- Padavan firmware
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Synology NAS
- Windows 11
- Crypto Trade
- Linux kezdőknek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- YouTube
Új hozzászólás Aktív témák
-
Integra
titán
természetesen. jelen esetben viszont úgy tűnik, hogy ha a 30%-os különbség meglesz valóban a dizel és a benzin adótartalma között, akkor az talán környezetvédelemre és az egészségre is pozitiv hatással lesz, noha kétlem, hogy bárki is erre gondolt, mikor a törvényjavaslatot tervezte.
európában már nagyon nagy gond van a dizelekkel (szó szerint megfulladsz helyenként tőlük), erre sikerült végre rájönniük a megint hülye politikusoknak. németeknél már nagyon nagy a baj.
és nézzük tárgyilagosan: mo-n a dizel park katasztrofális.[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
aphra2
aktív tag
válasz Integra #2601 üzenetére
Németeknél tudom , hogy gond van , vagy 10 éve hallottam , hogy a kamionok miatt már nem tudom hány millió tonna korom van a környezetbe , ill az utak mentén.
A 30 % adóár difi elég utópisztikusan hangzik , sztem akkor a benzin árát is hozzá emelik majd tuti .
De azért jó lenne egy dízelesnek egyszer aztmondani, hogy én járok olcsóbbanProbléma??Hát az meg micsoda?!!
-
FF23
senior tag
válasz #51736960 #2591 üzenetére
Az E85-öt eddig is mindig emelte a benzin árával együtt a Hungrana. Hazai termék, magyar kukoricából, magyar munkahelyek...Akkor mégis mi köze van az olaj árához és a forint árfolyamához ilyen mértékben?
Nem csodálkoznék, ha ezt az 50Ft-ot dirregve-durrogva, de be tudnák nyelni az extra profitjukból.Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
#51736960
törölt tag
válasz Integra #2597 üzenetére
például lehetne kezdeni valamit a "hátrányos helyzetű" térségekkel, a parlagon heverő földeket bevetni, a segílyeseket kib*szarintani a földre egy kapával a kezükben, a terményt pedig itthon helyben lehetne feldolgozni e85-nek.
ez egy abszolút win-win szitu, csak elhatározás kellene, meg egy megfelelő végrehajtó szerv.szerk: ja, és nem olyan politikusok kellenek a parlamentbe, mint az a mol-báb kdnp-s bűnöző, akinek a javaslatára nyírják most ki a hazai e85 iparágat (a molnak nincs e85 ágazata ugyebár, ezért fáj neki annyira az e85 térnyerése a benya kárára)
[ Szerkesztve ]
-
SpeedR
őstag
válasz Integra #2597 üzenetére
Miért is gond az, ha a túltermelésből adódó évi több millió tonna kukorica felesleget megpróbálják valami értelmes módon felhasználni?
[ Szerkesztve ]
-
lajafix
addikt
szerintem Integra érthetően leírta: MERT NÖVELI AZ ÉLELMISZEREK ÁRÁT.
nem úgy kell elképzelni hogy a felesleg megrohad, hanem olcsóvá teszi a kukoricát amit aztán megzabálnak a disznók és olcsó a kolbász. Az egész EU jóléte arra alapul hogy támogatással túltermelünk amit aztán olcsó élelmiszer árakat hoz magával. De ha nincs felesleg mert elégetjük, akkor ne tessék csodálkozni hogy kicsit rosszabb termés esetén is nagyot drágul a zaba.[ Szerkesztve ]
Rock'n Roll
-
hobizoli
nagyúr
válasz Integra #2594 üzenetére
Miert? Hungarisztanban E6-t tankol a hepciaskodo nemet turista is joideje. Azt meg azt jelenti, hogy masfel tank utan mar ugyannyi Etanol atment a uzemanyagrendszeren, mint naluk az E10-l
Aztan ahol okosba' felutik meg E85-l a benzint es akkor azt is benzinarban veszed meg, ott siman lehet E15 is.Csak nyilvan majd nem kotik az orrara.
Amugy lehet menni 100% E85-l is. Ki kell cserelni az injektorokat a gyari 1.4-1.5x-re es akkor az pont annyival dusit, amivel 100%-s uzemnel mar kell. Ekkor az ECU semmit nem vesz eszre az egeszbol.
Az ijen E5 meg E6 meg E10-t meg rohogve kikorrigalja a gyari ECU is, a visszacsatolt lambda jel alapjan a korrekcioval, 100% uzemet mar nem, mert fordulaton annyit nem tud korrigalni, tul csordul az injektorido.Leteznek gyarilag Etanol uzemre is felkeszitett autok amikben, barmilyen aranyban lehet Etanol meg benzin a tankban, mert egy plusz szenzorral az uzemanyagcsovon valos idoben allitja a dusitasi aranyt ahhoz
USA-ban pl jo 10 eve vannak ijen autok, de Braziliaban is
több drón kell ;P
-
viharhozo
addikt
válasz lajafix #2607 üzenetére
Azert en nagyon szivesen megneznek egy elemzest arrol, h az elelmiszerarak novekedese mennyiben koszonheto az ipari felhasznalasnak ill. mennyire a jegybankok altal az elmult nehany evben nyomott fedezet nelkuli penz nyersanyagpiacra valo bearamlasanak.
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
lajafix
addikt
válasz viharhozo #2609 üzenetére
A kukoricán 25 év alatt 17szeresre nőtt az üzemanyag felhasználás, már majdnem annyi mint amennyi takarmányozásra megy. Természetesen spekuláció is hajtja node spekulálni arra lehet aminek a piaca mozog fel vagy le, s ha a gabonát rákötjük az üzemanyagpiacra, akkor aztán fix követi az olajár változást.
[ Szerkesztve ]
Rock'n Roll
-
viharhozo
addikt
válasz lajafix #2610 üzenetére
Az ok-> okozat azert nem ennyire egyszeru.
1. Az etanol bizonyos hatarig lehet helyettesito termek, ergo az ara nyilvanvaloan koveti az olajet (itthon is jelentos kapacitasokat terveztek, de meg ilyen olajarnal sem eri meg foglalkozni vele, nem is lett beloluk semmi).
2. Meg ennel is jelentosebbnek erzem, h a forro penzeket jellemzoen a diverzifikacio erdekli, ha betornek az arupiacra, vesznek mindent, mellekes, mekkora a valos kereslet.
3. A vilag eves olajfelhasznalasa ~400 milliard tonna. 2010-ben kb. 80 millio tonna bioetanolt gyartottak. 400 milliard <-> 80 millio.
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
lajafix
addikt
válasz viharhozo #2611 üzenetére
Természetesen nem ilyen egyszerű, ahhoz hogy a bioethanolgyártás hatását az élelmiszer árra látni lehessen be kell tiltani a bioethanol gyártást és megnézni hogy befolyásolja az árat. Merhtogy az sajnos trivi, hogy új piacokat nyitott a gabonafelhasználásra a bioethanol, ami a gabonatermelőknek jó, de az állattartóknak már kevésbé. És azoknak a milliárdoknak sem, akiknek sose lesz autójuk ellenben az evésről nem akarnak leszokni.
(azaz ha nem a gabonatermelőnek akkor a kereskedőnek.)
[ Szerkesztve ]
Rock'n Roll
-
Integra
titán
válasz hobizoli #2608 üzenetére
az, hogy kint etanolra épitett autókat árulnak gyárilag, semmit sem jelent. itt nem erről van szó alapvetően, ez maszlag, senkit sem érdekel. ez annyi, hogy egy ostoba politikai döntés után csak ugrott rá az autóipar a bevétel érdekében, miért ne tennék? a kialakult helyzetért nem az autóipar a felelős, hanem a buta politikusok. francot sem érdekel ez a része, mert nem ez a lényeg, amiről te beszélsz.
a német üzemanyag fogyasztásról és kialakult helyzetről nem sokat tudsz ahogy látom, de hagyjuk is....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
hobizoli
nagyúr
válasz Integra #2613 üzenetére
Es mi koze annak hogy mit tudok vagy mit nem ahhoz, hogy fosojankok csak azert paraznak most az E10-tol, mert vmi gyogypedagogiai vmi ezt megirta nekik, mikozben ha nem tudnak le se szarnak, hiszen evek ota is mar azzal jarnak amugy...? Amig nem tudtak pont leszartak es jo volt nekik....
Felesleges hiszteriakeltes csak, hogy jaaaaaj beszarik az auto tole. Az E10-tol nem fog.
Idejon a nemet turista hungarisztanba, betankolja a zódijába a 95-st vigyorogva, mikozben 6% annak is mar Etanol reg ota, csak ez nincs odairva kutfejre. Ahol meg amugy is arulnak E85-t, megnyugodhatsz hogy felütik a benzin vele. Es vhogy megsem jonnek a siros emberek ezrei, hogy jaaaaaaj beszart az autom, es juuuj mi lesz most, media reg raugrott volna erre felfujni a temat...Tankoltatal mar E85-t vagy csak olvastal rola vhol, hogy ijen amugy letezik? Havercsavo 100% uzemben tolja ket kocsijaban is, nem volt benzin a kocsijaiban 2 eve, na?
Semmi bajuk tole. Egyikben injektorcsere kellett, de "bután" lean AFR-l ment vele anelkul is, masikban meg az se, beallt ra az ECU.Kivettuk a gyari injektort belole, a gyari injektoron O gyuruk berepedezve (10+ ev hatasa), kozeli hidraulika boltban vettunk sima hidro O gyurut a meretben, veszelyesen komoly 16Ft darabja. De a mindenallo, "Viton" is csak 200Ft. Par hete csereltuk ki az injektorokat neki nagyobbakra, a 16Ft-s O gyuruknek se volt semmi baja.
Na a regi injektorai azzal a 16Ft-l mennek azota is egy masik kocsiban, es minden hiresztelssel ellentetben nem ette meg az E85, pedig 100%-s uzemben nagysagrendekkel tobb Etanol atmegy neki a benzinhidon 255liter per oras szivattyuval cirkulaltatva, mint egy fosomester jurgennek E10-t tankolva es mint ahogy forumprofessszorok szoktak egymastol tanulva irogatni ugy, hogy egyszer mar majdnem lattak olyan embert is, akinek a szomszedjanak az unokatesverenek a volt alt. iskolai padtarsa mar hallott vmit errol a temarol fel fullel egyszer a buszmegalloban...több drón kell ;P
-
Integra
titán
válasz hobizoli #2614 üzenetére
most megint beszéltél jó hosszan arról, ami pont nem lényeges. igenis jól tették hogy az egekbe küldték az e85-öt, vicc, hogy állami meg egyéb támogatással támogassunk meg hogy kajából üzemanyagot csináljunk. csak azért, hogy pár ember jól járjon. etanol exportőr országok meg élelmiszer importra szorulnak. nem érzed, hogy itt nagy a baj?
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
lenox
veterán
Nem neztem utana, de valaki azt mondta, hogy a kukorica megmuvelesehez tobb olaj kell, mint amennyi bioetanol utana kijon belole, vagyis ha nem elegetnenk a traktorban az olajat, hanem hagynank a fenebe az egeszet, jobban jarnank. Nem tudom, ez igaz-e, nekem amugy nem tunik annak, de nem ertek a foldmuveleshez, illetve, hogy mennyi olaj kell a traktorba egy ev alatt... Mindenesetre ha igy lenne, akkor csak az oriasi tamogatas miatt eri meg ilyet csinalni, viszont cserebe tenyleg elfogyasztjuk a kajat. Amugy most, hogy mondjatok, nekem is feltunt a heten, hogy ki van irva a kutakra, hogy 15% alkohol van a benyaban (los angelesben).
-
Integra
titán
válasz hobizoli #2616 üzenetére
több oka van. egyrészt ez is (ugyanakkora etanol ellenesség van, mint atomenergia ellenesség), továbbá azért, mert maga a német állam sem vállal szerepet az e10-ben, a német rendőrség konkrétan közölte írásban, hogy nem használnak e10-et. szerintem le fogják nyomni a torkukon egyébként (remélem nem), de ettől még ez nagyon nincsen rendben. csináljanak lpg meg cng autókat többet. ott van, adott. de élelmiszernél megálljt kellene parancsolni. ez sehol sem normális. nem véletlenül tolják állami támogatással. ha akkora biznisz lenne, anélkül is működne.
lenox: konkrétan ezért csinálják, mert akkora rajta a támogatás, hogy inkább ezt termelik a biztos felvásárlási ár miatt és vágják ki amit kivágnak helyette termőföldön. ezek a baromarcú politikusok inkább az élelmiszer piacon raknának rendet, de nem.. igaz, ebben az egészben nem csak a magyar, de főleg az eu döntésének van nagy felelőssége, mert nem a magyar kezdte.
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Miért a molt szidjátok? Ha emel egy forintot, az 4 forint végeredmény a sok retvedék ingyenélő miatt. KKKSZ díj, meg ÁFA, jövedéki adó etc.
Amúgy portfolio.hun fent van az elnökségi felállás. Érdemes összevetni politikusi/banki/biztosítós szálakkal Érdekes dolgok jönnek majd kiどんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
lenox
veterán
válasz Integra #2618 üzenetére
Az oke, hogy egyelore csak a tamogatasert csinaljak, csak arra gondolok, hogy ha tamogatas nelkul siman draga, attol meg lehetne vele foglalkozni, idovel lehetne olcsobb is. De ha 10 liter biouzemanyaghoz 15 liter uzemanyagot kell befektetni, akkor az viszonylag komoly problema... Persze loval is lehetne foldet muvelni...
-
válasz Integra #2615 üzenetére
Erre annyit, hogy nem kellett volna akkor milliárdokat befektetni egy rendszerbe, amit tudják, hogy később tönkretesznek. Ráadásul elég sok magánember is betette a pénzét, most meg szo.hatják a brét. Hát nem tudom...
Mindenesetre a kitermelési csúcs valahol 2006-ban tetőzött. Innen már csak lefele visz az út, miközben az olajéhség folyamatosan nő.
Nézzél meg egy molos blokkot. Min. 4.4% E85öt tartalmaz a benya alapból. Szerinted mennyit kaszáltak ezen eddig? Így nem nehéz 160milliárd forintot kitermelni tisztán...
Na mindegy, én nem idegesítem magam ezen. Az tuti, hogy az összeset tarkón lőném, a politikusokkal, meg az érdekeltségi körükkel együtt.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
-
Integra
titán
5% etanol eddig is volt a benzinben, ebben semmi újdonság nincsen. eu-s előírás. az viszont, hogy ki és miért és milyen lobbi nyomta ezt az agymenést keresztül, na ezt érdemes lenne megkapargatni. persze soha semmi sem fog kiderülni. nem kergetek illúziókat.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
viharhozo
addikt
A nagyjabol elfogadott "norma" szantofoldi gazdalkodas eseten ~100 liter/ha/ev (kb. netto 30000 Ft/ha). Kukorica eseten a mostani piaci arral szamolva atlagos ev eseten a termelesi ertek ~400000 Ft/ha.
A kukorciaval egyebkent gyakorlatilag teljesen szabadon lehet kereskedni az intervencios felvasarlas evekkel ezelott megszunt (meg egyebkent is joval magasabb a piaci ar az intervenciosnal).
Magyarorszag egyebkent adottsagai alapjan a vilag egyik legjobb kukoricatermelo orszaga, az okosok szerint egyebkent cukorszirupot lenne erdemes belole csinalni itthon, nem uzemanyagot.
[ Szerkesztve ]
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
hobizoli
nagyúr
"The largest single use of ethanol is as a motor fuel and fuel additive. Brazil has the largest national fuel ethanol industry. Gasoline sold in Brazil contains at least 25% anhydrous ethanol. Hydrous ethanol (about 95% ethanol and 5% water) can be used as fuel in more than 90% of new cars sold in the country. Brazilian ethanol is produced from sugar cane and noted for high carbon sequestration"
Nem tudom a nemetek mit fosojankoznak a 10% Etanol-n is mar, amikor 25%-l is elmegy a vas. Nyilvan azok a gyartok oda is gyartanak autot akik naluk is, ugyhogy a know-how megvan ehhez. Egyszeruen az okosabbik program kell bele, ami ingyen masolhato 2n+1 autoba is, mivel ez nyilvan rendelkezesukre is all
Havercsavonak van egy 1.6-s Chevrolet Aveo-ja is vmi ijesmi lehet, mert semmit nem csinalt vele es 100% E85-l jar, nincs benne semmi E85 atalakito injekorido kivezerles elnyujto bizgentyu se, tok magatol raall az ECU.
Benzin nem volt benne mar 2 eve.
Semmi baja nincs, ennyi ido alatt ijen koncentralt mennyisegben pedig mar csak elojott volna, ha vmi tenyleg nem jo es fuuu tonkremegy a motor, amirol a nemetek is ugy paraznak egy okos lista miatttöbb drón kell ;P
-
Patrick
addikt
400-ért tankoltam. Beszarás.
Szánalom a köbön.
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
aphra2
aktív tag
Már hónapok óta megy ez , itt Pesten is kapni már piros olajat , csak nem minden motor szereti, haverom 807-es peugeot-janem szereti, nagyon szarul jár vele, csörög zörög kerepel , viszont Ford transit , vagy B5 Passat-nak semmi baja tőle.(legalábbis fülre )
[ Szerkesztve ]
Probléma??Hát az meg micsoda?!!
-
Patrick
addikt
...a bioetanol jövedéki adója literneként 40-ről 70 forintra nő...
Mindent, mindent emelnek...
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
félisten
válasz Patrick #2643 üzenetére
Biztosan nem lesz jobb, max a regi dizeleseknek mehet megint a futoolaj, mint regen. De en nem szeretnek otleteket adni senkinek. Attol viszont hanyingerem van, amit muvelnek az uzemanyaggal, mikor pontosan tudjak, hogy az sok mindenkinek letszukseglet es hogy a gazolaj araval minden szep lassan egyre tobbe fog kerulni.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen