Valódi pénzért árulja a Facebookra is jó virtuális ruhákat Zuckerberg új üzlete

A Meta új digitális ruhaüzletében olyan virtuális ruhákat vásárolhatnak az emberek valódi pénzért, amit aztán az avatarjukra adnak rá.

Alapvetően nem újdonság, hogy virtuális tárgyakért fizessen valaki, azonban célcsoportját tekintve és tervezett széleskörű elérhetőségét, társadalmi felhasználását nézve annál aggasztóbb lehet, hogy a Meta elindítja azt a digitális ruhaüzletet, ahol virtuális ruhákat lehet venni, valódi pénzért.

A virtuális ruhákat aztán az avatarra húzhatja a felhasználó, közölte Mark Zuckerberg.

A virtuális ruhákat olyan cégek tervezik, mint a Balenciaga, a Prada vagy a Thom Browne, az árak 2,99 és 8,99 dollár között alakulnak – a Meta szóvivője felhívta a figyelmet, ez töredéke a márkák valódi termékeihez köthető áraknak.

Zuckerberg közölte: reméli, hogy egy nyílt piactér lesz az áruházból, ahol a fejlesztők mindenféle digitális ruhát hozhatnak majd létre és adhatnak el, pénzért. A Facebook, Instagram és egyéb platformok összekötésének egyik eszköze az avatar lett, azon az úton, amin metaverzumot épít a digitális világok összekapcsolására a Meta. Az avataron keresztül az emberek majd videojátékokat játszanak, órákat vesznek, konferenciahívásokat bonyolítanak. A digitális ruhákat első körben a Facebook, Instagram, Messenger szolgáltatásokban teszik elérhetővé.

Az újításnak rengeteg kritikusa van: egyesek sérelmezik, hogy sok embernek valódi ruhára sincs pénze, mások pedig azt, hogy a tech cégek innentől kezdve a semmire költetik el az erre rávehető emberekkel a pénzüket, a trend legveszélyeztetettebbjei pedig a fiatalok, gyerekek.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Meta

Azóta történt

Előzmények