- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux - haladóknak
- DIGI internet
- Proxmox VE
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
HuTi.HUN
tag
Sziasztok!
A következő kérdéssel fordulnék hozzátok!
DA gép vásárlás előtt állok, de nem akarok egy vagyont elkölteni. Kell egy biztonságos gép, csak a saját autómat és néha 1-2 másikat csinálnék vele, de nem komoly korrekcióra kell.
Egész olcsón (35e) tudnék venni kintről Dodo Juice Buff Daddy-t, ami egy DAS-6 és rendes villásdugó van rajta.
Érdemes ilyen gépet vásárolni, vagy mindenképpen az itthon is kapható 80-100e feletti Rupes, Flex és társaiban gondolkodjak?
Hobbiból foglalkozom az autóval és évi 3-4 wax után a DAS-6-nak visszajönne az ára, a polírozásról és más kocsikról nem is beszélve, viszont ha ezek az olcsó(bb) gépek felejtősek, akkor leteszek róla.
Üdv
-
HuTi.HUN
tag
Okulásul:
Évente legfeljebb 2-3 alkalommal járok autómosóba, akkor is csak azért, hogy az autó aljára rakódott szennyeződéseket lemosathassam.
Legutóbb múlt héten jött el az alkalom, mivel elég koszos volt az autó, gondoltam "előmosásnak" is megfelel, legalább otthon könnyebb dolgom lesz. Nem lett
Szóval utamba esett egy szivacsos mosó, kiválasztottam a programot, kifizettem, majd a mosó bejáratához érve láttam a feliratot: Nem működik a magasnyomású mosó, ezért nincs előmosás. Mondom szuper, de végül is nem is ezért jöttem, hanem az alvázmosás miatt, szóval nem akadékoskodok.
Előregurulok, ameddig kell, elkezd húzni a mosó, majd mielőtt teljesen beér az autó, a kutas srác egy partvis szerű műanyag kevés eszközzel elkezdi súrolni a kocsi hátulját. Kb. a fejemet fogtam végig, ahogy a tükörből néztem, hogy miért vagyok ekkora barom, hogy idejöttem, de még nincs vége! Siettem a dolgomra, úgyhogy ki sem szálltam megnézni a végeredményt, de az úti célom elérése után konstatáltam, hogy a fekete C oszlopok tele vannak hajszálkarcokkal, a csomagtérajtón is van néhány és a hátsó lökhárító széltében párhuzamosan össze-vissza van karcolva. Tipikus mosós karcok, csak nem körkörösek. Gyorsan ki lehet polírozni, nem arról van szó, de bosszantó.
Slussz poén, hogy itthon kiderült, az alvázmosás sem működött.
Eddig is kerültem ezeket a mosókat, de ezután ha gépi mosóra kényszerülök, elmegyek a legközelebbi érintés mentesig. Azok is mosnak olyan szarul, de legalább nem tesznek kárt a kocsiban.
-
HuTi.HUN
tag
Ismer valaki JÓ horpadásjavító szakit? Olyan kéne aki tényleg igényes és a ragasztásos horpadáskihúzáshoz is ért, mert dupla panelről van szó, nem lehet mögé férni.
-
HuTi.HUN
tag
válasz -secret- #14991 üzenetére
Én pont kormányt nem festenék szívesen, bármi másra azt mondanám, hogy érdemes megpróbálni. Én az ülésem oldaltámaszát javítottam innen vásárolt szettel: http://www.dynamixdyes.com/.
Tökéletes lett színben és tartósságban is, de nem mondom, hogy egyszerű elsőre jól megcsinálni
Most a Gliptone Scuffmaster-rel próbálkoznék, arról nagyon jók a vélemények. Vízzel hígítható az is, elég könnyű úgy belemosni a karcolásokba, hogy a körülötte lévő terület ne legyen festékes.
-
HuTi.HUN
tag
válasz -secret- #14994 üzenetére
http://www.liquidleather.com/scuffs.htm
Ennyi miatt mondjuk nem biztos, hogy megéri akár a legkisebb kitet megvenni.
-
HuTi.HUN
tag
Szerintetek érdemes otthon nekiállni alufelnit felújítani? Megnéztem pár külföldi fórumot, nem rosszak az eredmények.
Van pár padkázás mind a négy felnin és sajnos sok küllős, komplikált darabok, kb. lehetetlen géppel csiszolni, ezért gondolom elég magas árat kérnének érte.
Az a kérdés, hogy tartósságban és minőségben ezek az otthoni megoldások hogyan viszonyulnak az ezzel foglalkozó szakemberek munkáihoz képest?
A következő szett nyári gumihoz új felniket is veszek, ezért gondoltam nekiállok inkább magam. Ha elrontom még mindig lesz pár hónapom újrakezdeni, vagy elvinni valakihez.
Spraymax termékekkel fújnám, mert azzal jó tapasztalataim vannak és nekik van palackos 2k lakkjuk is.
-
HuTi.HUN
tag
válasz Laca1212 #15706 üzenetére
Nekem van egy és meg vagyok vele elégedve. Nem sokat vártam tőle, nem is tűnik túl komoly szerkezetnek, de tavaly heti rendszerességgel használtam és semmi hibája.
-A tisztítószer adagoló nem csinál valami komoly habot.
-Rövid a csöve.
-Nincs kereke.
-És a hasonló árú mosókkal járó hiányosságok.Ilyen áron szerintem együtt lehet élni vele, ha valaki nem akar sokat költeni és tényleg csak hobbi célra, egy kocsihoz kell.
-
HuTi.HUN
tag
válasz runner 125 #15873 üzenetére
Nekem jó tapasztalatom van a Dynamix Dyes céggel, de jókat olvastam a Gliptone termékekről is.
Ha repedt, akkor elvinném szakemberhez (borfelujitas.hu).[ Szerkesztve ]
-
HuTi.HUN
tag
válasz MunezXBK #15876 üzenetére
Azt nem tudtam
Az viszont biztos, hogy nagyon meg kell nézni, kihez viszi az ember az autót, mert bőrfelújítással is egyre többen foglalkoznak és ránézésre elég sok a kókler. A borfelujitas.hu például elég korrektnek tűnik, én inkább oda vinném, még ha messze is van.
-
HuTi.HUN
tag
Új féktárcsát kapott az autó, de az előzővel ellentétben ezeknek a közepe gyárilag nincs lefestve.
Cink alapozó + féknyereg festék megteszi a rozsda ellen, vagy használjak mást?
-
HuTi.HUN
tag
Vinyl anyagokat szoktak az általad leírt módszerrel javítani. Ki kell keverni egy gumi állagúra megkötő anyagot, rányomni az ép felület textúrájára, kijavítani a sérült vinyl felületet, majd átvinni rá a textúrát. Ez gyakorlatban bonyolultabb azért és szerintem csak puhább felületeken működik.
-
HuTi.HUN
tag
Nem tudtam ellenállni és vettem a Homasitában egy lejárt szavatosságú Wolf's Nano Keréktárcsa Polírt.
500Ft volt, gondoltam érdemes kockáztatni.Mennyit romolhatott a teljesítménye?
Azért is érdekel, mert van itthon egy csomó más autóápolási cucc és mivel 1-2 autóra használom őket, ezért könnyedén előfordulhat, hogy kifutok a szavatossági időből. Eddig az SRP-nél vettem csak észre, hogy pár hónap után megváltozik az állaga, de felrázás után az is teljesen jó.
-
HuTi.HUN
tag
Nem rossz az AG bőrtisztító sem, csak épp sima szappanos/tisztítószeres víz, nincs benne semmi varázslat.
Én ecsetre szoktam fújni, az ecsettel szépen felviszem, beledolgozom a bőrbe, majd ha fellazult a szennyeződés, akkor nedves mikroszálas törlővel, folyamatos öblítés/csavarás mellett letörlöm. Ezután teljesen kiöblített törlővel is többször átmegyek a felületen, hogy egyáltalán ne maradjon rajta a tisztítóból. Hígított folyékony szappanos vízzel is meg lehetne csinálni, de jobbat tesz a léleknek, hogy ez "autós cucc".
Utána jön az AG bőrápoló, ami nem rossz, de láttam már jobbat. Azok közül, ami itthon könnyen (boltban) beszerezhető, valóban az egyik legjobb. Tényleg védi a bőrt, vízlepergető bevonatot képez, de akármennyire betartod az utasítást, akkor is kicsit fényesebb lesz a bőr a gyárinál és nekem a tapintása sem jön be, kormányon pl utálom.
Szerintem a Gliptone sokkal jobb, de ízlés kérdése.
-
HuTi.HUN
tag
válasz agent_k #16600 üzenetére
Nekem a mosás, gyurmázás, szárazolás és a műanyagok kiragasztása önmagában ennyi idő és akkor még a polírgépet ki sem vettem a dobozából
Tény, hogy nem sietem el, csak magamnak dolgozom, hobbiból.
Lehet, hogy csak nekem lett élesebb a látásom, de mostanában egyre több nagyon durván hologramos, igénytelenül polírozott autót látok, méghozzá egész drágákat is. Erre még tél végén, tavasz elején figyeltem fel. Gyanítom, hogy egyre többen vágnak bele az autókozmetikába, ami nem lenne baj, csak látványosan hígul a piac.
-
HuTi.HUN
tag
Nem tartom kizártnak, hogy egy kicsit megmarja, de ennél jobb eredményt biztos el lehet érni. A B-oszlopnál szerintem még rosszabbul néz ki, mint előtte.
Persze ehhez kell némi kurázsi, mert bizonyos tetőkárpitokat pillanatok alatt tönkre lehet tenni.
[ Szerkesztve ]
-
HuTi.HUN
tag
válasz tigomigocika #16753 üzenetére
Ha az ár miatt nem akarod fóliáztatni, akkor a fényezés pláne felejtős.
Szerintem nézz utána a Plastidipnek. Azt felfújhatod rá Te is, matt is lesz, előkészíteni sem nagyon kell és legrosszabb esetben leszeded.
-
HuTi.HUN
tag
válasz LaptopSystem #16799 üzenetére
Én inkább magam telepítenék rá ebből a fóliából.
A 250k irreálisan drága, ráadásul pár évente cserélni kell ezeket is, mert rondábbak lesznek, mint pár kőfelverődés.
-
HuTi.HUN
tag
válasz etejedu #16855 üzenetére
Az olajszűrő cseréje is megoldható házilag, azon a motoron még csak külön célszerszám sem igazán kell hozzá.
Csak akkor cseréld ki a szűrőt, ha olajat is cserélsz.
Nálam a Minibe hasonló a szűrő háza, sőt talán ugyanaz. Ott egy 36mm-es kulcs segítségével ki lehet tekerni a tetejét.
Én nem leengedni szoktam az olajat, hanem kiszívom a nívópálca nyílásán keresztül, de ettől függetlenül ugyanaz a folyamat:
-Az olaj leeresztése előtt egy kicsit kilazítani a szűrő sapkáját.
-Ha minden olajat leengedtél/kiszivattyúztál, kitekerni teljesen.
-Kivenni a szűrőt, kicserélni és olajozni a gumi tömítést, bepattintani az új szűrőt
meghúzni az ajánlott nyomatékkal a szűrő házát (nálam 25Nm). Ezt érdemes betartani, mert el tud repedni, ha túlhúzod.
-Ha nem szivattyúztad, hanem leeresztetted az olajat, akkor minden esetben cserélni kell a leeresztőcsavar réz alátétjét is.Ezt érdemes betartani, mert el tud repedni, ha túlhúzod.
Üzemanyagszűrő nálad pedig szerintem csak a tankban van és elvileg nem kell cserélni.
-
HuTi.HUN
tag
válasz focvis #17421 üzenetére
Én megláttam a Clear Bra árát (meg azt, ahogy pár év után kinéz) és azt mondtam, hogy inkább vigyázok rá, max. pár évente újrafényeztetem. Addig meg javítgatom, ha van kőfelverődés.
Engem személy szerint nem érdekel, hogy a vevő majd mibe köt bele. Előtte, utána lefotóztam, számlám is van róla és az árajánlaton is szerepel, hogy kőfelverődés miatt szeretném fényeztetni. A motortér, zárhíd érintetlen, aki így is beleköt, annak nem való autó.
-
HuTi.HUN
tag
TC címoldalon megint jó érzékkel ajánlanak valamit a nagyközönségnek, ami mellesleg egy kalap szar.
A polírozók dörzsölhetik a tenyerüket, lesz min dolgozni a szilikonos vízlehúzók utánNéha írnak jó dolgokat is, de ezek a "neppertrükkök" szerintem nem valók jó érzésű autó tulajoknak.
-
HuTi.HUN
tag
válasz FeRRaR1 #17511 üzenetére
Egy újrafújt lökhárító azért messze nem azt jelenti, hogy törve volt az autó. Gyárilag is eltérhet ennyire a színe, de lehet, hogy parkolási sérülés, húzás, koccanás, ahogy előttem írták. Inkább élőben kéne látni, megnézni a hézagokat, rákérdezni egyenesen az eladónál (néha az is segít ).
Én úgy vagyok vele, hogy a lökhárító, géptető, első sárvédő sérülése inkább a kozmetikai kategória. Igényes javítás, cserélt elemek esetén nem mondanám egy koccanás után, hogy törve volt az autó.
Nálam is van ennyi színeltérés, mert a kavicsok miatt újra lett fényezve az eleje. Van kép róla előtte, utána két nap eltéréssel, számlával, hogy lakatolni sem kellett. Ehhez képest, ha majd eladom, nyilván mindenki azzal kezdi majd, hogy úristen, ez egészen biztosan totálra volt törve és három darabból lett összerakva, mert a neten is azt írták
-
HuTi.HUN
tag
Gyárilag fényezetlen, rücskös műanyagok fényezésére létezik tartós megoldás?
Két műhelyben is azt mondták, hogy ha ragaszkodom hozzá, akkor megcsinálják, de a legkisebb stressz hatására le fogja dobni a fényezést.
Létezik gyárilag alapozott elem is, de gondolom érthető, hogy az az utolsó lehetőség.
-
HuTi.HUN
tag
válasz erikke17 #17627 üzenetére
Vannak bőrtisztítók, amik nem "bőrápolók" is egyben, tehát csak tisztításra valók, ezért elég hasonlóak a szappanos, tisztítószeres vízhez.
Én ezeket részesítem előnyben, mert szerintem egy termék nem lehet egyszerre jó tisztító és ápoló is. Ezt már nem egy szakembertől hallottam, aki bőrrel foglalkozik.
Ezeket a szereket minden esetben le is kell mosni (nem eláztatni, hanem tiszta vizes ronggyal, gyakran öblítve letörölni) a felületről, nem ajánlott rájuk kenni az ápolószert.
-
HuTi.HUN
tag
válasz gabor9991 #17726 üzenetére
A Paint Renovator-ral óvatosan, mert kemény alumunium oxid szemcsék vannak benne, amik nem törnek szét, nem csökken a vágó képessége és ha nagyon durván használod, akkor simán eltünteted vele a lakkot.
Szóval nem érdemes erővel nekimenni, géppel meg kifejezetten nem ajánlott. Nagyon ritka az olyan cucc, ami kézzel is működik, de a PR köztük van. Szerintem nem egy rossz anyag, csak fokozatosan érdemes használni.
-
HuTi.HUN
tag
válasz MunezXBK #18070 üzenetére
Jól bejáratott amerikai brand, megkérik az árát, mint mindennek. Szerintem nincs különösebb oka. Többnyire már létező alkatrészekből csinálnak valamit, amit komoly marketing után nagy haszonnal eladnak.
Viszont megnéztem az oldalukat és gyártanak ám olyat, ami szív is:
Itt van! -
HuTi.HUN
tag
A Wolf's bőrápolója ugye nem árt a műbőrnek? Azt gondolom, hogy nem igazán használ neki, de jó lenne ha nem is bántaná.
Nem vagyok nagy rajongója a terméknek, mert igazi bőrre szerintem vannak jobbak, viszont azokat nem használnám műbőrre, mert túl "nehezek".
Tudom, hogy sokan ezt is feleslegesnek tartják, de műanyag/gumiápolót nem fogok az ülésre tenni, viszont jobb érzés ha valamivel "kezelve" van a felület, illetve talán az UV-től is védi.
Azért is lenne fontos, mert van a körzetemben egy kevert ülés, amin csak az ülőfelületek vannak igazi bőrből (mellesleg a új autók 90%-a ilyen, amit bőrrel rendelnek), illetve van egy (nekem) új pár Recaro-m, ami nagyrészt alcantara, kisebb részt viszont ambla leather, ami a Recaro nyelvén műbőrt jelent.
Más, hátha érdekel valakit:
Kipróbáltam a Sonax Xtreme Alcantara tisztító habot és szerintem jól működik. Sokat olvastam róla és pár éve volt egy kis felfordulás, valakinek állítólag tönkretette az üléseit, tetőoszlopait, stb. Elég sok helyre le is írta a tapasztalatait. Nekem viszont bevált, kellemes illata van, könnyű használni, láthatóan hatékony és egyáltalán nem fakul tőle az anyag, nem bolyhosodik. Szóval szerintem ajánlott.
-
HuTi.HUN
tag
válasz Norbi696 #19208 üzenetére
A színéből nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni, mert a legjobb olaj is sötétedni, feketedni kezd már néhány óra után. Többek közt az a dolga, hogy lebegtesse a különböző részecskéket, hogy azok ne képezzenek lerakódásokat.
Bocs, ha Te másra gondoltál, csak szerintem ezt mindenképpen érdemes leírni, amikor az olaj színe szóba kerül.
-
HuTi.HUN
tag
válasz szekra #19235 üzenetére
Dögöljön meg az ilyen. Remélem találsz olyat, aki szépen megcsinálja
Én a múlt héten végre rászántam magam az idei második otthoni kocsimosásra és két friss horpadás felfedezése volt a jutalmam. Pedig itthon garázsban vagyok, nyilvános parkolóban pedig mindig az utolsó helyekre állok, hogy lehetőleg csak 1 kocsi legyen mellettem, az is legalább 1 méterre. De az állatok csak rányitják az ajtót.
Holnap viszem kihúzatni, de már mindenki rajtam röhög, hogy évente minimum 2-szer megyek horpadásjavítóhoz.
Más:
Valaki kérdezte a sampont. Én tavaly óta csak a Wolf's Nano samponját használom, habár nem nano bevonatos az autóm. Nagyon meg vagyok vele elégedve, megfelelő előmosás után dörzsölés nélkül leszed mindent és a rajta lévő cuccot sem szokta bántani, amit épp használok.
Ja és nem is túl drága.
-
HuTi.HUN
tag
válasz runner 125 #19272 üzenetére
Én lebeszélnélek róla. Ha mindenképp ki akarod próbálni, akkor vegyél valamilyen bontott elemet és tapasztald ki azon.
Ezekkel a primitív szettekkel még gyakorlott kéz sem tud igényes munkát végezni. Akár az is előfordulhat, hogy olyan lesz a végeredmény, amit már szakember sem tud helyrehozni.
Nekem van egy ilyenem, mindenféle tappancs, ragasztó, tüske, tábla, stb. és mégis szakemberhez viszem az autót Jó ötletnek tűnt, ismerőssel dobtuk össze, mert volt egy annyira reménytelen eset, aminél ez jobban megérte. Mondjuk, hogy 90%-os lett az eredmény, így nem volt pénzkidobás, amit az eszközökre költöttünk.
-
HuTi.HUN
tag
válasz FeRRaR1 #19383 üzenetére
Nekem is ilyen lila DAS-6 koppintásom van és nagyon szeretem. Majd megnézem a típusát, mert már nem emlékszem rá. Komoly korrekcióra nem tudom, hogy mennyire alkalmas egy ilyen DA gép, de én nem is arra használom. Viszonylag olcsó, biztonságosan használható, hobbi használat mellett elég tartós és pár használat után már visszahozta az árát.
-
HuTi.HUN
tag
válasz Formaster #19486 üzenetére
Nekem ugyanolyan van, mint az első linken. Még a márka is azonos.
Előzetes gyakorlás nélkül azzal is csak kárt lehet tenni az autóban.Kell venni egy bontott elemet, azon kell gyakorolni.
Az a könnyebbik része, hogy az ember megnéz ezer videót, felrakja a táblát a kocsira, beragasztózza a tappancsot, aztán meghúzza a "ravaszt". A túlhúzott lemez visszaegyengetése az, ami szerintem igazán nehéz, mert élőben borzasztó nehezen látni, hogy pontosan hol és mit kéne csinálni. Ezerszer egyszerűbbnek tűnik a videókon, mint a valóságban.
Ettől függetlenül használható a dolog, nem kell hozzá agysebésznek lenni, de mindenkit óva intek, hogy rögtön a saját kocsiján kezdje. Óriási a kísértés, de akkor is.
-
HuTi.HUN
tag
válasz Formaster #19490 üzenetére
Nem próbáltam, igazából pár horpadás miatt vettem a másikat is. Amire kellett, arra inkább az volt a megfelelő. Azt a nyelest inkább a nagyobb területű horpadásokra szokták használni, kihúzzák vele a nagy részét, finom munkára nem tudom mennyire alkalmas.
Ennél a nyomósnál sem feltétlenül kell amúgy a ragacs lepattanásáig feszíteni. Lehet kisebb, finomabb mozdulatokkal is dolgozni, aztán levenni a szerszámot a tappancsról és a ragasztó eltávolítóval leszedni a kocsiról ami ott maradt.
Ha esetleg Budapest felé jársz szívesen kölcsönadnám, nekem szerencsére legfeljebb évi 1-2 alkalommal kell. A saját kocsimat inkább szakemberhez viszem De ismerősi körben néha akad 1-2 olyan "menthetetlen" darab, amit amúgy nem vinnének el javíttatni és nem igazán lehet már rontani rajta. Na azoknak néha nekimegyünk és előfordul, hogy meglepően jó eredmény születik.
-
HuTi.HUN
tag
válasz Formaster #19506 üzenetére
Igen, erre is oda kell figyelni. Illetve a fogós eszköznél még arra is, hogy érdemes forgatni is a lemezen, hogy több helyen feküdjön fel. Ha vékonyabb a lemez és ész nélkül megszorítja valaki, akkor hiába nagy felületen fekszik fel és hiába gumírozott, a szerszám is megnyomhatja a karosszériát. A nyomós szerszámot leginkább jégverésre és szabályosabb, de legalábbis egyszerűbb horpadásokra találták ki.
Amikor szakembernél jártam és a tiédhez hasonló, de valamivel sekélyebb horpadásokat húzott ki, ő is ilyet használt, de az egyik csak olyan 95%-os lett. Arra azt mondta, hogy ezzel a cuccal nem lehet rajta tovább javítani, csak ha belülről csinálja. Szóval arra is fel kell készülni, hogy a videók ellenére ezeknek a ragasztós eszközöknek van egy határa.
Még annyit tudok esetleg tanácsolni, hogy legalább két táblát vegyél hozzá. Egy csíkosat és egy átmeneteset.
A legjobb a megvilágított tábla, mert ezerszer jobb mesterséges, kicsit kevés fénynél dolgozni. A szabadban, napsütésben nekem kb lehetetlen volt. -
HuTi.HUN
tag
válasz Formaster #19522 üzenetére
Az átmenetes táblát ghost boardnak hívják. Vannak kombinált, hibrid táblák is, akkor nem feltétlenül kell kettőt venni. A csíkosba nagyon durván bele lehet zavarodni élőben és sokszor nem is ad vissza minden részletet.
Szerintem jól jársz ezekkel a szerszámokkal, mert nagyon jó minőségűek. És ha van időd gyakorolni, akkor néhány horpadás után elmondhatod, hogy ingyen volt. Pláne, ha ismerősi körben is meg tudsz menteni 1-2 elemet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- SSD kibeszélő
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Termékoldal buktatta le a Huawei Watch Fit 3-at
- OLED TV topic
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...