Új hozzászólás Aktív témák

  • Jackal2

    senior tag

    válasz szacsee #15563 üzenetére

    Ami neked eddig gyakorlati tapasztalat és azt hiszem erről írtam a Nighthawk tesztben is, hogy racerekhez azért nem kell ANNYI csatorna, mert az okosabb gyártók, lásd Emax, ráintegrálnak kapcsolókat a PDB-re, hogy repülés előtt ki és bekapcsolhasd a cuccokat. Vannak ugyanis dolgok, amiket SEMMI ÉRTELME menet közben kikapcsolni. Jellemzően ezek azok a dolgok, amelyek nem változnak a repülés során. Ilyenek pl.:
    - fényeket minek kapcsolnád ki? Ha látni akarod, az elején benyomod és kész. Legalább is ha nem napfogyatkozás van, nem az alatt az 5 perc alatt fog elmenni a nap. Egy értelme lehet, ha villogtatni akarod megtalálás céljából, de erre jobb a buzzer
    - armolásra minden távon van szekvencia, emiatt fölösleges kidobni egy csatornát. Akkor lehet értelme ha full acroban nyomod és semmilyen más repülési módod nincs, akkor az arm ACRO-ba viszi a gépet
    - nem a motorfék miatt kell a disarm, hanem alapból. A motorfél csak nullára fékezi a motorokat, hogy ne forogjanak tehetetlenül, aka Dampened Light
    - OSD-t szerintem nincs értelme menet közben ki-be kapcsolni. Elején benyomod és kész, az a jó, ha mindent mindig látsz
    - FPV adó és kamera, ugyan ez, mint az OSD. Ha szemüvegben vagy kijelzőn repülsz úgy sem kapcsolod ki, ha meg nem ,nem kapcsolod be (pl. mint most nekem), ez sem egy menet közbeni dolog

    Amit kapcsolni kell:
    - buzzer, ugye ez alapból két funkciót is betölt, ezt válasszuk szét: VBAT, vagyis feszültségfigyelés, ez mindig aktív. Kereső buzzer, amit akkor csipogtatunk, ha beesik a fák közé a cuccos és nyomozni kell, hol van. Én ezt az utóbbit tettem ki a távra, nagyon hasznos
    - repülési mód. Bármiben is vagyunk, vissza kell tudnunk tenni a racert Attitude módba, vész esetére, hogy stabilizáljon
    - más oka is van, ami miatt kell, pl. baro szenzor ki be kapcsolása. Sokszor azt csinálom, hogy az Ogrén aktiválom a barot, ha elkezd becsipogni a low voltage warning, mert ez csak annyit jelent, hogy AKKOR leesett a feszültség, de ha vársz 5 mp-t összeszedi magát és repülhetsz tovább. Ilyenkor benyomom a barot, tartja a gép a magasságot, várunk, nem csipog baro ki, vissza Horizonba és mehet a móka
    - Kamera tilt servo ha van, ez ugye változik, attól függően, mennyire kened a gépnek, utána kell állítani akár menet közben is
    - elvileg kapcsolhatnál PID konfigot is távról, van is rá gimbal kombó, de hogy ki lehet-e rakni AUX-ra csatornaként azt nem tudom. Tesztelésre jó lehet, ha meg tudod jegyezni, melyik mi volt:D

    Kamera platformnál még az alábbiak szoktak távon lenni (bár nekem nincs, én ezt tenném rá):
    - láb fel le
    - gimbal három iránya
    - ha sok a repülési mód akár két AUX is lehet, pl. GPS lock, Altitude hold, Head adj. stb.
    - sonár ki be, szerintem ez is lesz
    - Auto take off/land

    Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu

Új hozzászólás Aktív témák