- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Netflix
- Aliexpress tapasztalatok
- GVH: a Vodafone felvásárlása erősítheti a versenyt
- Sweet.tv - internetes TV
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Amazon
- Linux - haladóknak
- Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
- Microsoft Excel topic
-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
brumi1024
veterán
válasz chess001 #69599 üzenetére
130-nál? Keveslem azt a 4-4,5-et. 520d-t, 25d-t próbáltam, nem tudtam ennyire levinni. Modern turbós benzinest sem kell igazán pörgetni, B58 1600 körül már csúcsnyomatékon van, 130-nál meg forog 1800-at.
#69595 kardkovacsi: Az nagyon jó. Nekem januárban Inssbruck környékéről hazafele (780km, tankolástól tankolásig) evett 7.7-et az M440i. Osztrákoknál 130, német szakaszon 230, itthon forgalommal.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #69599 üzenetére
Ezek is ám 2000 alatt forognak 130-as tempónál, azért a 8-as váltó elég sokat segít ezen.
Amúgy itt van egy 330d igaz xdrive teszt:
https://www.youtube.com/watch?v=HMA950Ln7Sc
ez meg egy 320i teszt
https://www.youtube.com/watch?v=bh9Xz9xwl4o&t=137sOlyan nagy különbségek nincsenek, sőt meglepő de 130 környékén kicsivel többet fogyaszt a 330d, persze ezt ráfoghatjuk az xdrive-ra. A 330e meg valami jobban fogyaszt mint egy 320i mert tud játszani az elektronika a hibrid hajtással.
-
tasiadam
veterán
válasz chess001 #69641 üzenetére
Hat e39be en nemtom milyen motor valo meg valto, de ez a fos automata ami van, meg a 25d biztos nem. Ha nem az alfoldon megy az ember a palyan, akkor harmat gyenge. Vagy en varok tul sokat tole. 4.ben nyonatekbol sima elmegy 160ig, amint van 1 kis emelkedo, valt is vissza. Nem kell hozza godollo, mert ott csak ugy gyorsul. De valszeg v8 nyomatekkal mar siman jo. De lehet sokat segitene, ha a 2052v-t valami golyos csapagyas turbora cserelnem,meg iratnek ra valami okosat + alpina valto szoftver
[ Szerkesztve ]
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
KAMELOT
titán
válasz chess001 #69646 üzenetére
Városban ennyi pénzért szerintem tökéletes. Ideje volt valamit villantani + a hatótá is okés., mert 40.000€ felett vannak a EV-k. Na meg ahogy írod 2t felett. Városba senki nem akar ilyet.
ID BUZZ faxa kocsi csak az ára szállt el. 60.000€-tól kezdődik.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #69646 üzenetére
Én szenvedek tőle rendesen mármint attól, amennyiért adják. Egyik oldalról ott van az, hogy villany, jól fogyaszt, egy mint állat...a másik oldalról meg ilyen "apróságok", hogy nincs parkradar vagy mondjuk az olyatól, hogy a Tesla fehérje elvileg gyöngyház...hétvégén ott álltam egy új Model Y mellett. Az enyém tiszta kosz volt (meg lassan már 5 éve jött le a futószalagról) mégis 100x jobban nézett ki a BMW kristályfehér metál fényezése mint a Tesla fehérje.
-
cOxeR
Ármester
válasz chess001 #69651 üzenetére
S6-ból Y performanceba ült át egy ismerősöm és jobban szereti, semmi baja az összeszereltséggel se, kanyarban is jó. Szóval ez a prémium vagy se, ez nem igazán valid.
I3 is kopog, nyekeg… futómű is inkább hagyjuk, prémium 2 évente szétmáló porvédő, akarnék rá költeni azt nagyon kicsapnám belőle úgy egyben… fékkel együtt. -
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #69710 üzenetére
19,7 volt csak mire elkezdték forgalmazni 20,7M lett. Amúgy a BMW mindig úgy árazza az autóit, hogy a szedánok olcsóbbak mint a X széria. Innen is látszik, hogy mennyire elszállt az i4 ára, mert simán az iX3 felett van pedig amikor indultak akkor 19,7 vs 23M volt. Jó 15% volt köztük a különbség. iX3 nem fogy annyira, ott nem kellett tekerni felfelé az árat.
Kíváncsi leszek az i5-öt hogy fogják árazni, mert az i4 fölé kéne rakniuk egy jó 10%-al, de akkor meg már 30M környékén lesznek alapárban ami meg már az iX ára.
Meg az is kérdés, hogy lesz-e elég gyártó kapacitás az i5-ből mert az i4-et nagyon csúnyán alul méretezték. -
cOxeR
Ármester
válasz chess001 #69756 üzenetére
Nem is értem ezeket, én felváltva vezettem manuált meg automatát, de sose volt ilyenem, inkább csak herótom lett egy idő után a váltásból és nagyon nem volt komfortos a kézi váltás. Teljesen máshol van a kuplung meg a fék pozíció, max a lábpihentetőt tudnám megtaposni hirtelenjében.
-
szőröscica
addikt
válasz chess001 #69761 üzenetére
En egyszer kikuplungolgam az automata E39-et, elotte sokaig kezit vezettem, nagyon benne voltunk a beszelgetesben, es ahogy megalltunk, jol rarugtam.
Forditva is csinaltam, mikor egy 8 ezer km-es spanyolorszagi tura utan hazaertem es atultem a kezivaltosba, behuztam D-be. Na az fajt igazan. -
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #69786 üzenetére
Tévhit
A rozsdához két dolog kell, oldható ionok azaz valamilyen sók és víz. Ugye az első az legtöbbször adott, mert ha nem más hát a sárban is van is valamennyi mindenféle só. Viszont a második ami igazán érdekes. A víz. Ugye ha fűtött a garázs, a víz elpárolog és nincs amitől a korrózió mint folyamat végbemenjen.Ha esetleg érdekel a kémiája akkor [itt] olvashatsz róla.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #69794 üzenetére
Idedobsz egy ábrát? Ez neked modellezés? Legalább felállítanál különböző eseteket mert nagyvonalúan lerendezed azzal, hogy itt egy páralecsapódási táblázat. Persze simán figyelmen kívül hagyod a kültéri hőmérsékletet, a beltéri hőmérsékletet, mondjuk a garázs kapu hőmérsékletét vagy épp éppen a légcserét (egyik garázs kapu se zár légmentesen). Mert ugye egy fűtött garázsban például felnyitod a kaput és hirtelen a benti levegő nagy része kicserélődik a kinti nagyon alacsony abszolút páratartalmú levegőre.
Én értem mit akarsz mondani csak épp nagyon nem állja meg a helyét azt amivel az egész mondandód alá akarod támasztani. Mondtam ott van egy szcenárió, 2 fok kint, latyakos havas időjárás, közel 100%-os páratartalom, napokon keresztül "áll a vízben" az autó. 20 fok bent, garázs nyitás után olyan 20%-os benti páratartalom mellett, ~1 óra alatt kiszárad. Ez csak egy forgatókönyv és van még jó pár.[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #69803 üzenetére
Nyilván az E46-ot nem ismerem kívülről belülről. De abban biztos vagyok, hogy kint sokkal rosszabb. Fém kerítésünk van, szomszéd X3-asa is kint áll a háza előtt. Látom, hogy az enyémre még ha nagy hidegben is állok be a garázsba nem csapádik ki semmilyen pára (pont azért mert előtte kicserélődik a levegő száraz hidegre) viszont mind a kerítésen mind az autón nedves időben folyik a víz (szó szerint csöpög rajta). Ha pedig kívül folyik akkor belül is fog.
15-20 fokban viszont van energia a párolgáshoz. Én azt gondolom ez a nem jó a garázs rozsdálni fog ez azokból az időkből való amikor rengeteg embernek volt ilyen panel melletti kinti fűtetlen garázsa, na ott igaz az amit írsz.
-
TayRol
veterán
válasz chess001 #69916 üzenetére
Leginkább ott néztem, idehaza nagyon kicsi a merítés.
Azt még keresgélem, hogy van-e megbízható ember/cég erre, de az irány/szándék ez. Persze ha beesik egy hazai vétel egye fene. Bár 530-ból az 1 éves sajnos nem fér bele. Jó esetben egy 2021-es esetleg.Ennek a motornak van valami gyerekbetegsége? Kicsit tartok a mild hybrid részétől.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest