagytok, hárman.
Ioniq jó választás.
Jó a fogyasztása, jól felszerelt, megbízható. Akkuk jól bírják.
e-golfot nem ismrem.
facebook csoportok átnézése ajánlott, ott nem púderolnak ha problémák vannak.
Gari ha van, az nagy előnyt jelentA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
-
Tiédetis
senior tag
A kérdés jogos. Szinte ahány autó, annyiféle töltési mód otthon (erősen idézőjelben)
Adott autó és az otthoni villanyhálózatod határozza meg, hogy mennyivel tudsz tölteni majd. Kocsiknál is van 1 illetve 3 fázisú csatlakozó. Hiába van 3 fázisod, ha a kocsi csak egyről tud felvenni. Alapvetően jó, ha legalább 1 fázison van 32A-d. Az már éjszakára elég lehet feltölteni.
Ha eljutsz a kocsi vásárláshoz, akkor ráérsz ezen gondolkodni, illetve célszerű a típus fb-os csoportjában majd olvasgatni, tpasztalatokat gyűjtött tulajoktól kérdezni. Ezt tetttem én is, nekem bőven megfelelet pl. egy 16A-os EVSE töltő a gyári 10 helyett. (16A-m van, nem is lesz több, tehát tök felesleges lett volna falitöltő)A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
-
Tiédetis
senior tag
A töltő téma rendszeres időközönként feljön. Akinek 2-3 EV autója van, napi 2000km-t megy, annak kötelező lenne otthon a gyorstöltés, nem a 11 vagy 22, hanem 50 fölött. Azzal már kilehet bekkelni, ha 10 perc múlva menni kell tovább. Mindenki másnak ott a MC
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz wassermann #2810 üzenetére
Ez oké, de pl. nekem az autóm is tudja a 80%-os töltést. Ja és távolról vezérlem is, legalább 1,5méterről
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz Shadowbull #2817 üzenetére
Tehát ha odamegyek a gyártóhoz és azt mondom mint nép, hogy nekem oldalszárnyas, 3 tengelyes autót gyártsanak, akkor azt fogják?
Szerintem meg nem tudtak meg bedobtak egy modeltt, lássuk mi lesz vele..
Így született a szuvA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz Shadowbull #2820 üzenetére
Azt hittem a kamionból vagy trakiból
A motor pedig a rollerből keletkezett?
Szerintem meg az egyterűből, amit már nem kezdtek venni. Az pedig a kisbuszokból, ami a 4 személyes autókból, ami nem fért be a család.
Piacra dobnak egy beta verziós valamit, ha jó a fogadtatás, elkezdik azt a vonalat vinni és vagy kidobnak egy utcai példányt vagy nem.
De ha megnyugtat a dolog, akkor a terepjárókólA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
Állítólag kezd enyhülni a chip hiány, aki eladni akar, most tegye és várjon
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
-
Tiédetis
senior tag
válasz Noukoum #2947 üzenetére
Majd lesz akksi, nem kell parázni.
Nem mindenkinek, de aki időben lépett, azoknak igen. A chipekkel együtt tudnak kimenni a legyártott belsőégésűek, azok enyhíteni fognak a keresleten is. Ez tiszta vásárlói viselkedés, venni akarnak új autót elektromost, de ha nem kapnak, egy részük vesz belsőégésüt.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
Tudtátok hogy jó eséllyel egy elektromos autónak is 4+1 kereke van? Az még kérdés, hogy ezeket mennyi idő alatt lehet feltölteni, levegővel?
[ Szerkesztve ]
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
Nektek AC töltőn mennyi szokott lejönni 1 fázisú inverter esetében? (16A type2/type1 kábelen nekem 2,5 körül csak)
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
AC-n még nem töltöttem mióta megvettem.
Itthon a 16A-ról 15 környékén jön.
MOL 43-47 között DC
Mobiliti ott inkább 41/2 körül indul akár 30%-os töltöttségnél is, és elég gyorsan esik. (180-230Ft/kwh jött ki átlag)A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
Félreértitek
EVSE az oké otthon
TYPE 2 / TYPE 1 NKM AC töltőn 8-10A jön, ezt tartom kevésnek (16A-s kábelen)A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
Új hozzászólás Aktív témák
- Androidos tablet topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Ukrajnai háború
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Az árnyak közül lépett spotfénybe az MSI 16 GB-os grafikus kártyája
- Politika
- Linux felhasználók OFF topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest