-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
szimi57
őstag
válasz Anaren91 #58170 üzenetére
Globálisan nézve eltűnőben vannak a szennyező erőművek is. Csak hab a tortán, hogy az autóipar is ebben az irányban halad. Az, hogy a városban nem az orrod alá nyomják a kormot nem csak annyi, hanem talán tovább élsz egy pár évvel.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
Nekem is ez a típus van. Pont a forma fogott meg. 2004-es fl. változat, már N46-os motor módosított vezérléssel. N42-nél max. 80-100 e. km-nél kötelező a vezérlés csere, ami maszekba 50 e. + anyag, amúgy minimum duplája. A másik nagyobb tétel a szelepszár szimering csere a magasabb olajfogyasztás miatt. A gyári adat szerint 0.7l/1000 km még elfogadható. Van, akit ez zavar és belevág egy 130-150 ezres kiadásba. Ha valós ez a km. és a megkímélt állapot, nem jársz rosszabbul, mint bármelyik más BMW-vel vagy egyéb típussal. Nagyon jól vezethető, 1-2 személlyel fürge kis autó. Nagyon megterhelve már hiányoznak a pacik. [kép]
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
Ez elég rossz gyakorlat. Kinyomott kuplungpedál csak arra az időpontra ajánlatos amíg sebességet váltol vagy éppen üresbe rakod, utána vissza kell engedni. Persze más, ha tesztelsz vagy race van. Egyébként nem lehetetlen, hogy a motor kenés-surlódással lehet összefüggés.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
Csapágyaknál az olajfilm kialakulásához megfelelő olajnyomás és fordulatszám szükséges. Elképzelhető, hogy a kritikus fordulatnál a kinyomott kuplung, plusz a nem megfelelő olajfilm okozta nagyobb terhelésre válaszul többlet üzemanyagot nyom a vezérlés egy pillanatra. Ez csak elmélet. Kérdés lehet még a kinyomócsapágy állapota. Próbaképp meg kellene lépni, egy kigurulást 1. ill. 2. fokozatban persze felengedett kuplunggal sima terepen, hogyan reagál a fordulatszám. És ott van még a Valvetronik.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
El lehet felejteni a 6 hengereseket (is). Jönnek az 1 hengeresek vagy 2x1 hengeresek. A hangjuk az valami csodás.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz FIREBLADE78 #58671 üzenetére
Tesla Model 3.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
Szép! Nagy valószínűséggel már N46-os motor van benne. Érdemes komolyabban ránézni. Ha nem vagy képben BMW vonalon vigyél magaddal egy szakit. Ránézve a rendszámra motort cseréltek benne. Magyarországon helyezték forgalomba 2004íben
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz Bengio #58930 üzenetére
Ugyan az a motorom van. Nem véletlenül mondta a szerelő az LM 10w60-at. Kiváló olaj, de nem ez lehetett a fő indok. Több mint valószínű, hogy a bekeményedett szelepszár szimeringek miatt jelentős lehet az olajfogyasztás. Sajnos ez jellemző erre a motorra. 1000 km-re akár 1 deci vagy több, ami eltömítheti a katalizátort. Az LM-mel ez a harmadára csökkenthető, ami már nem okoz gondot, de még így is el fog fogyni a plusz olaj, ha mész vele egy 15 ezret. De, ha van pluszba még 200 ezred hengerfej levétele nélkül megoldható a szimering csere is. Viszont érdemesebb inkább ezt az összeget a láncvezérlés cserére fordítani, ha még em volt. Ez viszont kötelező legkésőbb 180 ezernél.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz Chris0321 #58949 üzenetére
A fizika mást mond. Télen a vastagabb olaj előbb célba ér. A csapágyaknál az illesztési hézagokat üzem meleg motorra tervezték. Hideg motornál ezek a hézagok nagyobbak és a hígabb olaj könnyebben elszökik, nagyobb a résolaj veszteség. Az olajszivattyú ugyan azt a mennyiséget tolja át mindkét esetben. A sűrűbb olaj hideg motornál magasabb olajnyomást biztosít. A kémcsöves videók messze nem a valós kenési rendszert mutatják. A motoroknál nem a gravitáció továbbítja az olajat, hanem egy szivattyú. A továbbított olaj mennyisége csak a szivattyú fordulatszámától függ. Más kérdés, hogy a vastagabb olaj később éri el az üzemi hőfokot, amin optimális kenést tud biztosítani, de ez koránt sem azt jelenti, hogy elégtelen a kenés. A legújabb teljesen szintetikus vastagabb olajoknak csak előnyük van egy 15-20 éves, 150-200 ezret futott motoroknál főleg a nyári 36-38 fokos hőségben egy 105 fokos termosztáttal párosítva. Ezek a körülmények kérdező esetében az N46-os motorra fennállnak.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz CharlieDrop #58952 üzenetére
A szivattyúzhatósági határérték 5w olajnál -35 fok 10w-nél -30 fok. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy -25 ill. -20 fokon a két olaj szivattyúzhatósága egyforma tehát semmivel sem megy gyorsabban az 5w. A fogaskerék szivattyúk ugyan azt a mennyiséget továbbítják. A különbség csupán annyi, hogy a hígabb olaj hamarabb felmelegszik. Ami a kémcsőből hamarabb kifolyik, az szivattyú esetén nem fog hamarabb célba érni, ha be vannak tartva a határértékek. Nyilván 10w olaj esetén -20 fok alatt nem ajánlatos indítani, sem az 5w-nél -25 fok alatt.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
Meggyőződtél az eladásról? Nem tudom hogyan működik náluk a foglalás. Nem azért vették le a hirdetést mert lefoglaltad? Lehet hülyeség, amit kérdezek. Mondjuk a felirat elég egyértelmű.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
Egy autó vagy bármi vásárlására nem tekinthetünk úgy, hogy most ez racionális volt vagy nem. Egy többszörös milliomos, milliárdos ugyan úgy vehet egy Suzukit is vagy egy Lamborghinit. Bármelyiket választja a saját szemszögéből mind a két választás racionális. A kívülállók szemszögéből nézve nyilván más a kép, de ez teljesen lényegtelen. Ugyan ez a helyzet azokkal, akik az összekuporgatott forintjukból tudnak végre egy akármilyen autóhoz jutni, legyen az akár Suzuki vagy Lamborghini.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz FIREBLADE78 #59795 üzenetére
Pl. Szlovákia. ÁFA miatt. 20% kontra 27%. Egy 12 milliós autónál 700 e. a különbség.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
Taxira fel! [link]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
Eljön az idő, amikor az autópályába épített réz sínekről veszik a töltést az elektromosok. Gyorstöltés a lakásba kb. annyit fog jelenteni, mint a net bekötés. A piac jelentős részét a használt autók adják mert soknak csak arra van pénz, nem azért mert nem felelne meg a villany. Saccra ez bőven 50 % felett lehet. A belsőégésű motorokat több mint 150 éve fejlesztik és még mindig nincs kész, csak egy nyűg az autógyártók hátán is, nem beszélve a fenntartásukról. Hol lesznek ezek a motorok 150 év múlva? De lehet számolni költségeket is. Pl. egy BMW-nél 40-50 évvel kalkulálva mit jelentene ez egy elektromoshoz képest? És persze a klíma. Már kongatják a vészharangot, lehet el is késtünk. Elektromos áramot elő lehet állítani környezetszennyezés nélkül is, de a kipufogókból sosem fog oxigén ömleni. Még nagyon az elején tart ez a történet, rengeteg meló, ami mellesleg a gazdaság húzóerejét fogja jelenteni. Itt csupán egyetlen kérdés merülhet fel. Az akkumulátor anyagszükségletének a biztosítása. Igaz a szénhidrogén tartalék is véges, viszont az elektromos energia szinte végtelen. Már csak ezért is végük lesz a belsőégésű motoroknak.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz chess001 #59973 üzenetére
Nem feltétlenül a megtérülést kell nézni. Ha van valakinek egy x összege amivel belátható időn belül nem tud mit kezdeni max. berakja a bankba, vagy befektet valamibe, akkor máris opció lehet egy napelem rendszer.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz GrooveHero #60001 üzenetére
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz GrooveHero #60009 üzenetére
Szerintem ott is van G gle.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz BUZZLGHTYR #61022 üzenetére
Az egyetlen jó megoldás a számodra a motor rendbetétele és a hűtőrendszer, ha szükséges. Mivel a blokkot nem kell megbontani emberi számítás szerint belefér 1 millióba. Viszont nem mindegy a tartalom, amit ki lehet vitelezni profi módon vagy csak úgy ahogy. Keresd H.Ezredes-t.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz BUZZLGHTYR #61036 üzenetére
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
Most valahol itt tartunk az elején: szocializmus + villamosítás = kommunizmus.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
Az elektromos hajtásé a jövő, csak nem az akkumulátoros, hanem ez.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
Önvezető autók??? Röhej!!! Max. intelligens úthálózat, amit el tudok képzelni.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
Az önvezetés helyett sokkal értelmesebb lenne egy műholdas rendszer kiépítése. Élőben követhető lenne adott útszakaszon az autófolyam akár kilométerekkel előre, vagy éppen az úton áthaladni készülő szarvascsorda. Természetesen erre, és mindenre ami veszélyt jelenthet jönne a figyelmeztetés, .
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
A kátyúkerülgetést azért nem kellene elvárni egy önvezető autótól, de még azt sem tudják megoldani biztonsággal, hogy ne hajtsanak bele pl. az út menti erdőbe. Minden esetre jól mutatna a magyar utakon egy kátyúkerülgető masina. [link]
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
Nemrég olvastam, hogy a Marson szerves anyagot találtak. Nem hinném, hogy kamerával. A műholdas technika is fejlődik. Ha most nem is, de idővel hasznosabb lenne, mint egy eleve kudarcra ítélt önvezető technika.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
A videó állóképek sorozatából áll. Nincs nagy különbség a kettő között, talán csak az élmény. Arányaiban nehéz összehasonlítást végezni. Ha mindenki betartaná a szabályokat és figyelemmel lenne az összes vezetést befolyásoló tényezőre nem állnánk rosszul. De pl. mikor lesz egy önvezető autó arra képes, hogy egy 5 méteres szakaszon érzékeljen egy megváltozott tapadási viszonyokat és ne adj isten ez pont kanyarban legyen?
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
A "megrögzött" álláspontom úgy szól, hogy az elektromos meghajtású autóké a jövő, annak ellenére, hogy vannak még kérdőjelek és koránt sem a hajtással kapcsolatban. Semmi több. Azzal is tisztában vagyok, hogy már ma is vannak dolgok, amikben a leendő? önvezetők jobbak, mint az ember. Összességében nézve viszont egy merj nagyot álmodni kategória, és ennyi is marad.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz Gsx-rr #62188 üzenetére
Mikor megjelentek a belsőégésű motorok, akkor sem tudott egyből mindenki átállni a lóhátról, lovaskocsiról, hintóról, szekérről az autóra. Most erre a váltásra jóval több embernek lesz lehetősége, de sajnos sokaknak marad a tömegközlekedés.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- Max
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Milyen alaplapot vegyek?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- EAFC 24
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Windows 10
- További aktív témák...
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- NETATMO időjárás állomás eladó!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest