Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kam1kaze

    tag

    Sziasztok!

    Akinek FTTH van, általában mennyire stabil az ONT eszköze?

    Azért érdekelne, mert nekünk még FTTB van (így nincs tapasztalatom), de nagyimnak csak az új FTTH megoldással lehet bekötni. Jelenleg UPC a szolgáltatója, csak egy kábel jön be a lakásba, közvetlen a TV-be, viszont attól tartok, ha Digi esetében lefagy az ONT eszköz, nem tud mit kezdeni vele, én meg messze lakok tőle, hogy gyorsan megoldjam. Meg most az is olvasom itt, hogy lehet csillapítani kell a jelerősséget.

    TV és telefon kell csak, tartok a váltástól, a fent említett miatt, hogy esetleg 4-6 havonta lefagy, stb.

  • Kam1kaze

    tag

    válasz Intruder2k5 #49939 üzenetére

    Kösz a választ. Akkor stabilnak mondható. Csak mert halottam, hogy net esetében érdemes venni hozzá routert, mert az ONT eszköz WIFI-s része nem annyira jó, ezért is gondolkodtam el rajta, hogy akkor maga az eszköz nem biztos, hogy olyan jó/stabil. Nem szeretném azt hallgatni x havonta, hogy minek váltottunk szolgáltatót, régivel nem volt gond. Akkor lehet kipróbáljuk, már át is szereltem tegnap az egyes dugaljat kettesre, mert egy már foglalt volt, elosztót és hosszabbítót nem akartam, nehogy az egészet kihúzza/kikapcsolja (fagyasztót is) esetleg hosszabb időre, ha szükség lenne rá.

    Képeket néztem a neten, jól látom, hogy az optikát fixen kötik be az ONT eszközbe? Mert akkor attól függően alakítok ki neki a helyet előre.

  • Kam1kaze

    tag

    válasz Intruder2k5 #49980 üzenetére

    Az jó, csodálkoztam is, hogy fixen bekötik, de akkor ez is megoldva.

    Digit mikor hívtam pár napja, azt mondták, hogy fix helyre szokták tenni az ONT-t, mert elég merev az optikai kábel, nem nagyon lehet utána már mozgatni. Meg is néztem a lépcsőházban tegnap és tényleg merev a (fekete) kábel, de itt a képeket sárga és elég hajlékonynak tűnik. Mi kb. 15 éve vagyunk Diginél, nálunk pár hónapja húzták be az optikát a lépcsőházba (mármint be volt eddig is, de csak egy emeletre az elosztóig, ahonnan hagyományos kábellel ment tovább, most már minden szintre behúzták/előkészítették). Lehet mi is áttérünk, ha már rendelhető lesz, csak újra kéne akkor kábelezni pár helyen lakáson belül.

    Összességében amúgy meg vagyunk elégedve a Digivel, mert a 15 év alatt csak pár alkalommal volt gond, amit gyorsan elhárítottak. Előtte T-vel kínszenvedés volt.

    [ Szerkesztve ]

  • Kam1kaze

    tag

    válasz Kam1kaze #49981 üzenetére

    Végül megrendeltem a Digit, meg is lepődtem, hogy pár nap múlva már hívtak is és 1 hét múlva (ma) jöttek "bekötni". Délelőtt még hívtak, hogy hány órát beszéltünk meg..., és ha nem esik akkor jönnek (lépcsőházon belül van az elosztó dobozuk, nem tudom, akkor miért gond az eső). Pontosak voltak, de itt vége is a pozitív résznek.

