-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
awexco
őstag
válasz KillerKollar #51343 üzenetére
A miértet értem , de olyan az egész mint ha kevesebb benzin kellenne egy 24h futamra mint egy 10 körösre
Szal ViccesI5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77
-
KillerKollar
senior tag
Minél magasabb a felbontás annál kevesebb az esélye a CPU bottlenecknek, mivel a felbontás csak a GPU-nak jelent többlet terhelést, a CPU-nak nem. És a CPU bottleneck sem úgy működik, hogy van vagy nincs, jelenettől függ, ha épp több dolgot kell számolni a CPU-nak és kevesebbet a GPU-nak akkor CPU bottleneck van, ha bejön egy olyan effekt amit a GPU számol és leesik tőle a framerate akkor épp a GPU a bottleneck, így nem kizárt, hogy alacsonyabb felbontáson is nőhet valamennyivel az átlag fps. Mondjuk egy 3080 720p-ben valószínűsíthetően majdnem mindenhol CPU bottleneckes lenne.
-
devast
addikt
válasz Callisto #51354 üzenetére
Ez is oltári bullshit, már ne haragudj. RT mellé kell jelenleg valamilyen upscaling technológia, mert nem járunk még ott, hogy értelmes sebességgel natív felbontásban használni lehessen. És a konzolokból kiindulva ez jó pár évig még így is lesz. AMD sem azért csinálja, mert nem kell...
-
paprobert
senior tag
válasz Callisto #51354 üzenetére
Szánj rá 1 percet, nézd meg ezt a videót, különös tekintettel szánj figyelmet 8 perc 47 másodperc környékére.:
[link]Majd miután ezt megtetted, kérlek soha többet ne kommentelj a témában, mert nem értesz hozzá, csak hajtogatod ugyanazokat a balgaságokat, heti 2-3 alkalommal ugyanazt.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
X2N
senior tag
válasz torma1981 #51356 üzenetére
Nem tudom te mit néztél, én natívba toltam a Control-t 4K-s monitoron és még úgy is mosott sz@r kinézete volt a textúráknak nem hogy DLSS-el...
paprobert: Kérlek te se oktass ki másokat a témában mert te meg youtubos tömörített videókból próbálsz képminőséget hasonlítani. A 4K checkerboard rendering az nem 4K, A 4K natív TAA-val egy vicc, halál felesleges a TAA ekkora felbontásra ha képminőséget akarsz TAA elmos minden részletet, a legrosszabb élsimítási eljárás, gyakorlatilag az első volt amit ki kellett kapcsolnom a PC-s Doom Eternal-ban, de nem az opciókban hanem konzolos parancssal, mert az opciókban nem állítható. A 4K DLSS meg eleve nem 4K render és azt még utómunkázzuk is meg túlélesítjük...csodálatos.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
Callisto
őstag
válasz paprobert #51360 üzenetére
Tehát nézzek meg agyontömörített videót ahol semmit se látni úgy ahogy megjelenik a valóságban és mozgás közben. És én nem értek a témához...
Szóval én inkább személyesen tesztelgettem és a képérzet, a minőségérzet és ha még nézel is nem csak bámulsz ég és föld. Nagyon jól tudom miről beszélek.
(DS-ben azért nem ég és föld, de nehogy már egy olyan játékot vegyünk átlagnak, ahol alig van valami betanulni való és sivár.)[ Szerkesztve ]
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
Callisto
őstag
válasz devast #51359 üzenetére
Nem bullshit. Igen ha akarsz RT-t ma még kell valami upscaling és ebben igazat adok. De egyik oldal ad, másik elvesz sajnos. Mindenki maga dönti el mikor (melyik játéknál) mi kell neki vagy mi a fontosabb. Inkább 60+ FPS vagy elég a 60 (netán kevesebb), de konstans pacinggel és natív minőség.
[ Szerkesztve ]
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
VirsLee
őstag
A józan ész? Ennél azért szakmaibb válaszra számitottam...
Néztem pár videót, ahol monitorozták a vram használatot is 1440p-ben és 4k-ban is. Tényleg nem tudom mi indokolja, hogy több legyen. Ezért vártam szakmai választ, nem azt, hogy "eddig 8 volt, legyen má' több", vagy a "józan ész", esetleg valaki még mondhatná, hogy "mindig többet szoktunk venni, mint amennyi vót".
Szóval ha van valami szakmai érved annak örülnék, mert én most fogok kártyát venni 4k-ra, de még nem tudom milyen lesz. Gyakorlatilag 3070 és 6800XT a két fő esélyes. -
VirsLee
őstag
válasz devast #51366 üzenetére
Koca játékos vagyok, heti 2-3 óra, 4k 60Hz
Ezért hajlok a 220W-os olcsóbb megoldás felé. De egyébként, nem ugrálok az NV cuccokért, szóval egy jól teljesitő 6800XT nem lenne rossz Tudok még várni a vásárlással. Csak kiváncsi vagyok arra, hogy van-e valami valós érv a több vram mellett, mert az egyértelműen a drágább AMD felé tolná a mérleg nyelvét. -
X2N
senior tag
Ja hogy 4K-ra? Szerintem jobb lenne átmenned a 2080/2080Ti topikba szétnézni, ott vannak akik már 11GB-os kártyákkal rendelkeznek több mint 1 éve, és valós tapasztalattal rendelkeznek mire elég 11GB. Nem feltéten a teszteknek kellene hinni, hogy a 3070 ugyanolyan gyors mint a 2080Ti. Sok tesztben minimum fps-eket sem mérnek. Nem sok oldalon tesztelnek olyan újabb címekkel mint pl 125GB-os COD Warzone, vagy majd az új Cold War. Gondolom ezek a játékok elég sok adatot mozgatnak a memória és a gpu között, és nagyobb felbontáson már simán kevés lehet a 8 GB.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
VirsLee
őstag
-
Komplikato
veterán
-
Pug
veterán
válasz Komplikato #51371 üzenetére
DLSS akar, HW-s RT viszont ugye nem...
-
Komplikato
veterán
válasz Sundesz #51353 üzenetére
"Ez a DLSS... nem tudom, Controlban tényleg tök jó, de artifact még ott is előfordul."
Már az eredeti 1.9-es ami benne volt vagy az updatelt 2.0-ás amivel a teszteket végzik manapság?"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Pug
veterán
válasz TESCO-Zsömle #51375 üzenetére
Nem mondja kend
-
Piszmaty76
aktív tag
válasz VirsLee #51347 üzenetére
Erősen moddolt Skyrim...
Thermaltake Overseer RX-1, Seasonic Prime 750W Titanium, ASUS C8H X570 wifi, R9 5900X, Thermalright Peerless Assassin SE, G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 Trident Z RGB, Sapphire 7900XTX Nitro+, Samsung 960 pro NVME gen3. 256GB/Kingston KC3000 NVME gen4. 2TB, LG QNED863QA 55" (HDMI 2.1)
-
Busterftw
veterán
válasz Piszmaty76 #51377 üzenetére
Azért ne egy 9 éves játék elavult motorja legyen már a példa, amit az őskövület Fallout 3-ból forkoltak.
-
ƵøŁĭ
veterán
Olcsóbb kártyák megjelenése mikorra várható ?
(ง'̀-'́)ง(ง'̀-'́)ง
-
TESCO-Zsömle
félisten
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
VirsLee
őstag
válasz TESCO-Zsömle #51387 üzenetére
-
stratova
veterán
válasz TESCO-Zsömle #51387 üzenetére
Erről valóban volt hír. Emiatt töprengtünk, hogy nagyobb esélye lenne egy 320 bit 10 GB és 384 bit 12 GB verziónak.
-
devast
addikt
válasz #32839680 #51374 üzenetére
Ezt remélem te sem gondoltad komolyan Checkerboard minőségre nagyon gagyi. Most hogy neuronhálóval, cpu-val gpu-val, papíron számolod az lényegtelen, az a lényeg, ha normális minőséget akarsz azt bizony engine szinten be kell építeni (álá dlss 2.0). Utólag a kész képre driverből ráhúzva nem lehet elfogadható minőséget kihozni a dologból. És akkor vissza is kanyarodhatunk oda, hogy ha az amd-nek van egy kis esze akkor ő is ilyesmi megoldást fog elkészíteni, és mivel open szósz meg lepacsiztak ms-el ez be fog valamilyen módon kerülni a directx-be, ill konzolokon is így fog menni. A nagy kérdés, hogy ebből mikor lesz valami. Mert, hogy nem decemberben fognak ömleni a játékok ennek a támogatásával az tuti.
-
devast
addikt
De a neurohálos dolog a fejlesztők szemszögéből egy fekete doboz. Ők engine-ből beadják a fekete doboznak amit kell, az meg kiköpi a felskálázott képet. Az nv féle 2.0-ás dlss-el nem kell címenként külön trainelni a hálót, a fejlesztőknek ezzel nincs dolga. Ezért mondtam, hogy igazából neked, nekem gyak. tökmindegy, hogy működik az a fekete doboz, amíg jó minőséget tud kiköpni magából.
[ Szerkesztve ]
-
Piszmaty76
aktív tag
válasz Busterftw #51380 üzenetére
Ameddig még ténylegesen rengetegen játszanak ezzel az "őskövülettel" és még ennyi idő után is van okuk gyártani hozzá szatyorszámra pl. highrez texturákat, bőven kiérdemli a példa titulust. Valóban nem miatta kell kiadni a sok vramú kártyákat, de mint egy szimpla példa tökéletesen megálja a helyét.
[ Szerkesztve ]
Thermaltake Overseer RX-1, Seasonic Prime 750W Titanium, ASUS C8H X570 wifi, R9 5900X, Thermalright Peerless Assassin SE, G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 Trident Z RGB, Sapphire 7900XTX Nitro+, Samsung 960 pro NVME gen3. 256GB/Kingston KC3000 NVME gen4. 2TB, LG QNED863QA 55" (HDMI 2.1)
-
Petykemano
veterán
Arról mit gondolunk, amit Coreteks mondott az RDNA2 Raytracing, a Smart Memory Access és a sokmagos cpuk viszonyáról?
Az SMA lehetővé teszi, hogy a CPU a SAM területről olvasva és oda írva dolgozzon.
Lehetséges valami "async compute" jellegű működés, ami egy fajta előkészítési folyamatot bízni a cpura, amit az a SAM segítségével előre betol a VRAMba és amitől az RT gyors(abb) lesz. És minél több szabad (zen3) CPU magod van, annál gyorsabb?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Pug
veterán
válasz Petykemano #51396 üzenetére
Szerintem ez egy erosen no go irany az AMD szamara...
A jelenlegi piaci reszesedese mellett azt megengedheti maganak, hogy legyenek olyan kihasznalhatok tweak-ek, amik a teljes AMD okoszisztema hasznalata mellett jonnek csak elo, de azt, hogy egy teljes funkcio (jelen esetben RT) csak az okoszisztema meglete eseten legyen kompetitiv a konkurenciaval, na azt nem....
-
Raymond
félisten
válasz Petykemano #51396 üzenetére
"Arról mit gondolunk, amit Coreteks mondott az RDNA2 Raytracing, a Smart Memory Access és a sokmagos cpuk viszonyáról?"
Nem mindegy?Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
2xar
tag
Most miért? A nálunk picivel jobb helyre születni tudó emberek annyiért fogják tudni megvenni a 6900XT-t, mint mi itthon a 3070-et. Ráadásul nekik ez az összeg egy havi átlag fizu 25-50%-a, nálunk meg a 150%-a. Ha innen nézed már nem is olyan rossz üzlet
BTW: ezt azért mindenképpen meg kell köszönni nem csak az Nvidiának, hanem a mi nagyjainknak is: THX Matolcsy, THX Orbi!
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.