Új hozzászólás Aktív témák

  • HuTi.HUN

    tag

    válasz z123456789 #24411 üzenetére

    Ezt itt már lehet, hogy kicsit off, de a karbantartásba még belefér, ezért leírom a tapasztalataim:

    Nem marad benne dióhéj. Eleve viszonylag finom szemcseméret kell a tisztításhoz és csak tökéletesen zárt szelepnél lehet csinálni. A szóróanyag még a szelep hátsó részét is fémtisztára pucolja anélkül, hogy kárt tenne a hengerfejben vagy a szelepben. A leválasztott kokszot és elhasznált szóróanyagot a műhelyporszívó azonnal ki is szívja, utána legfeljebb kompresszorral ki kell fújni az esetleges maradékot.

    Az enyémen még olajlecsapatóval is max 30e km-enként kell csinálni egy tisztítást, de sajnos a legtöbb közvetlen befecskendezéses benzines ilyen. BMW N54, Mini N14/N18/PUG THP, VW TSI, TFSI, stb. Ezeknél a motoroknál a kokszosodást semmiféle adalékkal, vagy prémium benzinnel nem lehet meggátolni, mivel a benzin sosem érintkezik a szívószelepekkel, így nincs ami lemossa azokat. Ami segít az a mechanikus tisztítás (pl dióhéj) és a kartergázból az olaj (legalább részbeni) leválasztása. Ettől függetlenül csak 100-ast tankolok bele, mert legalább a beizzó koksz miatt nem detonál.

Új hozzászólás Aktív témák