2017. október 19., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Hírek » Mérleg rovat

Meglepetés: reklámblokkolót vezet be a Google

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: The Wall Street Journal

Még bizonytalan, hogy tényleg meglépik-e, de ha igen, az kényszerből történik, és célja a reklámpiac stabilizálása.

A Google azt tervezi, hogy a Chrome böngésző asztali és mobilos verziójában is alapértelmezett funkcióként állítják be a reklámblokkolást – tudta meg belső forrásból a The Wall Street Journal.

Hirdetés

A bevételei döntő részét reklámokból szerző Google (illetve Alphabet) esetében zavarba ejtő egy ilyen lépés, ám közelebbről nézve árnyaltabb a kép, ugyanis a tervezett ad-blocker nem minden hirdetést fog kiszűrni, hanem minden valószínűség szerint csak azokat a típusokat, melyeket a Google – illetve az e törekvésben partner cégek szövetsége – károsnak, zavarónak, kontraproduktívnak tart. Vagyis a célja épp ellenkező, mint elsőre tűnik: a reklámpiac megtisztítása, hogy az egyéb reklámok helyzetét és nézettségét erősítsék.

A Journalnak nyilatkozó források szerint a blokkoló bevezetése akár heteken belül megtörténhet, ám részleteket egyelőre nem árulnak el, sőt a lépés kockázatossága miatt még nem született végleges döntés, még az is megtörténhet, hogy végül is kukázzák az elképzelést (talán maga a kiszivárogtatás is egy előzetes teszt része…)

Már közel a felhasználók harmada használ ad-blockert

Mint korábban az IT café is beszámolt róla, a Google által szorgalmazott iparági szervezet, a Coalition for Better Ads márciusban adta ki első szabványtervezetét, melyben osztályokba rendezték azokat a hirdetéstípusokat, amelyeket kerülni kell, mivel zavaróak, bosszantóak, túl nagy erőforrásokat igényelnek stb., így összességében a reklámblokkolók felé terelik a felhasználókat, és ez hosszú távon megrendítheti a reklámalapú üzleti modellek működőképességét.

Ha bevezetnek egy ilyen típusú szűrést, az a Chrome elterjedtsége és népszerűsége miatt rászoríthatja a reklámgyártókat és reklámozókat, valamint a weboldalak üzemeltetőit, hogy megszabaduljanak a fent említett reklámtípusoktól, illetve az újakat az előírásokat figyelembe véve alkossák meg és helyezzék el. Ugyanakkor azt is remélhetik tőle, hogy egy ilyen szűrő alkalmazásával esik a jelenleg használatos hirdetésblokkolók népszerűsége.

Az újságírók megkeresésére a vállalat nem kívánta kommentálni az értesülést.

Gyártók, szolgáltatók

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.