- Megvédenék a gyerekeket az agresszív algoritmusoktól
- Facebook profil letiltás kapcsolt ismeretlen Instagram fiók miatt
- Linux kezdőknek
- SkyShowtime
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Aliexpress tapasztalatok
- Milyen routert?
- Microsoft Excel topic
- C# programozás
- Amazon
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Komplikato
veterán
Na most nézem a hivatalos FSR3 bejelentést, ebben konkrétan az hangzik el, hogy az új AMD driverrel az összes RDNA kártyával megy az FSR3 bármilyen DX11 és DX12 játék alatt. Továbbá az FSR3 sem csak AMD-n fog menni. Ez így elég érdekesen hangzik. Meglátjuk mennyi lesz igaz belőle.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
félisten
válasz T.Peter #62650 üzenetére
Köszi megnéztem .
Úgy látszik ők már látták a LoU1 ben. Érdekes, kissé kettős dolgokat írnak, meglátjuk a valós eredményeket :"Az AMD kissé óvatos volt, amikor megmutatták nekünk a TLOUp1 demót, mert még korai volt, és a csak optikai áramlást biztosító megoldás a legtöbb tartalomban nem fog megfelelni az FSR 3 vagy a DLSS 3 minőségének. Ez egy nyilvánvaló korlátokkal rendelkező technológia. Véleményünk szerint ezt felülmúlja az a tény, hogy minden DX11-es vagy DX12-es játékkal működnie kell"
Minél többet használ egy játék az aszinkron számítást, annál kevesebb erőforrás áll rendelkezésre az FSR 3 számára, ami azt jelenti, hogy az interpolált keret létrehozásához szükséges idő hosszabb. Azonban fordítva, minél kevesebb aszinkron számítást használ a játék, annál gyorsabban számítja ki az FSR 3 optikai áramlást. Ez a szoftver alapú megoldás nem csak azt jelenti, hogy az FSR 3 bármelyik gyártó GPU-ján futni fog"Valószínűleg a framegen nem lesz túl acélos megoldás, nagyjából egy szabványos interpoláció, cserébe mindenen szinte működni fog.
Amit nem láttam, hogy a IGP/ APU-k támogatottak?[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
FLATRONW
őstag
válasz Alogonomus #62609 üzenetére
Nekem nem tűnik merésznek.
A 122 fps 1080p render és generált képkockákkal jön ki.
-
hahakocka
senior tag
Akkor el kell mennetek sürgősen szemészhez!
https://www.youtube.com/watch?v=DNX6fSeYYT8&t=1438s
Itt vna pl egy 4070 teszt
A 6900xt 9 fpst ad neki csak átlag 1440pben. 126 (4070) vs 135fps (6900xt)https://www.theverge.com/22327528/amd-radeon-rx-7800-7700-xt-gpu-price-release-date it meg mit ad isten van 8-9 game ami 8-23% al jobb a 4070 nél
Ezért gondoltam hogy lehet hogy ez lesz főleg nem RT vel hanem raszterben.
De hát majd a tesztek alapján kiderül.
Fura amúgy hogy Gamer Nexus, a HWU s sokan mások inkább a 7800xt ajánlják mintsem a 7700xt-t....[ Szerkesztve ]
-
Pug
veterán
válasz hahakocka #62654 üzenetére
Fura amúgy hogy Gamer Nexus, a HWU s sokan mások inkább a 7800xt ajánlják mintsem a 7700xt-t....
Semmi fura nincs ezen, 50 USD a belengetett MSRP difi a ket kartya kozott, ami kb 10% ardifi. Mikozben a 7700XT a parameterek alapjan also hangon 15%-kal lassabb lesz, magasabb felbontason meglassabb es csak 12GB VRAM van rajta a 16 helyett...
Igy barki is hulye lenne a 7700XT-t ajanlani a 7800XT szemben ilyen minimalis ardifi eseten.
Ugyan az a felallas, mint a 7900XT vs XTX-nel a kezdeti arazassal...
[ Szerkesztve ]
-
Így van, az AMD féle Frame Generation (ez volt az AMD által kiállított demókban is a neve) minden RTX kártyán működőképes lesz.
Nagyon fontos, hogy két féle FMF (Fluid Motion Frames) lesz az AMD-nek: lesz az FSR 3 féle FMF, ami jobb minőséget ad és ezt a játékba kell integrálni, továbbá ez működik minden RTX kártyán is, aztán lesz egy másik, ami driver alapú lesz.
A driver alapú FMF minden DX11 és DX12 játékkal működni fog, viszont ez RDNA3 exkluzív feature!Az FSR 3 alapú FMF jobb minőséget ad és ott 60 fps natív sebességet ajánl az AMD (ez fog működni RTX kártyákon is). A driver alapú (RDNA3 exkluzív) FMF gyengébb minőséget ad és itt 70 FPS az ajánlott natív tempó.
A natív mód pedig üdvözlendő, ez az AMD-nek a DLAA megoldása, tökéletesen látod.
Ezek után nagyon kíváncsi leszek, hogy hogyan fog működni a gyakorlatban, különösen hogy milyen lesz a képminőség az új Avatar játékban, ahol brutálisan sok növényzet lesz. Pont ott vérzett el eddig az FSR.
Bár sajnos azt is meg kell jegyezni, hogy a felskálázó modul képminőség terén nem fog jelentősen előrelépni, nem várható jelentős javulás, mert az FSR 3 fejlesztése az interpolációra (frame generation) fókuszált. Csodát azért nem várok emiatt, viszont ha a DLAA..öööhh mármint a natív módban jobb képminőséget fog adni, mint a játék saját TAA metódusa, akkor a játékosok már nyertek ezzel, itt viszont nagyon nagy kérdés lesz a sebességvesztés, hiszen a DLAA több játékban nagyon sok sebességbe kerül. Kíváncsi leszek, hogy az FSR 3 natív módja mekkora sebességvesztést fog okozni és milyen képminőséget fog adni.[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz Komplikato #62651 üzenetére
Nem.
A driver alapú interpoláció RDNA3 exkluzív lesz.
Az FSR3 alapú interpoláció fog működni minden RDNA és RTX kártyán, viszont ezt játékba kell integrálni (mozgásvektorok miatt).Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Alogonomus
őstag
válasz FLATRONW #62653 üzenetére
Azért érzem merésznek, mert egyből azt a gyorsulást ígérik, amit a zöld oldal is csak a tesztplatformjának számító Cyberpunk keretein belül tud elérni, de a tesztek alapján azt is csak erős szellemképesedéssel társulva.
Nem az FSR 3-mal elérhető 3,4-szeres gyorsulásban kételkedem, hiszen az megfelelő mértékű felskálázás segítségével nyilván elérhető, csak az AMD látszólag megint az Nvidia számaival szeretne versenyezni, pedig most esetleg többet érne egy konzervatívabb "mondjuk 2,5-szeres" gyorsulást felmutatni, de nagyságrendekkel szellemképmentesebben.
Ezzel lehetne a DLSS 3 fölé kerekedni, nem az elérhető fps mértékében kellene versenyezni vele. Mivel lassan egy évvel a DLSS 3 bemutatását követően a legfrissebb Immortals of Aveum kapcsán is stabilan jelen van a durva ghosting, így a DLSS 3 technológiája valószínűleg elkerülhetetlenül/kigyomlálhatatlanul hozza magával a ghosting jelenségét, vagyis a magas fps egyszeri "kifotózásán" túl a tényleges játszás során a DLSS 3-at inkább kikapcsolva tartják az emberek. -
hahakocka
senior tag
Irónia volt amúgy a Fura szó, az előző kommentre, hogy ha annyira szar hogy majd kb a 6800xt t se éri el miért ajánlanák jobban a 7700xt nél ami amúgy arányaiban jobban veri a grafikon szerint legalábbis versenytársát mint arányaiban a 7800xt az övét.
Többet fogyaszt de nem kétszerest 240W vs 180 kb főleg a 16gb os 4060ti esetén. Amúgy ha jobban meghúzzák az NV se 160-180at fogyasztott volna az tuti akkor utolérte volna persze ezt, de drágább és többet eszik. Hányszor láthattuk már ezt hogy valamit csak meghúztak pl RX 6950 azt elszállt az egekbe a fogyasztás, vagy ott a 3090Ti.
Arra leszek kíváncsi hogy tényleg hogy fog működni az FSR3 minden régebbi kártyán ez nagy előny a DLSS3 hoz képest. Van elvileg élesítő technológiájuk meg artifakt elkerülő is. DLSS3 al az artifakt volt a gond pl. Minél több fps ed volt a natív erejéhez, FPS számhoz képest tehát pl 40 fps vs 120 fps a DLSS3 növelt nagyobb FPS-hez képest annál rosszabb volt a képminőség. Ezért nem kedveltem ezeket eddig annyira se FSR se DLSS. Kérdés ez változik e most majd?
Én már úgy vagyok vele lehet megvárom a jövő évi 8000 es Ryzeneket. S pletykálják az év végi 8000 se RDNA4 et is. Majd kiderül. Nem érzem még mindig elég nagy ugrást az 5700 ashoz képest.[ Szerkesztve ]
-
hahakocka
senior tag
válasz Alogonomus #62659 üzenetére
Én is inkább a kevesebb FPS néha több elvet követném, legyen jobb a képminőség. 140 helyett 120 fps hát adja fene, ha sokkal szebb a kép!
-
ScomComputer
veterán
-
Docci
senior tag
A 7800 XT szerintem korrekt kártya lett.
500 dollár 256 bit 16 GB RAM. Van minden.
A 7700 XT csalódás...
Igazából ezt a magas árat a még raktáron lévő 6800/6750XT/6700XT-nek tulajdonítom. El kell adni a régi kártyákat aztán a helyükre - 350-400 dollárra - csökken az ára, mint a 7900 XT is tette. 4070 árcsökkentés szerintem úton van.
Végre valami. Várom a teszteket.Erőt s erényt!
-
adr0001
tag
válasz Alogonomus #62659 üzenetére
A ghosting alapvetően nem a DLSS/FSSR hibája, hanem a RT denoiser kb csak úgy ad elfogadható végeredményt ha visszamenőleg akár 10-20 képkockábból is tud mintát venni. A Cyberpunk-ban pl. upscale nélkül is van szellemkép .
Majd ha a középkategória RT teljesítménye úgy RTX4090 x 2 körül alakul, na akkortól lesz talán nem komolyabban orvosolandó probléma. Addig marad a DLSS 3.5, meg a FSR 3, meg a remény.Egy HD5870->Vega64 arányú teljesítmélnyugrással már lehetne 10-20 rays/pixel-lel kalkulálni, és akkor vizuálisan ugyanott tartanánk ahol most, csak szellemkép néllkül...
Ha az RT/(PT - haha) lesz a jövőben meghatározó, akkor legelsősorban nem a brute-force tejesítményt kell/fogják növelni (bár az mindíg segít), hanem az állandónak mondható és a nem elegendőség miatt kialakuló képi hibák (artifact) sikeres ellfedése lesz a nyerő stratégia.
"If you think [***]* was a Grade A asshole liar, wait 'til you get gaslit by a mainframe"
-
Komplikato
veterán
válasz adr0001 #62665 üzenetére
Ezért mondották az FSR 3-ra, hogy a jó eredményhez KELL neki a minimum 70 FPS+? Magyarán ott is így működhet jól, mint az első bekezdésben írtad?
