Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
Az, hogy egy márkaszervizben bénák az alkalmazottak, egészen más lapra tartozik, ahogy az is, hogy a kivitelezés során elrontanak valamit, amitől aztán megreped a fal. Azért ne hozzunk már egyszintre egy mérnököt egy kőművessel. Én a fejlesztésről beszélek, nem a javításról. A javításra a márkaszerviz is mezei szerelőket vesz fel, ennek semmi köze ahhoz, hogy valaki mondjuk autóvillamossági szerelőként úgy érzi, képes biztonságos komplett akkupakkokat tervezni. Nem képes!
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Persze, mert nem tartják be az előírásokat. Kiváló példa az építőipar. Az építész megtervezi tökéletesen az épületet, aztán jön Géza a kőműves és kisebb átmérőt épít be "mer jóvanazúgy és a másik háznál is jóvót, akkor itt is jó lesz", vagy nem pont úgy köti be a vasat ahogy kéne, "mer jóvanazúgy ő már csak tudja, 20éve kőműves, látott már pár dolgot és jó lesz az". Aztán amikor a hibás kivitelezés miatt elkezd szétcsúszni az alap, akkor jönnek azzal, hogy a mérnök elszarta, holott nem. Géza szarta el, aki "jobban tudta". Autójavítás ugyanaz. Nincs megfelelő csavar? Nem baj, tegyük be ezt a másikat, mi baj lehet? Aztán ha kiszakad 8k km. után, majd ne lepődjön meg senki.
Nem arról van szó, hogy a mérnök nem hibázhat. Ők is emberek, hibázhatnak, sőt, adott esetben egy új technológiánál még olyan faktorok is előjöhetnek, amiről a legjobban képzett mérnök sem tud, egyszerűen azért, mert még nem volt rá precedens, nem ismerték az adott problémát. Így működik a tudomány. Ebből viszont nem következik, hogy a tizedannyi tudással sem rendelkező szakmunkás majd jobban tudja, mert honnan tudná jobban?
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Még egy dolog, amit eléggé utlok az EV autókban. Elnézést, dehát 1 év használat alatt jönnek meg a tapasztalatok. Eléggé fázom a víz és az elektromosság elegyétől és minden biztonsági rendszer ellenére, nem igazán szívesen nyúlok a töltőkábelhez a szakadó esőben, amikor nem csak maga a csatlakozó csurom víz, hanem a töltőcsatlakozónál a házban is simán áll a víz. Szerencsére ez nálam extrém ritkán fordul elő, mert 90%-ban otthon és garázsban töltök, de néha adódik olyan helyzet, hogy a szabad ég alatt kell.
Namost értem én hogy ezer módon biztosítva van a cucc áramütés ellen, de valahogy nagyon rossz érzés fog el, amikor a Type-2 csatlakozó nem kicsi csatlakozójába látom belehullani az esőt, miközben a másik vége még a töltőn van, vagy a konnektorban áram alatt.Ti hogy vagytok ezzel?
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz
Andras6800 #6357 üzenetére
"Cserébe viszont nem egy hibaforrás kiesik:"
Hát már félve írom le, mert még valaki OFF-nak tartja, ráadásul már leírtam korábban, de engem nem igazán győzött meg az EV olcsó üzemeltetése. Valóban olcsó, amíg nem megy tönkre valami. Onnantól viszont a normál autókban a rettegett kettőstömegű lendkerék cseréjének sokszorosáról kiállított számlával fognak várni a szerelőnél. Inverter 1millió, hajtómű 1,5millió stb. stb. Új EV-vel én is szívesen járnék, de a jelen árakon nem fogok beszállni egyikbe se. Mert ott meg az a baj, hogy nem jön ki a matek a megtérülést illetően.
Nyilván akinek ez mindegy és csak élmény meg ideológia/életérzés miatt veszi, annak tökéletes választás. Én most ott tartok, hogy 2 hete nézegetem a piacot a feleségemmel, és nincs semmilyen EV, amire értelmes keretek között le tudnám cserélni a mostanit. Pedig nagyon szeretnék tőle megszabadulni, mióta láttam Karottáék szervizszámlás videóját.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Ez két külön téma. Az inverter, a hajtómű, az akkupakk EV specifikus és a cseréjük kb. minden máshoz képest horror ár.
