- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Aliexpress tapasztalatok
- DIGI internet
- Videó stream letöltése
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- SkyShowtime
- Erőszakos tartalomba fut a gyerek, ha internetezik
- YouTube
Új hozzászólás Aktív témák
-
Speeedfire
nagyúr
válasz MrChris #2150 üzenetére
Igen, erre gondoltam. Mert rákerestem az obira, és a 43 oldal jött be, ahol azt írták ezeket is duplázni kell. De akkor ezek szerint nem kell.
Ahogy nézem ott van 28, és 35 mm is akkor.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
MrChris
nagyúr
válasz Speeedfire #2151 üzenetére
Az Olympus OM-nek nincs köze a 4/3-hoz, normál 35mm-es filmkamerák, 35mm-es filmre leica kockát (36x24mm) exponálnak, mint a legtöbb 35mm-es filmkamera. Nem kell szorozni semmit semmivel.
2db OM2 vázam van 9db OM objektívvel és még egy halom kacat, apámnak meg Canon FD szettje, talán még több cuccal, valszeg már feltűnt volna, hogy valami nem stimmel. -
MasterMark
titán
válasz Speeedfire #2151 üzenetére
A 35mm-es film digitálisnál Full-frame-nek számít. Ezért is Full-frame a Full-frame.
Switch Tax
-
Speeedfire
nagyúr
Vettem srácok.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
csergyuri
tag
válasz MasterMark #2153 üzenetére
fordítva
-
csergyuri
tag
válasz MasterMark #2156 üzenetére
A digit szenzorra vonatkozik a full frame kifejezés, mert sokáig csak kisebb (Aps-c, vagy még kisebb) méretűek voltak forgalomban.
Ahogyan az ekvivalens is a 24x36-os kép-kapu méretre vonatkozik. Pl. a közép, vagy nagyformátumú optikák leképezését is ehhez a standardhoz adják meg. -
MrChris
nagyúr
válasz csergyuri #2157 üzenetére
Az a fullframe kifejezés nagyon régi. Elég béna dolog volt, hogy a digitális formátumban ez terjedt el, pedig volt több rendes neve. Ráadásul a fullframe szenzornak semmilyen mérete nem 35mm. A táblázatokban a 35mm-es fullframe szenzor 36mm széles. De ehhez hasonlóan a 4/3-os szenzor elnevezés is teljesen értelmetlen. Egy régen használt videókamera csövének beépítési átmérője volt 4/3"...
-
MasterMark
titán
válasz MrChris #2159 üzenetére
A 35mm a film szélessége egyébként. Perforációval meg mindennel együtt. A kép amit rá lehet rakni ugye a kisebb.
Mozgóképnél ez máshogy van, ott a 35mm-es film függőlegesen megy, és keresztbe vesznek rá. Az ott egy kisebb kép.
Ugye ez a 135 format, amire full frame-ként is hivatkoznak fotózásban.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
Rapid136
őstag
válasz MrChris #2159 üzenetére
A 4/3 nem érzékelőméret, hanem a TV képaránya miatt 4/3, emlékeim szerint. Akkor még nem volt 16:9 meg más méret és a digitális képeket a TV-n tudták nézni a népek, annak idején a Kodaknak volt CD és állókép lejátszó eszköze, a lemezen volt egy keretprogram hozzá (egy időben másoltam ilyet, mert a Kodak elég drágán adta hozzá a nyersanyagot).
A kisfilm és a többi digitális képméret aránya 3:2, ez illeszkedik is a normál nagyítási méretekhez.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
MrChris
nagyúr
válasz MasterMark #2160 üzenetére
Ennek az ismeretnek talán 30 éve tudtában vagyok.
Ezt a 35mm-es filmet mozgóképre fejlesztette ki Edison, az erre exponált mozgókép egyetlen kockáját FullFrame-nek hívták, területe ~24x18mm kb. 40 évvel később Oskar Barnak az általa készített Leica fényképezőgépbe használta fel a mozifilmet, mint relatíve könnyen beszerezhető olcsó nyersanyag, ezáltal még nagyobb tömegeknek vált elérhetővé a fotózás. Miért 24x36mm a 35mm-es film képméret? A fent vázolt fullframe miatt! Mivel a filmet a Leica fényképezőgépben 90°-ban elfordította, ezért egyszerűen megduplázta annak a képnek a magasságát! Nem is hívták akkoriban fullframe-nek, hanem Leica kockának.
Ahogy az általad linkelt oldal is nyit a rendes megnevezése 135film format(Kodak), valamint a fullframet ""-közé is teszik, mert a filmtörténetben a fenti ok miatt kvázi foglalt a név. A Leica kockát csak a digitális fotózásban kezdték nem túl szakszerűen fullframenek nevezni, (némi alapot adhat erre az Olympus Pen széria) azt a benyomást keltve, mintha ez lenne a teljes, végső méret, eléggé marketing szagú. Sokan rá is csodálkoznak, hogy lenne ennél nagyobb, hisz ez a teljes? Már elég régóta van nagyobb, itt egy 2 éves Sinar-t tapogatok 2004-ben, ~40x50mm-es érzékelő 22MP.
Végül is a fekete vinyl lemezt is hívják bakelitnek, aminek semmi köze a bakelithez, azon kívül, hogy fekete, mint régen a fekete valóban bakelit telefonkagyló. -
MrChris
nagyúr
válasz Rapid136 #2161 üzenetére
Ez konkrétan bocs, de hülyeség, az Olympus oldalán régen fent volt magyarul is, most csak a wiki van meg:
"A Négy Harmad érzékelő képalkotási területe megegyezik egy 4/3 hüvelyk átmérőjű videokamera csővel."
Sajnos ez a valóság és ugyan ezen hülye elnevezési rendszer miatt az 1"-os típusú Sony RX 100-ban a szenzor átmérője nem 1" (majdnem APS-C átló!!!) hanem csak 16mm és így tovább a többinél, kompaktok, mobilok... Az összes hüvelykben megadott érzékelőnél egy teljesen elavult '50-es '60-as '70-es években használt videókamera csövek külső beépítési méretei vannak megadva. A 4/3 (33,86mm átmérő) hüvelykes vidcon csőnek volt akkora a képalkotó területe mint a mostani mFT szenzoré (21,6mm átmérő). Ez se sokkal jobb mint a fullframe, meg 35 mm-es szenzor (ami 36mm széles ) megnevezés.Az első 4/3-os fényképezőgép az E1 volt, 2003-ban jelent meg, említett 2004-es Photokinán szinte csak 16:9-es LCD TV-k voltak. A 3:2 sok mindenhez nem illeszkedik, pl egyik TV/monitor szabvány képarányához sem, valamint se a 9x13, 10x13, 13x18, 15x21, 18x24, 21x30...A4 papírképekhez sem, pedig ezek elég általános szabványméretek. Tulajdonképpen matekozva a 4:3-hoz közelebb vannak.
-
Rapid136
őstag
válasz MrChris #2163 üzenetére
Végül is... mindenesetre elég zavaró a 4/3 elnevezés, ami pont megegyezik a képaránnyal.
Az jutott még eszembe, hogy talán az Oly Pen feles méretű filmkockája inspirálta a képarányt, ez azért Európában ritkább volt, igaz a német Penti is ilyen gép volt.
Érdekes hogy az APS-C is a kisfilm képarányát követi.
Az lehet hogy a Photokinán már sok 16:9 képarányú eszköz volt, de a Kodak és az Oly már jóval korábban, 2000-től kezdte fejleszteni ezt az érzékelőt. És persze a háztartások nagyrészében még jódarabig 4:3 képarányú eszköz maradt.
A papirméretek meg a filmes korszakban is ezek voltak, már akkor is szokatlan volt némelyik, a 18x24 pont 4:3 arány, de a 6x9-es film is 3:2 arányú
a 35-ös film meg alapvetően jó elnevezés, hiszen volt felezős képkockás, meg a normál 24x36 és panorámagépek is voltak azonos filmet használva.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Speeedfire
nagyúr
Addig, addig agyaltam. Meg kaptam hajmeresztő ajánlatokat (x700 obival 80e), hogy végül egy eos 30 lett egy kitobival, és egy 50 1.8-al. Ma megyek érte. Meg vettem c200, és pan 100-at.
Kap egy fd to ef átalakítót majd, aztán rámegy a 135 f2 is.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
rednifegnar
senior tag
válasz Speeedfire #2166 üzenetére
az atalakito lencses lesz mert csak ugy lesz vegtelened (vagy lencse nelkuli de akkor makro kihuzat). na meg ugye munkarekesszel kell hasznalni ami maceras kisse.
a 30-as egy jo vaz, az kulon jo hogy a belso vaku teljesitmenye allithato igy lehet vele deriteni.
nezd meg hogy csokkentett teljesitmenyen is elvillan e, mert az szokott lenni hogy ilyenkor nem villog csak kicsiket, valoszinuleg a kondi megfekszik.
a zarat is meg kell nezni nincs e van szmotyi a bal oldalon a lamellak kulsejen, mert akkor azt tisztitani kell.
ha a markolat ragad az nem gond alkohos rongyal jol at kell dorgolni es elmulik.
az af-et el lehet valasztani az expo gombtol attenni a hatso csillag(asszem) gombra, nagyon jo feature foleg ftm/stm obikkal (bar filmesen az stm-et nem annyira jo hasznalni).A camera does not make art, the artist makes art.
-
Rapid136
őstag
válasz rednifegnar #2167 üzenetére
Pláne egy fényerős objektiv esetében gázos a lencsés átalakító...
Én próbáltam MD-MAF adaptert, de minek...Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Speeedfire
nagyúr
válasz rednifegnar #2167 üzenetére
Én néztem átalakítót, de akkor az nem jó? [link]
Írja is, hogy picit macro feeling, de az engem nem zavar. Sőt. Portrénál tök jó lenne. Az élesség inkább nagyobb gond.Megnézem őket, de nagyon nem tudom tesztelni, mert eléggé le van merülve már az akku. Évek óta nem használta a tulaj, csak állt neki. Állítólag max 1000 kocka lett vele ellőve, nagyon patika állapotban van. Szinte új.
De majd jobban megnézem. Karc, gomba, stb nincs. Minden gomb működik. Rekeszt, élességet, expot mér. Ezekkel nem volt gond. Remélem a redőny is okés lesz.
Hétvégén majd tesztelem az 50-es obival.
De egyelőre nagyon fura, hogy ilyen lassú. Persze nem mai darab.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
rednifegnar
senior tag
válasz Speeedfire #2169 üzenetére
marmint mi a lassu rajta? a zarat elobb nezd meg, hamarabb latni fogod mint egy tekit elcseszni ra. eleg tipikus tunete van, a bal oldali reszen a lamellakon enyhe ndvesedes szeru csikok vagy a lamellak elein.
az adapterre le van irva:
Mivel az objektív távolabb kerü az érzékelőtől, a lencse valamelyest nagyítani fog, valamelyest macro lencseként fogod tudni használni. Élességet állítani - objektívtől is függően - egy bizonyos távolságig tudsz majd.azaz nem lesz vegtelned. de ilyen vastag adapternel meg kozelid is alig, most igy saccra azt mondanam 1-2m-nel tavolabb nem tudsz majd fokuszalni vele. legjobb ha vasarlas elott kiprobalod.
vannak lencses adapterek. azokkal a szokasos problema van, csokkentik a fenyerot, nyujtjak a fokuszt es rontanak a kepminosegen.
letezik jo minosegu is, mert a canon kiadott sajatot, de az ritka es nagyon draga (rekeszeles hatranyai ugyanugy vannak).sztem ez az adapterezosdi olyan amit, meg lehet oldani de inkabb csak erdekesseg. van egy ket terulet ahol okes, pl makro vagy targyfoto. de a nativ az igazi. ef-bol meg van nativ boven. nem is dragan.
ha adapterezettnel elkezdesz rekeszelni akkor a fenymeres is bizonytalanna valik mert munkarekeszes a meres. vagy nyitogatod es szamolsz. a vakuzasa se csipalja mert nem tudja hogy all a rekesz es mia targytav.
pedig a canon meg egesz jo ilyen szempontbol mert sok tipus ramegy, m42-tol a nikonig, pk, om, de a limiteket nem tudja atlepni, rekesz es fenymeres sosem lesz olyan mint egy nativ. a fokusz is problemas mert a fenyes kereson nem latod mi hol eles.
multkor kiserleteztem digiten (5dm2) egy minolta md* 50/1.2-es obival. hat 3bol ha egyszer sikerult nyitott rekesznel, pedig live viewnel van fokusz peaking (keresoben eselytelen volt, szobaban normal vilagitas mellett).*minoltat nem lehet feltenni ef bajonettre adapterrel, csak ha at van alakitva. raadasul az atalakitas nem visszafordithato mert le kell vagni a rekeszgyuru vaz fele kiallo fuleit. nem jo otlet md-t ef-esiteni.
A camera does not make art, the artist makes art.
-
rednifegnar
senior tag
válasz Speeedfire #2169 üzenetére
na ilyen amikor ragacsos a zar.
elfelejtettem irni a 30/33-asoknak van meg egy betegsege, el szokott torni az ajto zarja. marmint ez nem a 30-as egyedi baja mert rengeteg nikonnak meg pentaxnak is torik a zarkampoja ahogy a 30/33-nak is, szoval finoman kell kezelni. annyi elonye viszont van hogy nagyon konnyen javithato, lehet venni a mai napig csere alkatreszt. konnyu beletenni, nekem is volt egy amiben eltort es kicsereltem (volt tobb 30/33/30e/33e gepem). asszem az 50-eseknel is elofordul ugyanez a baj.
nem nagyon van olyan gep (barmelyik gyartot is nezzuk) amelyiknek ne lenne mar ilyen koraban valami kehe, ami vagy javithato vagy nem, de szinte mindegyik tipusban van valami.
A camera does not make art, the artist makes art.
-
Speeedfire
nagyúr
válasz rednifegnar #2170 üzenetére
Az AF-ra gondoltam. De ma raktam bele új elemeket, meglepően gyors az AF. A zár szerintem nagyon szép, én nem látok hibát rajta. A vaku is működik, bár sötétben fura ez a strobokszóp, mikor fényt mér vele.
Az ajtó zárja is jó. Szerintem meglepődnél mennyire szép állapotban van. Nem is nagyon akart az öreg engedni belőle. Meg tudom érteni őt.Persze, minddel lehet valami. Én egyelőre úgy látom nagyon jó vétel volt. Egy darabig talán hibamentesen tudom majd használni. Egyedül a sok elektronika miatt félek, hogy egyszer valami be fog dögleni.
Még ismerkedek a géppel, de vasárnap már ki akarom próbálni.
Akkor elengedem ezt a canon fd dolgot, csak olyan szép képe van sony-n. Nagyon kedvelem.
Marad a 2 natív obi, ami most van. A zoom-ot úgy se nagyon fogom szerintem használni.Amúgy egy tekercset meddig érdemes/kell ellőni. Ha már a gépben van? Emlékszem gyerek koromban, azért egy nyaralás alatt elment 1-2 tekercs. Szóval ott viszonylag hamar.
[ Szerkesztve ]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Rapid136
őstag
válasz Speeedfire #2172 üzenetére
Mért kellett kapkodni és nem kivárni egy jóféle FD vázra?
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Speeedfire
nagyúr
válasz Rapid136 #2173 üzenetére
Miért gondolod, hogy kapkodás? Jóféle vázak, jóféle helyről csilliárdokért voltak.
Konkrétan írtam is, x700 50 1.7 obival 80e. Nem kell köszönöm.Bizonytalan helyeken volt 50e egy ae-1, meg 50 1.8. Amiknek van elég baja.
Nem minden áron kell nekem a 135mm. Csak portréra tényleg imádom. De az 50 1.8 se rossz azért. Főleg egy jó háttér előtt.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
MasterMark
titán
Hogy kell vakura manuálisan fényt mérni? Nem teljesen értem hogy működik ez. Megnéztem pár tutorialt, de nem tiszta.
Switch Tax
-
Rapid136
őstag
válasz Speeedfire #2174 üzenetére
Facebook antik fotós adok-veszek csoportban is rendszeresen vannak gépek...
Egy manuál fókuszos géppel fotózni ég és föld az AF-hez képest, egész más érzés abba a keresőbe nézni AF vázzal nem igazán kapod meg a mindent te állítasz érzést.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Speeedfire
nagyúr
válasz Rapid136 #2176 üzenetére
Egy kattintás, és már manuális.
Majd meglátom. Más nem itt a zenit. De annak hol jó, hol nem a fénymérője.
De egyelőre elleszek ezzel. Meg tényleg alkalmi használat. Azért a sony-t nem fogom lecserélni az analóg miatt.[ Szerkesztve ]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
kovaax
őstag
válasz Speeedfire #2177 üzenetére
Zenithez használj külső fénymérőt, azt mondják nagyon jó appok vannak okostelóra, és egyes hírek szerint elég pontosak is. Nekem egy nem túl pontos fénymérőm van (Gossen Digisix), de szuper expókat csinálok vele (ahol csak tudok beesőt mérek).
-=- There's no place like /home -=-
-
kovaax
őstag
válasz Speeedfire #2179 üzenetére
Az utóbbi években én is a 300X-et használom csak az analóg gépeim közül...
-=- There's no place like /home -=-
-
rednifegnar
senior tag
ne vicceljunk mar a digisix egy nagyon jo es pontos fenymero, en szinte csak azt hasznalom beeson es tokeletes (amugy is 1/3 ev pontos).
egy baja (vagyis ketto van), hamar eleszi az elemet. ezt a mk2-ben javitottak, en meg csinaltam ra egy kikapcsolo gombot. mikor leteszem, kikapcs, igy honapokig jo.
masik ninkab feature. zsebben osszevissza elnyomkodnak a gombjai mindent, ezt is megoldottam, igy mar majdnem perfekt.A camera does not make art, the artist makes art.
-
rednifegnar
senior tag
válasz Speeedfire #2174 üzenetére
jo ez a vaz, szep a lamella, nem kell mar massal foglalkozni, tenni kell bele az expokat.
sztem nem kapkodtad el, ha jo a cucc es jo vele fotozni akkor hasznalni kell nem filozni. fd vazat is lehet venni barmikor, az se olyan nagy csoda.minoltabol az x500 egy jo gep (en x700 helyett azt vennem/vettem), fb csoportban lattam arulni most ilyen 70e korul 50/1.7-el. trefas, ez kb a fele. vannak akik teljesen tulvilagi arakon gondoljak a cuccukat. tovabb kell lepni, vagy beajanlani azt legfeljebb nem fogadja el.
md-s 45/f2-es obi is josag, nagyon pici, asszem 3e-ert vettem az enyem (mint a gyari uj), haverom 6e-ert, persze van aki 40-50e-ert kinalgatja.
minoltaknak azert is volt sokaig alacsony az aruk mert nem nagyon lehetett adaptalni dslr-ekre a hatul kiallo fulek miatt, milcekkel ez mar megvaltozott.A camera does not make art, the artist makes art.
-
Speeedfire
nagyúr
válasz rednifegnar #2182 üzenetére
Holnapra találtam végül modellt. A pan 100-al kezdem majd, ahogy néztem elég jó idő lesz. De azért viszek magammal digit gépet is. Szerintem ilyan 10-12 fotót lövök majd el egy analóg session alatt. De majd kiderül. Pont azt akarom ezzel "tanulni", hogy nem ész nélkül lövök, jobban komponálok stb.
Na igen, 50-80e-ért manuális gép, manuális obival. Ami ki tudja milyen állapotban van... sok embernek írtam, kérdeztem. Aztán ő nem tudja, hagyaték, padláson találta, 3 éve még jó volt. Mondom ok. Nem erőltetem. Az eos 30 a gép üveggel meg 49e volt.
Valószínűleg majd nézelődök idővel, hátha szembe jön egy om10 jó üveggel olcsón. Vagy valami kis egyszerű gép.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
rednifegnar
senior tag
válasz Speeedfire #2183 üzenetére
hat az hogy manualis gep/obi az kb semmit nem jelent az ar nem ettol fugg (egy leica m vaz amiben meg fenymero sincs az egy nullaval tobb magaban, az obikat nem is mondom).
jo lesz az a 30-as. de erre is igaz mint a tobbire, minel tobbet teszel bele minel tobbet losz vele annal jobban ki fogod tapasztalni. nem kell sporolni, nekem peldul digitalisom nincs mar evek ota csak filmet hasznalok es nyomom a gombot ahogy lehet. nyilvan amiket te csinalsz az a portres dolog egy masik stilus, meg ott azert a fenyekkel is sokat kell jatszani.
A camera does not make art, the artist makes art.
-
kovaax
őstag
válasz rednifegnar #2181 üzenetére
Neten fikázták sokat anno, nekem is tökéletesen működik. Én egyszerűen kiveszem belőle az elemet, ha nem kell mérni.
-=- There's no place like /home -=-
-
Speeedfire
nagyúr
válasz rednifegnar #2184 üzenetére
Az az igazság, hogy én kb 90%-ban vakuzok. És egy manuális géppel azért elég challange lenne, még TTl vaku mellett is
Így korlátozva vagyok állandó, és természetes fényre.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Speeedfire
nagyúr
válasz Speeedfire #2186 üzenetére
Na. Már nem vagyok analóg szűz
Végül vittem a digit gépet is, és ami tetszett azzal lőttem egy fotót az analóggal is. Össz vissz 9 fotó készült ma.
Nagyon fura, hogy nem látom a fotót egyből. Gyerek koromban is ilyet használtam, de azóta egy pár év eltelt már.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Rapid136
őstag
válasz Speeedfire #2187 üzenetére
Néhány napja raktak fel egy gyüjteményi AE-1 szettet az egyik facebook csoportba, teljesen normális, elfogadható... de már mindegy.
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Speeedfire
nagyúr
válasz Rapid136 #2188 üzenetére
Amit 140e-ért raktak ki? Ja, szerintem is jó.
Csak ismételni tudom magam, egy alig használt, szinte új eos 30-at vettem 2 obival. Fix 50 1.8 II, és 28-90 kit. Dobozokkal, papírokkal 49 db mátyás királyért.
Engedjük el, eddig tetszik nekem a rendszer.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Rapid136
őstag
válasz Speeedfire #2189 üzenetére
én 75-ért láttam... abban volt váz, motor 1,8/50 meg egy nagylátó, meg talán tele? dobozokkal gyönyörű állapotban. Folyton változik az ára, ahogy adja el darabokban.
Egy AF rendszer és a keresője köszönő viszonyban sincs egy preciz, világos mérőékes mattüveghez... meg a manuális élességállítás élményéhez. Elektromos gázpedál. egy autóban, áh... milyen világban élünk
de oké, ha boldog vagy vele...[ Szerkesztve ]
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
DrojDtroll
addikt
Nem akartam hozzászólni egy ideig, de ennyi hsz után leírom, hogy én hogy állok az eos rendszerhez.
Én egy EOS 600-at használok rendszeresen. Előtte vásároltam egy EOS 500N-t, utána EOS 10QD-t és egy EOS 100-at. Volt Zenit és Praktika is nálam, azokkal eszembe sem jutott fényképezni. Az 500N kivételével mindegyik gépet 10k huf körül sikerült megszerezni. Az 500N ajándék volt egy obihoz.
Tökéletes el vagyok az 600-as géppel. Ami számomra a lényege a filmre fényképezésnek az úgyanúgy megvan: az izgalom, hogy hogyan sikerült a kép, a megfontoltabb exponálás, az előhívás szépsége...
Elképesztőnek tartom a 600-as gépet. Úgy van megépítve mint egy tank. A barataim előtt sokszor csak "műanyag csodaként" hivatkozok rá, amikor felhozódik ez a téma. Ugyanígy lehet azt mondani hogy "mehh" a Casio F91-W órámra. Nyilván nem egy gyönyörű mechanikus szerkezet, de ugyan az a "műanyag csoda" érzésem van mindig amikor használom.
Egy ef 50/1.8 II-vel állandóan a táskában volt. És az objektív kapcsán ugyan ezt tudom elmondani. Tökéletes páros volt a maga műanyag "meh" módján. (Az objektívet eltörte az egyik barátom , de pótolva lesz.
Összefoglalva én csak arra akartam rávilágítani, hogy nem kell feltétlenül a "legjobb" termék ahhoz a rajongáshoz és boldogsághoz, amiért az ember alapvetően megvásárolja ezeket.
-
rednifegnar
senior tag
válasz DrojDtroll #2191 üzenetére
kinek mi a jo egy rendszerben, van aki szereti a regi csupafem cuccokat, de a 90-es evek youngtimereinek is megvan a rajongotabora. a 600-as sorozat az valojaban nagyon mas mint a kesobbi eos-ok, brutal anyagbol vannak, ennek megfeleloen menku nehezek is. egy koztes vilag az fd es a kesobbi ef kozott. az uj eos-ok is jok, de masmilyenek, meg van egy csomo fura megoldas.
erdekes, hogy a canon olyan egyforma kinezetu egyen eos muanyag gepeket csinalt megis van egy csomo amiben van valami csavar.
pl az ef-m, ami a fabol vaskarika, a manualis fokuszu elektronikus fenykepezo, meroekkel, ket felso tarcsaval zar/rekesz.
a 888 az egytarcsas nulla kezeloszerves cucc, amin rekesz sincs ef bajonettel...
az eos 100 talan a leghalkabb darab, bordasszjas tovabbitas, zoomos vakufej.
meg a 100/10-ben a lezeres barcode olvasos infra cucc amivel programozni lehet egy vonalkod fuzetbol.
a 700-as ami nek a programtarcsajat ki lehet csavarni es megforditani es mas funkcioi lesznek.
de van amelyiknek a vakuja nem csak automatan nyilik hanem vissza is csukodik, nagyon humoros ahogy le-fol csukogatja magat a fenymerestol fuggoen.
meg pl asszem az 1000-ben a hetzenes kvracora ami mindefele hangokat ad ki. van egy csomo hulyeseg amit egy nem eos fanatikus nem is sejt.A camera does not make art, the artist makes art.
-
Argos
őstag
Szervusztok!
Találtam itthon két régi masinát, engedelmetekkel megkérdezném, hogy képviselnek-e valamilyen értéket.Zenit ET, Helios-44M-6, 58MM/1:2 M52x0,75 MC
- szép állapotú, tokkal, működőképesen lett eltéve anno
Voigtländer Vitessa, Color-Skopar 1:3,5/50
- 1-2 felületi szépséghiba, tokkal, nem tudom működik-e...elmúlik...
-
erahurka
félisten
Sziasztok!
Került hozzám egy Carena SX-300. Tudtok valamit erről a modellről? Nem igazán találom rajta a dolgokat egyelőre
Meg mintha homályos lenne a kereső kicsit. Lehet az én szemem szar? Távolra nem igen látok jól már.
-
rednifegnar
senior tag
válasz erahurka #2196 üzenetére
ez egy jo alapgep, minolta MD obikkal megy, azok viszonylag alacsony aron mennek es van beloluk sok fele.
azt kell eldonteni mitol homalyos a kep, ha csak a keresoben az nem szamit, max zavaro. erdemes megnezni a tukrot es a mattuveget nem piszkosak e. ha az obi homaly az gond mert akkor a kep is az lesz.az x300/370 ezer neven futott, szinte mind ugyan az:
Centon DF-300
Soligor SR-300 MD
Kalimar KX 5000
Vivitar V50
Seagull DF-300
Carena DF-300
Carena SX-300
Safari DF-300
Texer EX-3
Zenit DF-300
Revue DF-300
Samyang DF-400x
Kinon X-380http://camera-wiki.org/wiki/Minolta_X-300
A camera does not make art, the artist makes art.
-
Speeedfire
nagyúr
Köszi mindenkinek a segítséget anno. Kész az első tekercs az eos30-al, egész jók lettek. Meglepően tetszik a pan100 képe. Ha valaki érdeklődne. [link]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
halagabor
tag
válasz Speeedfire #2198 üzenetére
Hű, meglehetősen sok kép sikerült jól Nagyon kicentizted. Bárcsak ilyen arányokkal tudnék én is dolgozni Akárhogy igyekszem a teki minimum harmada megy nálam a kukába portréknál is, streetnél meg már annak is örülök, ha van 4-5 jó felvétel. Szép képek, habár kicsit lapos nekem, de ezen utómunkában lehet segíteni, ha akarja az ember. Sokaknak így jön be.
https://www.flickr.com/photos/halagabor/ https://www.instagram.com/halagabor/