A DuckDuckGo blokkolná a Google új reklámkövetési megoldását

A Google csak nemrég kezdte el a FLoC tesztelését, a riválisok máris tiltanák azt.

A Google le akarja váltani a harmadik féltől származó sütiket, egy ideje ez köztudott.

Az viszont újdonság, hogy a riválisok, ezúttal konkrétan a DuckDuckGo máris bejelentette, hogy blokkolni szeretné a Google új, alternatívaként kitalált FLoC (Federated Learning of Cohorts) technológiáját.

A FLoC elvileg a magánszférát jobban védve tudja követni a felhasználókat, és kiszolgálni őket számukra releváns reklámokkal. A FLoC alapvetően viselkedésük alapján osztja csoportokba a felhasználókat, a hirdetők pedig ezeket célozhatják egyedi emberek helyett. Sok biztonsági szakértő szerint (az EFF is osztja az álláspontot) azonban ez is ártalmas lehet a fogyasztókra. Jobbnak tartják a megoldást a külsős sütiknél, de a FLoC ID-k is tartalmazhatnak érzékeny információkat, továbbá olyan adatpontként szolgálhatnak, ami alapján mégis lehet egyedileg azonosítani a felhasználót.

A DuckDuckGo egyetért az aggályokkal, a Chrome-beépülőjében pedig meggátolná a FLoC-azonosító alapján történő követést a weboldalakon. Persze mindezt a Google-nek kell jóváhagynia először. A DuckDuckGo mindenesetre közölte: a keresőmotorja nem gyűjti majd a FLoC-azonosítókat, továbbá reklámozási és azonosítási célra sem használja majd azokat. A technológia tehát igen megosztó lehet a hirdetők és a felhasználók között, még a tesztfázison sem jutott túl, sokan máris blokkolni akarják.

Azóta történt

Előzmények