Új hozzászólás Aktív témák

  • szimi57

    őstag

    válasz Chris0321 #58949 üzenetére

    A fizika mást mond. Télen a vastagabb olaj előbb célba ér. A csapágyaknál az illesztési hézagokat üzem meleg motorra tervezték. Hideg motornál ezek a hézagok nagyobbak és a hígabb olaj könnyebben elszökik, nagyobb a résolaj veszteség. Az olajszivattyú ugyan azt a mennyiséget tolja át mindkét esetben. A sűrűbb olaj hideg motornál magasabb olajnyomást biztosít. A kémcsöves videók messze nem a valós kenési rendszert mutatják. A motoroknál nem a gravitáció továbbítja az olajat, hanem egy szivattyú. A továbbított olaj mennyisége csak a szivattyú fordulatszámától függ. Más kérdés, hogy a vastagabb olaj később éri el az üzemi hőfokot, amin optimális kenést tud biztosítani, de ez koránt sem azt jelenti, hogy elégtelen a kenés. A legújabb teljesen szintetikus vastagabb olajoknak csak előnyük van egy 15-20 éves, 150-200 ezret futott motoroknál főleg a nyári 36-38 fokos hőségben egy 105 fokos termosztáttal párosítva. Ezek a körülmények kérdező esetében az N46-os motorra fennállnak.

    A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.

Új hozzászólás Aktív témák