- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nyúltáp
senior tag
válasz lacko81 #1951 üzenetére
Kimeneti formátumként TGA-t adj meg (vagy végülis bármilyen képformátumot..csak tga-nál van alpha csatorna+minőségi romlás sincs)
Így képszekvenciaként fogja ementeni. Mindnen képkocka egy kép.
Aztán töltsd be akármelyik vid szerkesztőbe. És máris mentheted vmi vid formátumba.
Yoda:
Én plö vray-en meg textporteren kívül elmúlt másfél évben nem is használtam más plugint.
[Szerkesztve]Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
YODA mester
senior tag
Megszereztem az RSMB Pro 3.0.2-t... Ahh.. Vizuális orgazmus...
-
atm*RefeeZ
tag
el sem tudod képzelni hogy ennyek mi mennyire is örülünk valójában?!?!?!?!?!?!??!
-
YODA mester
senior tag
válasz atm*RefeeZ #1955 üzenetére
Majd ha kihúzod a fejed a seggedből és meglátod a 3D-s világot te is örülni fox...
-
MUŁĐER
addikt
izé, valaki meg tudna dobni egy brasil vagy final stage ''kipróbálható'' verzióval
Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.
-
atm*RefeeZ
tag
válasz YODA mester #1956 üzenetére
miért te már láttad?
-
#72042496
törölt tag
Holnapra kell bevinnem az animációt, ma este fogok nekiállni a rendernek. Annyi lesz az egész, hogy a kamera végigsiklik az autó oldalán, elején, ill. körbejárja azt.
Bemutatom mellé még a Gaboot-os első akciómat is , esetleg a ManOwaR-os textúraparádét.
Aztán vizsgaidőszak után megcsinálom normálisra a kocsit.
[Szerkesztve] -
#72042496
törölt tag
-
YODA mester
senior tag
Van egy olyan piszok nagy gondom, hogy pl. van egy hangár és abban bedokkol egy repcsi... Na most ugye a két object (hangár és repcsi) fényei hatnak egymásra, de nekem a kettőt két külön tga sekvenciába kéne kirenderelni, hogy 2d-ben külön-külön lehessen szinezgetni.. De ha pl. én hide-olom a hangárt és csak a repcsi marad akkor teljesen más fényviszonyok lesznek mintha együtt renderelném kifele... Layer managert próbálgattam, de nem tudtam semmire használni... Plz. help.
ui. Grat a 170-hez...
[Szerkesztve] -
YODA mester
senior tag
Na mi a lófityma van emberek...?
-
veterán
válasz YODA mester #1963 üzenetére
Hát ez az, hogy mi van?
Vizsgaidőszak... meg készül a Bow of Perilem... és a szabad időmben készül(nie kellene) a low poly feladatomnak isStar Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
atm*RefeeZ
tag
válasz Menthirist #1964 üzenetére
hát koma...téged is rég láttalak erre^^ tehetnél fel képet az esetleg elkezdett low-poly bigyókról , kíváncsi vok hogy haladsz
-
YODA mester
senior tag
válasz YODA mester #1962 üzenetére
De a kérdésre plz válaszoljon má valaki...!!!
-
Nyúltáp
senior tag
válasz YODA mester #1966 üzenetére
ahoj
bár nem látom át teljesen a helyzetet, de az nem lenne magoldás, ha kirenderelnéd teljes jelenetet, aztán meg nyomatnál űrhajóhoz külön egy alphát?
Kompozitban aztán már nem lenne nagy kunszt kiszedni űrhajót külön layerre.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
#72042496
törölt tag
5-ös lett a szóbanforgó tárgyam, 100-ból 100 pont!
Vizsgaidőszak után kihajtom a maximumot a kocsiból. Modellezést illetően a belsejét akarom nagyvonalakban megcsinálni, aztán a finomítás az anyagokon:
A hátsó lámpa rém ótvarul néz ki (sajnos ez a megfelelő szó rá), ill. egyszerűen képtelen vagyok üveghatású, tükröződő, fekete anyagot összehozni...de ezt idővel megoldom. Remélem.
Bár ha kész lesz a belső, úgyis aktualitását veszti a dolog. De akkor is bántana a tudat, hogy ilyen anyagot nem tudok előállítani.
Most nézek egy GI rendert is, de nem igazán vágom, mi micsoda itt, alapértelmezett beállításokat használok. Caustics is bepipálva.
Kíváncsi vagyok, mennyivel ad szebb eredményt, mint a ''normál'' render. A sebességből ítélve azt már látom, hogy animációt nem ezekkel a beállításokkal fogok készíteni.
Láttam a topic közepe felé jófajta HDRI tutorialokat linkelve, figyelmem feléjük fordítom, yeah!
''Number of caustic photons stored: 3881347
Caustics photon map takes 390007800 bytes (379,1 MBytes)''
Ajjaj, ez elég félelmetesen hangzik...vagy természetes mindez?
10 perc alatt jutott el az első Prepass feléig a gép, mindkét proci 100%-on görnyed, a memóból viszont jó 640 mega szabad...valamit lehet elcsesztem...vagy nem 1920x1200-ban kellene GI rendert tolni? Hopp, most megmozdult a VRay csíkja...
[Szerkesztve] -
veterán
-
Nyúltáp
senior tag
Nem rossz Menthirist. sőt
mihez is készül? (játékban nem sok picit a 8K egy kiegészítő ojjektre?...vagy vmi fontosabb szerepe lenne game-ben?)
Balika, nem MOHAA-ztal véletlenül az elmúlt 1 órában. Vagy egy alteregod vót?
Amúgy grat eredményhez.
Vray
Én ilyesmit beállításokat szoktam használni:
Próba render:
Image Sampler:
Fixed rate:1 (úccse érdekel AA tesztnél, szal minnél gyorsabb annál jobb)
Antialiasing filternek én álltalában catmull-rom-ot használok, de van hogy már picit bántóan éles lesz tőle a kép. Mindenesetre építészeti témájú renderekhez ez javallott.
GI:
Primary bounces-hoz irradiance map, secondaryhoz light cache (ez szvsz a legjobb minőség/sebesség), régebbi vrayhez nem lehet külön GI engine-t beállítani másodlagos fényszóródás számolásához. Úgyhogy ott marad a sima irradiance map.
Irradiance map:
állt. előre beállított presetek jók. Szal teszthez very low pont ok.
Light cache:
Subdivs: csökentsd vmennyivel
Sample size: növeld vmennyivel
Interpolation Samples: 1
Passes:1
Caustic:
nem kell, kiv. ha télleg kő.
Environment:
skylightnál pipa, alap szín jó. vagy HDRI be a map-hez.
QMC sampler:
adaptive amount 0,95
Min samples:15
Noise threshold: 0.05 vagy 0.1 de akkor már nagyon maszatos szok lenni render.
Ha erős napfényes bevilágítást akarsz, akkor én még fel szoktam nyomni color mappingnál a dark multipliert. De típusnak HSV exponential-t vagy gamma correctiont adj meg. (HSV-nél nem tudod kiégetni képet, Gamma drasztikusabb, de vigyázni kell vele, mer könnyen beég)
Végleges rendernél adaptive subdivisiont használj AA-nak, a beállításai felbontástól függenek. 800x600 környékén jó a -1,2 (ha minden igaz 2x-es felbontásnál 2vel kell csökkenteni mindkét értéket)
IR mapnál nyomj be egy high vagy very high presetet, light cachenél meg told vissza értékeket alap közelire, subdivs-el lehet jáccani.
QMC sampler szintén vissza alapraAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
#72042496
törölt tag
válasz Nyúltáp #1970 üzenetére
Köszönöm az útmutatást, kiprószálom!
Jelenleg a harmadik Prepass megy, de ezekkel az első renderekkel általában elszállok - ld. Manowar logó. Most már megvárom a végét, hamarosan úgyis megyek inni, reggelig pedig csak kiszámolja a képet...
Nem MOHAA-zok, valaki más kellett, hogy legyen az illető.
[Szerkesztve] -
Nyúltáp
senior tag
válasz YODA mester #1972 üzenetére
most épp rendrelek, szal nemtom neked megnézni mental rayben pontosan hogy kell, de vrayben G-buffer-né be lehet állítani melyik csatornákat nyomassa.
Ha nem találod sehol, csináld azt, hogy rejts el mindent űrhajó kivételével, kimenetnek meg tga-t adj meg, és pipáld be tulajdonságainál, hogy mentse alphát is.
GI-t meg renderminőséget lehúzhatod minimumra, egyedül AA-t hagyd, nehogy alphában recések legyenek élek.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz YODA mester #1974 üzenetére
Az nem a kép csatornáit kezeli, hanem programon belül létrehozott layereket lehet vele menedzselni..ala fotosop.
Szal nem összekeverendő a kettő.
mostnemazé...én még soha nem használtam rétegeket max-ban. Selection groupokkal simán kiváltható.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
repvez
addikt
válasz YODA mester #1974 üzenetére
találtam egy jo kis tutor féleséget vrayhez csak kár hogy nem angol,de aki ért egy kicsit hozzá az lefordithatná .[link]
-
veterán
válasz Nyúltáp #1970 üzenetére
hát 1: nekem azt mondták, hogy 8k poly lehet, szal annyi lesz
2: nem csak a tájon lesz valahol, bele is lehet majd ülni, és menni vele... de nem is tuti, hogy fel lesz használva, ez csak amolyan teszt feladat, hogy mennyire értek a dologhoz...Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Menthirist #1977 üzenetére
jah, értem, azt hittem csak vmi terep ojjektum.
de azt még mindig nem árultad el mihez készül
[Szerkesztve]Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
veterán
válasz Nyúltáp #1978 üzenetére
két eset lehetséges:
1: csak vizsgafeladat, semmi célja nem lesz, csak tesztelik, mit tudok
2: egy titkos projekt (nem mondhatok róla semmit) keretében lehet majd vezetni extra feature-ként. Amúgy úgy kell modelleznem, hogy a 3-4 éve fejlesztett extra pro motorjuk vigye (ami áááátkozott jóóóóó, láttam techdemót) De ez a rész titkos...
Amúgy persze játékhoz lesz mindenképp (és nem autóshoz)
[Szerkesztve]Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
YODA mester
senior tag
''Megszokhattátok már, hogy időről-időre a technika világából is figyelmetekbe ajánlunk egy-egy cikket, gondolva a téma iránt fogékony olvasóinkra. Ezúttal az angol nyelvű bit-tech.net-en bukkantunk rá egy összeállításra, mely egy éve, A Sithek bosszúja bemutatója idején jelent meg. A cikk az AMD processzorgyár és a Star Wars-filmek trükkjeit szolgáltató Industrial Light & Magic, azon belül is a III. Epizód elkészítésében oly nagy szerepet játszó previzualizációs csapat együttműködéséről szól. Megtudhatjuk belőle, hogy az ILM trükkmesterei legutóbb 64 bites AMD-gépeken alkották meg a messzi-messzi galaxis világát, és ami igazán döbbenetes (és minden bizonnyal néhány éve még igencsak eretnek gondolat lett volna), mindezt az általunk oly nagyra becsült Windows rendszeren tették. Ha valami, hát ez mutatja, hogy változik a világ. :) ''
-
#72042496
törölt tag
Jó a cikk! Azért feltűnő a technikai fejlődés is: Ma már nem vágom magam hanyatt azoktól a munkaállomásoktól, amelyeken nyomták...amit elkészítettek rajtuk, attól már inkább!
Más.
Lenne egy kérdésem:
Hogyan lehet animálni a fények erősségét? Kicsit konkrétabban: Van egy Omni-m, s azt szeretném elérni, hogy a 10. frame-nél mondjuk 2, a 30.-nál már 5 legyen a Multiplier értéke, és a kettő között fokozatos átmenet jöjjön létre. Ezt hogyan tudom megtenni?
''Go to the create panel and create an omni light. ... First of all lets animate the multiplier of it so it starts out dull but quickly intensifies. Go to frame 11 and hit the 'Animate Button' and adjust the multiplier to 7.9. Go to frame 35 and adjust the multiplier to 3.619...''
Csakhogy sehol nem találom az Animate gombot. Segítsetek, legyetek szívesek!
Jó kis tutorialos oldal, ha valaki nem ismerné: [link]
(A fenti idézet is innen van: [link])
Oh, wazzeg, hát én tiszta hülye vagyok, Auto Key és kezi' csókolom... Pedig előtte egy húsz percig próbálgattam, hogy lehet összehozni a dolgot...
[Szerkesztve] -
#72042496
törölt tag
Támadt egy ötletem...nem tudom tetszeni fog-e , mindenesetre egy próbát úgy érzem megér:
Szóval itt van ez a 3D-Palace ([link]), sok jó kis letöltéssel, nomeg egy rakat kívánatos tutor DVD-vel. Csakhogy a letöltésekre sokat kell várni; a sponsor tutor-ok a nagyszabású projektekhez hasonlóan nem elérhetőek földi halandó számára...
Namost, mindezt ki lehetne küszöbölni azzal, hogy az ember vált egy 3 hónapos akciós sponsor tagságit + Uberdownload-okhoz való hozzáférést...133$-ért, ami sok pénz. [link]
Gondolom sejtitek már mire akarok kilyukadni. Tehát nekem lenne minderre olyan 5-6K-nyi local kreditem, ami ha többen összeállunk (még 5-6... ember) elég is kell, hogy legyen.
Ily módon létrehoznánk egy közös felhasználót + jelszót, s 3 hónap alatt mindenki mindent lehúzhatna a Palace-ról, mégpedig: kedvező áron.
Ha az ember nem eszik 4 napig, ki is jön az ára...megéééri!
Komolyra fordítva a szót: Ki az, aki támogatja ezt a kezdeményezést? Izé...ezt úgy értem, hogy ki az, aki anyagiakban is beszáll(na) a dologba...?
[Szerkesztve] -
atm*RefeeZ
tag
Remek ötlet,és a magam részéről támogatom is amint lesz elég pengőmMondjuk lehet,mire ti már rég töltitek össze-vissza a halom jót én még csak 120forint+áfával kergetem a csajokat dehát.....szal ha lesz pénzem és megvan a pár ember akkor rám is számíthattok
-
tgabi
tag
Hali!
Lehet hogy kérdezték már, de a 3dsmax8 ki tudja használni a 64bites procit?
Rövidebb lenne a renderelési idő?
Thx'' Senki se tud semmit! ''
-
MUŁĐER
addikt
császtok, tudnátok adni jó tutorialokat bevilágítás, GI, HDRI, stb témakörben? Megcsináltam végre a képemet ami elképzeltem, modellek készen, beállítva, letextúrázva, már csak egy kis életet kéne bele vinni fényekkel.
Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.
-
TrollBalint
addikt
Elkeztem újra a Max-szel foglalkozni (most hogy szereztem hozzá könyvet )
De lenne egy kérdésem Ha másolok egy objektumot, akkor mi a különbség a reference és az instance között? mert nálam akármelyiket választom, úgyanúgy viselkedik. Akár az eredetit, akár a referencet, akár az instance-t változtatom, változik mindenki...https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
letsgo16
csendes tag
Sziasztok!
Nem tudom, hogy írjak-e, és érdemes megkérdeznem, de hátha, végülis bátraké a világ...hát vagy nem
Nekem fura és mondhatni érdekes a kérésem/kérdésem:
Nagyon szeretem a legot-szeretek legozni- és rengeteg forgatókönyvet írtam már amit szívesen örökítenék meg. Ám mivel a lego sem olcsó munka és alkatrész hiányában (hiába vettem fel a kapcsolatot a lego céggel) nem tudok sok mindent megvalósítani. Jó persze gazdálkodhatnék azokkal az alaktrészekkel amik nekem megvannak és probáljak meg spórolni, de én, az az alkat vagyok, hogy vagy tökéletesen vagy sehogy. Ily módon felhagytam a lego történeimmel nagy szomoruságomra. Ám amint megjelent a Revenge of the Brick kis videó egyből felfigyeltem a modellezésre.
Ahogy lehetőségem adodott meg is szereztem a Maya-t, (és most indítottam el keresési hadjáratom a 3d studio max ürügyében). De sajnos nem konyítok hozzá túl sokat.
Tehát valójában a kérésem/kérdésem, hogy van-e olyan személy itt a fórumon aki tudna ebben segíteni, megtanítani vagy adni valami kezdő lökést a lego modellezésre. Mit kell tennem, miben tér el ez a fajta modellezés egy emberi test modellezésében, persze ha csak eltér stb... Nagyon hálás lennék neki.
Minden apró ötletet, javaslatot és tippet, tanácsot szívesen meghallgatok.
Előre is köszönöm!!
Letsgo16 (Laci) -
letsgo16
csendes tag
válasz YODA mester #1981 üzenetére
Csak az a baj, hogy én nem nagyon értem ezeket. Hogyan lenne célra vezetően modellezni? Modellezek le külön minden alkatrészt? És külön mindet textúrázzam? Majd rakosgassam össze? Sajnos nem tudom hogy fogjak bele...
-
daninet
veterán
lenne egy ojan dolog hogy egy oszlop köré kellene csavarni egy valami lapot nekem mind1 hogy az mi a lényeg hogy a dolog ugy nézzen ki mint ezen a fotón (szal valami hasonlót kellene csinálni) http://router.uw.hu/daninet/Kep.jpg most gondolom monyátok hogy huh meg minden..
nah anyi segítség kellene hogy mijen modifierrel lehetne megoldani ezt a dolgot? vagy akármijen eszközzel..ugy gondoltam egy lapos box-ot csavarok köré aztán majd lesz ami lesz...csak vmi segítség kellene lévén hogy gyökér vok... thxMiért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
-
-
Nyúltáp
senior tag
válasz TrollBalint #1989 üzenetére
elvileg ugye a reference-nél a másolat nem hat vissza az eredeti ojjektre....mondjuk nálam sem viselkedik vmi ésszerűen a dolog
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz letsgo16 #1990 üzenetére
Szerintem kezd az alap modellezési eljárások megtanulásával. Ezekről sajna nem sok tutorialt találni neten, de 3dsmax help-jéből is elsajátítható akár a dolog. Vagy ha hosszútávon gondolkozol, szerezz be egy könyvet, alapozásnak tökéletes a 3ds max biblia(magyar csak az R3-hoz és 7-hez van asszem).
Amúgy lényegesen könnyebb lemodellezni egy lego figurát, mint egy embert, lévén utóbbi sokkal organikusabb. Alap box modelling, vertex tili-toli, fejhez loft és már meg is van.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
amúgy csak azért válaszolok minden kérdésre külön postba, hogy ennyém legyen a 2000dik
nyeheheheAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
kétezer
HÁHÁÁ
[Szerkesztve]Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....