- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Linux - haladóknak
- A leépítések után egy vagyont költ a töltőhálózatára a Tesla
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Mesterséges intelligencia topik
-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
szimi57
őstag
-
szimi57
őstag
válasz SeniorTilla #48763 üzenetére
Kizártnak tartom, hogy Shadowbull a BMW-nél dolgozik, habár minden hozzászólásával ezt a látszatot igyekszik fenntartani. Egy normális ember, aki valóban a BMW-nél dolgozik ezt nem titkolná! Vagy ennyire gáz lenne a BMW-nél dolgozni, amelyik okádja a kigyulladós autókat?
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz CharlieDrop #48768 üzenetére
Rosszul fogalmaztam. Nem "dicsekedne" vele.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
Nagyon jónak tartom, hogy van egy fórumlakó, akinek mellesleg a kisujjában van a technika minden apró részlete, vagy még annál is több, és a meló mellet még marad energiája megosztani tapasztalatait.. Az is nagyon jó, hogy van olyan, aki nem tud autót szerelni, de legalább egy kicsit azért konyít a dolgokhoz. Ez is egyfajta önreklám.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz eliterob #48783 üzenetére
Ha nincs elkoszolódva a hütőd kivül-belül, és jó a keverék képzés (benzin-gázolaj, levegő), ha nem kopott a motorod lehet tervezési hiányosság is. Hegymenetben jóval nagyobb a teljesitmény igény, nagyobb a hőterhelés, gyengébb a menetszél hütés. Elvileg a tervezők trópusi hegymenetre tervezik a rendszert.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz davidsone #48911 üzenetére
Minden ok, leállok, pár nap pihi, inditok, semmi. Mikor megvettem az első dolgom az volt, hogy beszereztem egy univerzális hibakód olvasót, törlőt. Max 10 ezerért lehet kapni. Rádugtam és kidobta a fötengely jeladót.Tréler, csere, azóta minden ok.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz CharlieDrop #48916 üzenetére
Akkor szerencsém volt, telibe talált.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz davidsone #48972 üzenetére
Nem véletlenül rakott bele 10w60-at. Valszeg nagy volt az olajfogyasztása. Én is most álltam át rá. Drasztikusan lecsökkent az olajfogyasztásom. Még alól az olaj csöpögés is megszünt, igaz nem volt számottevő. Ajánlanám a LM GT 1-et. Elég könnyű folyású. A nagy höterhelés miatt az 5w30(40) szinte húggyá válik. Plusz még használom a Metabond Ecot is.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
Egy jó pár bakit elkövettek már az autógyártók, ez alól a BMW sem kivétel. A két adat közül valamelyik nem stimmel. Itt a 30 ezres olajcserére és a 5w30(40)-as olajra gondolok. 10w60-as olajnál el tudok képzelni egy 30 ezres olajcserét (feltéve, ha rendben van a motor), 5w30(40)-nál nagyon max. 8 ezer. Egy érdekesség tegnap egy 25 km-es távon a hütővizem 81 és 105 fok között ingadozott kb. 110-es tempónál. 5w40-es olajnál ilyen még sosem volt, beállt stabil 105 fokra. Városban viszont 105 stabilan.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz davidsone #49060 üzenetére
Ránéztem én is az inditáskori fesz. esésre. Csak 1.8-as motor, eredeti BMW (Exide) 55 Ah akksival.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
Megtaláltam a lukat, na nem ott. Pár ezer kilométerenként utána kellet öntenem fél-egy dl. vizet. Bal oldalt, ahol a felső vizcső is csatlakozik, az oldalsó műanyag viztérnél legfelül három él is találkozik. Ott engedett a sarokban nagyon kicsit, hála a 105 fokos termosztátnak, vagy az elbaszott hütőnek. Úgy néz ki a Xadó hütőtömitő adalék megoldja. Öntöttem bele egy keveset. Folyamatosan monitorozom a viz hőfokot is, egy mobil erre van ráállitva. 105 fölé csak akkor ment, ha megálltam pl. lámpánál. Olyankor felmegy 108 fokra.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
Igazából az lenne a jó megoldás, ha az elektromos autók speciálisan kiépitett utakból szednék ki az áramot.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz NoZoli #49228 üzenetére
Nem a mobiltelefonos vezeték nélküli töltésre gondoltam, hanem pl. állandó mágneseket épitenének be az utakba és az autóban lévő tekercsekben keletkezne a töltő feszültség. De ez sem az igazi. A direkt vezetékes árambevitel a kerekeken keresztül, ami nem rontja a teljesitményt talán. Kérdés, hogy kivitelezhető-e és hogy megérné-e?
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz Shadowbull #49251 üzenetére
A villamosok már kihaló félben vannak
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
-
szimi57
őstag
válasz kemalboy01 #49594 üzenetére
Ennél a motornál 1 l. olajfogyasztás még elmegy ezren. Ajánlom pl. ezt. Én nemrég álltam át rá. Harmadára csökkent az olajfogyasztásom, most 2-3 dl. Valszeg a tied is lemegy 3-4-re. Érdemes lenne kipróbálnod.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
A sürübb olaj ugyanannyira felmelegszik mint a higabb, csak nem fossa össze magát. -10 fokig nem kell félni a teljesen szintetikus 60-as olajtól, de szerintem, ha nem padlógázzal kezdi valaki az indulást, még alatta sem. Azt meg nem kell megmagyarázni, hogy a gyártó miért nem a versenyolajokat irja elő az utcai kocsikhoz. Biztos, hogy nem azért, mert az árt a motornak.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz MoP_FX 57 #49609 üzenetére
1) Csak kevesebbet akartam pötyögni, azért nem irtam ki, hogy 10w60, erre nem kell annyira bepörögni. Aki tud a sorok között olvasni az érti.
2) Nem csak a méretezésről szólnak a dolgok, nyilván a versenyolajjal "tul vannak olajozva" az utcai autók, de miért is baj ez?
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz MoP_FX 57 #49617 üzenetére
Lehetne erről az olaj témáról még vitatkozni. Amit leirtál az mind ok. Az optimális kenés esetén, ha valamelyik komponens változik máris borul a bili. Csak a lényegesebbek: illesztési hézag, felületi minőség, fordulatszám, terhelés, hőterhelés, olaj minőség. Nem az új motorok esetén ajánlom a nagyobb viszkozitást. Egy 200 ezret futott motornál két alapvető komponens megváltozik: az illesztési hézag és a felületi minőség. Ez nemigen érdekli a mérnököket, a garancia lejárt. 20 éve valszeg még okosabbak voltak, vagy akkor még nem volt olyan olaj ami kibirta a 30 ezres csereperiódust. Most van, csak a motor nem birja ki. Sokat futott motorok esetén nem önámitás a nagyobb viszkozitás, ez egy gyakorlati tapasztalat és az elmélet is alátámasztja. A megnövekedett illesztési hézag és a felületi minőség miatt szükséges a nagyobb viszkozitás. A nagyobb résolaj veszteség miatt a higabb olajok itt elvéreznek.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz MoP_FX 57 #49627 üzenetére
Eléggé felkapott szöveg ez a tulaj vagy gazda. Autók esetén én két fogalmat ismerek, ami kifejez valamilyen kapcsolatot autó és ember között: tulajdonos vagy üzembentartó. Egyetértünk viszont abban, hogy lehet jó és rossz gazdája. Sokat fejlődött a gyártástechnológia, de annyit nem, hogy valamennyi felhasználási körülményre egyformán jó megoldást produkáljon. Biztos van olyan M54, amelyik 200 ezer után már a végét járja.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz SeniorTilla #49658 üzenetére
Hátul az optimális
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz SeniorTilla #49658 üzenetére
Szerintem azért vékony a lánc, mert a motor az optimális kenés miatt kifekszik 150 ezernél, ezért semmi értelme, hogy a lánc tovább birja.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
Tegnap, ma és holnap egyre nagyobb tömegek vásárolnak, vásároltak uj autót, akár többet is. A gyártók részéről ez azt is jelentheti, hogy egyre kevésbé tartósabb, annál inkább költséghatékonyabb megoldásokat produkálhatnak. Ezt csak az egymás közötti verseny korlátozhatja. Van aki a bicigli láncon spórol, van aki máshol. A konszernek megjelenésével a verseny kezd eltünedezni. A jelenlegi irány csak a kereslet jelentős csökkenésével fog megváltozni. Persze a marketing megy ezerrel mivel olcsóbb, mint tartósabb motorokat gyártani. Milyen zseniális megoldás pl.a vékonyabb vezérmülánc kisebb tömeg, kisebb tehetetlenség ezáltal precizebb vezérlés. Az üzemanyag megtakaritás "nesze semmi fogd meg jól" kategória.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz KAMELOT #49666 üzenetére
Mikor megláttam a vezérmüláncot az N46-on majdnem elsirtam magam. Akinek van egy kis müszaki érzéke mindenféle számitás nélkül látja, hogy az egy fos. Nem két tengelyre, hanem még egyre is. Ki is cseréltettem 180 ezernél. Elhatároztam, hogy egy kibaszott fillért sem fogok tovább rákölteni a kötelezőkön kivül, max. ha belekötnek valamibe a müszakin. Vagy menni fog igy, vagy megy a bontóba Veszek helyette egy Opelt, amely sosem kop el. Elvárná az ember, hogy egy több milliós, tizmilliós autó legalább egy 300 ezres távot különösebb gond nélkül lefusson.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
Kiváncsi lennék, ha összeugrasztanák a hossz és keresztmotorost melyiknek törne be jobban az orra. Egy jól felépitett hátsókerekes elvileg nagyobb biztonságot jelent.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz SeniorTilla #49715 üzenetére
Ha az eredő erőt nézzük, akkor, ha két kocsi egymásnak ütközik egyformán százzal, akkor az 0. Tehát karcolás nélkül megussza mind a kettő
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz Shadowbull #49722 üzenetére
Ez logikus, de hülyeség volt e miatt hátra tenni a vezérlést. Vagy már töredeznek a főtengelyek is? Amikor az első hengerben megtörténik a robbanás akkor éri a legnagyobb torziós terhelés a főtengelyt, ahhoz képest a vezérlés bolhacsipés, kükönösen úgy, hogy a biciglilánc ennek a felét elnyeli. De van egy igazán jó megoldás a torziós, lengő terhelés csökkentésére. Hátra kell tenni az első hengert!
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz mudleeska #49689 üzenetére
N46B18A motoros Compactom van, nagyon jól vezethető, körforgalomban bajnok lenne Inkább a facelift utániakat kellene nézegetni. Két éve hozták be németből, itthon az első tulaja vagyok, több, mint 30 ezer km-rel.
Eddig két első lengőkar gumiszilentet cseréltem. A vezérmüláncot kötelező volt. Nagyon meg kell nézni, hogy mi lehetett az előélete. Bizonyos jelekből lehet következtetni. Ezt egy szaki be tudja lőni. A FB-n két compactos fórum is van, találkoztam eladó compactokkal. Ami lényeges, hogy legyen tartalék pénzed. A javitása nem egy Astra G kategória Forintra vetitve.A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz SeniorTilla #50015 üzenetére
Annyira tekerik vissza, amennyit az állapota megenged
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz freaghill #50050 üzenetére
Én rénéznék ezekre, három is van. Legalább a kasztnival nem lesz gond. A motor pedig a helyszinen adja magát. Közeledben nem igen találsz olasz kocsikat, nem beszélve a hollandról. Ha nagyon fent fog a kuplung és hosszú a váltokar útja, akkor valószinü városi autó, ha nem, akkor többségében hosszabb utakon használták.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
-
szimi57
őstag
válasz kissusuly #50054 üzenetére
Nálam fent a beöntötől pár centire, ahol a rögzités is van ott találkozik három él is a müanyagon, ott engedett. Az új Xadó hütőtömitő megoldotta. Egészen véletlenül találtam csak rá. Kérdés meddig birja? A tömitő a müanyag szilárdságát nem állitja helyre.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz freaghill #50069 üzenetére
Alvázvédelem erre a kocsira kidobott pénz. A legtöbb helyen, de lehet, hogy mindenütt szarnak a rozsdára, nem csak azért mert nem mindenütt férnek hozzá. Egyszerűen csak rányomják az anyagot és kész. Tovább fog rozsdásodni, rohadni, csak éppen egy darabig nem fogod látni. Ha nagyon fóbiás vagy a rozsdára semmiképp ne foglalkozz vele, mert pszichésen folyamatosan fog nyomasztani. 2004-es évjáratú rozsdamentes BMW-t simán lehet találni.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs