Új hozzászólás Aktív témák
-
Ottó58
senior tag
válasz rednifegnar #2247 üzenetére
Másik költség a nagyítógép.
Olvasván a fórumot, azthiszem, viszatérek párhuzamban az analóg fotózásra.
Minden cuccom megvan hozzá.
Múlt évben hívattam elő 2db színest (nem volt vegyszerem), ami 14 éve volt exponálva, szobahőmérsékleten volt tárolva, színei kb. az AGFA filmhez hasonlítanak.» facebook nélkül is volt, van, lesz élet «
-
rednifegnar
senior tag
az elfotozott film kevesbe erzekeny a tarolasra. nem mondom hogy nem, de nagyon sokaig jol birja. en is hivtam mar elo jopar 30 eves tekit amik taskaban, polcon hanyodtak akat evtizedekig, de szepen hivodtak.
inkabb az szokott lenni, hogy nem biztos hogy az van benne mint ami ra van irva (vagy plane ha nincs felirat), foleg ujratoltott kaziknal.A camera does not make art, the artist makes art.
-
DrojDtroll
addikt
Használ valaki bulk filmet innen?
-
rednifegnar
senior tag
-
DrojDtroll
addikt
válasz rednifegnar #2254 üzenetére
Lenne egy pár kérdésem:
Milyen loadert, kazettát használsz? Ezek mennyire jöttek be, mi bennük a jó/rossz?
Milyen filmet szoktál vásárolni és hol? -
rednifegnar
senior tag
válasz DrojDtroll #2255 üzenetére
venni igazabol ketszer vettem bulkot, fomat anno a syrexbol. a tobbit kaptam, plusx, np55, stb.
tobb fele toltot hasznaltam, volt egy bakelit azt elajandekoztam, nem annyira jott be, van egy wtason-om inkabb azt.
ha kuk sotetben (toltozsakban) fuzod be es vagod le a veget, akkor nincs veszteseg. ha vilagosban csinalod akkor kell hely hogy felragaszd a film veget az orsora es betedd a toltobe, igy a film vegerol nem hasznalhato 3-4-5 kocka (ahogy sikerul), mert az fenyt kap. az eleje (ami ugye toltesnel a vege) azt lehet sporolosan csinalni.
elvileg bolond biztosak, mindent lockol valami hogy ne kapjon fenyt a spulni, de azert ezt nem olyan nehez kijatszani nemi eroltetessel, oda kell figyelni szep lasan kell csinalni ahogy a logika adja. en mindig leragasztom szigszalggal nehogy veletlenul kinyissam es rairom alkoholos filcel, hogy mi hogy all. legjobb toltozsakban maceralni vele.
a szamlalo amivel a betoltott kockakat szamolod az hozzavetoleges, nem lehet pontosra menni.
kulon tema a kazetta amibe belefuzod. azokbol van tobb fele, anno a syrexben vettem kaiser muanyag bonthato kazettat 5-os csomagban.
de soosban szokott lenni fem v muanyag orwo bonthato kazetta, van ami csavaros van ami pattintos teteju.
termeszetesen lehet elfozotozott kazira is ratenni de akkor kint kell hagyni az elozo filmbol annyit hogy hozza lehessen ragasztani. itt eredekes hogy mivel meg mennyire tudo raragasztani mert ha csak atlapolodnak akkor konnyen lejon a ragszto. hosszu tavon se jo ezeket eletenni mert a ragacs idovel elenged megnyulosodik.
en a filmet altalaban raragasztom kozvetlen az orsora. ugy hogy a szigszalag U alakban keruljon a spulnira akkor nem tepi le a film veget olyan konnyen az ember. elvileg a tolthetok csiptetosek, nem kell ragasztani de eleg nehez rendesen belecsiptetni.amire figyelni kell hogy a kazetta szajanal levo barsony hibatlan es tiszta legyen, kulonben fenyt kap es/vagy ossze karcolja a filmet. erdemes toltes elott letisztogatni.
fontos, hogy az utolso par kockat nem erdemes elfotozni mert ha napfenyben toltod akkor az fenyt kap. es mivel a tolto szamlaloja se pontos, meg ugye ki tudja honnan kezdodik pontosan, plusz a geped szamlaloja is csak onnan szamlal hogy lecsukod a hatuljat igy elegge ra kell hagyni hogy biztosra tudd hogy nem a fenyt kapott reszre fotozol
ha csak azert akarsz tolteni mert ugy olcsobb az sztem nem igazan eri meg. a macera es a veszteseg elviszi az elonyet. en inkabb azert csinalom mert egyreszt kaptam a filmet (no meg van olyan ami nincs mas kiszerelesben csak bulkban, pl mozifilmek), masreszt rovidebbre szoktam venni mint egy gyari tekercs. pl tesztelek valamit es eleg hozza 8-10 kocka, vagy nem akarok egy egesz tekit elloni egy temara es elo akarom hivni minel hamarabb arra pont jo.A camera does not make art, the artist makes art.
-
DrojDtroll
addikt
Köszönöm a kimerítő választ.
Elsősorban az olcsóbb film miatt szeretnék bulk filmet használni. Megvan már, hogy mi vált be(hp5) és legtöbbször azt is veszem. Kicsit pazarlónak tartom, hogy a külső papír csomagolás a fém kazetta és a műanyag csomagolás is a kukában végzi. Környezetvédelmi szempontból is jobban érezném magam a bulk film miatt.
az utolsó kockákat meg megoldanám azzal hogy hívózsákban végezném a műveletet -
MasterMark
titán
válasz MasterMark #2234 üzenetére
Ezzel kapcsolatban lenne egy olyan kérdésem, hogy amit az objektív vetít kép a filmre, az fejjel lefelé van, és a bal oldalt van a jobb oldal, ugye?
Csak azért kérdés, hogy az első vagy a második függönnyel van-e itt a probléma.
Switch Tax
-
rednifegnar
senior tag
válasz MasterMark #2258 üzenetére
igen minden forditva van.
tedd be a hibas negat a kepkapuba emulzioval az objektiv fele es egybol adja hol a hiba.A camera does not make art, the artist makes art.
-
MasterMark
titán
válasz rednifegnar #2259 üzenetére
Már ki van vágva a képkocka, nem tudom melyik irányba megy így. De akkor ami a képen jobb oldalt van az akkor a bal igazából.
Így akkor valami olyasmi lehet a gond, hogy túl hamar indul a második függöny aztán később lemarad ahogy kéne neki.
Switch Tax
-
MasterMark
titán
válasz MasterMark #2260 üzenetére
* Vagy az első függöny indul későn, és emiatt éri be a második.
szerk.: 2-3 kép lett ilyen, valószínűleg csak az 1/500 és 1/1000-nél lehet gond. Bár ha ott lassú akkor a többinél is lassú csak ott ugye nem jön ki annyira a hiba.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
rednifegnar
senior tag
válasz MasterMark #2261 üzenetére
igen ha fekete akkor ott nem kapott fenyt, a masodik redony utoleri az elsot. a tobbinel mar van akkora hely hogy kap kepet. lehet hogy akadozik a futasa. a futas az mindig fix sebessegu csak a res valtozik. ha mondjuk egy sotet szobaban lampaval ravilagitasz a falra majd a fal fele atnezel az obi nelkuli gepvazon akkor a zaridot allitgatva es kozben a gepbe nezve lehet is latni mikor takar be, legtobbszor a rovid idoknel 1/500 es alatta (1/1000).
nem tudom milyen gep de lehet olcsobb venni masikat mint ezt javitattni.A camera does not make art, the artist makes art.
-
MasterMark
titán
válasz rednifegnar #2262 üzenetére
Pentax KX. De úgy látszik nem mindig csinálja, lehet csak hidege volt.
Ezeknél most nem látok problémát.
Switch Tax
-
deny330
aktív tag
Valaki használ(t) canon ftb ql vázat? A fénymérés nem igazán tiszta olyan szempontból, hogy hiába tekergetem a rekesz állító gyűrűt, a OVF-ben nem változik semmit sem a kis "meter needle", csak ha tekergetem a záridőt / iso-t. A rekeszt behúzza exponáláskor, de olyan, mintha a fénymérő nem venné figyelembe azt, ha állítok a rekesz értékén.
-
MasterMark
titán
Egyébként ha már fénymérés, akkor felvetődött bennem valami.
Ugyebár ezek teljesen nyitott rekesszel mérnek fényt. De azon gondolkoztam, hogy hát nem mindig ugyanannyi a teljesen nyitott rekesz. Lehet f/1.2 is vagy akár f/5.6. Ugye azt nem tudja, hogy mennyi a nyitott rekesz.
Ilyenkor hogy tudja mérni?
Switch Tax
-
rednifegnar
senior tag
válasz MasterMark #2266 üzenetére
minden ilyen manualis slr rendszernel van valami ami megmondja a vaznak hogy melyik a legnagyobb rekesz vagy azt, hogy mi az aktualis.
pl ez a canon fd, ez meg a pentax k.
vannak olyan tipusok ahol a rekeszgyurun es/vagy az objektiven levo butyik adjak meg az aktualis/nyitott rekesz erteket, pl a nikon vagy minolta md.
A camera does not make art, the artist makes art.
-
MasterMark
titán
válasz rednifegnar #2267 üzenetére
Pentax K-nál akkor melyik az? Az aperture index az az épp aktuális rekesz beállítást viszi át a gépre, a másik stop-down lever pedig az ami nyitva tartja a rekeszt, de ennél nincs elektronika a gépben.
Ezek közül egyik se viszi át a vázra, hogy mekkora a legnagyobb rekesz amin épp mér.szerk.: Ha jól látom a kis érintkezők a
későbbieken erre is szolgálnak, de előtte ez nem volt. szerk2: Mondjuk nem, mert az csak az automata rekeszhez kellett, a fénymérésről nem írnak itt sem.[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
MasterMark
titán
válasz MasterMark #2268 üzenetére
Megtaláltam a trükköt:
Note that the indicator and coupler operation is based on f-stop differences and not on absolute f-stop values. This means that this procedure produces correct results with all lenses, regardless of their widest aperture. [link]
Bár egyelőre nem teljesen értem.
Switch Tax
-
rednifegnar
senior tag
válasz MasterMark #2268 üzenetére
azaz, ott van az aperture index, onnan tudja, hogy hol all a rekesz annak ellenere hogy nincs behuzva, ez mar eleg ahhoz hogy tudjon fenyt merni.
de itt van egy hosszu leiras.az erintkezok mar csak a kesobbi A modok miatt szuksegesek, alapvetoen mechanikusan mukodik. nekem van M-es es A-s obim is, elvileg at lehet alakitani M-est A-sra (van olyan obi ami csak M-esben letezik ezert nezegettem), de nem lesz linearis a rekeszvezerles, azaz pontatlan lesz. mas kerdes, hogy sztem egy sima negativnal ez nem lesz nagyon veszesen lathato, nyilvan dianal mar kritikusabb.
[ Szerkesztve ]
A camera does not make art, the artist makes art.
-
MasterMark
titán
válasz rednifegnar #2270 üzenetére
Oké ez eddig is tiszta volt, hogy azt tudja hogy hova van behúzva. Csak ugye egyik obi 1.4-es a másik 5.6-os akkor honnan tudja hogy a wide open mérésnél most akkor mennyi az annyi fény amivel számoljon. (És ugye mondjuk mindkettőt f/8-ra állítod pl.)
szerk.: Közben előző hsz-ben megtaláltam, hogy elméletileg miért nem kell neki tudnia hogy mi a nyitott rekesz. Valahogy relatívan méri, de nem teljesen értem még.
Köszi ezt a leírást is.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
MasterMark
titán
válasz rednifegnar #2270 üzenetére
Ebben amit küldtél cikkben tök jól leírják, hogy mi van:
On the original version of the K-mount the camera cannot determine the actual aperture value set, but only how much the lens is stopped down ("three stops from fully open" to take an example). That information is sufficient to allow for open aperture metering.
Így már tiszta hogy működik, és hogy miért nem kell tudnia a teljesen nyitott rekeszt. Köszi.
Switch Tax
-
deny330
aktív tag
válasz MasterMark #2265 üzenetére
Igen, jól látod. Az a baj nem reagál a rekesz állításra. Nem tudom mi lehet a probléma, egyenlőre azt próbálom megérteni, hogy ez a canon féle step down fénymérés hogyan működik.
-
m3ss
veterán
fd bajonettre 24mm obibol milyet erdemes venni? vmi olcso erdekelne, de legyen azert f2.8 legalabb. indexen hirdetnek egy tokina rmc 2.8-at, de ahogy latom tesztekbol total vallalhatatlan a sarokban, meg f4-en is.
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
rednifegnar
senior tag
sok fele van nekem volt mirinda, vivitar meg meg valami. hat olcso husnak olyan a kepe...
ezek szeleken eleg harmatosak, a kozepuk nagyjabol oke, de 2.8-on fotozast el kell felejteni az max fokuszalas miatt jo ha fenyeros (bar 24mm-et olyan nagyon nem kell tekergetni), f5.6-f8 ami vallalhato. na meg ugye a manualis nagylatok arat nagyon felnyomta a digitezes, a gagyibbja is draga ahhoz kepest amit tudnak. persze lehet szorakozni a muveszi homalyossaggal stb. a jo nagylato mindig draga volt.A camera does not make art, the artist makes art.
-
m3ss
veterán
válasz rednifegnar #2275 üzenetére
ja tenyleg, valszeg a digi gepek miatt nem annyira olcsok mint lehetne. lehet nekem kell az igenyekbol lefaragnom, de azert ez a tokina 5.6-on is szar
canon gondolom jobb. ja foleg a fokuszalas miatt kellene, de azert lehetne azt hasznalni nyitva is, 400-as filmhez jol jonne.https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
deny330
aktív tag
Ha találsz Canon FD 24 F2.8 S.S.C. obit olcsón, azt be lehet próbálni. Nézegettem teszteket róla, a vignettálás elég kemény nyitva, meg a szélek is eléggé maszatosak. Rekeszelve sokat javul, ahogy néztem olyan F5.6-tól korrekt képe van. Esetleg M42-FD adapterrel tudod bővíteni a lehetőségeket.
-
-
deny330
aktív tag
Ha nem annyira ragaszkodsz a 24mm-hez, akkor a CZJ Flektogonok jó alternatívák lehetnek, bár szerintem túl vannak árazva teljesítményükhöz képest. Vivitarból néha előfordul még nagylátó, most is van fent egy Series 1 28mm F1.9 ha jól látom.
Filmet én fotoplusnál szoktam, esetleg lampersky fotóbizománynál nézz szét, face-n szoktam látni, hogy árul lejárt filmeket. -
rednifegnar
senior tag
ef 24 non IS az egy jo obi, kicsi, konnyu es nem draga, cserebe eos-on megy csak. kell hozza egy 3e ft-os akarmilyen vaz (300/500/3000).
fd-re nehez lesz jot, olcsot kapni. en m42-t hanyagolnam (eleve nem sok van) masreszt csak macera van vele, fenymeres esetleges, munkarekeszt kell hasznalni, vagy kezzel beugrasztani, nagyok is nehezek is es nem jo a kep minoseguk.
A camera does not make art, the artist makes art.
-
MrChris
nagyúr
-
m3ss
veterán
kosz az infokat, akkor probalok vadaszni egy canon 24mm-t fd-re sztem. masik vazat nem akarok, bejon ez az at-1, amugy is lehet regebb ota a csaladban van mint en
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
MrChris
nagyúr
[link] 04.01. "Elnézést kérek mindenkitől, akit átvertem."
[ Szerkesztve ]
-
tvamos
nagyúr
válasz rednifegnar #2286 üzenetére
O, b..szus. Tenyleg, az 28mm.
24mm-re ket mas objektivem van. Azok sajnos nem jok meg EF-re.
Bocs akkor!
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
tvamos
nagyúr
válasz rednifegnar #2256 üzenetére
Nekem is az a bajom, hogy 8-10 kocka eleg lenne. Pont azon gondolkodtam, hogy lehet-e valahonnan ilyet venni.
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
rednifegnar
senior tag
marmint 8-10 expos? en azt szoktam hogy tolto zsakban kinyitom, levagom, atteszem hivotankba. a maradekra lehet tovabb fotozni. ha toltozsakban egybol visszateszed a gepbe akkor viszonylag keves a veszteseg.
a modern gepeknel pl eos ez nem annyira mukodik mert azok kihuzzak a filmet es visszafele exponalnak.
regebben csinaltam olyat hogy egy 36-os tekit felbevagtam es a felet masik kaziba huztam. igy lesz ketto kb15 kockas tekid, ahogy sikerul..A camera does not make art, the artist makes art.
-
tvamos
nagyúr
válasz rednifegnar #2290 üzenetére
Én bajonettet cseréltem, mert nem volt nekem se adapter. (AR - - > F, meg MD - - > F) Ha esetleg ezt meg tudja oldani.
(#2289) rednifegnar
Igen, nekem EOS van.[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
deny330
aktív tag
válasz rednifegnar #2290 üzenetére
Ha nem csalnak az emlékeim, akkor a bázistáv miatt megoldható az adapterezés egy vékony átalakítóval, ha valaki nagyon szeretné. Az automatikus rekesz beugrasztás biztosan nem fog működni, de manuális módban a fókusz és a fénymérés tuti működik - M42 - FD
-
rednifegnar
senior tag
válasz deny330 #2292 üzenetére
akkor ezek xerint van hozza.
igazsag szerint nincsenek jo tapasztalataim a filmesek kozti konverterekkel. hiaba van adapter megis nagyon ovatosnak kell lenni, termeszetesen az alap macerak mellett. nikon, pentax nem szeret fenyt merni vagy nem jol mer, raadasul ahany vaz annyi fele. canonnal meg volt amit hiaba tudtam feltenni megse ment mert pl beakadt a tukor az obi hatuljaba (pl pentaxnal le is kellett szedni a rekeszbeugrasztot vedo muanyagot). de van amelyiknel elfordulva megy csak fel az obi es csalen all. van amelyik olyan hogy csak az adptert leveve lehet levenni az obit mert egy belso rugolemez tartja. es olyan is volt hogy nem jott le a vazrol. filmesnel meg szerencsere belulrol atnyulva ki lehetett akasztani, de digitnel ez nem megy. a milcek nagy elonyben vannak mert vastagok az adapterek, mas kerdes milyen a kepe foleg az olcso nagylatoknak.
mar eladtam a legtobb nem rendszer obimat mert adapterezesbol eleg volt. de legalabb a canonok jol mernek fenyt (amig nincs tul lerekeszelve).A camera does not make art, the artist makes art.
-
m3ss
veterán
m42 obi kinalatban vki otthon van? tiltshift adapterhez keresek 24-35mm kozotti m42 bajonettes nagylatot, sony fe-re lenne rakva. jo lenne minel fenyerosebb, f2.8 korul legalabb. aztan lehet fd-re is adaptalnam, mert filmes gephez meg nem nagyon van nagylatom...
btw olcso 50mm koruli obi m42-re az csak helios vagy barmi egyeb?https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
rednifegnar
senior tag
pentax pk mountost nezzel, ott eleg sok 24/28mm-es mindenfele gyartos van (pl vivitar,sigma), annyira nem rosszak es olcsok, bazistav is nagy, lehet barkacsolni.
fd az mas vilag azon problemas minden, oda nehez lesz olcsot talalni.
[ Szerkesztve ]
A camera does not make art, the artist makes art.
-
m3ss
veterán
válasz rednifegnar #2296 üzenetére
mi ez a pk mount? ezt most nem ertem hogy lesz nekem jo. nekem m42 kellene, mert a tilt shift adapter az m42 to FE. vagy hat van nikon/eos to FE tilt adapter is, de azokra meg dragabb lesz sztem a fenyeros nagylato, raadasul egyiket se tudom FD-re adaptalni, mig az m42-ot igen. igaz igy rekesz beugrasztas nem lesz, de hat ez van..
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
rednifegnar
senior tag
pentax pk bajonett, ennyi.
en ugy ertettem barkacsolsz, akkor meg barmit lehet alkotni. ha kesz adaptert veszel, sztem pk-ra is lehet hogy van ilyen (nem neztem utana). azert jobb/mas a pk mert sztem nagyobb es olcsobb a valasztek nagylatobol mint m42-re, eleg sok kulonfele 24/28mm-es obi volt hozza, nekem is volt vagy 3 fele. nem voltak dragak, ilyen 20e-tol felfele.
rekeszbeugrasztas termeszetesen ezeknel nem lesz, de a pk (pk-m,pk-a) mind rendelkezik rekeszgyuruvel.fd az kulon musor, arra eleg limitalt a lencse nelkuli adapterezes.
A camera does not make art, the artist makes art.
-
m3ss
veterán
válasz rednifegnar #2298 üzenetére
ja ertem, tok jol mukodik az olcso adapter tilt funkcioja, nem akarok igy barkacsolni. nincs sajna pk 2 fe tilt adapter, ugyhogy maradok sztem az m42-nel, ha talalok oda hasznalhato nagylatot.
fd 2 fe tilt adapter lett volna a legidealisabb nekem, olyan viszont nincs a bazistav miatt...ugyhogy marad az m42.
oda minosegibb nagylato otletek? nem baj ha nem a legolcsobb, minel jobban rajzoljon es minel fenyerosebb legyen. persze azert jo lenne 50k alatt.https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
rednifegnar
senior tag
m42-bol amit probaltam es jo volt, eles, kontrasztos az a mir 20mm-es (nem a legujabb fules napellenzos hanem az elotti). ez egy par eve meg 50e alatt volt (45e-ert lattam). a flektogon 20mm-es nem tudom milyen, probaltam mar agylato flektogont de attol nem voltam elajulva szeleken nagyon mosott.
amugy a digiten ezek a regebbi flmes obik nem muzsikalnak tul jol, eleve ki akarod shiftelni, ott a leggyengebb mindegyik, plusz mindenfele olyan hibak is elojonnek amik filmnel nem annyira, pl az eros oldalfuggo lilulas, vagy marha eros ca, kontrasztvesztes, stb.A camera does not make art, the artist makes art.