Új hozzászólás Aktív témák
-
Gaben92
őstag
válasz
MasterMark #2590 üzenetére
Ez az, hogy full tanácstalan vagyok. A képek egy része teljesen rendben van, egy részén pedig ott ez a retek. Néhol az egész képen. néhol csak egy részén. Ugyanarról a filmről 3 kép. Kicsit olyan mint ha valahol kapott volna egy nyalábot aztán valahol megállt a dolog, ahogy egyre mélyebbre ment és emiatt van az, hogy némelyik képkocka teljesen jó, némelyik full kuka, néhol pedig csak a sarokban van ez a cucc. Light leak-en is gondolkodtam de nem láttam még abból se olyat ami így nézett ki.
Nem szoktam Cinestillt venni, inkább Portra megy de egész Tokyo le volt fosztva.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz
MasterMark #2587 üzenetére
Piros csíkok átlósan. De még a Google se dob hasonlót.
X-Ray damage általában valami paca szokott lenni, ezek nyíl egyenes, szinte egyenlő távolságra lévő átlósan menő piros csíkok. Majd dobok fel képet ha lesz ingerenciám leülni gép elé.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Valakinek cseszett már szét filmet reptéri szkenner?
Budapest Airport konkrétan visszautasította a kézi vizsgálatot “mert ISO 1600-ig jó”. Hátööö… nem.
Volt már olyan, hogy küldtem át filmet ami gépben volt röntgenen (CT-n soha) de sose lett baja. Annyi, hogy az mind Portra 400 vagy Ilford HP5 volt, ez most kivételesen Cinestill 400D, na meg nem gépben volt hanem magában.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
juliensorel
őstag
válasz
Stauffenberg #2584 üzenetére
#82 típusú sor.
82 converts from 3100K to 3200K
82A converts from 3000K to 3200K
82B converts from 2900K to 3200K
82C converts from 2800K to 3200K
vagy
Illetve van még ugye a #80 széria de az már konkrétan színátalakító szűrő (Color Conversion), akkor hasznájuk ha a film és a fényforrás fehéregyensúlya teljesen eltérő. Míg a 82-es inkább csak az egyensúlyba korrigál bele (Light Balancing filter)80A converts from 3200K to 5500K
80B converts from 3400K to 5500K
80C converts from 3800K to 5500K
80D converts from 4200K to 5500K[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Egy barátom elkattintott a hétvégén egy tekercs Ultramax 400 filmet, de nem annyira elégedett azzal, hogy a kapott eredmény túl meleg, nem annyira "télies" vagy "borongós" a hangulata. Milyen színszűrőt lenne érdemes bevetnie?
Sosem használtam sem régen, sem mostanában színszűrőket analóg fotózáshoz, de segítenék keresni neki valamilyen szettet erre a célra.
Szerk: Konkrét színes filmtípusra is jöhet ajánlás, ami sokkal jobban passzol a borús, hűvös időhöz tonalitásban (én pushra exponált monokrómot vinnék, de az én vagyok). Ő legközelebb Portra 400-at vinne ilyesmihez, de az én emlékeimben az sem úgy él, mint ami sokkal hűvösebb lenne, kicsit talán neutrálisabb, de ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
Weaver
senior tag
válasz
juliensorel #2582 üzenetére
rendben, köszönöm!
-
Weaver
senior tag
azt szeretném megkérdezni, hogy ennek mi a neve? és mire való?
köszönöm.
-
juliensorel
őstag
válasz
canadaa #2579 üzenetére
Hát igen, az a fránya "color science"...ahány scanner, ahány szoftver, ahány szenzor mind más és más színfeldolgozással, más színhűséggel jár. Ez persze a fotópapírokra is igaz valamilyen szinten.
Ezen túl még elvontabb téma, hogy a konkrét filmtípusok esetén is relatív az, hogy valójában milyen színeket is adnak? Milyenek valójában a nyers színeik? Nehéz megmondani. A legtöbb hozzáértő szem felismeri a különbségeket de igazából ezek szubjektív érzékelések és utófeldolgozás során változhatnak. Vannak általánosítások, hogy a fujifilmek zöldes árnyalatúak voltak, a "kodak színek" egy megint másik fogalom, vagy egy digitális példa miszerint az ARRI szenzoroknak van a legszebb és legvalóságosabb bőrtónusai stb. -
canadaa
tag
Köszönöm a válaszokat.
Jelenleg a diákat üveg nélkül tudom a legjobban szkennelni. Még egy üveggel is csak a gond van vele. Üveg nélkül néha jobban látszik a széleken egy torzítás, de nem halok bele. Ezt a részét így elengedem.
Másik érdekes dolog a szín. Negatívok amiket néztem Fuji ISO200 -ak (pontos típust is tudok majd keresni). Pozitívok pedig legtöbb része pedig Agfa. Van egy adag olyan, ami anno elő lett hívva papírra is. A papíron lévő kép és a szkennelt eredmény színei köszönőviszonyban sincsenek. VueScan-ben próbáltam a negatív típusát állítgatni, de nem is hasonlít.
-
itouchfan
senior tag
válasz
rednifegnar #2574 üzenetére
Köszi, akitől vettem cserélte a tömítést és elvileg próbaképpen ellőtt vele egy tekercs filmet, remélem valóban rendben lesz. Ennek okán (illetve hogy nem tudok élőhívni házilag), egy Kodak 400-t vettem bele, úgyhogy az forog most. Ha mégsem működik, az több szempontból is bukó, de optimista vagyok.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
válasz
canadaa #2571 üzenetére
Szia, nem olyan egyszerű sajnos a helyzet, az én tapasztalatom szerint az üveges diakeret az egyik legjobb megoldás hogy biztonságban legyen benne a film, illetve ne legyen ujjlenyomatos, és ami a szkennelésnél elég fontos, hogy síkban legyen a film. Ha kiveszed a keretből akkor ajánlatos cérnakesztyűt használni hozzá, és akkor olyan keretbe tedd át, ami a lehetőségekhez képest síkban tartja, de még így is lesz egy görbülete a filmnek, amitől problémás lehet a szkennelés.
-
rednifegnar
senior tag
válasz
canadaa #2575 üzenetére
weboldalukon nincs semmi, oda be kell menni aztan turkalni meg kerdezoskodni. en mar vettem regebben prima fa diatarolo dobozokat amik tele voltak diaval (valakinek a tarsasutazasos kepei voltak rajta, ndk-bol meg tobb europai orszagbol, tobb szaz).
probald ki egy kereten, vedd ki csak az egyik oldalan, igaz az uveges keretek azok ugy vannak kialakitva hogy az uveg nyomja sikba, de hat egy probat meger.
a sima uveg nelkuli keretek se tartjak teljesen sikban csak kinyomjak amennyire lehet, sot mikor felmelegszik vetites kozben olyankor meg hajlamosak pattogni is, megpuposodnak majd vissza.
az uveges keretekebol is van tobb fele, legjobb az AN (anti newton) azoknak az egyik uvege enyhen matt hogy a dia fenyes fele ne tudjon feltapadni ne alakluljanak ki ilyen gyuruk. nyiss szet egyet es nezd meg milyen.
persze csodak nincsenek ha erosen nyomodik neki evtizedeken at akkor is ra tud tapadni.a film maga nem olyan erzekeny hogy konnyen megseruljon, altalaban selyem/cerna kesztyuben lejobb fogdosni mert akkor nem lesz ujjnyomos. osszezaras elott le kell fujkodni pumpaval hogy ne legyen alatta szosz.
az en csiktartoim altalaban mind olyanok hogy 1 kocka is bele teheto igaz nem tul kenyelmes kockankent cserelgetni. ez amugy a normal csiktarto, annak mindegy hogy 1 kocka vagy egy 6os csik van benne.
a szkennerekben egy vonal ccd szokott lenni, azt nem nagyon zavarja a film hullamossaga, legtobb nem is igazan fokuszal mert nincs beleepitve fokuszalo mechanizmus, a vonal erzekelonek nagyon nagy a melysegelessege.
persze csodak nincsenek, ha nagyon girbegurba akkor azzal nem tud mit kezdeni.A camera does not make art, the artist makes art.
-
canadaa
tag
válasz
rednifegnar #2573 üzenetére
Soosfotó weboldalán nem láttam.
Vateran van egy kevés, de végül is nem tudom előrébb vagyok-e velük.Ha kiveszem az üveget egy üveges diakeretből és visszarakom a filmet, akkor tudom használni a diákhoz való keretet vagy a sima film keretet is diakeret nélkül.
Dia keret nélkül egyenként berakosgatni a filmet nem tűnik túl jó megoldásnak. A leszorítója nem valami erős, könnyen elmozdul a film, illetve nem nagyon tartja síkban (nehéz is pont úgy berakni, hogy jó helyen legyen). Ez inkább az egyben levágott 4-6 darab filmhez van.
Talán üveg nélkül a diakeretben a legjobb, viszont az sem tartja teljesen síkban. Ami mondjuk furcsa, hogy szkennelés után nem igazán látom, hogy ez gondot okozna, nem látszik a képen, hogy torzítana.
Egy-két képhiba nem számít, persze, viszont az üveggel együtt nagyon sok folt és hiba van. Ha pakolgatom, akkor meg nem akarom, hogy sérüljön a film.[ Szerkesztve ]
-
rednifegnar
senior tag
válasz
itouchfan #2570 üzenetére
Hajra, ezeknel a gepeknel a tomitest a hatso ajto korul erdemes ellenorizni. Nem kell feltetlenul cserelni meg akkor se ha xarul nez ki, lenyeg hogy ne eresszen es ne morzsalodjon.
Azt is lehet hogy lecsukas utan korberagasztod szigszalaggal.Uj gepet ugy szoktam tesztelni, hogy valami olcso es erzekeny ff filmbol ellovok par kockat (meg kicsit kirakom a napra a gepet es korbeforgatom az esetleges fenyszivargas miatt) es azt a par kockat elohivom. Pl foma/forte 400, r09-ben elohivva, 4-5 kocka.
Igy egy teki tobb tesztre is eleg, nem utolag derul ki hogy kuka az egesz (plusz hivas).
Annyi a trukk, hogy van olyan tankom amiben lehet ilyen keveset is hivni, de sztem r09 olyan kiados, hogy egy normal tanknyi lotty se nagy buko. Ugyis a film es a belefeccolt melo/ido az igazan draga, azt igy megsporolod.A camera does not make art, the artist makes art.
-
rednifegnar
senior tag
válasz
canadaa #2571 üzenetére
Probald meg egyik keretbol kiszedni az uveget.
Lehet meg kapni uveg nelkulit, de sztem inkabb kerjel valakitol vagy jofogason is talalsz. Bp-en a soosfotoban biztos van hasznalt.
500 dia nem is olyan sok, nem ismerem a plustek tartojat de a sima csiktartoba nem lehet betenni egy-ket kockat magaban? Minolta/nikon siman megy egy-egy kockaval.
Amugy meg szamit, hogy van par kephiba? Ezeknel a kepeknel nem a tokeletes minoseg a fontos hanem hogy meglegyenek nezheto formaban.A camera does not make art, the artist makes art.
-
MasterMark
titán
válasz
canadaa #2571 üzenetére
Ami a képen látszik jelenség akkor lesz ahol a film összeér az üveggel: Newton-gyűrűk
Switch Tax
-
canadaa
tag
Sziasztok!
Van 500+ régi családi dia + ki tudja mennyi negatív amit szkennelni tervezek. Vettem egy használt Plustek 7600i -t. Működik is a dolog, viszont minden dia jelenleg üveges diakeretben van. Ez nagyon rontja a végeredményt. Foltok, pontok vannak rajta így (maga a szkenner támogatja az ICE-t/infra por és karc eltávolítást, viszont az üveg annyira régi, hogy ilyen lesz pl.: https://i.imgur.com/0MJENSu.jpeg).
Kérdés, hogyan ne tegyem tönkre a filmeket, ha elkezdem kivenni őket a keretből? Érdemes lenne tisztítani valahogyan? Hozzáérni értem, hogy nem kellene, viszont a szkenner lefogatóba berakni meg nem olyan egyszerű, hogy jó helyen is legyen a kép. Ha lehet még kapni valahol üveg nélküli diakeretet, akkor érdemes lenne esetleg olyanba átrakosgatni és úgy próbálni?
-
itouchfan
senior tag
Na, végül a türelmetlenség győzött és beszereztem egy Ricoh 500 GX-et, szép állapotban van, záridők lefutnak, rekeszállítás működik, élességállítás is, már film is van benne, úgyhogy kíváncsi vagyok, remélem az elkészült képekkel is minden rendben lesz.
Köszönöm a segítséget
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
itouchfan
senior tag
válasz
rednifegnar #2568 üzenetére
Köszönöm ismét
Olvasgatok, keresgetek tovább aztán majd beszámolok, mit lett. Addig is leporolom a meglévő Praktica gépet
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
rednifegnar
senior tag
válasz
itouchfan #2567 üzenetére
Keves olyan tavmeros kompakt van ahol mindent tudsz allitan (fokusz,iso,zar,rekesz).
70-es evek tavmeros kompaktjai valamennyire tudjak korlatozasokkal.
A rollei 35 nem tavmeros, semmi se automata de mindent be tudsz allitani. Fenymeres is van, persze eleg egyszeruke.A ricoh 500, canonet ql, olympus 35 sorozat, esetleg xa, az mind olyan hogy valamit nem tud. Legtobbje felautomata, altalaban rekesz (esetleg zar) prioritasos. Magyarul vagy egyiket vagy masikat allithatod, a parjat o allitja automatan.
Persze van amelyikben van teljes manualis lehetoseg is, de, hogy ne legyen nagy az orom, olyankor nincs fenymeres...Van amelyik ezt is tudja pl yashica tavmerosok, de az eloben akkora boszmr mint egy rendes cserelheto obis gep.
A kesobbi 80-90-es evek kompaktjai meg leginkabb arrol szoltak hogy minden automatizalt lett, legtobbnel meg beleszolasod sincs, csak az expo gombot nyomogasd, ne gondolkozz. Vannak persze kivetelek, de baromi dragak es meg azokbol is nehezen kiiktathatok az automatikus funkciok.
Raadasul a legtobb gepnel az automata => lassu, lassan reagal, mindent elfelejt, nem tudni mit csinal (pl 1 led mutatja a fokuszt de, hogy hova az mar keteselyes).A camera does not make art, the artist makes art.
-
itouchfan
senior tag
válasz
rednifegnar #2566 üzenetére
Köszi a részletes választ, gondolom a leírások a Rollei 35-re vonatkoznak, megjegyzem őket!
Igazad van, a távmérő/fénymérő másik gépek kapcsán jutott eszembe, néztem azóta többet közt Ricoh 500 GX-et is, meg Lomo 135-t is, de azt már elengedtem.
A távmerős élességállításnak utána olvastam, a fénymérést is igyekszem megérteni, találtam cikket, ami leírja, hogy alacsonyabb ISO értéket kell megadni az elem feszültség különbsége miatt. Azt nem látom át, nem látom a leírásokban ezeknél a fix objektíves kompaktoknál, hogy melyik és miben automata, vagy hogy melyiket tudom teljesen manuálisan is használni. Fény mérést nem baj, ha jelzi, hogy optimális tartományban van, de rekesz, shutter speedet lehessen állítani mint egy SLR gépen.„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
rednifegnar
senior tag
válasz
itouchfan #2564 üzenetére
ezek nem rangefinder gepek, csak sima atnezeti keresojuk van. a tavolsagott saccolnod kell. 40mm-es obinal nem is annyira szerencses megoldas.
nekem minden tipusbol volt, ne vegyel LED es B verziot, ezek altalaban olcsok es mind rosszak. fenymerore kerdes, hogy szukseged van e (egyreszt ff-re konnyu saccolni, vagy ott a telo egy appal). persze ha van benne az jo, foleg ha mukodik es pontos.
a higany elemre megoldas az iso tekeres (ahogy irtak itt vala), de lehet venni adaptert is.
nekem boven eleg volt az iso tekeres, meg keszitettem egy lr44 adaptert amivel a 625 helyere bement (persze feszultseget nem modositott szoval iso tekeros).ha van penzd ra akkor S vagy SE verziot vegyel, nem is igazan az obi jobb hanem az egesz gep minosege, masszivabb es jobban egyben vannak mint az egyszerubbek. ugy tapasztaltam ahogy mesz a jobbak fele ugy javul a gep minosege minden szempontbol, egy se vagy classic titan mar nagyon jo minosegu a tobbihez kepest (nincs titanbol az csak bevonat).
A camera does not make art, the artist makes art.
-
itouchfan
senior tag
Köszi, igen ezek a kompakt rangefinderes gépek fogtak meg most valamiért. Még egy kérdés, hogy ezekben már akad, amiben van fénymérő. A kérdés, hogy több hirdetésben írják, hogy az akkor használatos 1,3V elem helyett ma 1,5V tudunk rakni bele, de ezt az ISO érték megadásával lehet korrigálni, ezt hogy kell érteni pontosan, milyen hatással lenne ez a napi használatra?
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Ottó58
senior tag
válasz
itouchfan #2562 üzenetére
Szia!
Nekm is van Praktica MTL5, Chinon CE-3, Nikon F75, de volt a Smena sorozat (8; 8M; Symbol) ezek elnyűhetetlenek, sajnos régebben megváltam tőlük, amit már sajnálok. Ezeket szerettem a másik három mellett, most is lehet bizonyos oldalakon szinte fillérekért licitálni.-ha használt is megteszi és bőrtokkal vannak.
Távmérősök is voltak, pl FED, de Te elég kompaktabbat keresel.» facebook nélkül is volt, van, lesz élet «
-
itouchfan
senior tag
Sziasztok,
Érdeklődni szeretnék, mivel újra megjött a kedvem az analóg fényképezéshez pár év kihagyás után, hiányzik a hangulata. Többnyire utazás, kirándulás, városban streetfotóhoz gondolkodtam, hogy a meglévő Praktika mellé újítanék egy kompaktabb gépet és megakadt a szemem a Rollei 35 modelljein (találtam 35S, 35T, 35 Led verziókat is), ma belevetem magam, hogy mi a különbség, de mi a vélemény erről, van valakinek esetleg tapasztalata? Akár a Rolleiekkel kapcsolatban, akár más géppel kapcsolatban. Amit keresek: viszonylag kompakt méret, megbízható működés, 35-38 (max 40) mm körüli látószög.
Köszönöm előre is„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Gaben92
őstag
Rossz topik de amúgy hirdesd meg szimplán “Godox XPro, Nikon” néven. Aki ilyet keres, tudni fogja extra magyarázat nélkül. Lényegében annyi, hogy felrakod (N verzió esetén Nikon) vázra és vezeték nélküli vakukat (Godox AD400 például) tud vezérelni.
Mielőtt meghirdeted, nézz rá azért, hogy XPro vagy pedig az újabb XPro II verziód van.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Weaver
senior tag
adott egy godox Xpro N. rákerestem, nevezik ezt transmitternek, vezeték nélküli adónak, vakuvezérlőnek, rádiós vakukioldónak. én abszolút nem vágom. mi is ez valójában, és ha meghírdetem minek célszerű nevezni?
-
Gaben92
őstag
Ha valakinek esetleg érdekes lehet, megyek Magyarországra (december 30 - január 8) szóval ha esetleg valaki kinézett valamit kamerastore.com-on csak fázik a postától fel tudom venni a rendelését Tamperében és Budapesten január 7/8 vagy Miskolctól egy köpésre Január 1-6 át tudom adni.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Weaver
senior tag
válasz
juliensorel #2556 üzenetére
köszönöm!
-
ivanicht
csendes tag
Sziasztok!
Elég niche téma, de nem tudtok véletlen valakit, aki itthon foglalkozik instant kamerák javításával? Az SX-70-em sonar autofocus modulja bemondta az unalmast. Köszi!
-
Gaben92
őstag
Ha valakinek érdekes lehet kijött a Valoi Easy35 nagy testvére az Easy120. Névből gondolom lejön de ezzel lehet 135-ös és 120-es filmet is befotózni.
Őt pedig ma lőttem 80€-ért.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
angyalpc2
aktív tag
Régi fekete fehér diákat szeretnék digitalizálni.. jópár tekercs
Ráadásul van ami nem is a szokványos 24mm x 36mm "35mm"-es hanem a 57x57-es diák is amelyeken nincsenek lyukasztások A cellulóz szélessége 60mm Szóval
Sőt jópár olyan méret ami 82x 56mm ezt így nem is találtam neten A cellulóz szélessége itt is 60mm 1930 vagy 1950 körülről
Ez miféle lehet?Szóval vennék erre való szkennert.. akár valami régebbi használtat is ..bár láttam olyan filtert az optika elé amivel ezeket lehet fotózni, ha fényes háttér van.
Használt már valaki ilyet? vagy a szkenner jobb megoldás? -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
juliensorel #2545 üzenetére
Akkor ha jól értem igazából bármilyen szkenner betétet befoghatok erre a célra?
Nem találom azt a Yotube videót, amiben valaki egy kb 60 dolláros cuccot ajánlott, eleve voltak talpai, hogy alá lehessen tenni a LED panelt vagy telefont és egy tekerő, ami a beűzött film továbbítására/pozícionálására szolgált.
Valami ilyesmi volt, de nem ez: [link]
-
juliensorel
őstag
válasz
Stauffenberg #2544 üzenetére
[link]
Ha telefont/tabletet teszel alá midenképp meg kell emelni valamivel a maszkot, hogy legyen távolság a fényforrás és a film között, mert különben a kijelző pixelei meglátszódhatnak a a digi fotókon.[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Ma megyek átvenni az előhívott filmet (Cafe Analog Kino 250D), de a szkennt már megkaptam pár napja (csak egy 1200 DPI-s alap szkennt kértem).
Be akarom szkennelni én is fényképezőgéppel és megnézni én milyen színvilágot tudok kimatekozni belőle (majd utána posztolom őket egymás mellett).
Lehet kipróbálom majd az Epson síkágyas szkennert is az irodában és akkor mindhármat össze lehet nézni.
Viszont a fényképezőgépes befotózáshoz tudtok valami kütyüt ajánlani, amibe be tudom tenni a negatívot és síkban tartja és nem egy vagyon? Örülnék ha perforációval együtt tudnám fotózni (mert szerintem cuki és ha nem kell legfeljebb levágom).
Átvilágításhoz alighanem a telefonom vagy tabletet használnék, jobban is bízom benne, mint egy CRI ~95-ös LED panelben.
[ Szerkesztve ]
-
lomposfarkas
tag
-
lomposfarkas
tag
Üveglemezeket fotóztam nemrég. A technika Nikon 18-140 objektív, egy meglepően egyenletes fényű laposlámpa a Praktikerből és a már sokat bizonyított NDK faállvány feje satuba fogva
Persze sötétben dolgoztam, mert a műhely fényei valahogy csak meg akartak jelenni az üveg felületén. A mellékelt kép az egyik kedvencem, el tudnám képzelni 3-4 méteres méretben, akkor kijönne a gép monumentalitása.
Az expót/fénymérést hagytam A üzemben, hiszen a rawból majd lehet javítani.
Itt is tapasztaltam (csak fordított eredménnyel) hogy a Nikon rawok feldolgozása során szinte mind alulexponált a jg mellett, szinte az összeset fel kell húzni alapjáraton is. Ez normális?
[kép]
[kép] -
Gaben92
őstag
Van a Valoi honlapján lista ajánlott obikról. A Nikkor 60 AF a modernek közül az egyik ami nem vészes árban, vintage cuccokból pedig a Nikkor 55 f2.8 asszem. Szvsz az AF felesleges hozzá, én is filóztam, hogy mi legyen mert filmes Nikonjaink vannak és van Nikon F -> Sony FE adapter otthon szóval adta volna magát éppen de végül épp nem találtam patika állapotút, így maradt a Sigma 70.
Épp Párizsban vagyok de ha van kedved bohóckodni, valahol drive-on van egy teszt képem amit át tudok küldeni később. Labor scan + Befotózott negatív. Aztán kísérletezhetsz, hogy tudod-e reprodukálni.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
válasz
Gaben92 #2536 üzenetére
Köszi, a nikon AI jó tipp, régen nikonos voltam és a régi obik miatt nemrég vettem egy AI-S - Fuji x konvertert. Lehet, hogy nézek egy régi AI-S makrót, aztán meglátjuk, mert rengeteg régi negatívom van itthon ami 3 mpix-es méretben van a labor által szkennelve, és nem lenne baj jobb felbontásban.
-
Gaben92
őstag
Van egy-két apró flaw de semmi extra. Enyhe reverse vignetting lehet de a flat field correction helyrehozza pár kattintással de ha mondjuk egy 61MP-es szenzorod van akkor APS-C mód + FF makro obi az ultimate megoldás.
Viszont egyszerű és irgalmatlan gyors megoldás, és még helytakarékos is. Nem kell hozzá állvány, meg semmi macera, gyakorlatilag ha elmész külföldre is csak bedobod a táskába, helyben előhívatod a filmet és este be tudod hotelben fényképezni pár perc alatt.
Nekem se volt makró obim, Valoihoz vettem direkt egy Sigma 70 DG HSM-et használtan pikk-pakk állapotban. Az egész cucc valami 4-500€ között állt meg.
Hátránya annyi, hogy ez csak 35mm-t tud de most csinálják a medium format verziót. Egy hete voltam bent náluk a boltban (Kamerastore Tampere) felkapni egy Nikon 135 f2.8 AI-t, de nem láttam még kiállítva sem, szóval nem tudom hogy áll.
Árban lehet faragni ha a Kamerastore hírlevére feliratkozol. Alapból van valami 5-10% kedvezmény csak a feliratkozás miatt de mint írtam múlt hétvégén minden valoi cuccra 20% volt.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
SkyLine3000
addikt
válasz
Stauffenberg #2525 üzenetére
Én V370-el kismillió filmet szkenneltem be. Most V600-am van. Ezzel is. Nyugodtan tehetsz vele próbát. Ha akarod, szkennelésnél megtarthatod az eredeti színvilágot, de egy pipával pl teljesen helyrehozza, korrigálja a színeket. De persze, szkennelés előtt lehet játszani a színbeállításokkal. Mondjuk ilyen Kodak, stb profilok nincsenek benne.
De persze ki lehet próbálni másik szkennelő szoftvert is. De maga a hardver bőven jó digizéshez. Mondom ezt, kb 60-70ezer képre való negatív digitalizálása után.
Azért annyira nem rossz a V370 sem.
Ha negatívokat kell szkennelnem, mindig a V600-al oldom meg.[ Szerkesztve ]
-
válasz
Gaben92 #2531 üzenetére
Hú, ezt én is megnéztem, nagyon jól átgondolt cuccnak tűnik. Nekem nincs makro optikám, így nekem nagy beruházás lenne (229 eur ha jól látom az easy kit), de akinek van amúgy is makrója, annak ez egy tök jó ajánlat. A múltkorában nézegettem a nikon filmszkennereket és elég magas árban mentek, és azzal a munka is elég lassú, plusz van köztük olyan, amelyik olyan csatolófelületet használ (scsi) amit meg nem oldok modern géppel. Ez egy tök jó és platformfüggetlen megoldás amit írtál.
-
kovaax
őstag
válasz
Stauffenberg #2528 üzenetére
Van benne valamiféle film profileozás, de nekem gyengébb eredményt adott, mint az auto levels (vagy mi). Nekem az a módszer jött be legjobban, hogy veszek mintát a képen kívüli filmről (base colour, vagy valami hasonló), és aztán auto levels. A film profile kihagyja, hogy hogyan lett hívva a film, meg ha már lejárt, ilyenek. Annak idején megvettem az alap csomagot, de most átvariálták a licenszelést, és azóta nem frissítettem egyáltalán, mondjuk az utóbbi években nem is nagyon fotózok már filmre...
-=- There's no place like /home -=-
-
juliensorel
őstag
válasz
Stauffenberg #2525 üzenetére
Silverfast-ban pl van mindenféle filmhez előre kevert beállítás.
De pl mozifilmekhez pont nincs (legalábbis abban verzióban nincs ami nekem van és a szkennerel használok, én defaulton szoktam hagyni inkább), mert ez a "kino 250d" nyilván kodak vision3 250D anyag. -
Gaben92
őstag
válasz
Stauffenberg #2528 üzenetére
Valoi Easy35 a tiéd. Nincs semmi pepecselés vele, feldobod makró lencsére 5mp alatt, MF a grain-re megint csak egy pár másodperc, onnantól pedig csak tolod a filmed bele. Egy tekercs be van fényképezve 1 perc alatt. és jobb lesz még annál is amit a V800 tud. A szoftveres résszel még kísérletezek én is (Negative Lab Pro és FilmLab jelenleg) mert nemrég vettem csak a Valoit de már most látom, hogy nincs értelme szkenneltetnem laborral innentől.
Az első használat tart kicsit több ideig míg kísérletezel kicsit, hogy hány extension kell, de utána gyerekjáték.
Nem olcsó cucc éppen de szokták akciózni néha (épp most hétvégén volt rá 20%) és igazából teljes áron is megéri szerintem ha nem évi pár terkercsről van szó.
Mondjuk azt hozzá kell tennem, hogy nálunk csak a C41 előhívás 10€, a szkennelés meg megint 10€.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Stauffenberg
nagyúr
Budapesten azért van bőven még lehetőség, csak hát így is drága a film + hívás, nem hiányzik még a szkennelés költsége is. Most a Café Analogban jártam párszor, mert eleve útba is esik a városban járva, az ő áraikat idéztem.
Ha beválik ez a színes Kino 250D film, az mondjuk nem rossz, hogy 4990 Ft és ebben már benne van a hívás ára is, ezzel vetekszik a monokróm filmek költségével. De még látni akarom saját szemmel.
Van még egy (Ilford) Kentmere Pan 400 monokróm tekercsem, neten fellelhető minták alapján ennek megelőlegezem, hogy tetszeni fog, pedig nem vagyok nagyon BW rajongó, néha a digitális Fujimon szoktam Acros filmszimet tolni, ahhoz hasonlít kicsit. Ezt majd elsütöm streetre a napokban.
-
válasz
Stauffenberg #2528 üzenetére
Az már egyáltalán jó, ha van lehetőséged normális minőségben szkenneltetni. Nekem egy ideig egy barátom munkahelyén volt lehetőségem, ott valami nikon filmszkennerrel csinálták nagyon jó minőségben, de ez a lehetőség megszűnt sajnos. Nemrég körbetelefonáltam a régi ismerősöket, hogy ki hív még fekete-fehéret, és abbahagyták.
-
Stauffenberg
nagyúr
Azt nézem, hogy ami a 26 megapixeles gépemmel felbontásban felveheti a versenyt, az a szkennelés laborban a 6+ ezer forintos kategória tekercsenként. Persze kisfilmen ennek nem biztos, hogy van értelme, de egy közepes 2400 dpi is a gyakorlatban 8 megapixel alatt van és 3400 Ft tekercsenként és ugyanúgy a laborosra vagyok bízva, hogy ő milyenre gyurmázza a végeredményt.
Én elhiszem, hogy pepecs munka és ez ennyibe kerül, de havi 1-2 tekercs esetén elpepecselek vele inkább magamnak. Inkább az a kérdés, hogyan tudom feldolgozni az anyagot úgy, hogy az a legközelebb álljon az adott film eredeti tónus világához.
#2526 kovaax: Köszi a tippet! Azért a Pro verzió elég húzós árban van, de tök jó kezdeményezés. Megnéztem a használatáról egy-két videót, ha jól vettem ki ez sem olyan megoldás, hogy betallózom milyen filmet szkennelek és akkor szépen behúzza a végeredményt a helyére, csak ad egy valamivel jobb eredményt, mint a gyári szkenner szoftver.
-
válasz
Stauffenberg #2525 üzenetére
Bár nagyon szeretek filmre fényképezni és sokáig csináltam is a digitális mellett is, de a film szkennelése - nekem - nagyon nagy szenvedés volt. Szerintem a fényképezőgéppel való beolvasás sokkal praktikusabb. Akkoriban még talán nagyobb volt a létjogosultsága a szkennereknek, amikor a digitális gépek 6-8 megapixel közül mentek, egy jó filmszkennerrel egy jó filmből meg kiolvastak 40 körül, de ma már szerintem sokkal kisebb a különbség. Ez persze csak elmélet, gyakorlatban nem próbáltam.
-
kovaax
őstag
-
Stauffenberg
nagyúr
No hát akkor elfüstöltem két tekercs filmet 15+ év kihagyás után.
Az alany a Kino 250D film volt (Café Analog sajátja), de az előhívásra várni kell elég sokat, szóval most tűkön ülök.
Kértem egy kis felbontású szkennelést is, ami elég az Instagramhoz, de hosszabb távon szeretnék magamnak szkennelni (fényképezőgéppel). A hardveres setup megvan, inkább a szoftveres utómunka rész érdekelne jobban.
A Youtube videók mind arról szólnak, hogy az utómunkában szerkeszd az ízlésednek megfelelően, de engem inkább a film eredeti karaktere érdekelne, semmint amit ki tudok belőle gyurmázni, mert hát nyilván bármit. Tudtok erre tippeket adni? Vagy van olyan szoftver/plugin ami már eleve tudja az adott filmtípus korrekciós profilját? Legalább az ismertebbeknek, mint Kodak Gold, Ektar, Fuji C200 és hasonlók.
Egyébként van az irodában egy Epson V370-es szkennerünk, ami elvileg tud filmet is szkennelni, tegyek esetleg azzal próbát? Messze nem az a szint, mint a V600-as, amit sok helyen emlegetnek belépő szintként.
-
Rapid136
őstag
válasz
Gaben92 #2523 üzenetére
Nekem egy fémházas m42 Vivitarom volt 1,9/35mm-es (kettő is), tulajdonképpen visszasirom, a Minolta MD 1,8/35mm sehol nincs hozzá
Mechanikailag is már egy élmény volt önmagában, amilyen finoman járt az élességállítás...Sony A9 + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Gaben92
őstag
Nem ismerem a teljes történetet de talán még futottál is bele Tomioka obikba, csak az volt rájuk írva, hogy Yashica, vagy Chinon.
Nagyon röviden annyi, hogy jó kapcsolatot ápoltak a Zeissel, mocsok jó obikat gyártottak Zeiss license alapján, sokszor a Zeiss cuccaival.
Nagyon sok Yashica obi náluk készült, de terveztek/gyártottak más gyártóknak is. Szóval van Tomioka made Chinon, Cosinon, Mamiya, Rikenon, Takumar, meg ki tudja még mi.
Elég nagy ide-oda gyártás ment akkoriban Japánban. Erre a legjobb példa a Vivitar ahol 2 ugyanolyan obiból az egyik lehetett vacak, a másik meg fenomenális mert máshol gyártották őket. (Vivitar amennyire tudom, nem is gyártott maga hanem 8-10 gyártó gyártotta a cuccait.) Gyakorlatilag előfordulhatott, hogy vettél egy Vivitart ami amúgy egy Cosina volt amit a Tomioka gyártott/tervezett.
Rapid136: Meglesz.If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Rapid136
őstag
A Tomioka egy háttérgyártó volt, az ismert márkáknak gyártott objektívet Chinontól a Vivitarig. Tudomásom szerint nincs ilyen néven gyártott objektív.
Ez mindenesetre érdekes cikk a japánokról...Sony A9 + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz
Gaben92 #2514 üzenetére
Narancs szűrőt szerezz be sürgősen 🙂
egész nyáron azzal fotózok, csodát tesz a városképekkel és a tájfotókkal.Sony A9 + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
MrChris
nagyúr
Van erre manuális obi fórum.
-
válasz
MasterMark #2515 üzenetére
Köszi a választ! Pentax konverterem még nincs, de akkor utánanézek.
-
válasz
Gaben92 #2514 üzenetére
Köszi, ezt a Tomioka-t hozta az eBay de ez nekem egy totál ismeretlen gyártó volt (valószínűleg annak idején drágább márka lehetett ami akkoriban meg se jelent itthon). Viszont ez egy nagy kérdés valóban, hogy érdemes-e az egyébként jónak tartott TT árának a többszörösét konverterezett megoldással helyettesíteni.
-
MasterMark
titán
Ha digitálisra kell, akkor nem biztos, hogy olyan jók a régi analóg obik rá. Egy Pentax K-nál is van hogy jobb egy 1.4 vagy 1.7-es mint az 1.2-es, mivel ott mást áldoztak fel annak az árán, hogy fényerősebb legyen.
Ha meg amúgy is átalakítós, akkor Pentax M 1.4 50 mm-est lehet találni nem olyan drágán. Ez Pentax K bajonett.
Switch Tax
-
Gaben92
őstag
Ha kész vagy elkölteni a TTartisian áràt 2x-3x akkor Tomioka 50/55 f1.2/f1.4, ha nem akkor a radiokatív Takumar.
Rapid136: Ki lehet éppen kalapálni de a front lencsén lévő karcáradaton és a törésen nem fog segíteni. Nem éri meg vele foglalkozni egyszerűen.
Nem, élőben is baromi jól néz ki. Kevés por van benne (miben nincs 40 év után?) de majd egyszer ha lesz kedvem szétkapom megpucolni. Az X-700 megkapta tegnap az új mirror dumpert is szóval elvileg kész van mindenre. Vasárnap repülök Krakkóba üzleti útra, viszem is magammal.
Páromnak úgy megtetszett, hogy hazafelé Espooban lehet felkapok egy ezüst X-500-at 2 MD obival ha le tudom beszélni a talit a komával.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Ha M42 bajonettel keresek nagyon jó 50, de inkább 55mm-es körüli fényerős obit (1.4 vagy 1.2) akkor mit ajánlanátok? Voigtlander Color Ultront néztem, de "csak" 1.8-as, illetve Cosina 55/1.4-et de azokat nem igazán ismerem.
Digitálisra kéne konverterrel, de alternatívának még látom a TTartisan 50/1.2-t, de ezek a kínai obik egy kicsit lelketlennek érződnek nekem ránézésre, és szívesebben használnék egy olyat, aminek múltja van, amit így kidobás helyett valami hasznosra lehetne fogni.
-
Rapid136
őstag
-
Gaben92
őstag
válasz
Rapid136 #2509 üzenetére
Ezért is nem mozgatta meg a fantáziámat. Megnéztem amúgy, nincs szép állapotban. Egy koma vitte be egy pár másik MC-vel együtt de mind olyan állapotban volt mint ez. Volt amelyikből csavarok hiányoztak… Sokat fel lehetne újítani amúgy rendesen de finn órabér mellett nem hiszem, hogy megéri 3-4 órát elverni egy obira ami nem egy többezer eurós ritka valami. Nikonra kerestem 50 f1.4-et akkor futottam bele, ebbe a szerencsétlenbe például… Megvizsgálták, ment a polcra ahogy van, nem éri meg hozzá nyúlni.
Az amit linkeltél viszont gyönyörű.
Ez meg amit én lőttem tegnap.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Rapid136
őstag
válasz
Gaben92 #2507 üzenetére
Nem őket akarom leszólni, csak egy ilyen frontlencse bontás általában gombásodás miatt szokott kelleni, szóval ha így sikerült szétkapni, akkor milyen munka lehetett a gomba eltávolítása és a preciz összerakás?
Szóval ilyen objektivet nem szivesen vennék meg.
Én ilyenbe futottam bele, épp a bizományiban voltam amikor behoztákSony A9 + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Gaben92
őstag
válasz
Rapid136 #2506 üzenetére
Az már így került oda... 60.000 kamera és obi van a raktárban ami átnézésre vár, szóval válogatniuk kell, mit újítanak fel és mi az ami megy a polcra úgy ahogy van bevizsgálás után. Ez páldául csak Certified szóval be van vizsgálva de gondolom nem érte volna meg hozzányúlni. Ha azt nézzük, hogy a Nikonra nem vettem obit 60.000-nél olcsóbban annyira nem vész a 40.
Van egy moisture damaged MDII amúgy náluk meg ha elmegyek Helsinkibe akkor van egy New-MD is. Párom pont írt nemrég, hogy menjek már érte a reptérre este, szóval ez egy jel.
"A Foma 400 normál, nappali fényben jó, kevesebb fényben bukik el, ahol a jelentősége lenne a magasabb érzékenységnek..."
Ezért mondtam, hogy nem szabad elhinni ami rá van írva.Ezt itt hagyom érdekességképpen.
YT Link
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Rapid136
őstag
válasz
Gaben92 #2505 üzenetére
Szépen viseltes az obi, de az rögtön látszik, hogy csúnyán szétkapták. A frontlencse körüli gyűrűn látszik a kókányolás...
Most én se találok 2,8/135-öt... pedig korábban akadt 10-15 ezer körül. Egy van, de az horror árú és nem véletlenül sem MD, hanem MC
A Foma 400 normál, nappali fényben jó, kevesebb fényben bukik el, ahol a jelentősége lenne a magasabb érzékenységnek...Sony A9 + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Gaben92
őstag
válasz
Rapid136 #2504 üzenetére
10 órája problémamegoldok angolul, nézd el nekem.
Focusing Screen függő. A Split Screen már f4 körül használhatatlan. De a Nikonba van nekem Type K (split screen+microprism) és Type E ahol semmi sincs csak vízszintes vonalak és telibe matt. Kevésbé fényerős obikhoz sokkal jobb de párom például alapból is jobban szereti mint a Type K-t.
Nem is amiatt akarom cserélni mert félek h beengedi a fényt, csak ha tovább hagyom akkor csak rosszabb lesz takarítani. A hátfal peremén egy-két helyen már találtam ráragadt darabokat a váz vájataiból szóval kezdi megadni magát. De a tükörnél lévő például rendben van tapintásra/kinézetre. A Canonet 28-é az brutál. Hozzáértem és fekete rágó lett belőle.
Foma amúgy ár/értékben nem rossz. Annyi a trükk, hogy nem kell elhinni amit ráírnak.A 400-ashoz ISO320-ra állítom a gépet és teljesen rendben van. De leginkább Ilford FP2/HP5/Delta megy, színesből pedig Portra 400 vagy Santacolor 100.
Linkkel akkor második próba: [link]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Rapid136
őstag
válasz
Gaben92 #2503 üzenetére
Hát én nem rollt vennék bele, hanem 135-ös filmet
A kereső bármilyen kevésbé fényerős telezoommal problémás tud lenni szerintem.
A váz hátán van egy vájat amibe beül a hátfal pereme, ahol a kazetta van ott értelemszerűen nem nagyon kaphat fényt, a képkapunál leszorítja a rugós lemez a filmet, a felhúzókar alatti rész a legproblémásabb, ott függőlegesen van egy szivacs és alul-felül egy csík, ami a rugós lemezig tart. A fény alapvetően egyenes vonalban terjed, szóval ha rendesen zár a hátfal, akkor azért túl nagy gond nem lehet.
A Yashica Electro hátfal pl. elég lazán zár, a Minolta sokkal szorosabb.
A link nem az igazi...
a Foma amúgy egész jó film az árához képest, én 30m-t kazettáztam be belőle.Sony A9 + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Gaben92
őstag
válasz
Rapid136 #2502 üzenetére
Hallottam, hogy volt valami a Leicával de nekem csak egy fix obi rémlett amit a Leica megvett és átbajonettezte annyira jó lett.
Zoomban azért gondolkodtam mert olvastam még régebben, hogy a Minolta Zoom-ok egész jók, de a Nikonénál mindenképp jobbak. Most van ugye ez a Tamron 80-210 de split screen focusing screennel annyira nem nyerő szerintem.
Hétvégén el akartam vinni egy körre de helyette ma egész nap melóztam (remote support USA-ba) meg ahogy jobban ránéztem nem ártana a kicsikének egy adag új light seal. Nem vészesen szarok de azért már kezd ragadós lenni. A mirror dampertől már előre fázok mert ahhoz elég mocsok hozzáférni ezen a vázon, meg van egy jól eldugott a hátlapon a szegecselt lemez alatt (minek?), az is fincsi lesz.
Holnap szerintem elugrok light seal-ért és a héten lövök valami olcsó teszt rollt, lássam egyáltalán, hogy működik-e minden. Van még valahol valami 2€-s Fomapanom amit a cseheknél újítottam, az pont jó lesz. Aztán ha minden okés akkor nekiállok üvegeket keresni.
Itt a 100 f2 amúgy: [link]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Rapid136
őstag
válasz
Gaben92 #2500 üzenetére
Amúgy van néhány gép és objektiv, amit a Leciával csináltak közösen.
XD-7 és R4 talán, meg az előd XE-1 az R3?
Telezoomban nem vagyok ott, sokáig én is egy Adaptallt használtam, egyébként van egy kompakt 4/75-150mm kistele, de nyitva azért lágy a végén.
Most egy MD 4,5/75-200 van, de még nem probáltam ki...Sony A9 + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
Új hozzászólás Aktív témák
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- HiMedia lejátszók
- Kingdom Come: Deliverance II teszt
- Micro Four Thirds
- Az alaplap és a memória paramétereinek kiírása parancssorból
- Bukósisak, az életmentő extra!
- Milyen RAM-ot vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen TV-t vegyek?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest