A Facebook és a hasonló vállalatok különféle adatokat használnak fel a reklámok testre szabásához, hogy egy adott felhasználó az életkora, földrajzi tartózkodási helye, érdeklődési köre, aktivitása szerinti, releváns hirdetéseket kapja meg.
Hirdetés
A Facebook és az Apple viszonya az utóbbi években csúnyán elmérgesedett, az i-re a pontot pedig az tette fel a közösségi óriásnál, amikor az Apple arra kényszerítette a fejlesztőket, hogy kérjenek engedélyt a felhasználóktól bizonyos adatok begyűjtésére. Az iOS 14.5 előtt elég volt, ha a felhasználó elfogadta az app vagy szolgáltatás használati feltételeit, máris begyűjthetőek voltak a szükséges adatok. Az Apple azonban a magánszféra védelme érdekében változtatott, így minden appnak meg kell kérdeznie, hogy a felhasználói engedélyezi-e az adatai begyűjtését.
Mivel az Apple készülékekről generált adatforgalom és pusztán az iPhone-os felhasználói tábor a Facebook számára hatalmas értékkel bír a hirdetési piacon, nem meglepő, hogy a Facebook továbbra is igencsak fel van háborodva az Apple újításain. Amíg előkészítik azt a pert, amelyben az Apple-t versenyellenes magatartással vádolják, elindítottak egy új reklámkampányt, ami hivatalosan arra koncentrál, hogy átsegítsék a kis cégeket a nehéz időkön.
A videó címe az, hogy a jó ötletek megérdemlik, hogy megtalálják azokat. A hozzászólásokat letiltották, és jóval több azoknak a száma, akik a nem tetszik gombra kattintottak. A felhasználók és a szakemberek szerint a kampány célja ugyanis az, hogy rávegyék az iPhone-tulajdonosokat a reklámkövetés engedélyezésére. A videóban is elég sokszor látható, hogy a Facebook és az Instagram felhasználói rátalálnak dolgokra, majd megvásárolják azokat – persze a célzott reklámok fogalma közel sem új dolog, régóta bevett gyakorlat, a szóban forgó vállalatnál is.
A Facebook amellett, hogy hangsúlyozta a célzott reklámok fontosságát, egyéb húzásokkal is próbálja felhívni magára a figyelmet: díjakat enged el a cégek számára egyes funkciók kapcsán, vagy épp segíti az üzletek felfedezhetőségét.