Új hozzászólás Aktív témák

  • crey

    MODERÁTOR

    Sziasztok,

    Az autó: 2008/10 X3 (E83), N47D20 motor. Tudom, kiváló gondozásmentes fajta.

    Érdekes probléma jött szembe velem ahogy hoztam hazafelé a feleségem alig 30 perce. Fura búgó hangot hallottam az utastérben, és nem értettem honnan jött. Majd mire hazaértünk, és állnék be a garázsba, lehúztam a vezető oldali ablakot, hátha jobban hallom a csendes környezetben a probléma forrását.

    Na gyorsan le is esett a tantusz, hogy a hűtőventillátor pörög százezerrel. Ahogy beálltam a garázsba, a garázs falai fel is erősítették a hangot, mintha Ferihegyen állnék egy AirBus hajtóműve mellett.

    Motor leállít, autó lezár. Gondoltam csak elhallgat. Hát nem. Ugyan a fordullatszám csökkent, de ment folyamatosan. Motorháztető felemel, nézek körbe hogy mi lehet, és valóban, a ventillátor pörög az autó orrában.
    Miután kb. ennyit is értek hozzá, ezért hozzátok fordulnék, hogy van-e tipp arra hogy mi okozhatja a gondot, valamit hogy lehetne leállítani?

    Az érdekessége az, hogy még a legnagyobb nyári melegben se volt ilyen hűtőventillátor búgásom egyszer sem.

    A motort 2x újra indítottam, majd leállítottam. Amint elindul, a venti felpörög mint az őrült.

    Otthagytam az autót a garázsban, nemsokára letipegek megnézni hogy leállt-e vagy még mondja-e a magáét. Legrosszabb esetben leszedem az akkusarukat, és úgy csak leáll.

    Hozzá kell tenni azt is, hogy csodálatos hazai használtautó piaci helyzetnek köszönhetően nemrég derült ki, hogy az autón 211 000-nél nem cseréltek teljes vezérlést, csak a visszahívásban kötelező lánc lett cserélve (Köszi Wallis és csodálatos első tulajdonos). Szóval így 290k környékén láncos hangja van, szervízbe bejelentkeztem vele, hétfőn viszem komplett vezérlés cserére. Ezt csak adaléknak, hátha van köze a kettőnek egymáshoz.

    [ Szerkesztve ]

    Sarcasm: just one of the many services I offer.

Új hozzászólás Aktív témák