Nagy gazdasági zuhanásról beszélt Mark Zuckerberg

Súlyos gazdasági lejtővel kapcsolatban figyelmeztette a dolgozóit Mark Zuckerberg, aki jelentősen visszavágta a Meta toborzási terveit is.

Egy ideje már lehetett tudni, hogy a Meta a metaverzum elképesztően magas fejlesztési költségei miatt igen jelentős megszorításokra készül, de az amerikai tech szektorban a nagy gazdasági recesszió közeledtére hivatkozva általánossá váltak a leépítések, költségcsökkentések.

A Meta sem kivétel: Mark Zuckerberg közölte, hogy legalább 30 százalékkal csökkentik idén a mérnökök toborzását, továbbá súlyos gazdasági lejtőre is figyelmeztette a dolgozóit a vezérigazgató.

Zuckerberg hozzátette: ha fogadnia kellene, azt mondaná, hogy az utóbbi idők legrosszabb visszaesései következnek.

Ami a konkrétumokat illeti: a tervezett 10 ezer új mérnök helyett legfeljebb 6 vagy 7 ezret vesznek fel, bizonyos pozíciókat betöltetlenül hagynak. Agresszív célokat tűznek ki, odafigyelnek a teljesítményekre, és megválnak a célokat teljesíteni képtelenektől. Zuckerberg szerint valószínűleg egy rakás olyan ember van a cégnél, akinek nem kellene. A követelmények és agresszív célok megemelésével, a hangulat szigorításával Zuckerberg szerint egyesek maguktól távozhatnak, ez az önkiválasztódás számára pedig megfelelő, tette hozzá.

A Reuters szerint nem csak gazdasági nyomástól szenved a Meta, hanem a pénzteremtő reklámüzletének súlyos adatvédelmi ügyeitől is, de a lassuló eladások és a felhasználói tábor növekedési gondjai sem segítenek. Elemzők szerint a Metának és a többi cégnek is hibátlan, szervezett, hatékony működésre van szüksége a lassabb növekedés időszakában, jelentősebb dolgozói mozgás és nagyobb költségvetések nélkül.

A Meta tájékoztatója szerint az eddig közzétett irányt követik, de már nagyobb hangsúlyt fektetnek a problémák felszámolására.

A Meta mindenesetre a többi tech cégnél még rosszabb helyzetbe került, Zuckerberg vállalata piaci értékének nagyjából felét vesztette el idén.

Rövid távon ugyanakkor vissza kellene vágjanak a TikToknak, ennek eszköze állítólag a „felfedezés” – ehhez állítólag ötször annyi GPU kellene az adatközpontokba, hogy az AI megtalálja a népszerű bejegyzéseket a Facebookon és az Instagramon. A Reels részleg egyébként már gyors növekedést mutat, Zuckerberg pedig rövid távú, de fontos eszköznek gondolja ezeket. További bevételnövekedést remélnek az üzleti üzenetektől és az appon belüli vásárlásoktól.

A Meta és Zuckerberg hosszú távú stratégiája továbbra is a nagyon költséges metaverzumépítésre irányul. Ennek egyik közeli lépcsője az idei évre ígért Cambria headset.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Meta

Azóta történt

Előzmények