- PHP programozás
- Adobe Photoshop
- Linux kezdőknek
- Facebook és Messenger
- Windows 11
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
- Hálózati / IP kamera
- Törvénnyel pörgetné fel az európai zöldtechnológiát az EU
- Egyre több európai használja a Telegramot, ezért megkereste az EU
-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ck.
addikt
Mennyivel nyűgösebb/kevésbé nyűgösebb az E61 az E60-nál a légrugók miatt?
-
Ck.
addikt
válasz chess001 #39131 üzenetére
Sokan nem tudják, de N47-re a lánc miatt volt visszahívás 2016 decemberig, enyém is érintett volt benne és cserélték. (6 hengeresekről nincs infóm.) Nem tudom ez itthon mennyire nem volt kommunikálva, de nekem még a Wallis-nál mondták, hogy itthon is volt lánc csere. Ezek után kicsit értetlenül állok a dologhoz...
Ha több nyugati országban volt lánc csere program, akkor mindenhol kellene, hogy legyen. Azt viszont el tudom képzelni, hogy ez itthon máshogy volt kommunikálva, esetleg folyamatos BMW szervizmulthoz kötötték, vagy hasonló, bár ez nettó baromság.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Tegnapi meglepetés:
Este leparkolok, minden oké, hajnalban indulnék dolgozni, kinyitom az ajtót és abban a pillanatban, ahogy beülök, reccs, csatt és puff. Rugó kampeca. Még csak nem is menet közben... happy days. -
Ck.
addikt
Üdv Urak,
Bocsi az offért, a véleményetek szeretném kikérni egy vasarlassal kapcsolatban. Rendeltem pár alkatrészt a bömbölőhöz a buycarparts.co.uk-tól, ami tulajdonképp egy német webshop ami UK-ba is szállít, nekem ez az első rendelésem, de több ismerősöm már régóta tőlük rendel. A kártyás fizetés megtörtént, jott egyből a vissza igazoló e-mail, majd másnap egy újabb e-mail, ami nagyon furcsa:
“Dear Customer,
To ensure the payment was made at your request, further confirmation is needed.
1. A photo of the credit card, that was used. On the copy of the frontal side and the last 4 digits of your card number and the card holder's name should be visible.
(For the safety of your account and card number, please cover the card's security code and leave free only the last 4 digits of your card number)2. A photo of the card holder's ID: Passport/Driving license (with the dates of issue and expiration date on it).
3. A photo of the recipient's IDassport/ Driving license (with the dates of issue and expiration dates on it).
Best regards,
Daniel Braun.https://www.buycarparts.co.uk/
Partex Global GmbH
Marzahner Str. 21
13053 Berlin
Germany”Nem értem. Soha, egyetlenegy webshop sem kért még tőlem semmi hasonlót. A pénz átment, akkor mi ez az egész? Nem szívesen küldenék fényképet a kért dolgokról. Megkérdeztem gyorsan két kollegám, akik már rendeltek innen, de ők nem kaptak semmi ilyen e-mailt anno. Szerintetek? Eléggé gyanús, nem?
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz MPowerPH #39574 üzenetére
Hideg motornál, 8-10 órás állást követően inditasnal nem indul szépen. Pöccre indul ugyan minden esetben, szinte nem is teker fél fordulatnal többet, viszont nem egyenletes, vibrálva, beremegve röffen be és ez a vibráció kb 10-30 másodpercig eltart, utána kisimul.
Élő adatoknal ilyenkor az egyik hengernél a korrekciós tényező elmászik 0,4-0.8 körüli értékre, majd végül beáll 0.01 körülire.
Melegen, illetve nem csont hideg motornál semmi probléma, az összes injektor ilyenkor 0.01, -0.01 között van, a legrosszabb érték sem több, mint - 0.05, maximum századnyi eltérések vannak.
Hidegen ugrik meg picit jobban, ami a szerelő szerint még mindig bőven határértéken belül van, de engem rohadtul zavar.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz MPowerPH #39614 üzenetére
Izzítógyertyák jók, de egyébként nyáron 25 fokban is ugyanezt csinálja reggeli első indításkor. Nagyritkán egyébként van, hogy hideg motorral elsőre is tökéletesen indul, de nem jellemző.
Egyébként mindig elsőre pöccre indul, csak az a remegés fennáll 15-20 mp-ig.
Izzitásvezérlő szintén cserélve. -
Ck.
addikt
Ezredes Úr,
Tudom, hogy nem távorvoslunk, de azért kiváncsi vagyok a véleményedre, hogy merre érdemes elindulni. Találkoztál már hasonlóval?
Csak hideg motornál csinálja, min. 8-10 óra állást követően, időjárástól független. Télen mínusz 5-ben ugyanolyan, mint nyáron plusz 25-ben.
N47D20A, 177 le.Köszi előre is!
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Üdv Urak!
Rugó törés miatt cserélve lettek az első rugók, ill. egy füst alatt a lengéscsillapítók is az E92-ben. Az autó nem M-pakettes, hagyományos futómű van benne. Hosszas tanakodás után végül a Sachs-ra esett a választás, abból is az alap futóműhöz és automata váltóhoz valót rendeltem, tehát teljes mértékben az autó paraméterei alapján. Ennek ellenére vmi mégsem stimmel, beépítés után az autó jóval magasabb lett, mint a korábban megszokott. Az eddigi szép, elegáns autó most leginkább gyermekkorom farmotoros, 120-as Skodáira emlékeztet, annak volt ennyire fent az eleje.
Nem hagyott nyugodni a dolog, felhívtam több márkaszervizt is, ők is megerősítettek, hogy tulajdonképp 4 variáció van: M-es és sima rugó, ill. ezeken belül kézi és automata váltósba való. Alvázszám alapján is ellenőrizte, alap rugó és automata, ez kell bele, én pedig ezt is rendeltem.
Ennek ellenére az autó teljesen máshogy néz ki, mint korábban. A márkaszerviz nem mondta meg, h ki a gyári beszállító, de ténylegesen lehet ekkora különbség gyártók között, ha ugyanarról az alkatrészről van szó? Ráadásul a Sachs nem egy noname cucc.
Kicsit bosszant a dolog.
Amint tudok, töltök fel előtte-utána képet, de addigis Ti mit gondoltok így első körben?[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz chess001 #40201 üzenetére
Miért vagy ennyire biztos benne, hogy rossz rugót rendeltem? Nem lehetséges, hogy csak a hátsó rugó van inkább megfáradva?
Sok varáció nem volt a boltokban: M-es (kézi vagy automata), alap futómű (kézi vagy automata)Ezredes Mester,
Konkrétan ezt a rugót rendeltem: [link] Hogyan tudnék megbizonyosodni, hogy tényleg ez való-e bele? A hátsó lengéscsillapító is cserés, pár hét múlva lesz esedékes, érdemes lenne azzal együtt a hátsó rugót is cserélni? Hátha megszűnne ez a szintkülönbség, ahogy CharlieDrop is említette?
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Uraim,
Köszönöm mindenkinek a segítséget a rugókat illetően(az allroad coupe-t leszámítva, az kicsit bemart), szerencsére minden oké.
Nem hagyott nyugodni a kérdés, hogy vajon tényleg bele valót vettem-e, ezért tegnapelőtt hajnalban kigugliztam az online ETK-t, ahol alvazszam alapján sikerült meg bizonyosodni a cikkszámról, jó rugót rendeltem, ez való bele gyárilag.
Az, hogy az eredmény ilyen lett az egy dolog, több oka lehet. Egyrészt a hátsó lehet h picit már meg van fáradva, ill. az is lehet h már akkor sem a saját rugói voltak benne, amikor 2 éve hozzám került az autó.
Mindenesetre vszinű kap hátra egy új lengéscsillapító + rugó párost és ezzel a dolog le lesz tudva.Mégegyszer köszi mindenkinek.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Tiszteletem az Uraknak!
Nos, úgy tűnik a dízel-para a családot is utolérte, megy a mindennapi eszmecsere, hogy addig kellene szabadulni tőle, amíg értelmes áron el lehet adni és mihamarabb benzin irányba visszaváltani.
Ha így döntenénk, de E60 faceliftnél újabb típus nem férne bele a büdzsébe, akkor melyik az a benzinmotor, amivel nem bánnám meg azt, hogy a világra jöttem? (30i fölé nem igazán mennék)
Tudom, hogy az LCI előtti M-es motorok jobbak, de annyira időset már nem szeretnénk.Egy másik kérdés, szerelemautónak első generációs Z4-et SMG váltóval szabad-e? Vagy csakis kézi? Úgy tudom más opció nincs.
-
Ck.
addikt
válasz CharlieDrop #40340 üzenetére
Értem én, de E92-ből nem szeretnék időben visszafelé menni. Az E60/61 pedig egy másik régi álom, amiben el tudnám magunkat képzelni, de szigorúan csakis LCI. Viszont ha jól értem, facelift utáni benzinmotor felér egy öngyilkossággal, kivétel nélkül? 23i, 25i, 30i, egykutya?
cOxeR:
2006-2007 utániakat néztem én is, de csak manuálist és SMG váltósakat találtam, nem is tudtam, hogy van hagyományos automata váltóval is. Az SMG teljesen felejtős amúgy? Ja, a másik probléma, hogy megnéztem eddig 6 autót és egyikben sem volt tempomat![ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz MPowerPH #40364 üzenetére
Pont ez az, hogy érdemesebb talán megelőzni a bajt, nem akkor kapálózni, amikor mindenki menekülni akar a dízel elől. Most még simán át tudnék ülni az E92 árából egy E60/61 LCI-be, 1 év múlva már lehet, hogy csak E39-et tudnék belőle venni.
Londonban is már most van elég rémhír, de már Brighton és Gatwick környéke is kezdené a terrort, a cégnél is van elég pánik hangulat.
Próbálnám én is nyugtatni magam, hogy nem eszik olyan forrón a dolgot, de erre a kollégák csak méginkább rákontráznak...[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz MPowerPH #40425 üzenetére
Persze, értem én és egyet is értek azokkal, amiket írtál, mindenhol mondják, hogy "de az emberekkel ezt nem tehetik meg, a többség dízelt használ, ezt senki nem fogja eltűrni, stb. stb.", de igazából most őszintén:
Csak játsszunk el a gonndolattal. Ha egy tollvonásra azt mondják, hogy holnaptól NO DIESEL, mégis mit tudna tenni egy földi halandó egy kormányzati döntés ellen? Ez nem kérés, hanem egy döntés volna. Tisztában vagyok vele, hogy sok családot a nyomorba döntene, de ha meg akarják tenni, bármikor megtehetik. Bontásra, leadásra/beszámításra felszólítani valamennyi tulajt, az állampolgárok pedig vagy mosolyogva nyelnek egyet, vagy kitör egy fajta "diesel-szabadságharc". Lényeg a lényeg, ha vmit el akarnak érni, csak egy tollvonásba kerül, függetlenül annak gazdasági és társadalmi következményeitől.Szerk.:
Nekem euro 4 sajnos. 2007-es E92 320d, N47 (DPF)[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Egy kicsit más téma:
Srácok, mit gondoltok az E63/64-ről. Elsősorban az LCI előttiek amik elérhető közelségben vannak, 630i, 645i.
Összeségében mennyire problémások/megbízhatóak motorikusan, ill. általánosságban? -
Ck.
addikt
válasz MPowerPH #40591 üzenetére
De vmiért mégis a dízel vált néhány hónap leforgása alatt a semmiből hirtelen közellenséggé...a benzineseket pedig senki sem bántja ilyen agresszív módon, régi vagy modern benzines, teljesen mindegy, nincs gyűlölet kampány ellenük. Ennek csak kell, hogy legyen vmi valós oka.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz Gsx-rr #40624 üzenetére
Kulturált vagy nem, egy 2 literes dízel vagy benzin közül nem kérdés, hogy melyik megy jobban, melyik rugalmasabb.
