Új hozzászólás Aktív témák
-
L-P s.o.r.t.
csendes tag
Sejtettem, hogy nem ilyen egyszerű a dolog A http://www.mediagate.hu/studiomax/index.html# -n azt irják a kamera követésről: ''Kapcsold be az ''Animate'' gombot, az animációs időcsúszkát húzd 100-ra, majd mozgasd a gömböt, ahova akarod'' Beállítom a csúszkát de az ''Animate'' gombot nem találom, itt mit jelent?
-
Nyúltáp
senior tag
válasz L-P s.o.r.t. #1151 üzenetére
ha 6os vagy 7es maxot használsz...(de asszem 5ösnél is így van már) akkor auto key néven keresd. Időcsúszka (timeline) jobb széle alatt (3 gomb van, egy nagy, amin egy kulcs van, ezzel manuálisan tudsz létrehozni kulcsokat az animálni kívánt objecthez, set key ezzel is manuálisna hozol létre kulcsokat, viszont te választhatod ki, hogy az object mely paramétereihez(az előző megoldásnál minden paraméterhez létrehoz egyet), végül az auto key, ezzel automatikusan létrehozza a prog a kulcsokat, tehát nem kell mindig a set key-t nyomogatni, viszont körültekintőbben is kell vele bánni, mert bekapcsolt állapotában bármilyen változtatásnál automatikusan létrehoz egy key-t)
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
L-P s.o.r.t.
csendes tag
Hi! Köszi szépen nyúltáp, egyébként 3ds max 8-at használok.
-
L-P s.o.r.t.
csendes tag
Hi! Nem tudnátok mondani egy olyan oldalt ahol a 3ds max 7-tel vagy 8-al foglalkoznak mert igy nem találok meg semmilyen gombot.
-
L-P s.o.r.t.
csendes tag
Hi! Egyébként mi a különbség az alias maya 7 és az alias maya 7.0 unlimited között?
-
Nyúltáp
senior tag
válasz L-P s.o.r.t. #1154 üzenetére
A varázsszó: Manual
ott mindent megtalálsz.
amúgy meg www.design21.hu (de ott inkább ne indíts ilyen ''melyik gomb merre van'' topicokat, mert nem nagyon szívlelik)
Két Maya közt gondolom az a különbség, hogy a nem unlimited vmiben le van korlátozva...de majd minnya gyün Menthirist és jól megaszongyaAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
TrollBalint
addikt
Sziasztok, 3D max 7-be hogyan kell tükör anyagot csinálni? most olvasom a helpet, de nem igazán értem... ez material editor még egy nagy rejtély számomra
Esetleg a material editorhoz nincs valami igazán jó magyarnyelvü digitális leirás?https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
Nyúltáp
senior tag
válasz TrollBalint #1157 üzenetére
Material editor tut:
anyag csatornák: [link]
üveget nem nehéz létrehozni, egyszerűen diffuse csatornához nyomj be egy raytrace map-ot...nade jó üveg anyagot csinálni, az már más tészta.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz TrollBalint #1159 üzenetére
jah, bocs. de lényeg ugyanaz. Reflection slotba nyomj egy raytrace map-ot, és nyomd fel 100-ra a reflectiont.
vhol előrébb [link]-elte vki ezt a tutorialt, az általam ismertek közül a legrészletesebb, végigtárgyalja a létező összes anyag csatornát. csak angol. de ha nem probléma, akkor hajráAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
TrollBalint
addikt
válasz Nyúltáp #1160 üzenetére
igazából problémának probléma
de mivel úgy is meg akarok tanulni angolul, így nem fogom félre dobni
kösz;)
tetszik az aláírásod
szerk: én flat mirror mapot használtam, de nem volt tökéletes... nem igazán tükrözte a tükrözödött dolgokat szóval két tükröt raktam derékszögbe egymás mellé, és nem láttam egyik tükörbe sem a másikat
[Szerkesztve]https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
Nyúltáp
senior tag
válasz TrollBalint #1161 üzenetére
igen-igen, a flat mirror is jó...sőtt, talán jobb is, mivel gyorsabb, mint a raytrace.
A probléma amit írtál, azért van, mert túl alacsony a raytrace depth értéke (valószínűleg 1).
Most nincs előttem Max, úgyhogy nemtom lehet-e ezt állítani flat mirror-nál, és ha egen, akkor milyen néven is szerepel. Ha nem látsz beállításainál semmi hasonlót, akkor használj raytrace map-ot. Ott biztos lehet állítani.
ui.: a raytrace depth paraméter amúgy arra való, hogy leszabályozza hányszor pattanjon a fénysugár két tükröző anyag közt. Ha 1en van, akkor csak egyszer pattan, tehát két egymással szembe állított tükör esetén nem fogod a visszatükrözött képen látni a másik tükröt, csak egy nagy feketeséget a helyén(mivel a tükör tükörképe már a másik tükör lenne...ugye érthető ). Viszont csínján kell vele bánni (értsd 3-5 fölé ne nagyon növeld) mert brutálissan meg tudja dobni a renderidőt.
amúgy ha vmit nem értesz anyagszerkesztővel kapcsolatban, nyugodtan kérdezz, ha tugggya vki úgyis válaszol.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
SEK3
tag
sziasztok!
