Nem az olcsó elektromos autót hozza el az olcsó lítium, hanem a nagyobb profitot

Drámai mértékben esik a lítium ára, azonban a jelek szerint ez nem hozza majd el az olcsó EV-k korszakát.

Rendszeresen hallani, hogy idővel eljön majd az olcsó elektromos autók kora, azonban ettől még messze vagyunk: jó példa, hogy a Volkswagen legkisebb újdonsága is többszörösébe kerül annak, amiért nem is olyan régen még rendes családi autót lehetett vásárolni. Sokan fogadkoznak persze, a Nissan is megígérte, hogy a teljes hajtásláncot áttervezi az olcsóbb EV-k érdekében.

A magas árak egyik oka az, hogy sokba kerülnek az akkumulátorok és az azokhoz szükséges nyersanyagok. A lítium ára tavaly novemberben ért a csúcsra, azóta viszont 47 százalékot mérséklődtek az árak. A NIO közölte: az árzuhanás itt nem áll meg, egészen addig, míg a tonnánkénti 85 760 dolláros rekordár nem csökken a harmadára.

Egy befektetőknek szóló találkozón a NIO elmondta, hogy a lítium árzuhanása jelentősen feljavítja a haszonkulcsukat, első körben úgy 8 százalékkal. Ennek az oka, hogy a gyártási költségek nagyjából felét az akkucsomag viszi el. A szilárdtest-technológát is alkalmazó 150 kWh-s új energiacsomagjuk például olyan sokba kerül, hogy majdnem annyi a költsége, mint az ET5-ös autónak magának.

A többi gyártó számára rossz hír, hogy a Tesla számára is zuhan a lítium ára, így talán Elon Musk már nem viccelődik majd azzal, hogy egy lítiumfeldolgozó egyenlő a pénznyomtatással. A Tesla kért egyébként saját ilyen üzemhez licencet, a projekt a hatósági támogatások függvényében lépne előre. Az árzuhanás miatt persze ezek a tervek is borulhatnak, a Tesla pedig eleve a legalacsonyabb gyártási költséggel és legmagasabb haszonkulccsal dolgozott, így számukra ez külön jó hír.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Nio

Azóta történt

Előzmények