Már 600 millió felett jár a mobilelőfizetések száma Kelet- és Közép-Európában (KKE), egy okostelefora pedig 1,9 GB adatforgalom jut átlagosan havonta - derül ki az Ericsson Mobilitási Jelentéséből, mely a 2016. harmadik negyedév adatait is tartalmazza. A vállalat 2022-re 685 millió előfizetéssel számol, illetve azzal, hogy addigra az átlagos adatforgalom 15 gigabájtra hízik.
Globálisan az elmúlt három hónapban 84 millió új előfizetést regisztráltak a szolgáltatók, vagyis elértük azt a pontot, hogy a Föld lakosságánál magasabb a kártyák száma, 7,5 milliárd feletti. Ehhez India 15 millióval, Kína 14 millióval, Indonézia pedig 6 millióval járult hozzá az elmúlt három hónapban. A szélessávú mobil előfizetések száma 25 százalékkal nőtt az elmúlt év azonos időszakához képest, azaz 190 millió új előfizetést kötöttek. Ma 4,1 milliárd a mobil szélessávra szóló szerződések száma.
A környező országokban, így Horvátországban, Szlovákiában, Lengyelországban és Romániában is a YouTube generálja a legnagyobb forgalmat, Bulgáriában és Ukrajnában a Viber. Hazánkban meglepő módon a Gmail, a YouTube a második, míg a Viber csak az ötödik a listán. Ezekbe az adatokba a böngészőket nem vette figyelembe az Ericsson.
Idén év végére a régiós okostelefonok száma elérheti a 240 milliót, 2022-re azonban "konzervatív becsléssel" 410 millióval kalkulál a jelentés. Ehhez megfelelő hálózat is kell, az Ericsson arra számít, hogy 2022 végére 70 százalékban LTE hálózatra kapcsolódunk majd.
Az elmúlt évek tapasztalatai is erősítik, hogy a videózás mind nagyobb teret követel magának a mobileszközökön. Ez pörgeti leginkább az adatforgalmat, hiszen önmagában is éves szinten 45-50 százalékkal növekszik, 2022-re várhatóan a teljes mobilos adatforgalom 75 százalékát adja majd. Ehhez szorosan kapcsolódik, hogy a legfrissebb Ericsson Mobilitási Jelentés szerint 2022-re 8,9 milliárd okostelefon előfizetés lesz, melynek 90 százaléka mobil szélessávra szól majd. Az előfizetők száma eléri majd a 6,1 milliárdot.