Szeretném, ha segítenétek egy választásban:
Kezdő vagyok kb.3órát használtam a Maya7ple-t
A választások: MAYA vagy 3Ds Max
Én csak hobby ból csinálnám, meg nem is tudom használni, de rendkívül gyorsan képes vagyok megtanulni a használatát, habár még nemtudom hogyan.
csak mégis, ha már elkezdem tanulni, akkor a jobbikat.
Ha maya, akkor 7 vagy 6.5? Mennyivel jobb a 7?
Ja, és pár kérdés?
-A felület típusát is meg lehet adni pl. bőr, alu (gondolom igen)
-a létrehozott alkotásokat hol tudom még hasznosítani?
-Ha képet akarok csinálni akkor lehet-e vele, vagy ahhoz kell mégegy progi? mert olyat is láttam.
[Szerkesztve] -
SEK3
tag
Eddig ezeket sikerült alkotnom:
[link] -
Nyúltáp
senior tag
próbáld ki mindkettőt, amelyik kényelmesebb/szimpatikusabb, azt válaszd. Abszolút mindegy. Egyik sem jobb a másiknál (amúgy mindkettő gyártóját(discreet/alias) felvásárolta nemrég az Autodesk, úgyhogy valszeg a közeljövőben össze lesznek olvasztva)
Verziókról:
Nem szeretnek túlzottan fejleszgetni, úgyhogy verziók közt nincs nagy eltérés, viszont érdemesebb mindig a legújabbat használni, mert plö új pluginek legtöbbször csak legújabb verziókra jönnek ki.
''-A felület típusát is meg lehet adni pl. bőr, alu (gondolom igen)''
Igen meg lehet adni, de nem éppen úgy, hogy kiválasztod egy legördülő listából, hogyakkó ez most legyen bőr
Shadereket kell gyártani
''-a létrehozott alkotásokat hol tudom még hasznosítani?''
....ezt most nemértem....akárhol.
''-Ha képet akarok csinálni akkor lehet-e vele, vagy ahhoz kell mégegy progi? mert olyat is láttam''
Le kell renderelni, ezt megteheted az adott prog beépített renderelőjével, vagy használhatsz plugineket is hozzá. De mindenféleképpen programon belül....kivétel renderman, mer az asszem külső renderelő..nemtom biztosan, még nem használtam.
Az alapok tisztázásához legjobb ha veszel egy könyvet, 4-5e küvecsért kapsz már mindkét progihoz magyarnyelvű könyvecskét (köbö 800 oldal és abban akkor még csak az alapok vannak benne)
hajráAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
TrollBalint
addikt
válasz Nyúltáp #1162 üzenetére
biztos hogy fogok kérdezni
viszont az a baj velem, hogy maximalista vagyok, én a meshsmooth-ot is szeretem 4-esre rakni és akkor bizony már majdnem, hogy teljesen mindegy milyen a gép, mert nagyon belassulhttps://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
TrollBalint
addikt
válasz Nyúltáp #1162 üzenetére
kiprobáltam a flat mirrort és nem találtam semmi hasonlót... de igazából alig találtam pár beállíást nekem ez kevésnek tünik
szerk: ha elküldöm e-mailbe a rajzomat megnézed? mert van egy -két furcsaság...
[Szerkesztve]https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
Nyúltáp
senior tag
válasz TrollBalint #1167 üzenetére
kűűggyed
milyen furcsaságok?
SEK3: Maya fundamentals néven keresd könyvet...magyar címét nemtom (gondolom ''a maya alapjai'' vagy vmi hasonló) más magyarnyelvű tudtommal nincsAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
John Shaft
csendes tag
Hali mindenki !
3d studioval kapcsoaltban lenne egy kérdésem. Ugye van a Boolean lehetőségek között olyan hogy Union, 2 test egyesítése. Nah nekem ennek pont az ellenkezője kellene, tehát van egy testem és mondjuk beletettem egy síkot, és ennél a síknál fogva szeretném félbevágni a testet. Ezt hogy lehet megvalósítani? Tutort olvastam, de nem sok okosat találtam
elöre is kössz mindenki -
Nyúltáp
senior tag
válasz John Shaft #1171 üzenetére
a boolean beállításainel felül ki lehet választani a műveletet. Alapon union-on van asszem, nyomd át kivonásra (subtract).
Amúgy konkrétan a leírt dolgot akarod megvalósítani?
Mert ehez (végülis persze majdnem mindenhez) a lehető legrosszabb megoldás a boolean.
poly editingel sokkal tisztább, kényelmesebb érzés lenne, hidd elAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
John Shaft
csendes tag
válasz Nyúltáp #1172 üzenetére
az a baj hogy azt nemtom hogy kell...
ha kicsit részletesebben elmondod akkor megpróbálhatom
amúgy mondom nem kivonás kellene a boolean-ban, hanem 1 test felbontása 2-re valami szerint, én pl egy beillesztett sík szerint szeretném félbevágni, és azt szeretném hogy utána mind2 test megmaradjon, nem kivonni...
[Szerkesztve] -
YODA mester
senior tag
Hi all. NAGYON KÉNE MAX 7 vagy 6-hoz magyar biblia, mert elakadtam és le kell adni lassan a scene-t...
-
YODA mester
senior tag
Ja és ha tud valaki green vagyblue box plug-in-t az is szóljon feltétlen..!!! Köszi.
-
Nyúltáp
senior tag
válasz John Shaft #1173 üzenetére
boolean-nál pont a subtract az amire szükséged van.
Csinálsz egy kockát, majd egy másikat, ami metszi azt.
Aztán boolean subtract-al kivonod az első kockából a másodikat, ekkor az a terület/térfogat amelyben mindkét test megtalálható eltűnik. Igaz el fog tűnni a második kockád is. De be lehet pipálni boolean paramétereinél, hogy tartsa meg, vagy egyszerűen boolean előtt csinálsz róla egy másolatot.
Edit poly:
ez elég összetett..igazából egy egész könyvet tele lehet írni vele....írtak is nem egy párat.
leegyszerűsítve:
megcsinálod a kockád, jobb klikk rajta, majd listából convert to/editable mesh(vagy editable poly...mindegy)
Ekkor átváltozik a box-od editable mesh-é (editable poly-vá). Ez azért jó nekünk, mert tudjuk szerkesztgetni a kockánk felületét.
jobb oldali panel tetején lesz 5 piros gomb.
első a vertex sub object mód(1es gyors bill.), ebben a módban a kockád csúcspontjait tudod tili-tolizni, miegymás.
2ik az edge(él), ekkor az éleket tudod szerkesztgetni.
3as face-ek szerkesztése
4es poly-ik szerkesztése
5ös element-ek szerkesztése
...hmm...kaja van
így belegondolva rohadt hosszú leírni..inkább csinálok majd vacsi után pár képet.
De ezért mondom, hogy elengedhetetlen egy könyv megvétele, mert az ilyen alapabb dolgokat rettenet hosszú leírni, pedig nem bonyolutak, ráadásul tutorialokban sem találod meg őket nagyon.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
op9
aktív tag
Itt elég részletesen bemutatják az editable poly használatát:
[link]
Tutorials=>Polygon Modeling alatt levőkHow Bad Do You Want It?
-
repvez
addikt
válasz John Shaft #1179 üzenetére
Ha ajánlhatok egy másik alternativát a modellezésre amivel joval egyszerübben lehet szerkeszteni mint a maxxal akkor nézd meg a wings3D nevü ingyenes progit.
Abban egy sima loop cut-tal megoldhato a test szétvágása, és lehet exportálni maxba az ojjektumot.
[link] -
op9
aktív tag
-
#72042496
törölt tag
válasz YODA mester #1177 üzenetére
Ez egy jó kis bolt: [link]
Tetszik az aláírásod!
Ha pedig már előkerült, a 3ds max Bible R3 magyar nyelvű, Maya-hoz pedig a Maya: A 3D világa jelent meg az ékes magyar nyelven. -
Nyúltáp
senior tag
nos..kaja után sürgősen be kellett b@sznom..bocs
én is egy egyszerű cut-ot akartam leírni, ami nem vmi bonyolult, de leírni annál hosszabb
de linkelt tutorial télleg nagyon jó, úgyhogy akkor nem is törném magam.
amúgy Yoda ezt a green/blue box plugint nem nagyon értem
az inkább egy kompozit progihoz kéne, nem?Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz YODA mester #1185 üzenetére
van még ilyen is ungárischul [link]
nekem megvan mindkettő (biblia, gyakorlatok), és a biblia sokkal jobb...igazából a gyakorlatost végig sem olvastam.
Ha tudsz angolul, akkor vedd meg a 7es bibliát, de úgyis csak az alapokra szorítkozik, amik a 3-4ik verzió óta szinte semmit sem változtak.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
SEK3
tag
Hali!
Légyszi, tudjátok mire jó a mental ray?
ugye olyan felültkezelőféleség? -
veterán
A MR kérlek szépen egy renderelő motor. Tehát ha fogsz egy kockát, és lerendeled, az alapból mondjuk Maya alatt Maya software renderrel lesz megalkotva. MAX alatt Scanline rendererrel. Nos az MR is ilyen renderelő, cak másokat tud, és profibb is. Sajna sokat kell rajta állítgatni, de az egyik legjobb a piacon. Tud sokmindent számolni, HDRI-től kezdve Final Gather, Global Illumination...stb... De ezek idegenek még számodra, ha érdekel, keress róla cikket a google-lel...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
repvez
addikt
Tudnátok segiteni hogy mi lehet a probléma olyankor ha a Vray1.47.03-at feltelepitem és a leitaknak megfelelöen elvégrem az ''utomunkát'' és mégis licence server hiba miatt nem müködik, másoknál meg jol megy.
Más:valaki talált már repülögép modellezö tutort?Mert autosat találtam ,de repülöt nem.
Esetleg olyan ami játékhoz is megfelel(pl.FS) -
repvez
addikt
válasz atm*RefeeZ #1192 üzenetére
Azoknál egy kicsivel komolyabra gondoltam .Olyat aminél akár lehet már a kerekeket és a kormánylapokat is mozgathatora késziteni.Tehát nem csak a modellezés alapjaira vagyok kiványcs hanem hogyan lehet egyszerüen részletes gépet késziteni (max 15000 polygonig)
-
Nyúltáp
senior tag
nos..itt jön képbe a kreativitás
tök ugyanazzal a módszerrel, mint az alap maxos repülő tutorban, csak több részletet viszel bele, ennyi.
kerék/kormánylapát mozgathatóság meg attól függ hol, is miképp akarod mozgatni.
Ha játékba kell, akkor nemtom, játékfüggő, de gondolom csontozni kéne, ha meg csak maxban akarod megmozgatni, akkor simán modellezd le külön objectként, és akkor úgy mozgatod, ahogy csak akarod.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
-
TrollBalint
addikt
válasz Nyúltáp #1195 üzenetére
Nos olvastam a választ, nem értettél nagyon félre, csak a kérdés leglényegesebb része nem erre irányult
itt van egy kép, (amiből tulajdonképpen az ötlet született)
[link]
Nos a kocka 8 kisebb kockából áll. Én úgy szeretnék az oldalára képet rakni, hogy a kép bal felső sarka a balfelső kockán legyen a jobb also sarka a jobb also kockán. Magyarán ne minden kockához külön-külön rendelje hozzá aképet (és ezáltal 8 kis kép lenne), hanem egy nagy kép legyen. (Remélem most sikerült érthetőbben megfogalmaznom )https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
op9
aktív tag
válasz TrollBalint #1196 üzenetére
Alakítsd át egy objektummá, majd adj hozzá egy UVW map módosítót, és a Mappinget (a linkelt kép alapján) állítsd Box-ra.
Ha esetleg 90°-kal el van fordulva, akkor azt vagy az Alignment (X,Y,Z), majd Fit gombbal tudod helyrehozni, vagy a Mateial editorban forgatod el a képet.
Könnyen lehet, h majd az UVW map módosító Gizmóját is ráncigálnod kell...
Jah.. a Material editorban érdemes bekapcsolni a Show Map in Viewport opciót. Ha még nem lenne...
[Szerkesztve]How Bad Do You Want It?
-
TrollBalint
addikt
hogy erre az UVW mapra miért nem gondoltam... pedig ismerem
Másik kérdés: Olyan hogy tudok csinálni, hogy sikerül találnom egy jó nézetet perspektive mondjuk, és szeretnék berakni egy kamerát ami pontosan azt látja. Anélkül, hogy tologatnom meg mozgatnom kellene a kameráthttps://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
op9
aktív tag
válasz TrollBalint #1198 üzenetére
Create=>Cameras=>Create Camera From View (Ctrl+C)
How Bad Do You Want It?
-
Nyúltáp
senior tag
válasz TrollBalint #1196 üzenetére
jah, hogy erre gondoltál
de ahogy látom op kollega már megelőzöttAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Linux - haladóknak
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Hardcore café
- Plazma TV topic
- Videó stream letöltése
- DIGI kábel TV
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- Mobil flották
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Gigabyte B450M DS3H + Ryzen 7 2700X alaplap+processzor (nem ad képet)
- Eladó gamer PC (Ryzen 5 7600X/16GB DDR5/512GB SSD/RTX 4070 Super)
- Eladó gamer PC (i5-6500/16GB DDR4/120GB SSD+320GB HDD/GTX 1050Ti)
- Eladó új gamer PC (i5-12400F/16GB DDR4/512GB SSD/RX 7600)
- Eladó gamer PC (i5-8500/16GB DDR4/256GB SSD+500GB HDD/GTX 1650 4GB)