Az NVIDIA úgy döntött, hogy ingyen szoftvert ad a művészek és egyéb tartalomgyártók számára azért, hogy virtuális világokat építsenek a metaverzumban – több piactérrel kötött továbbá megállapodást a cég, ezeken a helyeken 3D-s, általuk kreált tartalmakat árulhatnak majd az emberek.
Az NVIDIA nagy erőkkel dolgozik rajta, hogy vezető szerepet töltsön be a metaverzumhoz szükséges hardverek leszállításában, továbbá szoftveres eszközöket biztosítson a virtuális világok tartalmainak létrehozásához és a tartalmak értékesítéséhez. Az ebben rejlő lehetőségekért valósággal megőrülnek a befektetők, részben ez az oka, hogy az NVIDIA részvényárfolyama tavaly több mint megduplázott.
Az NVIDIA döntése értelmében az Omniverse szoftver ingyen jár majd sokaknak, pedig az üzleti ügyfelek számára ez évi 9000 dollárba kerül majd. Amint a tartalomgyártók 3D-s tartalmat hoznak létre a szoftverrel, azt különféle piactereken el is adhatják. Az NVIDIA ezért megállapodott a Shutterstock alá tartozó TurboSquiddel, a CGTraderrel, a Sketchfabbel és a Twinbruval is. Ezek piacterei mind beépülnek az Omniverse-be, de saját, ezt támogató eszközt ad ki az ActorCore, a Daz3D és a PlantCatalog is.
Nem tétlenkedik persze a többi cég sem, ami a metaverzumot illeti. A Qualcomm és a Microsoft közös bejelentése szerint metaverzumos chipeket építenek majd a könnyű AR-szemüvegekbe, amiket fogyasztók és üzleti ügyfelek használnak majd a metaverzumhoz. A Qualcomm szerint ez a párosítás teszi majd lehetővé, hogy a fejlesztők olyan virtuális világokat alkossanak, amelyekben az emberek dolgoznak és játszanak.
Kitértek arra is, hogy a Microsoft Mesh platformján ezek az eszközök lehetővé teszik majd a felhasználó realisztikus másának virtuális környezetbe sugárzását. Ettől azt remélik, hogy a headsetek viselőiben azt az illúziót kelti a virtuális környezet, mintha a másik ember vele egy szobában tartózkodna.