Nvidia NEM realtime rendereléshez kidolgozott valami új számítási módot, ahol a fényt nem sugárként hanem hullámként számolják és elvileg 6-10x gyorsabb, mint a Raytracing. Létezik, hogy mondjuk pár generáció múlva ahogy bejött a Path Tracing (még ha jelenleg atom lassú is), úgy ez a photon szimulációs csoda is beesik majd gaming hardverekbe?
[ Szerkesztve ]
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
hokuszpk
nagyúr
válasz Komplikato #62667 üzenetére
"Nvidia NEM realtime rendereléshez kidolgozott valami új számítási módot, ahol a fényt nem sugárként hanem hullámként számolják "
ez nem uj szamitasi mod, kvantummechanika. ha epp vizsgalom, akkor feny, ha nem, akkor hullam
-- vagy valami ilyesmi --
-- esetleg forditva. --Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
DudeHUN
senior tag
válasz Komplikato #62667 üzenetére
Interpolációk. Csak máshogy érik el. Minél több a képkocka annál jobb képet tudnak "tippelni" a kettő közé. Plusz a 60+ fps azért kell ezekhez, hogy az input lagot ne kapja érezhetően szét. Mert ugye idő egy plusz kép kiszámítása ezért bár több kép jelenik meg, de az input lagod nő. Tehát vizuálisan mondjuk a 60fps helyett kapsz kb. 100-at így a kép folyamatosabbnak hat (főleg a jelenlegi kijelző technológiák mellett), viszont input lagban rosszabb vagy, mint natív 60fps esetén DLSS3 és várhatóan FSR3 mellett. Ezért van mindkét eljárásnál az anti-lag alapból bekapcsolva, hogy ezzel redukálják valamennyire ezen veszteséget.
Gamer for Life
-
adr0001
tag
válasz Komplikato #62667 üzenetére
A ghosting addig marad velünk amíg a megoldandó feladat elvégzéséhez túl lassú hardvereken próbálkozunk.
A frame generation az upscale-hez hasonlóképpen működik, meglévő képi adatokat copy-paste-elget. Míg az upscaling-nél a magasabb input felbontás csökkenti az artifact-ek számát, addig a frame-gen a magasabb alap fps-nél lesz kevésbé szeméttel teleszórt.
A DLSS frame-gen pl azért nem ad x2 fpst, mert offscreen rendering nélkül oldalirányú mozgásoknál csak 4-5 előre renderelt képkocka mellett nem lenne eltűnthetetlenül artifact-es kêp széle. Ezért a mozgás irányában a látható képen kívül eső részt is számol, pár fps vesztéssel.
Szerintem minden ami brute-force az zsákutca. Felhasznált wattokban már nevetséges ahol tartunk. Az egyszerűsítésé és a jól kivitelezett trûkköké a jövô.
"If you think [***]* was a Grade A asshole liar, wait 'til you get gaslit by a mainframe"
-
félisten
válasz Alogonomus #62666 üzenetére
Nem elkerülhetetlen az egyáltalán. Az általad említett játékba szarul van beépítve. Ne egyetlen játéka lapján ítéld meg az eljárást mert van mellett 300, amiben kiválóan teljesít..
Ha meg a framegenről magáról beszélsz az nem egyenlő a DLSS 3.0 val..[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Alogonomus #62659 üzenetére
Az Immortals of Aveum esetében azért van sok ghosting, mert egész új DLSS3-at használ. A fejlesztők szerint a régebbi verzió csökkenti a jelenséget. Igazából a hiba komplex, de ismeri az Epic és az NV is, tehát javítható. Az kérdés, hogy mikorra. Nyilván az UE5-ös játékok esetében vissza lehet nyúlni az 1.x-es frame-gen verziókhoz, az eléggé csökkenti a jelenséget. Az újabb frame-gen verzióknál ezzel nem lehet mit kezdeni, amíg az NV nem hozza rendbe.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
bitblueduck
senior tag
lehet kicsit off, de olvastam itt többször panaszt az idle vga fogyasztásra több monitor esetén. úgytűnik a 23.8.1-ben fixálták. legalábbis az adrenalin által jelentett Total Board Power állandó 80+ W helyett most 10-30 közötti idle fogyasztás mutat meg 4k videóval is 50W körül megáll. remélhetőleg nem a reporting lett bugos
valaki megtudja erősíteni?An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
-
M.T.
senior tag
válasz bitblueduck #62674 üzenetére
Nekem mar 2 vrl ezelottivel is javult csak 144hz en vmiert nincs RGB, csak ybcr4:2:2 elotte volt illetve most mar van 10 bites beallitas a driverbe ugysn igy elozo driverrel csak 8 bit smi érdekes. Bar nekem a 120hz is elég.
-
adr0001
tag
Most nézem YT-n. Ezek "window blind" artifact-ek. Eléggé amatôr hiba az UI-ra ráengedni, de még amatőrebb a crosshair-t is frame gen-nel a képre rakni. Ebből nekem az jön le hogy a fejlesztők egy nem igazán felparaméterezhető plugint kapnak(tak), vagy ebben az esetben simán csak hülyék.
"If you think [***]* was a Grade A asshole liar, wait 'til you get gaslit by a mainframe"
-
noblem1983
senior tag
Eddig ezeket a verziókat találtam az új kártyákból:
[7700Xt/7800 XT]Lamborghini fan Uplay/Origin-noblem1983, PSN: noblem1983_2
-
Komplikato
veterán
válasz noblem1983 #62677 üzenetére
Fentebb linkelt szerintem valaki 7900GRE tesztet is, ami ugye Kína és OEM only. Meg jön egy Radeon RX 6750(!) GRE, amiről konkrétan nem tudni, hogy szteroidos 6750 vagy butított 6800 lesz, csak annyit, hogy konkrétan a 4650 ellen jön ki. De az meg nem új GPU.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Devid_81
nagyúr
válasz Komplikato #62678 üzenetére
AMD’s upcoming Radeon RX 6750 GRE reportedly just ‘an overclocked RX 6700 10GB’
AMD Radeon RX 6750 GRE is ‘an overclocked RX 6700 non-XT’
Sajnos mar tudjuk, hogy mi az es elegge elszomorito
...
-
adr0001
tag
válasz Devid_81 #62679 üzenetére
Ha már az nV-t ekéztem... Az AMD is sorozatosan elmulasztja a korrekt árcimkét és a megfelelő tipus számokat a dobozokra tenni.
Egyebet nem tudok.
Kérem kapcsolja ki a kèszülèket."If you think [***]* was a Grade A asshole liar, wait 'til you get gaslit by a mainframe"
-
-
Petykemano
veterán
válasz Devid_81 #62660 üzenetére
Kár....
Egyrészt kéne még érkeznie a 7500XT-nek, ami a vágott Navi23.
Másrészt a 7600XT helyén is tátong az űr.kár, hogy semmilyen infó nem jött mostanában arról a pletykacsatornákról, hogy most akkor végülis mi van az RDNA3 hibáival.
Először valami hardveres implementációs hibáról beszéltek, ami miatt nem éri el (megfelelő fogyasztással) a lapka az architektúrának szánt frekvenciát - állítólag jóval magasabb frekvencián kéne üzemelnie.
Aztán MLiD valami olyasmit dobott be, hogy GCD-MCD csatolásnál van valami késleltetési probléma, ami instabilitást okoz és ezt driverből kezelték "várakozással".Mindkettőnek lehet némi alapja és lehet hadoválás is. Mindenesetre kár, hogy nem jött semmilyen update, hogy akkor most vajon lesz-e respin / javított lapka vagy nem. Hivatalos forrásból persze erre a kérdésre választ nem is várnék, hiszen nekik most épp az az érdekük, hogy azt higgyék az emberek, hogy ennél jobb már nem lesz, nem érdemes várakozni.
De mint műkedvelő érdekelne a hovatovább.
Ok, pletykák szerint 2024Q1-ben érkezhet RDNA4. De annak is csak az alsó szegmense, ami vagy annyira pici, hogy még a Navi32-t se éri el és csak a Navi23-at váltja, vagy szerentétlen Navi32-nek tényleg alig fél éve van csupán? Hát... valahogy azt érzem, hogy az AMD-nek sikerült megint ilyen "melyik kezembe harapjak" szituációba lavíroznia magát.
Oké, RDNA4 mobil. de mindig van selejt és mobilba is csak akkor tudják eladni, ha sikerül rá OEM vevőt szerválni. Az meg eddig se nagyon ment.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
félisten
válasz Petykemano #62682 üzenetére
Az nem lehetséges, ,hogy nem alsó szegmens érkezik hanem közép, felső közép?
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
hahakocka
senior tag
válasz Petykemano #62682 üzenetére
Az nem 2024Q3-4 akart lenni? Tuti nem csak fèlèv ideje lesz a 7700-7800 nak. S nem is kèszülnènek el ily gyorsan Rdna4 el. NV 5000 és gpukat 2025 re tippeltèk csak .
-
Devid_81
nagyúr
Lehet kozepkategoria jon csak de az is erosebb lesz mint a mostani csucs valamennyivel.
Regebben ez lehetseges volt...csak a mostani generacional nem sikerult valahogyHa tenyleg 2025 az Ada next akkor eppen mukodo elmelet lehet:
RDNA 4 kozep kijon 2024-ben de nem lesz gyorsabb a 4090-tol, vagy csak epp ott korul lesz es pont.
Majd 2025-ben johet a nagy RDNA4 +Ada next kozel egyutt es mindenki boldog.
Ezzel lenne ideje AMD-nek mindent mindenre atnevezni kozben+kifozni a nagy RDNA4-et[ Szerkesztve ]
...
-
Petykemano
veterán
Hát... az, hogy mit tekintünk közép-felsőközép szintnek, ugye leginkább attól függ, hogy generációról generációra hogyan mozdul a felhozatal, vagyis mekkora perf/W illetve perf/$ javulást érnek el.
A megmarad RDNA4 N43 és N44 lapkákról azt pletykálják, hogy kicsi, monolitikus lapkák. Azért monolitikus, hogy minél alkalmasabb legyen mobil felhasználásra. A Navi32 láthatóan nem igazán felhasználható erre a célra.
Én szeretném hinni, hogy az RDNA4 ambíciózus célja a CU-k számának/teljesítményének jelentős felskálázása. Persze mivel a képre nem volt ráírva, hogy egy SED mennyi CU-t tartalmazott volna, ezért konkrét információk erről nincsenek.
Én azért szeretném hinni, hogy a Navi43 chipletekből áll és csak a felskálázás nem jött össze.MLiD szerint nem szabad lebecsülni a Navi43-et. Ő ilyen 150-200 és 250mm2 közé teszi ezeket a lapkákat. Elképzelhető, hogy GDDR7-tel újra meg lehet felezni a memóriavezérlő szélességét, vagyis a NAvi43 egy 128bites kártya N3/N4-on gyártva, ami hozza a Navi32 teljesítményét picivel kisebb mérettel és monolitikus formája miatt jelentős fogyasztás-előnnyel.
Ezt azért nem nevezném felső-közép kategóriának. Hiszen a Navi32 éppenhogy csak versenyképes az Nvidia 200-300mm2-es lapkáival, amiben fele-harmadannyi CUDA mag található, mint a jelenlegi csúcsot jelentő 4090-ben. Az arnyáokat tekintve ennek már most is mainstreamnek kéne lennie.Aztán persze lehet, hogy a Navi43 teljesítménye jobb lesz, mint a Navi32.
De jelenleg olyan információk keringenek, hogy még sokáig a Navi31 lesz az AMD legjobb teljestményt nyújtó terméke. Azt esetleg el tudnám képzelni, hogy ezt a szintet esetleg eléri a Navi43, és a zászlóshajó szerepét átveszi a Navi36, ami a pletykált 400mm2-es 512bites lapka. De annyit igazán megtehetnének akkor már, hogy korrigálják az állítólagos frekvencia-skálázódási problémát, illetve hogy használatba veszik a kialakítiott 3D stacking lehetőséget. Ebben az esetben talán még szükség se lenne egy Navi36-ra, hanem maradhatna a Navi31. Egy ilyen jellegű refresh talán kevésbé mondana ellent Scott Herkelman kijelentésével, hogy az RDNA3 felhozatal teljes.Azt se feltétlenül zárnám ki, hogy több generációs termék párhuzamosan fusson. Ezt az AMD most is csinálja a mobil CPU-k terén és még a nevezéktant is hozzáigazította.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Azon gondolkodom, hogy nem jártak-e volna jobban, ha 2 helyett 3 sku-t jelentenek be?
Az világos, hogy a 7800XT és 7700XT árazása azt célozza, hogy a 7800XT-t vegyed meg.
A 7800XT talán jó úgy ahogy van.
Viszont a 7700XT lehetett volna inkább egy olyan változat, ami marad 256bites és 54CU-s, de mondjuk 200W TDP-re korlátozva, amit megerősíthettek volna azzal, hogy 1x8+1x6 pin tápcsatlakozót kaphat csak. Ez lehet, hogy pont ugyanakkora távolságra lett volna teljesítményben. Ennek az ára bizonyára fog lefelé csúszni $399-reÉs a 192bites változat 48CU-val 180W TDP-vel, ami mondjuk már akár 25-30%-kal is lassabb lehet, mint a 7800XT jöhetett volna - később - 7600XT néven. $349-ért.
Persze ez még most is megérkezhet.
A "jólvanazúgy" hozzáálláson kívül két dolog magyarázhatja, hogy a 7700XT olyan lett amilyen. Legyen három.
- túl jó a yield, nincs annyi hibás lapka. Ez egyébként az AMD-nek és az Nvidia hozzáállásának régóta nagy különbsége
- túl drága a csomagolás
- már megvannak a tervek/megoldások a 7600XT-re más módon. Pl lehet, hogy jobban járnának, ha a Navi22-t portolnák N6-ra. Az egy olyan 290mm2-es RDNA3 lapka lenne és csomagolási és N5 felárak nélkül lenne képes ellátni a fent említett vágott N32 funkcióját. De ez megint ellentmondana Herkelman nyilatkozatának.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Alogonomus
őstag
válasz Petykemano #62682 üzenetére
Mindenesetre kár, hogy nem jött semmilyen update, hogy akkor most vajon lesz-e respin / javított lapka vagy nem.
Scott Herkelman a válaszában elejtett egy olyan megjegyzést, hogy "Well, the RDNA3 portfolio is now complete. {..} We may have some different versions, but they are not a new ASIC."
Szóval nem kizárt, hogy jöhet valami 1.1-es "javított" verzió az RDNA 3-as kártyákból, de a jelenlegi pangó kártyapiacra a jelenlegi választék is bőven elég.
-
Petykemano
veterán
válasz Alogonomus #62691 üzenetére
Nem kizárt.
De már háromnegyed éve hallgatjuk a javított verzióról szóló pletykákat. EGy új stepping valóban ugyanannak az ASIC-nek számít. Én is örülnék, ha mondjuk év vége táján egy új steppinggel és 3D stackelt MCD-vel mozgatnák meg a versenyt, de nekem sajnos valószínűbbnek tűnik egy Navi33-ra épülő 7500 XT, meg még 1-2 GRETalálgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Alogonomus
őstag
válasz Petykemano #62692 üzenetére
Nyilván nagyon lassan jelenhet meg egy új stepping.
MLiD azt mondta a múlt heti bejelentést követően, hogy állítólag sok hónapja készen voltak a chipek, csak várták az RDNA 2-es készletek apadását. Amennyiben az MCD-n belüli hiba utolsó pillanatos észlelése igaz, akkor a Navi 32-es tervek újragondolására sem maradt idő a Navi 32-es gyártásba küldését megelőzően.
A probléma nyilvánosságra kerülésekor is arról szóltak a spekulációk, hogy talán majd egy generáción belüli, amolyan X50-es frissítéshez hasonlóan oldhatják meg a gondot, de az első sorozat biztosan tartalmazza majd a hibát.
Ez az X50-es sorozat pedig a gyenge kereslet, a komoly raktárkészletek, plusz az RDNA 3 kedvező ár/érték aránya miatt gondolom el is marad. -
hokuszpk
nagyúr
válasz Petykemano #62692 üzenetére
mi van, ha a hiba nem a gcd -ben, hanem az mcd-ben van ? ha a gcd "csak" uj steppinget kap, meg maga melle friss mcdket, az minek szamit ?
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
GhanBuri Ghan
őstag
Tudja valaki, hogy a chiplet felépítés lehetővé tenné-e a több GCD összekapcsolását is?
-
paprobert
senior tag
válasz GhanBuri Ghan #62695 üzenetére
A mostani felépítés, grafikára? Nem.
HPC-ra, ML-re? Igen.
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz paprobert #62696 üzenetére
Igen, grafikára. Ha a jelenlegi felépítés nem, a következőnek sok előnye lehetne belőle: kisebb lapkák, emiatt jobb helykihasználás a waferen, kisebb selejtarány, könnyebb skálázhatóság, viszont (ha jól értem, akkor) kellene egy IO egység a GCD-k és az MCD-k közé - bonyolultabb felépítés.
-
Petykemano
veterán
válasz GhanBuri Ghan #62695 üzenetére
Az Apple M1 Ultra grafikai célra köt össze egy nagyon szélessávú buszon (UltraFusion) keresztül két különállló lapkát úgy, hogy a GPU az operációs rendszer felé egy eszközként látszódik. Erre más gyártótól tudomásom szerint még nem volt működőképes, piacra vitt példa. A skálázódás persze nem linerális. Csak hasból mondom, hogy emlékeim szerint 1.5-1.6x teljesítménynövekedést ér el.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz Petykemano #62698 üzenetére
Végülis, a GPU SIMD felépítésű, alapvetően párhuzamos, tehát elvileg szét lehet szedni úgy, hogy kifelé homogénnek látszódik, de ha nem akarunk dedikált memóriát az egyes lapkáknak (ami nagyon nem lenne jó ötlet), nagyon nagy sávszélességre és cache-re van szükség a forgalom elosztásához. Szerintem, de ha biztosan tudnám, akkor nem kérdezném
-
félisten
válasz hokuszpk #62694 üzenetére
Volt már olyan infó is hogy nincs igazából hardveres hiba ez csak egy neten, MLiD től elterjed pletyka, aki meg tudjuk hogy fele sem igaz alapon dolgozik.
Nem tudom ez igaz e.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- LEGO klub
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Diablo IV
- Megvédenék a gyerekeket az agresszív algoritmusoktól
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Óra topik
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Acer notebook topic
- További aktív témák...
- Zotac RTX 3060 12GB GDDR6 GAMING Twin Edge Eladó! 83.000.-
- ÚJ EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING 10GB GDDR6X (10G-P5-3897-KR) Videokártya
- MSI VENTUS 2X RTX 3070 - eladó!
- ASUS GeForce GTX 660 DirectCU II OC 2GB GDDR5 192bit lVideokártya
- MSI RTX 3070 8GB Gaming X Trio - 1 év magyar garanciával - eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest