A metaverzum ura akar lenni a Sony

Keresztplatformos támadással készül a metaverzumos forradalomra a Sony, amely vezető szerepet akar elérni az ágazatban.

Bár egyelőre inkább csak súlyos kérdéseket vet fel és még annál is súlyosabb veszteségeket termel, de a metaverzumnak sok cég, befektető (és főleg Mark Zuckerberg) annyira a megszállottja lett, hogy biztosak lehetünk abban: a következő években rengeteg óriás tereli majd ebbe az irányba az embereket.

A Sony most például kijelentette: ideális helyzetben van ahhoz, hogy vezető szerepet érjen el a metaverzum terén. Szakértői találgatások szerint a metaverzum alapjaiban ingathat meg iparágakat, és teremthet új óriásokat – persze csak akkor, ha emberek tömegei hajlandóak egy headsetet viselve, a négy fal között, virtuális közegben élni, dolgozni, játszani, szórakozni és pénzt költeni (utóbbit is főleg virtuális termékekre és szolgáltatásokra, amelyeket az avatarjukon keresztül használnak, a metaverzumban).

Fogyasztói elektronikából a metaverzumos szórakoztatóiparba

Josida Kenicsiro, a Sony vezérigazgatója azt mondta, hogy a metaverzum egyszerre egy közösségi tér és egy élő hálózat, ahol találkoznak a játékok, a zene, a filmek és az anime.

Mivel a Sony játékokkal, filmekkel és zenékkel foglalkozó ágazatai termelték a márciusban lezárt üzleti év működési bevételének kétharmadát, a Sony ideális helyzetből várja azt, hogy fogyasztói elektronikai gyártóból egy metaverzumos szórakoztatóipari óriássá változzon.

Szakértők szerint a Sony átváltozására a játékiparban például azért lehet szükség, mert bár a PlayStation 5 piacvezetőnek mondható, de a keresztplatformos, felhőalapú játékipar nagy fenyegetést jelent rá, és romolhatja az önálló platformok sikerét.

Maga az Epic vezérigazgatója, Tim Sweeney is úgy gondolja, hogy a PlayStation nagy szerepet játszott a közösségi játékforradalomban, ami pedig építi a metaverzumot, mint új szórakoztatási médiumot.

Szórakozóhellyé változtatják az autókat

Josida a metaverzum mellett a közlekedésről is szót ejtett, kitérve arra, hogy a Honda segítségével fejlesztik az elektromos autójukat.


[+]

Kitért arra, hogy a Walkman piacra dobásával 1979-ben új életstílust teremtettek, majd hozzátette, hogy most a közlekedést, az autókat változtatnák szórakozóhelyekké. A Sony és annak vezetése szerint a mobilitás, közeledés lesz a következő megatrend.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Sony

Azóta történt

Előzmények