- Mikrotik routerek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Aliexpress tapasztalatok
- Windows 11
- Bejutott az európai 5G-be az Amazon
- Linux kezdőknek
- Újabb robottaxis balesetekre derült fény
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Starlink
- Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
válasz chess001 #61929 üzenetére
"Egyenlőre nincs olyan S motor, ami nem megy a gyári specifikációkkal tönkre az utóbbi 3 generációnál."
Valojaban az S motorok eleg robosztusak ahhoz kepest, hogy milyen szinten vannak komplexitasban es literteljesitmenyben. Az igaz hogy hasznaltan, sokadik tulajdonosnal nyugosek tudnak lenni, nade ez ilyen mufaj.
"Ami 1800 kg utcai változatban."
Valoban. Viszont a Competition 7:30-at megy a Nürburgringen, ugy ahogy kigurul a gyarbol, ket masodperccel jobbat mint egy Ferrari 458 Italia. Es akkor az AWD valtozat idejet meg nem is tudjuk.
"kkor még az M2 van olyan szinten, mint egy astra ( kupa) vagy clio (kupa). Érted már, hogy miért ciki? Gondolom nem."
Valoban nem. En azt latom hogy az M modellek eladasai evrol evre novekednek. Amikor en kezdtem 2006ban akkor evi ~22e darab ment el beloluk, es annak mindenki orult mert rekordkozeli szam volt. 2018ban meg 47e darab, tobb mint AMG es messze tobb mint RS, pedig az AMGnek joval tobb modellje van.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz chess001 #61933 üzenetére
"Az első tulajnál behalnak, de mindegy is. "
Dehogy halnak be az elso tulajnal, ez szimplan hazugsag.
"Milyen időket mentél grandprix pályán az m-es kocsikkal, amg, rs-ekkel is?"
En semmilyeneket, az nem az en dolgom, vannak erre megfelelo szakemberek. Az biztos hogy az Mes modellek gyorsabbak es jobban birjak az igenybevetelt.
"8 mp-vel gyorsabb a m4 completition, mint egy 2,2 tonnás SUV, az tényleg komoly eredmény."
Bizony, komoly eredmeny, nem veletlenul hoztam fel a Ferrarit, csak hogy tudd hova tenni az idoeredmenyeket.
"A legkisebb porsche 7:04-nél tart."
Az nem a legkisebb, hanem a 911 GT3 RS, ami gyakorlatilag egy utcai versenyauto, vegtelenul kikonnyitve es kihegyezve. Mellesleg vagy 200e euroba kerul.
Mellesleg azert is eleg vicces ez a vita, mert eleve nem tul sok ember van a vilagon aki 8 percen belul tud menni a Nordschleifen (mondjuk en ismerek szemelyesen nehanyat) ugyhogy ezek az autok mar igy is tul erosek es tul gyorsak a kozutakra. Meg egy M2 is.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz chess001 #61935 üzenetére
"Nem tudom mennyire vagy képben az M-es motorokkal"
Elegge. 15 eve fejlesztem oket.
" akkor légyszíves cáfold meg"
Mit cafoljak meg?
"Azért, mert beleteszed a feneked, akkor már érzed, hogy mennyivel brutálisabb a M-es?! "
Miert, te nem?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz chess001 #61946 üzenetére
"a mostani csodatervezések meg öngyilkosok lesznek minimális módosítástól."
Ööö. Az elobb meg az volt a bajod hogy 1800 kilo egy auto. Persze, lehet mindent sokszorosan tultervezni, csak akkor meg ettol is nehezebbek lesznek az autok. Meg aztan oszinten szolva nem tudom miert is kellene kiszolgalni a tuningos szubkulturat.
"A Tesla eddig is a legjobban fogyó elektromos autók közé tartozott Európában, de szeptemberben már abszolút értékben is megelőzött minden mást."
Hja, mert a Tesla osszevarja a szallitasokat es mindig a negyedev vegen szallit egyben, igy aztan mindig jonnek a gyozelmi jelentesek. Igaz azzal mar senki nem foglalkozik hogy egy honappal kesobb meg sehol sincsenek az eladasi listakon.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
válasz chess001 #61955 üzenetére
Nem kell "nagyobb" semmibol, ha elbirja a tervezett terhelest. Es azert eleg komoly rahagyasok es biztonsagi tenyezok vannak meg ma is, tehat ha azt eltekeri a tuningos, akkor ott valamit nagyon elszabtak, ha nem a csavar oldodik ki akkor megadta volna valami mas. Injektorok, nagynyomasu pumpa, turbok, ezek szoktak feladni eloszor.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
-
Shadowbull
addikt
válasz chess001 #61962 üzenetére
"mire tényleg eljutottam odáig, hogy választhassak autót, addigra nem maradt a BMW-nél egy modell sem-az M2 (c, cs) is leköszönt, az új meg megint nőtt."
Hat ja, egyszeruen elment a vilag egy iranyba, ami sok embernek mar nem vonzo, es valami mast keresnenek, mint a nagyon eros es nehez bombazokat.
Nade ott tartunk hogy a 911 Turbo S is tobb mint 1700 kilo.
Es a villanyautok sem lesznek konnyebbek Ugyhogy addig taroljon be mindenki egy jo kis belsoegesu motoros autot amig teheti.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #62046 üzenetére
Akkora pont mint egy 3-as BMW sőt kicsit szélesebb is. Kevesebb mozgó alkatrész van az tény, de ha valami elromlik (és azért el szokott ott is) akkor szopsz, mert minden horror áron van egy BMW-hez képest is.
Ez a csapágy szerintem meg nem BMW függő hanem, hogy mennyit ütik vágják az autót. Volt egy Honda Intera Type R-em, ilyen utcai versenyautó, még egy ideig megvolt a BMW-vel együtt. Ha azzal átmentem egy közepes gödrön akkor kb. leszakadt a veséd olyat ütött. Ha átmentem a BMW-vel az meg csak egy kis puffanás. Na most ne legyen senkinek se kétsége, hogy a veseszaggató ütést mindkét csapágy megkapja csak épp a BMW esetén a futómű többi része szépen elnyeli. Az első autónál szépen kerüld a közepes kátyúkat, a másiknál meg átmész mert meg se érzed. Te nem, de a csapágy igen. Ez simán lehet az oka annak, hogy miért kell többet cserélni egy prémium autó futóművében elemet mint mondjuk valami egyszerű veserázós autóban.
Ezért, ha lehet akkor nem szoktam ráengedni a kerekekre még az sima gödröcskéket a BMW-nél sem. -
Shadowbull
addikt
válasz chess001 #62046 üzenetére
Csak akkor vegyel Teslat ha van szerviz a kozelben, sanszos hogy sokat fogod latogatni. A Tesla hires arrol hogy notoriusan mindent alulmeretez, igy aztan rengeteg garancialis problemajuk van, minden teren. Nyilvan ha lelkesit a Tesla-feeling akkor vegyel olyat, akkor gyakorlatilag minden hulyeseget es primitiv hibajat megbocsatja az egyszeri rajongo, mert a szent Tesla csinalta, ha ha szar is akkor is jo.
Amugy meg csak fogni fogod a fejed, plane ha ott tartasz hogy a BMW az szar.Es akkor nem is vettem figyelembe hogy mennyi penzt kernek erte.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
kardkovacsi
senior tag
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #62083 üzenetére
Na és tegyük hozzá, hogy a TC-s mérésben annyira birkák voltak, hogy még edrive módba se rakták be az autót, ezért egy csomószor bekapcsolt az ICE. A villanyautós csoportban szénné röhögték magukat az emberek, hogy milyen jó képességűek nevezik magukat autós újságíróknak, hogy legalább előtte megnézett volna két videót, hogy működnek a plugin hibridek mik a fő paraméterek, állítási lehetőségek. Azt se lehet mondani, hogy annyira új technológia lenne, mert 2013 óta velünk vannak a PHEV-ek.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #62089 üzenetére
Kevés van, mert alapvetően a flottások is tudják, hogy ha ingyen benzinkártyát adnak a plugin mellé az nem lesz töltve. Ezért itthon egyre gyakoribb, hogy korlátos benya kártyát kap meg mellé korlátlan töltő kártyát. Így a felhasználó rá van kényszerítve, hogy töltse. Meg jellemzően ezen irodaházakban van töltő slot is. Mivel a mai hibridek elmennek 50-60 km-et (de a C merci 25-ös aksival 112 km-et tud) ezért szerintem egyes felhasználóknál simán kijöhet a gyári adat is.
Hogy ontopic is legyek, nekem pl. a pici 6 kWh-s akkumulátorral 37e km után 2.3L az átlag fogyasztásom meg 14 kWh de volt 1.8 is csak a Covid miatt home office van és nem járok be dolgozni ami oda vissza pont annyi volt mint a megtehető hatótáv hidegebb időben is viszont a hosszabb utak megmaradtak. Annyit hozzátennék, hogy nem vagyok az spórolós típus, autópályán szeretek gyorsan menni, szóval a 150-170 közötti tempó inkább a jellemző.
Azért is szoktam morcosan nézni amikor szidják a pluginokat, mert a legtöbben nem érzékelik vagy csak nem is gondolják (én se gondoltam), hogy milyen sok rövidke távokat megyünk amikor a villany hajtás pont jó, mert nem kopik a motor és nem fogy a benya.
elugrasz Auchanba oda vissza 10km, elviszed a gyereket oviba oda vissza 4 km, elviszem a gyereket a nagyanyjához oda vissza 15 km, beugrasz a városba 15 km, esetleg ha plázába mész ott töltesz és akkor mindjárt 30 km. Ezek így pörögnek folyamatosan.Amikor megvettem az autót olyan 40-50% közötti villanyhajtást valószínűsítettem közben meg ameddig a régi BMW app volt ami kijelezte, az 75%-ot mutatott. Jelenleg havi 200-250 kWh közötti áramot tolok az autóba ami 20 kWh-s fogyasztással meg valamennyi töltési veszteséggel ezer km per hó kivéve amikor covid van mert akkor nem megy senki sehová
Addig amíg nem lesznek a 3-as méretű szedánokban 80-90 közötti akkumulátorok és rendes nagy teljesítményű (200-300 kWh) töltők legalább 60-70 kilométerenként az autópályákon addig a phevek a legjobb választás ha legalább részben villannyal akarsz menni.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #62098 üzenetére
Igen, de írtam korábban. Ahol flottás az autó ott a cég se hülye aki adja az autót. Ha már többe került és félig villanyos akkor egyes cégek nem adnak hozzá korlátlan benzint hanem korlátlan publikus töltést. Azaz ha nem tölti akkor bizony hamar kifogy a benzin kártyáról a zsé.
https://villanyautosok.hu/2021/10/07/igy-zoldulnek-a-ceges-autoflottak-magyarorszagon/ -
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #62114 üzenetére
Talán, de milyen már, hogy rányomsz a fűtésre és rottyan a benzines. Annak terhelés kell, hogy fűtsön azaz 4-5 hónapig benzinesként használod.
Mennyivel igényesebb a BMW, hogy ott a fűtőszál és bár az sokat eszik de van fűtésed. Mellesleg mindezt remote, appból vezérelve is tudod. -
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #62144 üzenetére
Igen, ennyi csak még el vannak foglalva ezer másik dologgal. Idővel lesz ez is. De az idő még olyan 10 év jó eséllyel. Rosszabb esetben 15. Attól függ milyen ütemben nő az egy dollárból elérhető számítási kapacitás.
Mellesleg most szerinted mennyiből állna egy közös adatbázist felállítani az autóknak, kátyú és bármilyen úthiba szinten? Pont mint ahogy a Waze működik emberi erővel, ugyanígy tudna lenni kátyú is. Probléma megoldva. -
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #62154 üzenetére
"Attól függ milyen ütemben nő az egy dollárból elérhető számítási kapacitás." - leírtam, ezen múlik az egész. Gondolnád, hogy kezdetleges önvezetés már volt 2006-ban? Igen volt, csak akkor még az akkori számítási kapacitással próba pályán is csak 40-et tudtak az autók. Jelenleg azon vannak a cégek, hogy a fő funkciók menjenek (az ezret meg ne vedd már számra komolyan sok, így ok? ) majd ha ezek megvannak lesz kátyú kezelés is meg minden.
Nagyon komplex a probléma ezt nem vitatja senki, de pont olyan dolgokon akadtok fenn, mint a kátyú, amit nagyon is egyszerűen meg lehet oldani. Csak ez Amerikában meg Nyugat-Európában nem érdekes, mert rendes utak vannak ezért tojnak rá. -
negro
őstag
válasz chess001 #62159 üzenetére
Mikor friss jogsim volt, olyan E30-al kezdtem amin ez megvolt ellenben se ABS se servo.
Az autóipar aranykorszaka: interjú Wolfgang Reitzle Úrral
Tema valtasnak :)
[ Szerkesztve ]
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #62157 üzenetére
Te teljesen el vagy tévedve, nézz utána a DARPA versenynek önvezető kategóriában, 2005-ből. Ők azok akiknek köszönheted az internetet is.
Nyilván okleveles villamosmérnökként és szoftverfejlesztőként pont nem értek hozzá. Szerintem is lezárhatjuk mert csak a személyeskedés megy észérvek ütköztetése helyett.[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #62176 üzenetére
Van neked egy nagy lompost 3 diplomád meg AI
Eleve hülyeségeket beszélsz és képtelen vagy értelmezni azt is ami írtam.
Elmagyarázom mert látom nem ment. Tegyük fel ott a kátyúd. Mit írtam? Központi felhős adatbázis a kátyú koordinátáival. Erre jössz, hogy lehet benne víz meg ilyen hülyeségek. ÉS? Egy kátyú csak úgy megkeletkezik 10 perc alatt??? Nem.
Akkor meg nem mindegy, hogy mikor van benne víz? Száraz időben, jó fényviszonyok között feljegyzed és utána ott van. Nem is kell figyelned esőben, minden autóval, mert azt mondod most nem jók a körülmények a megfigyeléshez. Majd következő jó időben frissítesz, addig úgy veszed, hogy az ott egy kátyú. A érkező autók mind lassítani fognak.
Mellesleg semmilyen AI nem kell egy kátyú megfigyeléséhez. Ebből is látszik, hogy fogalmad sincs amiről beszélsz csak a hangzatos rövidítésekkel dobálózol.és akkor itt az újabb gyöngyszem:
"egy dollárból elérhető számítási kapacitás" Akkor mi most jól állunk, mert gyenge a forint és így több kapacitás tudunk adni.
Aha mi köze ennek a forinthoz? Magyarázd el. -
-
CharlieDrop
veterán
válasz chess001 #62192 üzenetére
Értem, de senki sem beszélt az út digitalizálásáról, konkrétan egy koordinátáról volt szó, meg a kátyú paramétereiről...
És a Tesla pont ugyanezt csinálja, ha egy adott ponton kikerülsz valamit, feltételezi hogy ott van valami...
[ Szerkesztve ]
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Shadowbull
addikt
válasz chess001 #62217 üzenetére
Hja és Musk belengette hogy megint hardver csere kell majd :)
Emlékszem amikor 2016 körül kijelentette hogy minden benne van az autóikban ami az FSDhez kell, csak pár hónap fejlesztés hiányzik, aztán kiküldik frissítésbe, és csiribú-csiribá.
Hát, mégse.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
H.Ezredes
őstag
válasz chess001 #62245 üzenetére
Na igen. Nagyon szeretem is az 1M-ünk. Jó a súlya nincs 1500Kg az M2-őnk nehezebb volt de az "sima" N55 volt és a DKG miatt volt a súlytöbblet.Az M2 ment is az 1M-nek az árai meg folyamatosan mennek fel Így,hogy 50E Km alatt van meg iszonyatosan megy fel az ára..... Befektetésnek is jó . De ha az alap 1M mellé odarakod az alap M2-őt az M2 azért picit jobb gyári állapotába. ( Mivel nekünk az 1M Stage1 így ütötte a gyári M2-őt. ) Súlyba ugyan ott vannak de picit erősebb is az M2 így jobban gyorsul minimálisan. az M2C már más. Szerintem újabb modellek közül az M2C a legjobb de az új M3-M4 hiába nehéz xdrive-al kurva jól gyorsulnak és sokaknak az számít,hogy lámpától ki tudjon lőni és jobban le is lehet vinni a teljesítményt az útra és előszeretettel húzzák ezeket az autókat.
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
vedini
őstag
válasz chess001 #62279 üzenetére
Lehet en vagyok maradi, valahogy a hatulja nem jon be, eleje sem lett nagyon karakteres, a mutatok nyilvan jok
fo a biztonsag, lecsereltettem a gumikat, talaltam nagyon jo arba uj felnit/gumit...
Egyszelesre valtottam, -1 coll a nyarihoz kepest. Ti is egyszeles telit hasznaltok?
workworkwork...
-
negro
őstag
válasz chess001 #62299 üzenetére
Nyilvan hozzairt vezerles is kell, ha csak ugy kicserelik az nem tobb 15-20 lotol. Neten nem1 ilyen video van. De jol osszerakva ilyen 220 lovakat szokott hozni a 28i. De engem azert nem is erdekelt ez a tuning mert nyomatekbol meg veszit az ember egy kevest az atalakitas utan.
[ Szerkesztve ]
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
Új hozzászólás Aktív témák
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest