-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeRRaR1
őstag
Érzékeny sz@r műanyag, ott volt többet fogdosva. Kopás és/vagy zsírok, olajok a bőrről kikezdték, tisztító szer meg lehozta. Ez miatt előtte kevésbé látszott.
KrenAtesz
[link] Nekem ilyesmi van, ez is szivacs csak rajta egy vékony mikroszálas réteg. Rengeteg helyen, millió féle kivitelben kapható. Amit a kolléga ajánlott is jó. Igazából nekem van vagy 5-6 fajta, sima szivacs, vagy ronggyal bevont. Kerek, kocka, vékonyabb, vastagabb.
Arra figyelj hogy ne legyen túl vastag, vagy túl vastagon bevonva mert akkor pazarolja valamennyire az anyagot és nehezebb vele dolgozni.
[ Szerkesztve ]
-
d4d
tag
Akkor azt mondjátok, hogy nem a szer okozhatja ezt?Visszagondolva, hogy hol találkoztam legtöbbször ilyen jelenséggel, jellemzően valóban olyan pontokon amit sokat fogdoshattak, kilincs környéki műanyag, mint a képen, elektromos ablak kezelőszervei környéki ugyanilyen műanyag elemek vagy maguk a kapcsolók is vagy pl bajuszkapcsolók, biztonsági övek csatjainál az érintési pontokon.
elemlampa.blog.hu
-
Petyyyyy
addikt
válasz Morris #51006 üzenetére
Lássuk.
Az hogy lecsapatja a felniket, mielőtt a fallout removert felhordja még csak hagyján. Ha körbe járja mind a négyet és utána kezdi sprickolni, a víz egy része már lecsorgott, de szerintem száraz felületre fújva jobb a kontakt. Megy rá a hab majd elkezdi ecsetelni. Én ezen a ponton vetném be inkább a magasnyomásút - a vegyszer dolgozzon, ne te. Ráadásul azzal hogy ecsetel, csak összekaristolja a felületet. a koszt dörgöli össze-vissza. Videóban hű de látványos a before-after, de főleg hibás, elvégre minimalizálni szeretnénk a karcokat. Küllők közt sem fentről lefelé halad, pedig úgy legalább az alsó rész tovább ázhatna a keféből kicsorgó sampon miatt.
Gumit átdörgöli, majd a koszos kefét visszadugja a mosószeres vödörbe. Ahelyett hogy kimosná előtte.Tanksapkánál, csomiajtónál ismétli a fenti hibás sorrendet.
A vízlehúzókat legalább nem felejti el, ez plusz pont. Lehetne javítani rajta - annyiszor kell átmenni rajta bő folyadékkal, míg fehér marad a hab, sűrűn öblítve a felületet és az ecsetet is.
Kesztyűs kontakt mosás esetén megcsinálja a csomitetőt majd a lökhárítót egészen az aljáig - utóbbi az egyik legkoszosabb pont az autón. Hősünk meg onnan folytatja tovább a műveletet.
Ez akkor sem a legjobb, ha kimossa a kesztyűt 1-2 panelenként.
Fentről lefelé haladnék a helyében, az autót két félre osztva, fejben tartva a legkoszosabb részeket - csomiajtó/hátsó lökhárítő és az első ajtók alja.Az ülés-ajtó-ablak tisztításnál a vegyszert a felületre fújja. Inkább a kefére/mikroszálasra bitte.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
FeRRaR1
őstag
válasz Petyyyyy #51009 üzenetére
Nem néztem végig csak belepörgettem. Viszont az írásod alapján számomra a legnagyobb hiba a mosás. Én 3 részre osztom a kocsit mindig. Első az ablakok aljáig. Második az ajtó alsó egyharmadáig. Harmadik minden ami alatta van, legvégén megyek végig benyúlva alá.
Felnit néha én is veretem először, ha nagyon vastagon van rajta a fékpor. De akkor már átmegyek a gumin és a kerékíven is valamennyire hogy a nagyja lejöjjön. Mire körbe érsz már félszáraz az amit vegyszerezel. Egyébként ahogy mondod, mehet a szárazra.
Állapot és elérni akart eredmény alapján egy alapos habfürdő, leveretés, élek alapos leveretése után lehet rá még egy habot fújni az ecseteléshez. Akkor a dzsuva nagy része már nem lesz ott. Ez esetben is koszosságnak megfelelő habbal. Kerámiás gyakran mosottra nyilván más kell mint a 2 éve nem mosottra. Ezt néha megtoldom azzal hogy az 5 literes APC tartályból befújom az éleket, illesztéseket, ablak közöket, tanksapkát, stb, első habozás előtt hogy még jobb legyen az eredmény. Megint csak kocsi függő hogy kell e.
Nem annyira jó, de nem is ordítóan vészes ezek alapján. Sajnos láttam sokkal rosszabbat, saját szemmel is. Legalább próbálkozik, mindenki elkezdte valahol. Meg a videózás, vágás, feltöltés, videónak megfelelés is munka.
[ Szerkesztve ]
-
Petyyyyy
addikt
válasz FeRRaR1 #51010 üzenetére
Én is kb így szoktam felosztani az autót a mosáshoz, a második felosztás az ajtók közepéig, a díszlécig tart. Mindhárom részre dedikált kesztyűt használok.
A felni lecsapatása nálam is koszréteg kérdése, van hogy én is előbb átmegyek rajta magasnyomásúval.
A fenti észrevételek annak a videónak szóltak, nyilván minden mosás más, úgy kell igazítani a beavatkozás mértékét. Van hogy elég csak egy lándzsás szűrt vizes vagy mosószeres kör, esetleg egy habfürdő. De a vezérelv mégiscsak az, hogy a lehető legkevesebb fizikai kontaktot alkalmazzuk. Ha viszont kell, akkor azt jól csináljuk. Nyilván senki nem profiként jön a világra, azért sem hagytam kommentet a video alatt. A topiklakók figyelmét viszont szerettem volna felhívni.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
d4d
tag
válasz Gaborkik #51012 üzenetére
Pedig nyilván az interior shampoo is elég biztonságos, főleg, hogy készre kevert termék. Suzuki nálam is de volt egy 2005ös chevrolet lacetti is ahol a fenti képen láthatónál is csúnyábban foltosodott az el.ablak kapcsolói körüli műanyag a tisztítás után. Ápolóval egyébként egész jól el lehetett fedni. De logikus amit Ferrari is írt, ha a szer okozná azt az egész felületen látni lehetne.
Más. Megjött s trc-s csomag. A BF miatt jópár napot késett. Múlthét hétfőn indították. Igazából kendőkből kellett betankolni kicsit. A bead makerből majdnem elhasználtam már egy ilyen kis palackkal. Nagyon tetszik a mangós illata, könnyű használni és extrém sima lesz a felület utána. A swift viszont elég új cucc, csak pár hete hogy elérhető el az Eu-ban. Nekem eleve a beltér tisztítás a mániám úgyhogy amikor valami ilyesmi beltértisztitó vagy beltér quick detailer megjelenik akkor rögtön ráugrok, ha megtetszik az előzetes infók, visszajelzések alapján. Illata így flakonon keresztül vmi sütis dologra emlékeztet.
[ Szerkesztve ]
elemlampa.blog.hu
-
d4d
tag
Itt van egy összehasonlítás a carpro-s ecset és a detail factory ecsete között. De idevehetem a Koch Chemie zöld puha ecsetét is. Három, ránézésre képeken nagyon hasonló ecset, ha csak a fejüket nézi az ember, de igazából előben egymás mellett teljesen egyértelműen különböznek egymástól. Szó nincs arról hogy mind egy helyről jön csak át vannak címkézve. Főleg a carpo/detail factory volt érdekes ebből a szempontból, de még a fogantyú sem egyezik, a fej meg tök más kialakítású, ez látható is a lenti képeken. Átmérőben kb egyformának tünnek, de láthatóan a carpro picit hosszabb szálakat használ, emiatt lágyabb, terebélyesebb jobban alkalmassabb pl a műszeregység előtti plexihez és nagyobb felületekhez. A detail factory feje rövidebb, tömöttebb. Emiatt így látatlanban biztos egy fokkal jobban fog teljesíteni pl kapcsolók körüli szűk réseknél, ahova kellhet a picit határozottabb erő. Nyilván ha ez se elég jöhet a kisebbik valetpro ecset aztán fogkefe vagy a gyeon/koch kefe. A koch ecsete ahogy korábban írtam valamivel kisebb átmérővel rendelkezik ezért nem is annyira sűrű mint a másik kettő. A carpro hátránya hogy csak szettben lehet kapni, bár árban így is egálban van a detail factoryval.
[ Szerkesztve ]
elemlampa.blog.hu
-
d4d
tag
válasz hentes555 #50905 üzenetére
Még megvan tényleg szép, jó a színe élőben, 4 évszakos continental gumik, belül is szép. Gyári felnik, majdnem hibátlanok jobb hátsó peremén van egy kicsi húzás, illetve a jobb tükörben az index búra repedt. Ránézésre a vonalai, illesztések, lámpák szépek.
[ Szerkesztve ]
elemlampa.blog.hu
-
hentes555
senior tag
Szia!
Köszi, hogy megnézted.
Igazából azóta lett egy kis helyzetváltozás, a cégnél volt egy kiárusítás Aurisokra, sikerült egy 2017-es példányt megkapni. 300k km-rel, ebből következik, hogy van rajta néhány kőfelverődés és a bogarak sem kímélték a (régen)hófehér külsejét, most épp arra várok, hogy kiszámlázzák, utána átveszem és indulhat a nagy takarítás, van hova nézni és majd kérdésem is lesz"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
d4d
tag
Swifthez: kibontva, használat közben egyértelműen narancsos illat dominál, kicsi sütis vaniliás beütéssel.
Ez tényleg csak gyors próba, egy scrub paddal kicsit átsikáltam. A benti quick detailereknek nem a tisztítás, inkább a karbantartás, lightosabb dolgok eltávolítása a feladatuk. Esetleg valami minimális ápolás, uv védelem, antisztatikus bevonat ilyesmi. Amikor egy alapvetően normális beltér az alap, de láthatóan jó ideje nem takarították, poros minden, ittott össze van fogdosva kicsit összekenve, üdítő, akármi kilöttyent stb akkor jól jönnek az ilyen gyors megoldások. Nekem is volt már hogy mittudomén 10-15 perc alatt kicsit össze kellett kapni a belteret, na akkor jól jönnek ezek. Így elsőre, ha a tisztítási képességet nézem szerintem erősebb, mint pl a carpro innerqd.
A kendőn az első törlés eredménye.elemlampa.blog.hu
-
bekiss
csendes tag
Szia! Az nem lehet hogy valaki már kezelésbe vette előtted és rakott rá valami kencét ami elfedi, és a te cuccod meg azt szedte le? Ugyan így jártam vettünk egy szép kis skodát nagyon szép belsővel, áttakarítottam és lejött ami eltakarta a szarrá fakított kapcsolókat valaki nagyon dúrva apc-vel adott neki mindenhol. Majdnem elsírtam magam…
-
n1nja
tag
Sziasztok.
Legyetek szívesek tanácsot adni.
Az utolsó szerviz látogatásom óta a szélvédő vezető oldalán szemmagasságban van egy nagyobb folt, amin a víz másképp viselkedik: cseppekbe összeáll. Törléskor is makacsul ragaszkodik, pár másodpercig homályos látást eredményezve, ami esőben, sötétben nagyon nem jó.
El tudom képzelni, hogy valamilyen olaj/szer került oda (akár ruhával), ami ezt váltotta ki.
Csináltam egy alaposabb áttörlést illetve lapátokat cseréltem, de a jelenség még mindig megvan.
Mivel próbálkozzak még szerintetek (a szélvédő csere előtt)?
Köszi a tippeket előre is.
üdv. -
FeRRaR1
őstag
Kétlem hogy szélvédő cserére lenne szükség. IPA (alkohol), ecet, jar konyha szivaccsal ami 0 költség is megér egy próbát, wire wool 0000 és / vagy egy enyhe polírozás.
Ezeket próbálnám meg, és gyakorlatilag 100% hogy mindent el is tüntetne a felületről. Utána esetleg valami spray wax vagy üvegre való szerrel lefújni, rain x-et nem ajánlom.
-
Petyal
tag
-
d4d
tag
válasz Petyal #51024 üzenetére
Ezt csak később vettem észre, letekerhető a feje. Nekem ecsetekből ezek a legpuhábbak, a három közül a carprot használnám ilyen célra, aztán a KC és a detail factory. Utóbbi a kicsit rövidebb, tömöttebb szálai miatt egy fokkal intenzívebb tisztítást tesz lehetővé. Az árát viszont sokallom, reálisan 3-4 ft között kellene mozognia max.
elemlampa.blog.hu
-
d4d
tag
válasz Safranek #51028 üzenetére
Két dologra gondolok. Vízbázisú az ápolószer és önmagában ez okozza a gondot és/vagy túl sok szert vittek fel a felületre nem törölték vissza rendesen esetleg egyszerűen a felület, az anyag nem is tudja beszívni magába. Nem tudom. De ha ez van mögötte akkor egy beltérre tervezett ápolószernek azért nem rónám fel durva hibának, hogy nem vízálló. Mindenesetre bármi is ez furcsa hogy akkor miért ilyen csíkokban jön elő, miért nem a teljes felület ilyen, esett rá annyi víz.
elemlampa.blog.hu
-
d4d
tag
Waxworld-nél 20% kedvezmény mindenre (kivéve ami eleve le van árazva) a tartozékok kategóriában, kupon: "december1"
December 8-ig él. 100 eur felett nincs szállítási költség alatta vmi 13 eur.elemlampa.blog.hu
-
d4d
tag
Nos, rövid kis tapasztalatom a Swifttel az, hogy nem szabad sajnálni, bőven mehet a felületre, át kell dolgozni, amire én egy microfiber madness scrub-a-roundot használok, majd visszatörlöm egy 245-300 gsmes kendővel, így szép egységes, ápolt kinézetű végeredményt kapok. Az illata ahogy írtam elsősorban narancsos, de ezt kb csak használat közben érezni valamennyire, nem marad meg tartósan. Elsőre ennyi, de még több autón, többféle műanyagon, anyagon is meg kell néznem.
elemlampa.blog.hu
-
hentes555
senior tag
Tegnap hasonlóan jártam Aurisban, 1:30-ba kevert GreenStar-ral letöröltem az ajtó műanyagjait, majd haladtam tovább a műszerfalon, mikor is pár perccel később elkezdett cseperegni az eső és a cseppek helyén kb. pont ilyen kékes-lilás színű foltok maradtak. Előtte nem tudom volt-e kezelve bármivel, én nem gondolom, nagyon elhanyagolt volt a beltér.
Másik: kéziféken vastagon sötétbarna zsíros réteg, azokon a részeken, ahol általában fogodni szokták. 1:30 Greenstar-t habosítóval ráfújtam, átecseteltem, majd mikroszálassal letöröltem. Azóta gyakorlatilag ragad az egész.
Ez mi miatt lehet, találkozott már valaki ilyennel? És ha igem, mit csináljak vele?"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
-
d4d
tag
Swift után, kb 20 perccel, direkt napfényben. Nincs foltosodás, kenődés, pedig ezen az olcsóbb műanyag elemen minden ilyesmi látszik. Az oldal rekesz belül nem lett rendesen megcsinálva, most a nagyobb felület volt a lényeg.
elemlampa.blog.hu
-
d4d
tag
Ahifin a Korrosol 30%os kedvezménnyel fut 6530ft
Erről jut eszembe, mennyire kell tartani szerintetek a téli rendelésektől? Gondolok itt a fagyra érzékeny vegyszerekre. Mert ugye a futár autók raktere nem éppen arról híres hogy nagyon fűtenék ezeket. Most nem az hogy konkrétan megfagynak, de vajon okozhat e gondot, ha napokig nulla vagy mínuszos raktérben zötyögnek?
elemlampa.blog.hu
-
n1nja
tag
Köszi a tippeket.
Időközben beugrott, hogy van autó kozmetikás ismerősöm. 30 perc alatt lepucolta és tett fel bevonatot is.
Mint kiderült fékfolyadék volt a szélvédőn...
Egyelőre jónak tűnik. Idővel kiderül, hogy sikerült-e maradéktalanul letisztítani. -
Petyyyyy
addikt
-
Ace owner
addikt
Sziasztok!
Regi papir suzuki ajtok folyton befagynak mit lehetne tenni ellene? Gumi kedereket lekezelnem valamivel megoldana?Galaxy Fold 4
-
vazee00
tag
Sziasztok!
Nemrég vásároltam az autóba(2000 -es évjárat, BMW E39) (valódi)bőr üléseket, amiket a colourlock oldtimer ápolóval kezeltem. Maradt bőven bőr tisztító, de a későbbiek során milyen ápolóval érdemes kezelni/ápolni időszakosan az üléseket? Szeretném minél tovább megőrizni a jelenlegi állapotát.
Ezeken gondolkodom:
COLOURLOCK leder protektor bőrápoló
COLOURLOCK Elephant Bőrolaj
AUTOGLYM LEATHER CARE BALM
Auto Finesse Hide Leather Conditioner bőrvédő
Ikea bőrápolóMit ajánlotok, van esetleg más termék, ami megfelelőbb erre?
FayRPG: fayrpg.hu | Zöldhulladék, zöldség-gyümölcs hulladék újrahasznosítás: bioferet.hu | fayrpg.hu | kukamosok.hu | tejfelvasarlas.jomekft.hu | fantasyworld.hu | blackcatpub.hu | energym.hu | keramika.hu | TheVR Android App: thevrapp.hu | személyi edzés érd: stepandmove.hu
-
::Trunks::
senior tag
Makita P6000C-re hol lehetne gyárinál kisebb talpat fellelni? Középen imbuszos ugye. Ali, ebay stb is szóba jöhet. Van aki már cserélte?
::Trunks:: felhasználónak 26 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! /Régi rendszer szerint, plusz a mostani/
-
d4d
tag
válasz Safranek #51043 üzenetére
Ahogy Pety írta a futáros szállítás, az utolsó menet még csak csak, de egy eu-s 5-8 napos utaztatás/raktározás közben milyen körülmények vannak ki tudja. Automatába ilyet még nem kértem, akkor inkább csomagpont, de jellemzően a kintről érkezőkért bemegyek a depoba kora reggel, átveszem mielőtt a futár elindulna vele. Ha a depo nem megoldás akkor is kora reggel hívom a futárt és megyek elébe. GLS futárok különösen jó fejek és rugalmasak errefelé. Off téma, egyébként nem szeretik az automatákat, mert egy címnek számít, ők pedig ezután kapnak pénzt.. azt mondta nekem a gls-es, hogy a fizetése kb 30%-a ugrott emiatt. Pedig nekünk tényleg kényelmes megoldás.
Mindenesete nagy mínuszokban nem rendelek ilyesmit, max eszközöket. Még holnap megjön egy utolsó csomag (kendők) aztán ennyi. A téli hónapokban amúgy sem tudok annyit foglalkozni ezzel a témával, nincs garázs vagy más fedett helyem.[ Szerkesztve ]
elemlampa.blog.hu
-
chopin42
őstag
Üdv!
Octavia Tour 1u2 nagyon szereti a párát-belül. Ha ketten utazunk és kicsit is párás az idő egyből gőzkabin. Ha nem fűtök, akkor esélytelen, de emiatt a motor sosem megy kb 70 °C fölé.
Belülre mi az ajánlott páramentesítő üvegre? A szélvédőn ultra galco van, elégedett vagyok vele, nagyon jól bírja eddig. De belül és a hátsó ablak belseje katasztrófa.
Használok egy ilyet, esetleg ebből van hatékonyabb? Ez segít, de az idei tél már megtelítette. Ha van valami bevált páraszívó párna, ami éjszaka elbánik a nagyjával és kocsiban is használható szuper lenne.
Köszönöm!Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
-
fulton
addikt
Sziasztok
Szeretném kikérni a véleményetek.
Parkoban belém tolattak, mivel a hátsó ajtó épp nyitva volt, annak ütköztek, így hossz irányból kapta az ütést az ajtó ami záródás irányába hajtódott be.
Nem vagyok jártas a témában:
Márkaszervízben gondolkodom:
-előfordulhat hogy ajtócserével lesz javítva. Ilyen esetben bele ködölnek fényezésnél az első ajtóba és a hátsó sárvédőbe is. Megmondom őszintén félek ettől, ahogy kirajzolódott ez előttem vagy eltalálják a színt vagy nem és ha már "belemásznak" akkor .... a másik hogy a gyári fényezéshez képest milyen minőség lesz, nem e fog lepattogni idővel stb..-A másik opció hogy javítják gittelik stb.. ez esetben azt mondták nekem, idővel ez repedhet, állitólag a falctömítés is sérült bár én nem értek hozzá.
Gondolom itt kevésbé másznak bele az autó többi részébe.Szerintetek nem lehetne úgy javítani hogy kihúzni a horpadást, és csak a szélét/élét festeni? vagy ez nem járható? csak azért hogy akkor megmaradna a gyári szín fényezés.
A hézagokat jónak látom, (kivéve persze a két ponton ahol horpadt) illesztések is okék, tökéletesen záródik az ajtó.Ti hogy járnátok el a helyemben?
Nem tervezem eladni az autót a jövőben.
Egyébként 2021 es gyöngyház metál fényezés.
néhány kép róla: [kép] [kép] [kép] [kép] [kép][ Szerkesztve ]