A koccanásos ügy nem EV specifikus, viszont a jelenlegi autómban azért ülök egy gazdasági atombombán -ez a videóban is elhangzik-, mert a kis gyártási mennyiség miatt senki nem állt rá utángyártott alkatrészekre, így nincs más alternatíva. Ez egyébként a legtöbb EV-re igaz, mert egyelőre egyiknek sem vethető össze a gyártási volumene egy normál autóéval. Ha pedig csak a gyártól lehet megvenni egy alkatrészt, akkor horror, mert annyiért adja amennyiért akarja. Innentől arról beszélni, hogy ez egy olcsón fenntartható autó, nem valid. Akkor olcsó, ha új, vagy alig használt és 3 éven belül eladja az ember. Használtautóként, ha jönnek a hibák, akkor az autó árát ki lehet fizetni javításra mégegyszer.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
"Az akku cellánként vagy blokkonként javítható meglehetősen olcsón. "
Már ameyik...Pont a Tesla-nál volt téma, hogy az újabb akkuk egybe vannak öntve valami sz*rral, abban aligha cserélnek utólag cellákat egyesével. Reméljük ez nem lesz általános hanem marad az eredeti megoldás, emrt akkor valóban javítható lesz.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
"De nem vita kérdése... nekem 1 év alatt spórolt 800e-t az üzemanyagon... még ha beüt egy ilyen, azt is bőven kitermelte"
Nem vitázom, csak leírtam az én tapasztalatomat, szintén 1 év EV autózás után. Örülj neki, hogy számodra így áll az egyenleg! Én viszont csak annak köszönhetően nem b*sztam rá, hogy az autóm garanciális volt, amikor a hajtómű meghalt, így az 1,6 milliós javítási költséget ne nekem kellett kicsengetni. Azt viszont így is megmutatta az eset, hogy mese habbal az "óccsó EV autózás".
Jelenleg még nekem is pozitív az egyenleg, főleg, mert otthon töltök és nekem rengeteg lenne a parkolási díj is, amit szintén megspórolok vele. De a fenti ábra mutatja, hogy ha nem garis az autó és baj van, akkor már durván mínuszban lennék. Ezért írtam, hogy új EV-be én is simán beszállnék, mert 3-5 évig nyugodtan aludnék, csak ott meg a brutál újautó árak miatt nem jön ki a matek a megtérülést nézve.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz
Shadowbull #6400 üzenetére
Még mindig nem az üzemanyaggal állítottam szembe az EV-t mint olcsóbb autózási formát, hanem a szervizköltséggel. Mint már leírtam, otthon töltök és még a parkolást is megspórolom jelenleg, tehát ha nincs baja az autónak, akkor nagyon fasza. Csak az a kamu duma, hogy a szerviz olcsóbb az EV-vel, az nem kéne, mert saját példámon láttam, hogy horror árak vannak (és ez most EV specifikus javítás volt, nem a koccanásról beszélek).
Axioma
"A garis autod megtartasa vagy sem kerdesre irtam"A gari az autómon le fog járni hamarosan, és ha nem harcolom ki a javítást saját kútfőből, mert mondjuk megbízom a kókler Duna-Autó márkaszervizben akik 30k lehúzás után kidobtak azzal, hogy tökéletes volt az autóm és járjak vele boldogan, akkor gyanútlanul, már gari időn kívül sül be a hajtómű és nekem kellett volna kicsengetni ezt az összeget. Mellesleg persze hozzátéve, hogy ha az akkupakk 8éves gariját nem akará bukni ilyenokr a delikvens, akkor még azt sem játszhatja meg, hogy elviszi XY barkács kft-hez, óccsóé összegényoltatni. Mert akkor ugrik az akkupakk garancia.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
"Nálam 14kW ~10k km átlaga, és én takarékosan vezetek"
Sport módban mész, kizárólag autópályán?
Nekem klíma nélkül 9-10kW az átlagom, a rekordom pedig 25km-en 8,4kW, ezt agglo/város vegyessel sikerült hozni még ősszel (volt egy 7,8kW abszolút csúcs is, de azt csak 8km-en sikerült). Eco módban persze és vadul játszom a regen fékkel is. Klímával se nagyon megyek 12kW fölé, egyedül pályán értem el ennél nagyobb fogyasztást az Ioniq-al, és persze télen.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz
mézespálinka #6448 üzenetére
Én is egy Ioniq-ot hajtok 1 éve, ha visszaolvasol, nem kifejezetten tartozom a rajongók táborába, de minden egyéni szoc.problémám mellett is azt kell mondanom, ez az autó a maga kategóriájában kifejezettten jó vétel. Valójában, rengeteg alternatíva nincs ebben az ársávban. Az autónak vannak kockázatai, de melyik EV-nek nincsenek? Belső kidolgozása nem vethető össze egy prémium márkával, főleg, ha nem a bőrös kárpitózással van szerelve, de ebben a kategóriában mindgyik ilyen. Ültem i3-ban, épp tegnap is mert kollégámnak az van, ültem kettes Leaf-ben amikor autót kerestem, egyiket sem éreztem jobbnak. Ez nem erről szól egyelőre, ebben az árkategóriában meg pláne. Viszont vezetési élményre ez az autó nálam eddig majdnem mindent visz, kivéve persze a korábbi BMW-imet. Nagyon jól fogyaszt, ha az ember nem rohanósan tolja. Pályán a kicsi légellenállása miatt az egyik -ha nem A- leghatékonyabb EV ebből a korszakból. További pozitívum az, hogy kvázi autó forma -ha nem is túl szép-, megfelelő méretű még kicsit hosszabb utakhoz is, a hátsó üléseket lehajtva pedig rengeteg cucc befér, de lehajtás nélkül is simán nagybevásárlásokat tolunk vele és befér minden. Az akkuja temperált, az elsőnek léghűtéssel, a facelift utániaknál már vízhűtéssel, szemben pl. a Leaf-ekkel. Alapból nagyon jól felszerelt és extrázott autók, nem bonyolították túl anno, itthon is csak két verzió volt, külföldön pedig jellemzően full extra, az enyémben is a tetőablakon kívül gyakorlatilag minden létező extra benne van, hőszivattyútól kezdve a sávtartón, kormányfűtésen és hátsó ülésfűtésen át, a vezeték nélküli telfontöltőig. Ehhez képest az ára egészen baráti. Az akkupakkja valóban legendás, persze ebben a szinte sehol nem látható extra puffernek is szerepe van. Egy 5-6 éves Ioniq általában még mindig tudja azt a hatótávot amit új korában tudott, mert a degradáció jellemzően a pufferből megy le. A 28-as verzió ráadásul nagyon gyorsan veszi fel a töltést DC-ről, egy 50-es töltőn 25 perc alatt 20%-ról 95%-on van. Azt a 25 percet röhögve kibírtam a gyakorlatban, egy nyugisabb kávézás és már mehettem is tovább.
Szóval ez egy kifejezetten jó autó, ha mindent egybe vetünk.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz
stickrs #6470 üzenetére
+1
Nálam is már csak az tartja életben a történetet, hogy otthon még olcsón tudom tölteni. Ingázásra még jó aztán ennyi. Ezzel nem fogok 1000 kilométereket megtenni, ilyen áron, és akkor még pakolni se tudok rendesen és állhatok meg állandóan töltögetni.Ahhoz képest, hogy át akarják állítani pár éven belül a közlekedést EV-re, nem teljesen értem, ezt így hogy??
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Eddig arról ment a mantra, hogy az EV autózás olcsóbb...Ha általánosságban drágul az autózás -ez valid-, akkor minek fizessük meg a felárat az EV-re? (Az ilyen "életérzés" dolgokat most hagyjuk)
Mert akkor járnak az emberek egy 10 milliós benzinessel drágán, nem pedig egy 20 millióssal, ugyanolyan drágán. Erre céloztam.A tudomány a valóság költészete!
-
-
Vesa
veterán
Nem jó a számítás, vagy nem figyelted amit írtam, mert -ha jól értem-, ebben rengeteg az otthoni töltés. Már leírtam, hogy egyelőre nekem is megéri, mert otthon még óccsó az áram és a parkoláson is megspórolok évi 600k-t. De itt most nem az egyéni esetekről van szó, hanem globális folyamatokról. Egyre szűkül az a szegmens, akinek megéri. Percig nem tagadtam, hogy van még ilyen szegmens, én is ide tartozom. De aki nem tud otthon tölteni, vagy nem releváns számára a parkolási díj, annak egészen más lesz a matek.
Szóval olvad el az előny, ezt kár vitatni. Attól még pár embernek, bizonyos körülmények kozött és bizonyos felhasználás mellett -pl. sok megtett km, vagy ingázás-, megérheti. De ágazati szinten, az átállási folyamathoz globálisan ez aligha lesz elég bármire is.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz
joghurt #6494 üzenetére
Ha lesz olcsó és hatékony akku -nem most lesz-, akkor meg mindegy, mert onnantól már meg fogja érni sziget üzemű napelemes rendszerbe invesztálni, aztán had szóljon. Onnantól kis túlzással mindegy lesz, hogy az autóban mi van, mert lehet tölteni lokál hálózatról, aminek a beker költség/hatásfok aránya nem lesz olyan tré, mint jelenleg. Más kérdés, hogy ez mikorra valósul meg a gyakorlatban.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
-
Vesa
veterán
válasz
Shadowbull #6547 üzenetére
"Handrás pont hogy nem elfogult. Az elején volt az a Tesla irányába, de aztán kinőtte."
Főleg, miután beleült az i7-be.
Azóta biztos képben van, hogyan kell autót gyártani, és mit nevezünk jó autónak.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Önvezetés engem sem érdekel, a szoftverben sem hiányzik a csilivili, az hidegen hagy, de ugye nemrég pont beszélgettünk itt arról, hogy mennyire jó dolog egy üveglapot nyomogatni, és az MG-nél az elég nagy baj -számomra legalábbis-, hogy még ezen belül is szivatnak ilyen mini gombokkal, amit vezetés közbn nem lehet rendesen kezelni. Felőlem lehet fapad a szoftver, de azt a keveset amit tud, tudja jól és biztonságosan. Az, hogy nem tudok egy belsőlevegő keringetést bekapcsolni, mert eleve menükbe kell mászkálni, apró ikonokat keresgélni, és a végén még egy tervezési hiba miatt nem a funkciót kapszolja, hanem kilép a menüből vissza a főmenübe, az nálam menthetetlenné teszi. Ezeket a dolgokat az ember sokszor használja, pl. ha megy előttem egy büdös valami, akkor azonnal kell kapcsolni. Ha már menükben kell lépkedni -ráadásul úgy, hogy közben a mini ikonok miatt még annál is jobban a képernyőt kell nézni az út helyett, mint általában egy üveglap nyomkodós megoldásnál-, akkor már régen rossz. Balesetveszélyes, és a funkcióját sem tölti be, mert már régen megfulladok mire aktiválni tudom a rendszert.
Pofára tetszene, nekem még a segge is bejön, de az anyagválasztás ilyen áron már vicc kategória, és kérdéses, lesz-e hozzá alkatrész meg egyebek. Pl. klímák esetén is legendásan tré a kínai hozzáállás, egy 3 éves klímához már nincs vezérlőpanel. Kínában ezt nem érzik, meg nem is akarják. Lesz*rják. Ha már nincs gyártásban a termék, akkor alkatrész sincs aztán így jártál. Éppen ezért én kínai klímát se veszek, és kínai kocsit se fogok...meg kínai semmit se.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz
Shadowbull #6578 üzenetére
SG.hu...hagyjuk. Ott minden második hír valami hatalmas áttörés, ami talán majd egyszer, valamikor. Drukkolok minden innovatív akku fejlesztésnek, de önmagában ezen az oldalon már legalább tucat ilyen hírt olvastam az elmúlt években és egyelőre sajnos egyikből sem lett semmi. Nagyon sok ponton elvérezhet egy ilyen történet, jellemzően vagy a szükséges nyersanyagok elérhetőségén, vagy a sorozatgyártás problémáin.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz
Tiédetis #6589 üzenetére
Ezek vállalkozások, mint a sajtótermékek. Piaci szereplők, vannak költségeik, befektetett tőkéjük/idejük, tehát bevételt kell termelni a hirdetésekből, szponzorokból, ami ezt visszahozza. Sajnos ez ilyen -vagy nem sajnos, elvégre mindenki pénzből él, ők sem fogják ingyen betenni a szabadidejüket és pénzüket a közösbe-.
Nem feltétlen hitelesebb egy tulajdonos sem szerintem. Ott is jelen van az elfogultság, mindkét irányba (rajongás vagy gyűlölet), attól függően, milyen személyes tapasztalatai voltak, és ez sem lesz reprezentatív innentől. Egy magánembernél talán még hatványozottabban jelen van ez a dolog, nézzünk csak be egy autós fórumba. Mindenki szerint a saját autója lesz a világ legjobbja, kivéve, ha beleszaladt valami orbitális romhalmazba, mert onnantól meg teleszórja a netet a negatív kritikákkal. Nem könnyű ezekből összerakni a képet vásárlás előtt. Ezért kell minél több anyagot átnyálazni.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
"Nem lepodnek meg ha az orult minel nagyobb [suv] trend utan eljonne a motor/kisauto kozti alternativa ingazasra, berelt normal auto ritkabb hosszu utakra"
Amíg vannak nagyobb autók -és repesztő hülyék- az utakon, addig épeszű ember nem fog kismotorral járkálni mondjuk aggloból ingázásra, aminek ugye része némi autópálya vagy főút is. Kiválóan meg lehet halni egy robogón ilyen utakon, és ezt -a sajnos egyáltalán nem kis- kockázatot nem fogja bevállalni túl sok ember. Arról nem is beszélve, hogy a gyerekeiket hurcibáló nők tízezreinek nem is opció egy motor. A kisautó fogalma pedig eléggé szubjektív. Egy Corsa kisautónak számított, de mondjuk egy Smart-hoz vagy egy Twizzy-hez képest már SUV szintű nagyvasként hat.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Ok, de ha magadból indulsz ki, tévúton fogsz járni, mert pl. nem mindenhol van hátsó út, ahol kikerülhető egy főút. Az én feleségem pl. az M0-n megy napi szinten 3 gyerekkel, most nem fogom beengedni egy kispolszki szintű autóba és nem azért, mert sznob vagyok, hanem mert egyrészt féltem őket, másrészt be se férnének. A 3 gyerek a napi suli+edzés cuccukkal nem fér be akárhova. Motorral gyereket szállítani lehetetlen, maximum egyet, de az is életveszélyes, mert nagyon sok az un. "szeretek dinamikusan vezetni" vagyis lefordítva, a száguldozó marha, és ezeknek még csak SUV-ban sem kell ülni, kiválóan halálra gázolnak 100-al egy Ford Fiestával is. Ez egyszerű fizika. Minél kisebb kocsiban ülsz, annál nagyobb esélyed van meghalni.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Ahogy előttem írták, még egy családban is sok esetben csak egyetlen ember ül az autóban, mert suliból viszafelé jövet, vagy munkába menet már egyedül van, de előtte/utána már viszi/szedi össze a gyerekeket és akkor tele van a kocsi. Ezt még csak ketté se lehet szedni két kocsira, mert egyetlen napi rutin alatt változik a létszám. Amit külön lehet szedni, az a hétköznapok és a hosszabb utak (pl. nyaralás, vidéki/külföldi utak). De még itt is nehéz, mert pl. a nyaralásnál tele van a kocsi a családdal, de pl. üzleti út miatt sokszor egyedül megy az ember, viszont éppen a nagy távolság -és a sok autópálya- miatt, ilyenkor sem célszerű kisautóval menni.
Nagyon egysíkú élet mellett lehet csak ezt optimálisan megoldani (mondjuk ha valaki hónapokig ugyanazt az utat járja be, azonos napi rutin mellett, és csak nyáron megy el mondjuk a családdal nyaralni, de ezen kívül soha semmi más nem borítja meg ezt a menetrendet). Minden egyéb esetben lehetetlen optimálisan autót választani.Ebből a szempontból még az EV sem optimális, mert ha nem kicsi, akkor az is feleslegesen foglalja a helyet az úton egyetlen embert szállítva. Bár legalább nem füstöl, az is valami.
Amúgy értem amit írsz, de azok száma, akik csak a menőzés miatt vesznek SUV-ot és tényleg mindig egyedül vezetik, szerintem nem olyan jeletős. A többségnek szüksége van rá.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Na akkor lehet menekülni az EV-től. Ennyit erről is.
Mondjuk várható volt, hogy a méregdrágán vett ork gázból kreált áramtermelésből előbb-utóbb szivatás lesz, a napelemeseket már megszivatták, most jöhet mindenki más aki haladna a korral.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Jó neked, ha ennyire a jövőbe látsz (sajnos nem látlak a tőzsde/befektető topikban, pedig az is biztos menne
), én sajnos nem vagyok ennyire optimista. Az ilyen új technológiáknál az első pár széria mindig gyorsan avul és k*rva nagy bukó tud lenni. Az elmúlt 2 év EV áremelkedése kirívó volt, és elsősorban az új atók várólistái, illetve a háború miatti üzemanyagár drágulás okozta pánikvásárlások indukálták. Ez utóbbiban már most változások vannak ugyebár, egyre kevésbé éri meg EV-vel járni, kivéve az otthontöltést, de ez már önmagában nagyban leszűkítette a vásárlói kört, és ha kivezetik az eszement árstopos hülyeségeket, vagy bevezetik a korábban már linkelt "nagyfogyasztós" korlátozásokat, akkor vélhetően tovább bénul majd az EV piac. De ha ez mind nem lenne elég ok a borúlátásra, akkor ott van az első fecskék gyors avulása, az újabb, szebb, jobb, nagyobb hatótávú, vagy gyorsabban tölthető verziók érkezése. Ez nem újdonság.
Anno egy 720p-s HD Ready TV 1,5 millióba került, vagy régebben egy 1x sebességű CD író milliókba stb., aztán pár éven belül úgy dobálták utánad fillérekért mindegyiket. Soha nem volt épeszű befektetés egy új, kiforratlan tech.-be fektetni. Ez soha nem arról szólt, hogy aki ezt teszi, az jól jár. Esélyesen most is így lesz, még 2-3 év és sanszosan csak nagyon sz*rul lehet majd eladni a mai vasakat.
Én is szabadulnék az enyémtől, csak egyelőre nem látom, hogy mit kéne venni. Ha látnám, már nem lenne meg.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
"Itt halt meg az elméleteted a gyros avulásról."
Miért halt volna meg? Eleinte HD Ready TV-ből is jöttek ki újak, ugyanolyan drágán. De csak addig tartott, amíg be nem indult a tömegtermelés az FHD-re, utána már a francnak se kellett. Ma meg már a 4k-t dobálják utánad gombokért. Bármikor jöhet egy újítás, ami szeméttelepre helyezi az összes mostani vasat.
Teljesen logikus, hogy nem a mai, első fecskéké a jövő, ez a terület éppen brutális fejlődésben van. Ezért írtam 2-3 évet, Te viszont tévesen az elmúlt 18 hónapot hoztad fel érvnek, ami az első szériák útkeresésének része, a 800V-os rendszeren kívül nem sok újítással. Azt viszont borítékolom, hogy az elkövetkező 2-3 évben nem 6 éves tech-et fogják tolni az új modelekben, és akkor majd lehet nézegetni a korábbi szériák használt árait.
Persze ezen még ideig-óráig segíthet az új autók veszett árazása, de tekintettel az inveszt mértékére, ez a vonat sem arra tart, hogy 50 millió alatt majd nem lehet autót venni. (Max,. csak itt hitványisztánban, az EU bajnok extrém inflációval). Szóval térjünk erre vissz 2-3 év múlva, de a korábbi tapasztalatok nem azt mutatják, hogy egy éppen fejlődésben lévő tech első 1-2 szériája életképes lesz hosszabb távon.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz
Andras6800 #6820 üzenetére
Neked legyen igazad! De minden ilyen esetben, az összes piaci szereplő azon küzd, hogy ő találja fel az új iPhone-t (képletesen). Tehát valamit, amivel tarolhatja a piacot és viheti a bankot. És ezt nem jelentik be előre, hanem egyszer csak megjelenik és kész, megelőzve a versenytársakat és mindenki kapkodhatja a fejét. Akkor szokott jönni az érzés, hogy mindenkinek olyan kell és a régi már sz*r.
Én annyit mondtam eddig is, hogy ennek a realitása elég nagy és amikor valaki azzal számol, hogy majd a mostani autójának ára 3-4 év múlva is még emelkedésnek indul, az szerintem nem igazán veszi figyelembe ezt az egyébként már hatezerszer bizonyítottan működő fejlődési faktort. Én sem állítom, hogy így lesz, de az esélyét jelentős mértékűre becsülöm.
Valójában, éppen ezért forog a fejemben egyre többet, hogy visszamászom hagyományos kocsiba (nagyon esetleg, Plug-in Hybridbe), és ha már kicsit tisztább lesz a kép, akkor majd veszek valamit ami már modernebb.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
EV fronton valami olyan újítás, amitől a régi már nem fog kelleni. Ennek realitása van. Ez nem ezt jelenti, hogy nem lehet majd eladni a régebbi kocsikat, de annak a realitása, hogy az árak még emelkedjenek is évek távlatából -mármint reálértéken-, szerintem elég kicsi. Nyilván nem zárható ki, és az is biztos, hogy lesz egy réteg, aki nem engedhet majd meg magának mást, de ennek már nem lesz árfelhajtó hatása. Én legalábbis ezt prognosztizálom, de senki nem lát a jövőbe. Olyan ez mint a tőzsde. A múlt történéseiből és a jelenből próbálja meg mindenki leképezni a lehetséges jövőt, ami maximum annyiban segít, hogy a százalékos esélyeket elmozdítja ide vagy oda. Kb, egy rulettkerék, aztán ha a megfelelő színre teszel, akkor nyertél, vagy fordítva.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz
Andras6800 #6827 üzenetére
Ez teljesen valid, de ha maradunk a TV-s analógiánál, ott sem történt gyökeres technológiai változás mondjuk 720p vs. 1080p között, ugyanaz a tech volt csak továbbfejlesztették. Az OLED már kicsit lassabban jött, a plazma, az mondjuk teljesen más fejlesztés volt, autós analógiával az most kb. a hidrogéncella a Toyotánál. A Pana meg 1-2 gyártó járta a saját útját a plazmával, teljesen más tech vonalon.
Ami a lényeg, hogy már ez a thread is abból indult, hogy a net népe szerint ami nem 800V az már sz*r, meg elavult. Pedig hol van az még egy forradalmi fejlesztéstől? Sehol.Előállhat valamivelk gyártó akár erre a techre fejlesztve is bármivel, amitől az új modellje valami olyan többletet ad, amit a régiek már nem tudnak, és már áll is amit mondtam.
Pl. anno, amikor a navi megjelent, horror ára volt, de egy idő után már szinte senki nem vett a prémium kategóriában olyan kocsit, amiben nem volt benne. Ma meg már kis túlzással az is alap (nyilván még feláras sok helyen, de teljes fapad felett már nem számít extrának). Vagy a klíma anno, ki venne ma már klíma nélkül kocsit? Szóval nem feltétlen csak az akku techre kell itt gondolni.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz
Andras6800 #6832 üzenetére
"Mégsem szakadt be a használtak piaca amikor megjelent melyekben nem volt benne, sőt utána jó sokáig nem volt nagy hatása a használt piacra."
Igazából volt, azért írtam direkt kiemelve a prémium szegmenst, ahol elsőként bevezették. Ott már rögtön látszott, hogy nehezebb eladni a navi nélküli autókat. Anno volt E38 7er BMW-m, ebben debütált a navi. Pár évre rá alig lehetett eladni azokat, amiben nem volt navi, vagy amiben még tekergetős manuális klíma volt.
A prémium alatt valóban nem volt érzékelhető hatása, mert ott még sokan azt se tudták, mi az. Később már ott is fontos lett.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Elköveted a hibát, hogy magadból indulsz ki. Az emberek többsége nem családiházban él, tehát nem tud otthon tölteni. Én is tudok, de ez irreleváns. A probléma az, hogy aki nem tud otthon tölteni, annak rettentően nem mindegy, hogy mennyi idő alatt tankolja meg. Nekünk mindegy, mert egész éjjel is mehet akár. De a tömegek olyan lakásban laknak, ahol ez nem megoldható. Max. majd idővel néhány saját parkolóval rendelkező társasházban ki lehet építeni saját töltőt, de ez is ritka a normál társasházakhoz, panelházakhoz, belvárosi lakásokhoz képest.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz
Shadowbull #6886 üzenetére
Megosztó a design, én azok közé tartozom, akiknek nem tetszik, főleg a segge. Mondjuk én a 911-től is okádni tudnék, mindig is utáltam az ilyen bogár formákat az autóknál. Műszakilag majd kiderül milyen, és bár a fogyasztása tényleg csodásnak tűnik, ennek azért megvannak a hátrányai, pl. hátul gyakorlatilag csak gyerekek vagy törpenővésűek fognak kényelmesen utazni benne, 175-180cm felett már problémás a fej és a tető kapcsolata.
Úgyhogy itt megint az a baj, hogy fetisizálták a hatótávot és mindent a légellenállásnak vetettek alá. Ami tök jó, csak innentől 60k EUR-ért van egy autód, ami kvázi kétszemélyes és nem használható túlzottan sokmindenre. Magányos farkasoknak vagy maximum egy darab barátnővel jó lehet, de ennyiért ilyen célra már lenne jobb vétel is.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Szerintem mindkét eset túl van lihegve. A Tesla ügy messze nem durva probléma, viszont a német autógyártók sem "szerencsétlenkednek". Ezek fejlesztés alatt álló termékek, amibe értelemszerűen csúsznak hibák. Kijavítják, ennyi. Mint amikor a PC-s játékhoz jön egy patch. Most az, hogy a média már mindenből IS szartengert gyárt, nem az autógyártók hibája.
Az viszont nem igaz, hogy a német autóknál nem hír ha probléma van. Nagyon is az, számos ilyen hír borzolta már a kedélyeket korábban, csak nem feltétlen az EV érában.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Annyit azért hozzátennék, hogy a szervizes esélyesen azért agitál, mert ők elég jól szoktak járni a biztosítós ügyekkel. Ez persze nem zárja ki, hogy emellett Te is jól járj egy klasszikus win-win szituációban. Én kérnék a biztosítótól egy konkrét összeget, amit a GTK-ra kifizet. Abból már minimális matekkal kiszámolható, hogy melyik verzió éri meg jobban.
A tudomány a valóság költészete!
-
-
Vesa
veterán
Na, de hogy fél OFF/ON is legyek, a napokban egy újabb elektromos szarságot vettem, ha már az autót töltöm, töltsem a e-bringát is. + környezettudatos életmód stb. (francokat, csak nincs már kedvem erőből feltekerni a hegyre, tekerjen oda fel a motor
)
A tudomány a valóság költészete!
Új hozzászólás Aktív témák
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron