Új hozzászólás Aktív témák
-
MrChris
nagyúr
válasz MC Pite #1067 üzenetére
azért nem kell olyan messzire szaladni, vám, áfa, szállítás, sok lesz a vége. Körbe kell nézni a hirdetési portálokat itthon, Szentes is közelebb van usákiához képest.
olx.hu/m/hirdetes/olympus-om10-es-hanimex-vaku-ID6AIx.html?code=00296d97a0
olx.hu/m/hirdetes/olympus-om10-fenykepezogep-ID2iYMd.html?code=00296d97a0
-
MrChris
nagyúr
válasz MC Pite #1069 üzenetére
én úgy vettem om10-est hogy dzsuvás táska, 3 koszos obi, váz hibás, nem lehet elsütni. Megkockáztattam. Kicseréltem az elemet, máris működött, kitakarítottam az egészet, eladtam a táskát, zoomobit, vázat. Így 25e.-ből lett egy 800e.-es szériájú 50/1.4 és egy MC-s 135/2.8.
De az om10+50/1.8-at is úgy vettem hogy elég koszos volt, még valami ragacs is ráömlött, szintén lehalt elemmel.
Ezek 30-40 éves cuccok, kockázat nélkül jó áron elég nehéz lesz, vagy drága. Ráadasul hiába müxik látszólag, majd ha elfotózol egy tekercset fog kiderülni mennyire pontos. -
MrChris
nagyúr
a "minden más rendelkezésemre áll" az mit jelent?
Próbáltam digit fényképezővel, makro obival, fekete csővel... de a negatívnál nem tudtam sokat kezdeni azza, hogy a dinamikája bele van sűrítve a digit gép egy szűk tartományára. Persze utólag szét lehet húzni, de a canon 4400f lapolvasó filmscanner részével jobb eredményt értem el.
Némi fekete papír, bársony, ragasztó, olló és találékonysággal összeheftölhetsz valamit, hogy kipróbáld érdemes e ebbe az irányba menni. -
MrChris
nagyúr
válasz krisz12356 #1186 üzenetére
Fuss neki még egyszer ennek a kérdésnek, mit szeretnél mire és mit jelent ebben az esetben a mennyire éri meg?
-
MrChris
nagyúr
válasz krisz12356 #1191 üzenetére
Ahogy A Zéé fórumtárs is írta ezeknek az obiknak rövidebb a bázistávja, ezért nincs végtelen az 5D-n. De egy kis átalakítással meg lehet oldani ha muszáj. [link]
Keress inkább olyan fixeket amik simán adapterrel felmennek a vázra. -
MrChris
nagyúr
válasz #74459392 #1324 üzenetére
Az szép! Jó ára van, rendesen meg kell fizetni, hogy Nikon. Meg az eladó se akar nagyot bukni
Vettem egy Olympus OM2-est 100e-ért, volt hozzá 5db kifogástalan állapotú OM obi a jobb fajtákból meg egy zacskó kiegészítő. Hirdették hetekig, senkinek nem kellett. OM10-est 50/1.8-al inkább 10-12e-ért lehet, szabad megvenni. 11e-ért vettem 9-ért adtam tovább. Ha nem sürget az impulzus vásárlás érdemes keresgélni, kivárni, nem csak az ár, megcsíphető ár miatt, hanem az alkalmi vétel miatt is.
Ha megunod, nem tetszik könnyebben eladható. -
MrChris
nagyúr
válasz masterful87 #1347 üzenetére
nem igazán, a blende mindig teljesen nyitva van, mert automata a gép, már ha automata De az alap slr vázak mint az Olympus OM10 A módban müxenek az S és M már extra.
-
MrChris
nagyúr
Nem az elemmel van gond. Szemből nézve a gépet a bajonett alján jobbra van egy piros csillagos Reset gomb, vagy B LOCK gomb, ezt nyomd be és közben tekerd a zársebesség gyűrűt B időre. Aszem a B időhöz is ezt be kell nyomni, addig nem engedi odatekerni.
Van doksi is.[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
Csak eztet találtam:
Q: The mirror does not spring back.
A: Check the batteries. If the batteries are in good condition, and in case the mirror should not spring back or the shutter should not close, the safety mechanism will operate to return them to their original position.
Itt írnak 3 elektromágnesről amik leragadhatnak, kicsit szét kell szedni
Egyébként új az elem? -
MrChris
nagyúr
válasz Ereshkigal #1786 üzenetére
A tükör felől nem lehet kivenni? A mattított részt annyira nagyon nem lehet tisztítana, inkább csak tovább rontani. Cserélni kéne, mint ahogy a fényszigetelést is.
-
MrChris
nagyúr
válasz DrojDtroll #1833 üzenetére
Lehet úgy is, csak a fg. szenzorának nagyon más a denzitása, amit semmilyen trükkel nem tudsz megkerülni. Majd kipróbálod, nézhető kép azért lesz rajta.
-
MrChris
nagyúr
válasz mondomén #1914 üzenetére
Mondhatni történelmi okai vannak ennek, hogy nincsenek ilyen jellegű üzletek. Komcsi időkben nullára redukálták a fotózás itthoni fejlesztését, iparát, behozatal is majdnem lehetetlen volt. Így aztán elég szegényes a használt cuccok száma, minősége, állapota. Japánban meg eleve majd 100 éve tervezetten minden támogatást megkapott. A messze legnagyobb gyártó ország és legnagyobb régóta működő felvevő piacaival nehéz lenne konkurálnia a tudatosan leépített, zárt hazai tábornak.
-
MrChris
nagyúr
Ilyeneket ne vegyél, kidobott pénz. Ha van digit géped és megfelelő obid akkor inkább azzal, persze még kell hozzá a Lr és a plugin... Magára a befotózásra sok egyszerű ötlet van, de lehet profira is építeni.
-
MrChris
nagyúr
válasz Speeedfire #2119 üzenetére
Jófogin, ..terán van eladó OM10-es 50/1.8-al 16e-ért.
-
MrChris
nagyúr
válasz Speeedfire #2121 üzenetére
Nekem van OM2 is, kifogástalanul működik, bár összesen általam csak 4 tekercs film ment át rajta. OM10-en csak külön FC Manual Shutter Speed Adapter-el lehet közvetlen záridőt állítani, ami talán azért nem kritikus.
Filmmel mit csinálnál? Hívás még csak megoldható, de rendszerint digizni kellene. Most próbálgattam FF negatívot G9-el befotózni ami ment is, felbontással nincs gond, de a Canon 4400f egyszerű síkágyas scanner árnyalatokban jobb eredményt adott (6kép/25perc), gyanítom a denzitással lehet a probléma. Nagyon szűk a fedett és nem fedett közötti különbség a fényképezőgép számára, vagy ezek átmeneti görbéje nagyon más. Pozitív biztosan jobb, több árnyalatú lenne.
-
MrChris
nagyúr
válasz Speeedfire #2125 üzenetére
Olympus OM 50/1.7 obiról még nem hallottam, külsős gyártó lehet. 17mm-es ultranagylátóról se tudok. Az 50/1.4-ből (is) több verzió van, a szemből ezüst pereműek elég régiek, sárgás a lencsecsillogásuk, ezek 2.8 meg inkább felette adnak rendes blur nélküli éles képet. Az MC jelölésű, teljesen fekete pereműt érdemes keresni. Az 1.4-nek krémes a bokéja, 1.8-nak olyan ideges kicsit centrikus jellegű.
-
MrChris
nagyúr
válasz Speeedfire #2127 üzenetére
Halszemet nem számolva 18mm-től kezdődik, 21, 24, 28, 35, 40, de ne számíts olcsó árakra. 18-as az egyik legdrágább sokszázezer. Még a 28/3,5 van viszonylag jó áron (30-35e) és elég éles képpel, 24/2.8 közelít a duplájához. Vannak olcsó külsős gyártmányok, párat kipróbáltam, erős decenter, méretes CA, nagy becsillanás... Filmes obiknál ami jó és nem 50 vagy 135mm az itt is sok pénzbe kerül és ahogy telik az idő egyre többe.
-
MrChris
nagyúr
válasz rednifegnar #2146 üzenetére
Elképesztő árak vannak, OM 40mm-es már 1milliónál jár, 10 éve szemeztem vele de a ~150e-t sokalltam...
-
MrChris
nagyúr
válasz Speeedfire #2148 üzenetére
Most esik le, a negyvenhárom(43) alatt te a 4/3-t, m4/3-t érted? Semmi köze hozzá! Az OM széria 35mm-es filmre dolgozik, mint a Canon FD vagy Nikon F.
-
MrChris
nagyúr
válasz Speeedfire #2151 üzenetére
Az Olympus OM-nek nincs köze a 4/3-hoz, normál 35mm-es filmkamerák, 35mm-es filmre leica kockát (36x24mm) exponálnak, mint a legtöbb 35mm-es filmkamera. Nem kell szorozni semmit semmivel.
2db OM2 vázam van 9db OM objektívvel és még egy halom kacat, apámnak meg Canon FD szettje, talán még több cuccal, valszeg már feltűnt volna, hogy valami nem stimmel. -
MrChris
nagyúr
válasz csergyuri #2157 üzenetére
Az a fullframe kifejezés nagyon régi. Elég béna dolog volt, hogy a digitális formátumban ez terjedt el, pedig volt több rendes neve. Ráadásul a fullframe szenzornak semmilyen mérete nem 35mm. A táblázatokban a 35mm-es fullframe szenzor 36mm széles. De ehhez hasonlóan a 4/3-os szenzor elnevezés is teljesen értelmetlen. Egy régen használt videókamera csövének beépítési átmérője volt 4/3"...
-
MrChris
nagyúr
válasz MasterMark #2160 üzenetére
Ennek az ismeretnek talán 30 éve tudtában vagyok.
Ezt a 35mm-es filmet mozgóképre fejlesztette ki Edison, az erre exponált mozgókép egyetlen kockáját FullFrame-nek hívták, területe ~24x18mm kb. 40 évvel később Oskar Barnak az általa készített Leica fényképezőgépbe használta fel a mozifilmet, mint relatíve könnyen beszerezhető olcsó nyersanyag, ezáltal még nagyobb tömegeknek vált elérhetővé a fotózás. Miért 24x36mm a 35mm-es film képméret? A fent vázolt fullframe miatt! Mivel a filmet a Leica fényképezőgépben 90°-ban elfordította, ezért egyszerűen megduplázta annak a képnek a magasságát! Nem is hívták akkoriban fullframe-nek, hanem Leica kockának.
Ahogy az általad linkelt oldal is nyit a rendes megnevezése 135film format(Kodak), valamint a fullframet ""-közé is teszik, mert a filmtörténetben a fenti ok miatt kvázi foglalt a név. A Leica kockát csak a digitális fotózásban kezdték nem túl szakszerűen fullframenek nevezni, (némi alapot adhat erre az Olympus Pen széria) azt a benyomást keltve, mintha ez lenne a teljes, végső méret, eléggé marketing szagú. Sokan rá is csodálkoznak, hogy lenne ennél nagyobb, hisz ez a teljes? Már elég régóta van nagyobb, itt egy 2 éves Sinar-t tapogatok 2004-ben, ~40x50mm-es érzékelő 22MP.
Végül is a fekete vinyl lemezt is hívják bakelitnek, aminek semmi köze a bakelithez, azon kívül, hogy fekete, mint régen a fekete valóban bakelit telefonkagyló. -
MrChris
nagyúr
válasz Rapid136 #2161 üzenetére
Ez konkrétan bocs, de hülyeség, az Olympus oldalán régen fent volt magyarul is, most csak a wiki van meg:
"A Négy Harmad érzékelő képalkotási területe megegyezik egy 4/3 hüvelyk átmérőjű videokamera csővel."
Sajnos ez a valóság és ugyan ezen hülye elnevezési rendszer miatt az 1"-os típusú Sony RX 100-ban a szenzor átmérője nem 1" (majdnem APS-C átló!!!) hanem csak 16mm és így tovább a többinél, kompaktok, mobilok... Az összes hüvelykben megadott érzékelőnél egy teljesen elavult '50-es '60-as '70-es években használt videókamera csövek külső beépítési méretei vannak megadva. A 4/3 (33,86mm átmérő) hüvelykes vidcon csőnek volt akkora a képalkotó területe mint a mostani mFT szenzoré (21,6mm átmérő). Ez se sokkal jobb mint a fullframe, meg 35 mm-es szenzor (ami 36mm széles ) megnevezés.Az első 4/3-os fényképezőgép az E1 volt, 2003-ban jelent meg, említett 2004-es Photokinán szinte csak 16:9-es LCD TV-k voltak. A 3:2 sok mindenhez nem illeszkedik, pl egyik TV/monitor szabvány képarányához sem, valamint se a 9x13, 10x13, 13x18, 15x21, 18x24, 21x30...A4 papírképekhez sem, pedig ezek elég általános szabványméretek. Tulajdonképpen matekozva a 4:3-hoz közelebb vannak.
-
MrChris
nagyúr
-
MrChris
nagyúr
[link] 04.01. "Elnézést kérek mindenkitől, akit átvertem."
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz MasterMark #2305 üzenetére
Filmnek nem számít a beesési szög. Szenzor mikrolencséinek már nem mindegy.
-
MrChris
nagyúr
válasz MasterMark #2390 üzenetére
Inkább az ebből adódó záridő változásra vonatkozhat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- Garancia kérdés, fogyasztóvédelem
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Tudományos Pandémia Klub
- Motoros topic
- PlayStation 5
- Júniusban végre bemutatkozhat az új Gears of War játék
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...