    Körülbelül fél órát voltak a semmiért. Mire sikerült megértetnem, hogy szeretném a kábelezést. Majd kiderült, hogy szobába húzzák be az optikát, ezért volt a félreértés. Mondtam, hogy az ügyfélszolgálat azt mondta, csak az előszobáig. Direkt szereltem fel "konnektort" a bejárati ajtóhoz (nem tudom, hogy nem vették észre, miután pont ott nézték a kábelbehozatal miatt). Erre elvágták az élő UPC kábelt, hogy azt kössék majd rá az ONT-ra, ezzel nem is lett volna gond, hiszen az a kábel már nem kellett volna mint UPC, így legalább nem kellett volna újrakábelezni a TV-ig.
    Utána nézték meg a lépcsőházi csatlakozópontot, amiről kiderült, hogy a 6 optikai szálból, csak 4 van, de egyikben sincs jel. Grat Digi. :W Így a kettévágott UPC kábelt összetoldották, majd közölték, hogy ma már nem valószínű, hogy ki fog jönni az illetékes, majd hívnak új időpont egyeztetés miatt.

    Rögtön hívtam is a Digi-t, hogy hátha ki tudnak még valakit küldeni, mert emiatt szerveztem így a napom, oda-vissza majdnem 3 óra az utam, plusz az ott töltött idő. Rögzítették a panaszomat, ügyintéző azt monda, hogy nem tud mit tenni, mert nem hozzájuk tartozik. :U Majd a panasz bejelentő azonosító számot is gyorsan elmondta és hozzátette, hogy ezt nem kell felírnom, csak el kellett mondania a telefonba. Mondtam, akkor ismételje meg megint, hogy feljegyezzem, mert írásban is benyújtom a panaszom.

    Nem tudom, hogy ez várostól, településtől függ-e, mert Budapesten eddig minden flottul ment, több Digi szerződés esetében is.

    Meg lehet én vagyok a tudatlan, de mikor régen kötötték nálunk, meg ismerősöknél, akkor nem csak a TV kábel húzták be. Most azt mondták, csak azt, a többit oldja meg az ügyfél, mert már WIFI-s az eszközük. Ezt mondhatták volna a telefonos ügyfélszolgálatosok, mikor információkat kértem szerződéskötés előtt.

  • Kam1kaze

    tag

    válasz cigam #50204 üzenetére

    Már meg is írtam Nekik a panaszt részletesen.

    Ráadásul csak 3 méterre van a nyitott UPC összekötő szekrény, elég lett volna kicsavarni onnan, nem elvágni, mert így még lehet lakáson belül is toldani kell kb. 1 métert az ONT eszközhöz, ha nem csak keresztbe-kasul húzzuk majd.

    A beépített előszobaszekrényt is el akarták volna húzni, azt nem tudom, hogy hogyan. Mondtam ott van felette több centi rés, csak oda fel kell dobni a kábelt.

  • Kam1kaze

    tag

    válasz Kam1kaze #50203 üzenetére

    Pénteken sikerült bekötni a Digit.

    1 hete hívtak, hogy 11-ére kértem időpontot, de akkor nem tudnak jönni, csak 12-én. Mondtam, én nem kértem időpontot, azt mondták, hogy majd hívnak egyeztetni. Ezek szerint, valaki önkényesen eldöntötte, hogy nekem akkor jó. Majd 5 perce rá visszahívott az illető (végig rendes és segítőkész volt), hogy most nézi, ezen a héten pénteken (6-án) mennek az utcánkba bekötni, így akkor is tudnának jönni. Így lefixáltuk azt a napot (aznap kiderült, hogy pont a társasházban lévő szomszédnak kötik, így nem tudom, miért nem eleve azt a napot adták meg). Még megkérdeztem telefonban, hogy csak a TV kábelt adják, mert a szerelő azt mondta, hogy csak azt, mert van WIFI az eszközben, én meg úgy tudom, teljesen ki kell építeni. Mondta az ügyintéző, hogy igazam van, teljesen kiépítik, mindent bekötnek. Felhoztam neki, hogy milyen "munkát" végeztek, ami miatt panaszt is tettem és remélem más szerelők jönnek ki, Mondta valószínű mások és azok Digisek lesznek, akiknek lesz minden az autójukban, múltkor alvállalkozó lehetett kint nálam.

    Pénteken jöttek is, mire odaértem már a lakáson belül be is volt kötve. Jó, hogy Nagyim otthon volt és hogy 1 órával hamarabb értem oda, mert a megbeszélt időponthoz képest, több mint 1 órával hamarabb kezdték el. Szerencsére más szerelők jöttek, rendesek voltak, viszont nem kaptam szerződést Tőlük. Egy bekötési munkalapot kaptam, hogy írjam alá, amin rajta van az azonosító, jelszó (ami nagyon régen azt hiszem a szerződésen volt rajta), így hirtelen eszembe se jutott, hogy ezen kívül szerződés is kell, meg el is voltunk foglalva azzal, hogy nincs telefonvonal.

    Hétfőn kora reggel már meg is kaptam a 2 havi számlát egybe, amin természetesen nem jól szerepelnek az adataim. Vevőhöz is a felhasználási hely cím van írva, levelezésihez meg a vevő cím, a levelezési címem meg sehol se szerepelt. Ezért bementem tegnap a Digi ügyfélszolgálatra, előtte kinyomtattam mind a 3 címet felsorolva, hátha így nem lesz több tévedés. Megkérdeztem, hogy ez a bekötési munkalap egyenlő a szerződéssel? Mert szerződést nem kaptam és úgy tudom, azt a szerelőknek kellett volna adni. Ezen meg is lepődött, hogy nem kaptam, vissza is kérdezett csodálkozva. Így gondolom nem is voltam velük szerződésbe, mivel nem írtam alá. Jeleztem Neki, hogy mielőtt kinyomtatja, írja át a címeket, mert fel vannak cserélve, vagy nem is szerepel valamelyik, miközben online rendeltem meg a szolgáltatást és ott mindent helyesen töltöttem ki.

    Mikor odaadta a kinyomtatott szerződést, mondta, hogy nem tudja miért, de levelezési címnek most meg az állandó (vevő) címet írja ki, de a rendszerben rendesen szerepel, hogy kijavította az előbb (mutatta is a monitoron). Akkor még mondtam, hogy a Szig. számom nem adtam meg, de múlthéten bejöttem személyesen ide, hogy kiegészítsem internettel is a szolgáltatást és az akkori ügyintéző mondtam, hogy beírja, annak ellenére, hogy én szóltam Neki, direkt nem adtam meg, mert nem volt kötelező, ott a csillag mellette. Erre az volt a válasza a múltkori ügyintézőnek, hogy de azt kötelező megadni, mert személyes ügyintézéshez az kell és hogy csak online szerződés kötésnél nem muszáj. Ezért beírta a rendszerbe, annak ellenére, hogy én nem akartam. A mostani (hozzáértő) ügyintéző, ezért ki is törölte a rendszerükből, mondta is, hogy valóban nem kötelező megadni.

    Remélem, most már rendben lesz minden, mert ahogy elnézem ma már mindenhol diploma kell az adatok helyes rögzítéséhez is, mert ugyan úgy elcseszték az áram és gáz szolgáltatnál is, most, hogy intézem az ügyeket. A víz miatt még Pestről Gödöllőre is el kellett mennem, mert telefonban és e-mailben se tudnak egy egyszerű általános kérdésre választ adni. Meg, hogy szerződést adnak ott (ami egyenlőre még nem kellett nekem), amit miután hazaértem és megnéztem az azonosító száma alapján, le lehet tölteni a weboldalukról is...

    UPC-t is akkor már hétfőn lemondtuk, hiába mondtam, hogy már bekötötték pénteken a Digit, ezért mondjuk le a UPC-t, még mindig jött a kérdés, hogy de biztos sehogy se tudnak megtartani. Mikor látta, hogy nem sikerül, már a mobiltelefon előfizetést akarta rám tukmálni.

    Visszatérve a Digire, nekünk 2 eszközt adtak, egyik, amibe belemegy az optika (amiből a TV-hez megy), és innen megy egy másikba az optika, amiből megy a telefon és net felé. Azt mondták a szerelők, hogy egy ideje már 2 eszközt adnak.

    Kép az eszközökről:
    Digi 1 - Digi 2 - ZTE 1 - ZTE 2 - ZTE 3

    [ Szerkesztve ]

  • Kam1kaze

    tag

    válasz #20221952 #50348 üzenetére

    Pár hete telefonon keresztül érdeklődtem az UPC-nél szolgáltatás lemondásával kapcsolatban. Rögtön 2.500 Ft körül lett volna az 5.090 Ft-os TV csomag. Úgyhogy jól lehet alkudni náluk, de így is a Digivel jobban járunk. Főleg, hogy az egész család Digis, így ingyen hívjuk egymást, most már Nagyit is. :D És akkor ha nézzük a telefon percdíjait, fejből nem tudom pontosan, de a Digi 6,5 és 15 Ft a 200Ft/hó, UPC-nél ez 13 és 65 Ft a legolcsóbb 590Ft/hó csomag. Netről már nem is beszélve, hogy FTTH 1000/200 Mbit/s 1780 Ft/hó okos csomagban.

    UPC-nél szolgáltatás szüneteltetése is 1.500 Ft körül van szolgáltatásonként (telefon esetében vicces, hogy az amúgy legolcsóbb 590 Ft-os csomagjuk szüneteltetéséért, háromszor annyit kell fizetni), visszakapcsolás is ekörül van. Digi-nél 480 Ft és a telefonnál 0 Ft, valamint visszakapcsolásért se kell fizetni.

    Meg jött a UPC-stől a kérdés, hogy Nagyinak szüksége van ilyen gyors netre? Mondom nem, de ott csak ez van "fillérekért". (Amúgy egyáltalán nem lenne rá szükség, csak járnak hozzá házalók, termékbemutatósok és most, hogy egy ideje nem vesz semmit, megoldották máshogy a pénzbevételt, kirabolták, az egész nyugdíját elvitték, ha ők voltak. Emiatt most kamerarendszert szeretnék kiépíteni, ezért rakattam még a szerződéshez utólag a netet, hogy távolról is néha rá tudjak nézni. Úgyhogy megyek is át majd a kamera topikba, mert ez új terület számomra.)

  • Kam1kaze

    tag

    válasz Kam1kaze #50203 üzenetére

    Már nem tudtam szerkeszteni az előző hozzászólást. Digi most írt vissza a panaszlevelemre. Nagyjából a szokásos, sablonos, semmit mondó válasz jött. Elnézést kérnek, meg fontos az ügyfeleik elégedettsége, bla bla...

  • Kam1kaze

    tag

    válasz 4Grider #50350 üzenetére

    Hetekkel ezelőtt kérdeztem telefonon keresztül Tőlük, hogy ha szüneteltetni szeretnénk, hogy működik. Elviszik az eszközt, vagy távolról kikapcsolják a szolgáltatást. Azt mondták, hogy nem kell kijönni hozzánk, távolról intézik. Mondjuk általánosságban kérdeztem, úgy nem, hogy külön csak a TV-t, vagy telefont, stb. szüneteltetnénk. Így nem tudom, hogy oldják meg (talán akkor közvetlen a ZTE-be dugják az optikát), de több kérdésem volt, aztán valahogy mégis máshogy történnek a dolgok, mint ahogy azelőtt mondták.

    [ Szerkesztve ]

  • Kam1kaze

    tag

    válasz #20221952 #50358 üzenetére

    Most nálunk ahogy bekötötték a FTTH-t, mérték műszerrel a lakásban lévő optikát, míg a másik szerelő a lépcsőházi kötőpontnál volt. Lehet akkor állították be a jelerősséget, ha lehet ott ilyet csinálni.

Új hozzászólás Aktív témák