Ingyen szoftverrel tör előre a metaverzumban az NVIDIA, a Microsoft is lép

A többi cég sem tétlenkedik, a Qualcomm és a Microsoft metaverzumos chipet építenek az AR-szemüvegekbe, hogy az emberek a metaverzumban dolgozzanak és játsszanak.

Az NVIDIA úgy döntött, hogy ingyen szoftvert ad a művészek és egyéb tartalomgyártók számára azért, hogy virtuális világokat építsenek a metaverzumban – több piactérrel kötött továbbá megállapodást a cég, ezeken a helyeken 3D-s, általuk kreált tartalmakat árulhatnak majd az emberek.

Az NVIDIA nagy erőkkel dolgozik rajta, hogy vezető szerepet töltsön be a metaverzumhoz szükséges hardverek leszállításában, továbbá szoftveres eszközöket biztosítson a virtuális világok tartalmainak létrehozásához és a tartalmak értékesítéséhez. Az ebben rejlő lehetőségekért valósággal megőrülnek a befektetők, részben ez az oka, hogy az NVIDIA részvényárfolyama tavaly több mint megduplázott.


[+]

Az NVIDIA döntése értelmében az Omniverse szoftver ingyen jár majd sokaknak, pedig az üzleti ügyfelek számára ez évi 9000 dollárba kerül majd. Amint a tartalomgyártók 3D-s tartalmat hoznak létre a szoftverrel, azt különféle piactereken el is adhatják. Az NVIDIA ezért megállapodott a Shutterstock alá tartozó TurboSquiddel, a CGTraderrel, a Sketchfabbel és a Twinbruval is. Ezek piacterei mind beépülnek az Omniverse-be, de saját, ezt támogató eszközt ad ki az ActorCore, a Daz3D és a PlantCatalog is.


[+]

Nem tétlenkedik persze a többi cég sem, ami a metaverzumot illeti. A Qualcomm és a Microsoft közös bejelentése szerint metaverzumos chipeket építenek majd a könnyű AR-szemüvegekbe, amiket fogyasztók és üzleti ügyfelek használnak majd a metaverzumhoz. A Qualcomm szerint ez a párosítás teszi majd lehetővé, hogy a fejlesztők olyan virtuális világokat alkossanak, amelyekben az emberek dolgoznak és játszanak.

Kitértek arra is, hogy a Microsoft Mesh platformján ezek az eszközök lehetővé teszik majd a felhasználó realisztikus másának virtuális környezetbe sugárzását. Ettől azt remélik, hogy a headsetek viselőiben azt az illúziót kelti a virtuális környezet, mintha a másik ember vele egy szobában tartózkodna.

Azóta történt

Előzmények