Nagy kihívás az elektromos autók akkumulátor-útlevele

Gondok lehetnek az átláthatósággal, de az EU-ban dolgozó konzorcium nem mond le az európai akkumulátor-útlevélről.

Egy ideje már dolgoznak az európai akkumulátor-útlevél ötletén, és már az is tiszta sor, hogy egyre komolyabb szabályozásoknak kell majd megfelelni. Az akkumulátorok eredetét, a társadalmi és környezeti lábnyomát is közölni kell.

2024-től az európai gyártók kötelesek az akkumulátoraik karbonlábnyomát közzétenni, 2027-től CO2-emissziós korlátozásnak megfelelni, az együttműködést pedig független felek ellenőrzik majd.

A 11 tagból álló konzorcium (többek között a BMW, az Audi és a BASF is benne van) most azt teszteli, hogyan lehet az egyes akkuk társadalmi és környezeti lábnyomát követni.

Részletes adatokat kell majd közzétegyenek a gyártók, és bárki is adja el az akkut, köteles gondoskodni az akku-útlevélről. Ez EV-akkunál az EV-gyártó lesz, de tárolórendszernél maga az akkugyártó.

A pontos számítási módok jelenleg is vita tárgyát képezik, ahogy az is, ki milyen adatokhoz férhet hozzá.

Azóta történt

Előzmények