Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Busterftw #52904 üzenetére

    Még egyszer: a watch az Apple egyéb termékeihez képes számít rétegterméknek, mert egy jól meghatározott célcsoport számára készül és nem ebből jön a bevétele nagy része.

    Az iPhone indulásakor az okostelefon is rétegterméknek számított, a globálisan kb. 10 millió okostelefont adtak akkoriban el és az Apple egy év alatt akart elérni 10%-os részesedést, azaz 1 millió eladást.
    Akkoriban egy okostelefon ára 150-200 dollár körül mozgott, míg az átlag normál telefonoké 70 körül. És erre a piacra lépett be az Apple egy 500 dolláros cuccal úgy, hogy a top okostelefonokhoz képest kevesebbet tudott, az alkalmazás kínálata a többihez képest zéró volt, nem volt fizikai billentyűzete, ami akkor az üzleti szférában kötelező elem volt, stb. (Ezen röhögött Balmer is az elhíresült nyilatkozatában.)
    Amiben kiugrott a tömegből, az a user experience, hogy az informatikai analfabéták minden erőlködés nélkül igénybe tudták venni az okostelefonok funkcióit.
    Az Apple most a VP-vel ugyanezt a stratégiát követi: kiadnak egy terméket minél kevesebb minőségi kompromisszummal jó drágán, és első körben becéloznak egy célcsoportot. Ha ez sikerül, akkor onnantól tud tovább lépni a consumerek felé, akinek a faék bonyolultságú user experience fogja eladni a terméket.
    Ez már bejött a Mac-nél, az iPod-nál, az iPhone-nál és az iPad-nál is. Lehet, hogy pont a VP-nél nem fog, de attól még van mögötte racionális stratégia, nem csak annyi, hogy egy átlag termékre ráraknak egy apple logót brutális árcédulával.

Új hozzászólás Aktív témák