Új hozzászólás Aktív témák

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz bitpork #12053 üzenetére

    Értem amit írsz, csak egyet nem értek vele.

    Szerintem aki nem tud vezetni annak nem kéne erőltetni. Meg ez egy olyan dolog mint a szex, mindenki azt hiszi hogy jó benne pedig nem.

    Egyáltalán nem tetszik amerre halad az egész, mert egyre távolabb kerülsz a vezetés élményétől. Már csak egy komputernek mondod meg mit szeretnél aztán az meg oldja valahogy. Egyre több rétegen megy át az amit szeretnél. A Lexus Amerikában már próbálja a steer by wire rendszerét. Már kormány rúd sincsen csak egy villanymotornak mondod meg egy jeladóval hogy mennyire tekered, mind ezt változó áttétellel sebesség és helyzet függően majd eldönti hogy ekkora tekerésre mennyit is mozdít. Meg nem kell aggódni (szerintük) mert lesz visszajelzés, ha megcsúszik valami akkor a villanymotor azt vissza szimulálja a kormányra. Okádós szmájli itt nincs így most nem teszek be... Illetve aki tesztelte is mondta hogy nem rossz de van egy érezhető késés a tekerés meg a kerék mozdulás között. Turbó lyuk, hogy ne menjen azonnal, turbó lag, hogy ha megindul lassabban vegye el a gázt... Nem folytatom.

    Én akarok irányítani, kormányozni. Meg tudom mondani mikor melegedett el a fékbetét, mikor a gumi, mikor magas a nyomás, melyik helyzetben volt kevés az első vagy hátsó futómű tudása. Érzem ha egy karosszéria nem elég merev kanyarba. Mert ezt szeretem, ezt élvezem, ez érdekel.

    Igen a humán faktor a legnagyobb gond, de ezt utálom mindenben. Nem dolgok lebutításával, szabályok változtatásával meg kérdéses elektronikákkal kéne megoldani. Ha nem oktatással, rutinnal, nehezebb joggsival, és valós vezetési tréningekkel.

    Rántó padon 30-ból 30x megfogtam úgy hogy először voltam rajta. Kikapcsolt elektronikával is. Ez is a gyakorlat része kéne hogy legyen. Aki nem tud 10-ből 5-öt megfogni, bekapcsolt elektronika, közepes tempó, annak nem kéne az úton lennie. Mert erre akármikor szükség lehet. Szarvas, kiugró gyerek, baleset, kitolató autó, akármi....

    De tovább megyek, asszony is megfogott 10-ből 10-et.

    Túl könnyű joggsit szerezni, túl kevés a rutin, és ha volt egy baleseted nem jelent semmit vezethetsz tovább. Ezt így hogy? Aki belejött a Macanba, 3 baleset 3 hónap alatt, de senki nem kötelezi tréningre, oktatásra, rutinra. Ugyan úgy tolhatja tovább. Na ez a f@szság. Nehezen veszik el a joggsit, és túl könnyű megszerezni.

    Olyan embereket látok hogy tekerik a kormányt és nem tudja merre fog menni az autó parkolás közben. Na ezektől helyben elvenném a joggsit. Jött ismerős (nő) és mondtam hogy tolasson be mert mozgatjuk a kocsikat meg majd könnyebben ki tudunk pakolni, könnyebben el tud indulni. Jajj Ő nem, mert ő nem szokott tolatni. Mit hogy hogy nem? Jól van na, nem nagyon tudok. :W

    Ugyan ez a lányok osztálytársának anyukája, új Q7, kamera, radar, és nem tud megcsinálni egy Y megfordulást vagy betolatást. Nekem kellett mondanom hogy merre tekerje a kormányt. Az egész rendszer sz@r ahogy van. Beragad egy tolatás után valami mentális gát mögé és nem tudja merre vagy hogyan tovább.

    Na mindegy, úgy se lesz nagy változás, az meg hogy minden automata legyen szvsz soha nem fog eljönni. Amint egy kocsi idegesít vagy veszélyes helyzetet teremt valami hulladék elektronikával, annak nem szabadna léteznie.

    Régebben 2-3 évig minimum teszteltek közutakon kocsikat kiadás előtt. Manapság mit gondoltok mennyit? :U

Új hozzászólás Aktív témák