A Ford megmutatta: hatalmas üzlet lesz az autós adatok követése

Sorra nyeri az ügyfeleket a Ford azzal, hogy mindenféle adatot rögzít, nem csak a motor, de még az olajszűrő vagy a fékbetét kapcsán is.

Egy 9 méteres kijelzőn figyelik a Ford brit hőhadiszállásán azokat az adatokat, amelyeket a Ford a teherjárműveiről kezdett el gyűjteni. Mindent begyűjtenek, nem csak a motorról, de még az olajszűrőről vagy a fékbetétekről is. Valós időben, 114 ezer brit járművet fed le a FORDLiive havidíjas szolgáltatás.

98,3 százalék volt használatban, ebből 8 százalék igényelt szervizelést. Összesen 4000 adatpontot figyelnek modemek révén, amelyeket 2019 óta telepítenek. Ezek útján figyelmeztetik a fizetős ügyfeleket a hibákra, a szervizek szükségességére, az olyan dolgokra, amelyeken olcsó megelőzni, de drága javítani. És arra is, ha a sofőr nem megfelelően használ egy járművet (vagy épp hogyan használja azt, hol van, mennyit fogyaszt a járműve). A lehetséges hibákról előre szól a jármű. Minden brit kereskedő része a rendszernek, így az alkatrészek és a javítási részletek készen állnak, mire az ügyfél megérkezik.

A rendszer 2021-ben indult el, nagy sikernek bizonyult, és 60 százalékkal javította a járművek használati idejét. Ez azért is fontos, mert egy használatból kieső kisteherautó állítólag 724 dollárba kerül egy cégnek naponta.

A FORDLiive hamarosan Európában és az USA-ban is elindul. Egyelőre a nyereségesebb Ford Pro ágazat van fókuszban a kisebb haszonkulcsú, tömegpiacra szánt autókkal szemben. És bár a Ford is leépít, az adatüzletághoz toborozza a szoftveres szakembereket továbbra is. Az EV-k kapcsán pedig további robbanásra számítanak az adatok és lehetőségek kapcsán. És vitára is, ugyanis a biztosítók, lízingcégek, szervizek hozzá akarnak férni az összekapcsolt autók adataihoz, és a lehetséges, hatalmas árbevételi tortához.

Sokan terveznek hasonló szolgáltatást, a GM megoldásának például járműcoach is a része, amely szól a sofőrnek, ha túl erősen fékez vagy gyorsan hajt. A flották üzemeltetői mindettől csökkenő költségeket és nagyobb hatékonyságot remélnek. Hasonló szolgáltatással és tapasztalatokkal rendelkezik az Iveco is. A becslések szerint az előfizetéses szolgáltatások a gyártók nyereségének felét is adhatják 2030-ra.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Ford

Azóta történt

Előzmények