Én nem feltétlen csak a fogyasztás miatt választottam dízelt, sokkal inkább az ülésbe passzírozós nyomaték miatt, amit egy átlag benzines nem igazán tud, kivéve az új csodák. De persze az 5 literes Anglia-Magyarország is nagyon meggyőző tud lenni.
Ezek miatt sajnálom, hogy kényszer nyomás hatására meg kell válnom tőle, de az biztos, hogy bosszúból vmi izmos benzines lesz az utód.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz SzlobiG #40638 üzenetére
"Nem értem mi a fenének erőltetik ezt a láncos vezérlést.." Hát nem érted? Mert karbantartás mentes, nem köll cserélni.
Viccet félretéve egyébként sokan nem tudják, de volt rá visszahívás. Ugyan nem minden autóra/motor típusra, de elismerték a hibát.
Az előbb beszéltem a márkaszervizzel egy más okból kifolyólag és rákérdeztem erre a lánc témára is. A szervizvezető megerősitette, hogy a lánc csere visszahívás még mindig él, az alvázszám bediktálásával ellenőrizni tudják, hogy az adott motor érintett-e a visszhívásban. Amennyiben igen, akkor még mindig DÍJMENTESEN cserélik.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz molnarpeter #40654 üzenetére
Ez konkrétan a kecskeméti és a szegedi volt, de szerintem egyébként bármelyik. Enyém még 2 éve Angliában volt visszahíváson.
-
Ck.
addikt
válasz FIREBLADE78 #40716 üzenetére
Feltűnően sok kilométerest kell venni...az tutira nem tekert.
-
Ck.
addikt
válasz MPowerPH #40724 üzenetére
Konkrétan a Mazdánál nem tudom, hogy mi a helyzet, de általánosságban egy olyan motornál, ahol nincs előírt karbantartási/csere periódus a láncra és gyári előírás szerint nem szükséges cserélni, ott egy szakadásnál tökmindegy, hogy vásárlást követő 10. nap vagy 30 év után következik be, semmiképp nem szabad, hogy a fogyasztó költsége legyen. Ha a gyártó azt karbantartás mentesként árulja, akkor az esetleges anyagfáradás, tervezési hiba teljes mértékben az ő felelősségük kellene, hogy legyen.
A fenti cikkben szereplő 6 hónapos szavatossággal kapcsolatos jogvélemény picit sántít. Hivatkozik itt a vélelmezésre, miszerint ilyen jellegű hiba felthetőleg a vásárlás pillanatában nem állt fenn, különben már akár ott helyben is elszakadt volna a próbakörön. Nem tudom, hogy a tisztelt ügyvéd úr mennyire van tisztában egy vezérlés működésével és annak esetleges nyúlásával. Számos esetben a szakadás egy hosszabb folyamat utóhatása és ezt figyelembe véve már abszolút nem kizárt, hogy a vásárlás pillanatában is már meg volt nyúlva a lánc.
De a márkaképviselet részéről ez teljesen mindegy kellene, hogy legyen. Ha nem írnak elő csere periódust, akkor vállalják is az ezzel kapcsolatos minden nemű felelősséget.Azt hiszem mára így 2018-ban nyugodtan kijelenthetjük, hogy biztonságos láncos motor nem gurul le a gyártósorokról, márkától függetlenül.
Tulajdonképp 3 féle láncos motor van: ami elszakadt, ami még nem szakadt el és a már cserélt.
-
Ck.
addikt
Srácok,
Van-e tapasztalatotok arról, hogy a gyári 12 év átrozsdásodás elleni garancia konkrétan mit jelent, mit tartalmaz és miben merül ki? Ennek érvényesítésére milyen feltételek vannak?
Csak a fényezett karosszéria elemekre, vagy pedig az alvázra is kiterjed? (Alváz, híd, felfüggesztések, stb.?)[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz MPowerPH #40758 üzenetére
Én nem láttam, csak a szerelőm szólt, h kezdeni kellene vele elobb utóbb vmit, ha hosszabb távra tervezek az autóval. Leginkább a hátsó részen, a hídon és annak környéken található.
MOT-n semmi advisory nem volt az utóbbi 3 évben amúgy, amióta nálam van.
Egyebkent Dél-Anglia, félúton London és Brighton között.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Sziasztok,
A hátsó fékbetét csere érett lett. Elég nagy a választék, mit szabad, mit nem? Textar, Brembo, Ate, Bosch? Vagy csak a gyári? -
Ck.
addikt
válasz molnarpeter #40861 üzenetére
Fogalmam sincs a betétet illetően. A tárcsa vszinű még a gyári.
Anubris:
Köszi[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Miközben Ti szebbnél szebb felniket mutogattok, nálam beakadt a lemez és továbbra is ezen a rugó témán rugózok. Képtelen vagyok elhinni, hogy rendben van az, hogy így néz ki az autó.
Igaz nem gyári rugót vettem BMW markaszervizből, de a felszereltség és az alvazszam alapján ez a bele való, továbbá a gyári szám is egyezik. De továbbra is nagyon gagyinak találom. Pedig a Sach-ról nem gondolnám, hogy a gyáritól annyira eltérő lenne.
Gyári 17-es kerék.Újabb kép:
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz steven84 #40952 üzenetére
Segítettél, miazhogy! Köszi szépen!
Ezen felbuzdulva gyorsan rá is kerestem pár eladó E92-re alap futóművel és nagyon úgy fest, hogy a többi is ilyen: 1 2 3 4 5 6
kenguru99:
Igen emlékszem és köszi szépen Neked is a segítséget és tanácsot! Szerencsére úgy tűnik a mellékelt linkek alapján, hogy nem vettem rossz rugót, hanem ez a normál gyári kinézet, bármennyire is fura. 2 évig alacsonyabban jártam vele, nyilván szokatlan ez a változás, de ezek szerint ez a normális.
Másrészt most vettem az új rugókat és lengéscsillapítókat, sajnos nem engedhetem meg, hogy ízlés szerint 2 hetesen kidobjam őket. Egyébként eddig minden autómnál bevált a Sachs páros. Sok mindenben a gyári eredeti alkatrészek híve vagyok, de egy egyszerű rugónál eddig soha nem volt ilyesmire szükség, de úgy fest, hogy most sincs hála Istennek.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Ha már sport mód.
Az új BMW-kben már van üzemmód választó, ahol van eco, normál, sport.
Mi a különbség az itteni sport mód és az automata sport módja között? Illetve mi van, ha mindkettő sport módban van, ill. az üzemmód ECO-ban, de a váltó sportban, stb?
Melyik mire való?[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz MPowerPH #41090 üzenetére
Köszönöm a kimerítő választ! E92-nél mennyivel egyszerűbb.
Amúgy egy jó barátom nemrég vett egy 2014-es F30 318d-t és onnan jött a kérdés. Viszont arról az autóról nehezen tudnám elképzelni, hogy változtatja a futóművet és a kormányzást. Vagy igen? Elég alap felszereltség. -
Ck.
addikt
válasz Skimaster #41103 üzenetére
Nem az egész F szériáról beszélek, hanem az F30-ról és az E92-ről, ugyanis csak ezzel a kettővel van összehasonlítási alapom. Az egyik autó 2007-es 160 ezer km-rel, a másik 2014-es 64 ezer km-rel. Az F30 belseje kritikán aluli. Műszerfalon középkonzolt nyomogatva recseg-ropog az egész, az ajtó behúzó fogantyú sorjás, vágja a tenyerem az öntés helyénél és szintén recseg ropog. Kesztyűtartó gagyi és az egész egy műanyag autónak tűnik belülről. Rossz megnyomni a gombokat, azok szintén erősebb nyomásra recsegnek, valamint a nyomás pontjuk sem az igazi... nekem nagy csalódás volt. Emellett a billenthető, nyitható-csukható ajtó zsebek eltűntek, ami számomra óriási fekete pont, helyette csak kivágtak egy fakkot az ajtó aljában. Egyedül az i-Drive miatt eszem a kefét, olyan nekem nincs.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- EAFC 24
- Politika
- PHP programozás
- Még két színben megcsodálható az ár/érték trónra pályázó Moto
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Bluetooth hangszórók
- További aktív témák...
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs