Hirdetés

Nem használ többé webes követőeszközöket a Google

A Google azt ígéri, hogy nem használ majd újabb követési módokat azok után, hogy leszámol az online reklámokat lehetővé tevő sütikkel.

Az Alphabet szárnyai alá tartozó Google nagy változtatásokat eszközöl a célzott reklámok kapcsán.

Hirdetés

2022 elejére megszűnik a sütik támogatása a Chrome böngészőben, addigra alternatívát találnak arra, hogyan tegyenek eleget a felhasználók, kiadók és hirdetők igényeinek, a kieső, de szükséges funkciók teljesítésének. Kijelentették azonban, hogy a sütik kivezetése után nem fejlesztenek vagy használnak majd semmilyen alternatív webes követőeszközöket, amelyek megfigyelnék a böngészési forgalmat. Ezzel teljesen átalakíthatják az online hirdetési szektor működését.

A harmadik felektől származó sütik mostanra évtizedek óta gondoskodnak az online reklámok működéséről, most azonban égetővé vált, hogy eleget tegyenek az egyre szigorúbb európai és amerikai adatvédelmi szabályoknak. Sokan pedig évek óta kritizálták a tech cégeket, amiért sütik révén követik a tulajdonukban nem lévő oldalakon is a böngészési tevékenységet, így pedig profilt építettek a felhasználók érdeklődési köréről a személyre szabott reklámokhoz.

A Google azt ígéri, hogy nem használ majd más technológiát ilyen célra, és a Chrome-ba sem épít hasonlót. Teszteket azonban folytatnak arra vonatkozóan, hogy a cégek névtelen felhasználók nagy csoportjait szolgálhassák ki célzott reklámokkal, közös érdeklődés alapján.

A Google szerint a szabad és mindenki által hozzáférhető internet érdekében többet kell tenni a magánszféra védelméért – ez pedig azt jelenti, hogy többek között leszámolnak a külsős sütikkel, és minden technológiával, ami konkrét emberek böngészésének követésére használható.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények